تفریحات آبی آنتالیا را با جزئیات بشناسیم

تفریحات آنتالیا

شهر ساحلی و پرزرق‌و‌برق آنتالیا به تفریحات هیجان‌انگیزش معروف است. نمی‌شود پا به این شهر بگذارید و خود را به آب‌های گرم و فیروزه‌ای نسپارید و با چتربازی و قایق‌سواری و رفتینگ، اوج هیجان و آدرنالین را تجربه نکنید. هدف این‌همه مسافر که با بلیط هواپیمای خارجی خود را به اینجا می‌رسانند، همین تفریح و لذت در سواحل بکر مدیترانه است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به تفریحات آبی این منطقه حرف بزنیم. همراه ما باشید. 

۱. پاراسل در آنتالیا

پاراسل تفریح محبوب طرف‌داران آدرنالین است. مسافران با بند و قلاب محکم به قایقی بسته می‌شوند و باسرعت روی آب‌های دریا پرواز می‌کنند. مناظر اطراف، چشم‌انداز بی‌نهایت دریا، خط ساحل و احساس بی‌نظیر پرواز از لذت‌های این تفریح آبی است. البته نگران نباشید، جلیقه نجات و بندی که به کمرتان وصل می‌شود، حسابی محکم است و پرواز تا ارتفاع ۱۰۰ الی ۲۰۰ متری سطح دریا را کاملا بی‌خطر می‌کند. برای این تفریح هیجان‌انگیز خودتان را به کاپیتان قایق موتوری بسپارید و بگذارید یک تجربه عالی برای‌تان رقم بزند. 

۲. غواصی اسکوبا در آب‌های اقیانوسی 

اگر بیشتر از تفریحات روی آب، مشتاقید لذت زندگی زیر آب‌های ترکیه را تجربه کنید، اسم غواصی اسکوبا حتما یادتان باشد. یک دست لباس غواصی می‌پوشید، یک لوله اکسیژن به دهانتان وصل می‌شود و دل به آب می‌زنید. شاید جنس هیجان این تفریح از جنس آدرنالین نباشد، اما قرار است لابه‌لای موجودات عجیب دریایی شنا کنید، رنگ‌های جادویی زیر آب را ببینید و با لاک‌پشت‌های دریایی اقیانوس گرم مدیترانه شنا کنید: تجربه‌ای که شاید هیچ کجای دیگر قابل‌لمس نباشد. در تمام این مدت یک غواص باتجربه هم در کنار شماست. 

۳. غواصی در دریای مدیترانه

غواصی در دریای مدیترانه

غواصی زیر آب‌های آنتالیا جذابیت‌های دیگری هم دارد. آثار باستانی حیرت‌انگیزی مثل یک کشتی باری یا یک هواپیمای ترابری کوچک متعلق به ۶۰ الی ۷۰ سال پیش در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متری دریا در انتظار شما هستند. یک موزه جالب به اسم ساید حدود ۱۲ متر زیر آب قرار گرفته و ۱۱۰ مجسمه از تاریخ آناتولی را به نمایش می‌گذارد. قبل از آنکه وارد آب شوید، تمام تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید در آرامش کامل از غواصی در کشتی غرق شده و تماشای مجسمه‌ها لذت ببرید. 

۴. سفر روی قایق دزدان دریایی 

آماده‌اید برای یک روز کاپیتان قایق دزدان دریایی شوید و سفری پرماجرا را خودتان آغاز کنید؟ این یکی از تفریحات خانوادگی آب‌های آنتالیاست که خاطره یک روز کامل سرگرمی و هیجان را در ذهن شما ثبت می‌کند. در این ماجراجویی از کنار مناظر مسحورکننده عبور می‌کنید و بارها وارد خلیج‌های پنهان می‌شوید. 

گشت‌و‌گذار با قایق تقریبا در تمام شهرهای ساحلی آنتالیا امکان‌پذیر است. یکی از آن‌ها سفر قایقی گرین کانیون «Green Canyon» است که چشم‌انداز خیره‌کننده آن امتداد منظره صخره‌ای‌ ناهموار تا سد ۴۷۰ هکتاری «Olymapınar» است. این یکی از بزرگترین سدهای ترکیه است که در این تفریح آبی می‌توانید از تماشایش لذت ببرید. 

۵. قایق‌رانی و رفتینگ در آنتالیا

اگر از سرازیر شدن در آب‌های خروشان و کمی خیس‌شدن نمی‌ترسید، رفتینگ آنتالیا را از دست ندهید. قایق کانو یا رفتینگ شما را از یک رودخانه ۱۴ کیلومتری عبور می‌دهد و به قلب پارک ملی کوپروکای کانیون می‌برد. هدایت قایق با فردی باتجربه است و شما فقط از جوش‌و‌خروش امواج آب‌های سفید لذت می‌برید. به‌علاوه تورهای رفتینگ زمانی برای استراحت و صرف غذا در نظر می‌گیرند که فرصتی برای شنا و لذت‌بردن از مناظر اطراف فراهم می‌کند. رودخانه کوپروچای از کوه‌های توروس سرچشمه می‌گیرد، زیبایی طبیعی دره‌های عمیق را پشت‌سر می‌گذارد و به دریای مدیترانه می‌ریزد. 

با خرید بلیط هواپیمای خارجی خود را به آنتالیا برسانید و اصلا تجربه رفتینگ را از دست ندهید، به‌خصوص تور رفتینگ کوپروکای که یکی از جذاب‌ترین تفریحات طبیعی ترکیه است. 

۶. تور شهرهای غرق‌شده ککووا، دمره و میرا 

آیا می‌دانستید یکی از میراث جهانی یونسکو زیر آب‌های آنتالیا پنهان شده است؟ 

شهرهای باستانی غرق شده ککووا، دمره و میرا در اعماق آب‌های آنتالیا در انتظار شما هستند. افراد در این تفریح از کلیسای سنت‌نیکلاس دمره بازدید می‌کنند، خرابه‌های شگفت‌انگیز میرای باستانی را می‌بینند و روی یک قایق کف شیشه‌ای در مسیر ککووا بقایای شهر باستانی لیکیایی و معماری تدفین بی‌نظیرش را تماشا می‌کنند و عجایب این شهر زیر آب را به‌چشم می‌بینید. حتی گاهی فرصتی برای شیرجه‌زدن در اقیانوس فراهم می‌‌شود که پیشنهاد می‌کنیم از دستش ندهید. 

۷. گشت زیردریایی نِمو

گشت زیردریایی نِمو

برای لذت‌بردن از تفریح‌های آبی آنتالیا لازم نیست حتما خیس شوید. گشت زیردریایی نمو یک فرصت عالی برای لمس زندگی اعماق اقیانوس از پنجره زیردریایی است؛ بی‌آنکه ذره‌ای خیس شوید یا بترسید. در این گشت یک‌ساعته راهنمای تور درباره مناظر اطراف توضیح می‌دهد و هر لحظه یک خاطره فراموش‌نشدنی را در ذهنتان ثبت می‌کند. 

افراد با شرایط بدنی مناسب در هر سنی می‌توانند این تفریح را تجربه کنند؛ البته قد کودکان باید حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد. با توجه به فشار اتمسفر داخل زیردریایی هیچ خطر و ناراحتی مسافران را تهدید نمی‌کند و کاملا از آن‌ها محافظت می‌شود. 

۸. پارک‌های آبی آنتالیا 

سراسر آنتالیا پر از استراحتگاه‌های ساحلی است که با پارک آبی مخصوص مجموعه از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. ده‌ها سرسره هیجان‌انگیز آبی، استخرهای سرپوشیده و روباز، استخرهای کودکان، سالن‌های سلامتی اسپا و سونا، خدمات مراقبت از کودکان فقط بخشی از تفریحات سرگرم‌کننده این پارک‌ها است. یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها سرزمین افسانه‌ها (The Land of Legends) است که تا واردش نشوید، متوجه دلیل این اسم‌گذاری نمی‌شوید. 

این پارک آبی بزرگ ۵۵ سرسره آبی و یک پارک ماجراجویی هیجان‌انگیز دارد. اما لذت‌بخش‌ترین بخش آن زیبایی خیره‌کننده پارک در شب است که با نورهای لیزری رنگی منظره‌ای تماشایی خلق می‌کند. 

۹. قایق کروز آبی

کروز آبی سفری است آرام و دور از هیایو روی عرشه قایق بادبانی موتوری در امتداد ساحل لیسیا آنتالیا. این تفریح مناسب کسانی است که عاشق آبی دریا هستند؛ اما از هیجان لذت نمی‌برند و دنبال آرامش‌اند. در عوض کلاس‌های یوگاه، پیاده‌روی و گشت‌وگذار روی عرضه و فرصت غواصی برای آن‌ها فراهم می‌شود. 

این افراد می‌توانند تجربه آرامش روی قایق را با هیجان دوچرخه‌سواری در کوهستان ترکیب کنند. تورهای ترکیبی قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری با ارائه این دو در کنار هم، لذت کشف مقبره‌های صخره‌ای، شهرهای ویران‌شده و سکونتگاه‌های متروکه را به مسافران هدیه می‌دهند. 

۱۰. جت اسکی در آنتالیا 

جت اسکی یک قایق موتوری کوچک بدون تخته است که می‌توانید مثل موتورسیکلت روی آن نشست و روی امواج دریا سوار شد. حتی در تفریح‌های مثل موز آبی و اسکی روی آب از این وسیله برای کشیدن مسافر استفاده می‌شود. سواری روی جت اسکی دانش و تجربه خاصی نمی‌خواهد؛ فقط باید چند دستورالعمل ساده را یاد بگیرید و انجام دهید تا موتور حرکت کند. این تفریح هیجان‌انگیز بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و می‌توان آن را تنها یا دو نفره و چهار نفره تجربه کرد. اگر عاشق هیجان و آدرنالین هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا حتما جت اسکی را امتحان کنید. 

۱۱. پاروزنی ایستاده یا کایاک سواری

پاروزنی ایستاده یکی دیگر از تفریحات آبی است که روی یک تخته موج‌سواری به صورت عمودی می‌ایستید و سعی می‌کنید با پاروزدن حرکت کنید. عمق آب باید حداقل ۳۰ سانتی‌متر باشد و به باد و امواج احتیاجی نیست. مزیت این تفریح این است که تقریبا هر کسی از پس آن برمی‌آید و برای همه اعضای خانواده سرگرم‌کننده است. ارائه دهندگان موج سواری نیز معمولا تجهیزاتی را برای پارو زدن در حالت ایستاده اجاره می کنند. کایاک نیز به‌خاطر طول زیاد و عرض کم، مانورپذیری بیشتری دارد و برای کسانی که از واژگون‌شدن قایق می‌ترسند، مناسب‌تر است. این تفریح معمولا در منطقه «Cıralı» در نزدیکی «Olympos» و همچنین در «Kaş» وجود دارد. 

۱۲. چشمه‌های آب گرم پاموکاله 

پاموکاله در ۲۶۰ کیلومتری آنتالیا و در استان دنیزلی واقع شده و به‌خاطر چشمه‌های آب گرم و تراس‌های سفید آهکی‌اش معروف است. آب گرم از دل زمین سرچشمه می‌گیرد، روی صخره‌ها جاری می‌شود و زمانی که سرد می‌شود، حوضچه‌ای از  سنگ‌های تراورتن‌های سخت و درخشان تشکیل می‌دهد. حمام‌کردن در تراورتن‌ها مجاز نیست؛ اما حدود ۲۰ چشمه آب گرم در پاموکاله و اطراف آن وجود دارد که می‌توان در آن‌ها حمام کرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این آب خواص درمانی بسیاری دارد. 

کلام آخر 

اگر روزی با بلیط هواپیمای خارجی خود را به سواحل آنتالیا رساندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این تفریحات را در برنامه‌ریزی اقامت خود بگنجانید. سرگرمی‌های آنتالیا به‌خاطر موقعیت ساحلی این شهر اغلب تفریحات آبی هستند و بیشتر آن‌ها هم برای بزرگ‌سالان و هم برای کودکان لذت‌بخش‌اند. اگر شما در سفرتان به این شهر فعالیت‌های دیگری را تجربه کرده‌اید، از تجربه‌تان برای ما بگویید. به‌نظرتان کدام تفریحات را نباید از دست داد؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *