تکنیک ها و نکاتی مهم درباره پرواز‌های طولانی

پرواز طولانی

اگر مقصد پرواز شما کشور یا شهری با فاصله جغرافیایی زیاد باشد، قطعا باید در یک پرواز طولانی نشسته و ساعت‌های زیادی را تا رسیدن به فرودگاه مقصد منتظر بمانید. انتظار داریم که شرایط مسافران در پرواز‌های طولانی تا حدودی متفاوت بوده و نیاز باشد که نکات خاصی را برای سپری کردن بهتر این زمان، رعایت کنند. در اینجا با ما همراه شوید تا نگاهی به نکات مهم برای زمان پرواز طولانی در پرواز‌های داخلی و پرواز‌های خارجی داشته باشیم.

البته حتی طولانی‌ترین پرواز‌های داخلی نیز قابل مقایسه با شرایطی که باید در زمان خرید بلیط هواپیما برای پرواز‌های خارجی طولانی داشته باشیم، نیستند. با این همه با توجه به این نکات، وضعیت به مراتب بهتر و آرامش بیشتری را در زمان پرواز طولانی تجربه خواهید کرد.

درباره پرواز‌های طولانی

پرواز‌های طولانی مدت اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما در پرواز‌های داخلی و پرواز‌های خارجی را دارید، می‌توانید از سرویس بلیت سفر اسنپ استفاده کرده و بهترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری خریداری کنید. اما این سهولت تنها در زمان خرید بلیط بوده و اگر مقصد شما در یک موقعیت جغرافیایی دور قرار داشته باشد، باید فکری برای سپری کردن زمان در یک سفر هوایی طولانی داشته باشید.

در پرواز‌های با مدت بالا، شما قرار است که ساعت‌ها روی صندلی خود نشسته و به ابر‌ها نگاه کنید. تازه اگر شانس آورده و صندلی شما کنار پنجره باشد. ممکن است کودکی ناآرام در نزدیکی شما نشسته و سر و صدای او در تمام طول پرواز، همراهتان باشد. مسافر عقبی خر و پف می‌کند و یکی از مسافران دیگر احتمالا مرتب شکایت دارد و ناآرامی را به همه منتقل خواهد کرد. اما خوشبختانه تکنیک‌هایی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها، احساس به مراتب بهتری در طول پرواز طولانی مدت خود خواهید داشت.

برخی نکات مهم در پرواز‌های طولانی

با رعایت این نکات، قطعا سفر هوایی شما به مراتب ساده‌تر و لذت بخش‌تر خواهد شد:

۱- بهترین جای هواپیما در سفر‌های هوایی طولانی مدت

بهترین جای هواپیما قطعا هیچ بهترین جایی وجود ندارد، اما صندلی‌های نزدیک به سرویس‌های بهداشتی که محل رفت و آمد هستند؛ معمولا بدترین جای هواپیما محسوب می‌شوند. اگر شما می‌خواهید به آرامی ساعات زیادی را در خواب سپری کرده و از ارتفاع نیز ترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید مرتب از جای خود بلند شده و رفت و آمد داشته باشید، صندلی‌های میانی و نزدیک به راهرو مناسب‌تر هستند.

۲- تحرک داشتن در زمان پرواز طولانی

نشستن دراز مدت در این نوع پرواز‌ها، باعث خواهد شد تا بدن شما دچار کوفتگی شده و به ویژه برای افراد با سن بالاتر، مشکلاتی در عضلات پا و مفاصل به وجود خواهد آورد. خواب رفتگی پا‌ها، کمترین و ساده‌ترین عارضه‌ای است که در این پرواز‌ها تجربه کرده و برای جلوگیری از آن، بهتر است که هر از گاهی از صندلی خود بلند شده و قدمی بزنید. البته در نظر داشته باشید که این بلند شدن از صندلی تنها زمانی مجاز خواهد بود که کادر پرواز به شما اجازه داده و چراغ کمربند ایمنی روشن نشده باشد. به علاوه شما می‌توانید در حالی که روی صندلی نشسته‌اید، پا‌های خود را ورزش داده و بدن خود را به راست و چپ بکشید تا از کوفته شدن بیشتر آن، جلوگیری شود.

بهترین حرکات استفاده از تمرینات کششی در حالی است که روی صندلی خود نشسته‎‌اید. این کمک خواهد کرد تا عضلات شما از حالت سکون خارج شده و خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت را نیز رفع کنید.

۳- پوشیدن لباس راحت در سفر‌های هوایی طولانی

لباس راحت در سفر‌های هوایی طولانی برای آن که بتوانید ساعت‌های پشت هم و طولانی را نشسته روی یک صندلی به راحتی سپری کرده و کمتر احساس ناراحتی و معذب بودن داشته باشید، حتما باید لباس و کفش راحت به تن داشته باشید. این در حالی است که به تن داشتن لباس رسمی یا به پا داشتن کفش تنگ و پاشنه دار، باعث خواهد شد تا تحمل همه چیز برای شما سخت‌تر باشد.

۴- میل کردن غذای سبک و سالم

برای آن که در طول پرواز طولانی، مشکلی نداشته و احساس تهوع نکنید، حتما غذای سالم و سبک میل کرده و از خوردن غذا‌های چرب و سنگین جدا خودداری کنید. به علاوه این باعث می‌شود تا در طول پرواز کمتر به دستشویی رفتن نیاز داشته و از این حیث نیز راحتی بیشتری را تجربه کنید. به‌ویژه اگر مایل هستید که زمان زیادی از پرواز را در خواب سپری کرده، میل کردن غذا‌های سبک به شما کمک زیادی می‌کند.

۵- نوشیدن آب کافی مانند همیشه

سفر‌های هوایی طولانی اگر چه به دلیل نشستن طولانی مدت در یک سفر هوایی طولانی مدت، به نظر می‌رسد که شما کمتر احساس تشنگی خواهید کرد، اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است و بدن شما به همان اندازه همیشگی آب نیاز دارد. بنابراین بدون در نظر گرفتن حس عدم تشنگی، حتما به مقدار مناسبی آب بنوشید. به ویژه آن که هوای داخل هواپیما، موجب خشکی مجرای تنفسی شما با گذشت ساعتی شده و بهتر است که مرتب جرعه‌ای آب بنوشید و مجرای تنفسی و حلق خود را مرطوب نگه دارید.

۶- همراه داشتن کتاب یا جدول و دیگر وسایل سرگرمی

زمانی که قرار است در یک سفر هوایی طولانی قرار گرفته و تا رسیدن به فرودگاه مقصد روی صندلی خود در کابین هواپیما بنشینید، باید یک برنامه‌ریزی خوب برای سرگرمی خود در طول سفر داشته باشید. احتمالا شما بتوانید ساعاتی را به خواب اختصاص دهید، اما قطعا در تمام طول پرواز چنین امکانی برای شما میسر نخواهد بود. از این روی می‌توانید با مطالعه کتاب، مجله، حل کردن جدول یا پرداختن به دیگر سرگرمی‌ها، سپری شدن زمان را برای خود ساده‌تر کنید. البته دقت داشته باشید که هنوز در اکثر پرواز‌ها، استفاده از وسایل الکترونیکی چون گوشی موبایل و تبلت ممنوع بوده و تنها می‌توانید از این وسایل در حالت پرواز (flight mode) استفاده کنید. به طور مثال اگر از قبل فیلم یا سریالی را دانلود کرده باشید، این امکان را دارید که در طول پرواز با تماشای آن، خود را سرگرم نگه دارید.

چطور در پرواز‌های طولانی انرژی خود را نگه می‌دارید؟

اگر شما نیز تا به حال تجربه‌ای از خرید بلیط هواپیما برای سفر‌های طولانی داشته یا قرار است چنین تجربه‌ای را به زودی پشت سر بگذارید، تکنیک‌های شخصی خود برای ساده‌تر کردن این سفر‌ها با ما در میان بگذارید. چه چیزی در چنین سفر‌های هوایی از هر چیز دیگری سخت‌تر بوده و چطور می‌توان ساعات پرواز را به اوقات لذت بخش‌تری تبدیل کرد. مشتاق دنبال کردن نظرات شما هستیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *