چگونه بهترین تاکسی تلفنی را انتخاب کنیم؟

انتخاب خودرو برای رسیدن به مقصد همیشه راحت نیست. انتخاب درست در هر زمینه‌ای از زندگی مهم است، حتی در مورد انتخاب بهترین تاکسی تلفنی! می‌دانید چطور می‌توانید بهترین تاکسی تلفنی یا اینترنتی را انتخاب کنید؟ و چرا انتخاب تاکسی خوب مهم است؟ در این مقاله به این سؤالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چرا انتخاب تاکسی تلفنی خوب مهم است؟

ممکن است با خودتان بگویید چه فرقی می‌کند تاکسی چطور باشد و چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در نگاه اول ممکن است ویژگی‌های تاکسی و راننده بی‌اهمیت به نظر بیایند، اما همین ویژگی‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت تجربیات شما را شکل می‌دهند و در انتخاب‌های بعدی‌تان مؤثرند. همه تاکسی‌ها مسافران را از مبدأ به مقصدی شخص می‌رسانند و کرایه‌ای مصوب دریافت می‌کنند اما آیا شرایط رسیدن از مبدأ به مقصد با همه تاکسی‌ها یکسان است؟ قطعا خیر و به معیارهای زیادی بستگی دارد.

اگر می‌خواهید تجربه خوبی از تاکسی‌گرفتن داشته باشید، به موارد گفته‌شده در این مقاله را توجه کنید. رعایت معیارها و نکات لازم هنگام درخواست تاکسی تلفنی باعث می‌شود سفری ایمن و مطمئن داشته باشید.

هنگام انتخاب تاکسی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

سفر شما چه کوتاه باشد و چه طولانی، انتخاب خودرو یا تاکسی مناسب برای پیمودن مسیر، بخش مهمی از تجربه سفر را رقم می‌زند؛ بنابراین، این نکات را هرگز از یاد نبرید.

۱. از سالم‌بودن خودرو مطمئن شوید

قبل از ارائه درخواست تاکسی از سالم‌بودن تاکسی مطمئن شوید. قطعا هر راننده‌ای قبل از مشغول‌شدن به کار، از سالم‌بودن ماشین خود مطمئن می‌شود و در صورت مشاهده خرابی سعی می‌کند قبل از قبول پیشنهاد سفر مشکل را حل کند. گرچه داشتن معاینه فنی و بررسی سالم‌بودن خودرو جزو قوانین راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شود، گاهی ممکن است خودرو خراب شود. اطمینان از سالم‌بودن خودرو به‌ویژه در سفرهای بین‌شهری اهمیت بیشتری دارد چرا که خرابی خودرو در جاده و رسیدن نیروهای امدادی چالش‌های خاص خودش را دارد. به‌منظور پیشگیری از همه این وقایع، به‌ویژه اگر قرار است مسیر طولانی را با تاکسی طی کنید، هنگام انتخاب تاکسی از سالم‌بودن خودرو مطمئن شوید.

۲. درباره انواع سرویس‌های تاکسی سؤال کنید

گرچه بیشتر شرکت‌های خدمات‌رسانی در زمینه حمل‌ونقل و تاکسی تلفنی‌ها تا حد امکان خدمات موردنظر مشتریان‌شان را ارائه می‌دهند و نظر آن‌ها را جلب می‌کنند، گاهی ممکن است خدمات موردنظر شما جزو موارد قابل‌ارائه تاکسی موردنظر نباشد. مثلا برخی تاکسی تلفنی‌ها خدمات متنوعی از جمله سرویس وی‌آی‌پی و سرویس بانوان در اختیار کاربران و مشتریانشان قرار می‌دهند. حتما قبل از درخواست تاکسی تلفنی درباره نوع خدمات درخواستی موردنظرتان سؤال کنید.

۳. راننده حرفه‌ای و خوش‌اخلاقی انتخاب کنید

مهم است راننده‌ای که با آن سفر می‌کنید، بااخلاق، مرتب و کاربلد باشد. خوش‌اخلاق بودن راننده از آن جهت مهم است که باعث می‌شود حس خوبی از سفرکردن با تاکسی داشته باشید و این حس خوب روزتان را خواهد ساخت. تصور کنید قرار باشد راننده‌ای شما را به مقصد برساند که مدام غر می‌زند یا با لحنی نامناسب با شما صحبت می‌کند. این تجربه ناخوشایند علاوه‌بر اینکه حالتان را خراب می‌کند، باعث می‌شود عصبانی شوید و این ذهنیت بد همیشه در گوشه‌ای از ذهن‌تان باقی بماند.

منظور از کاربلدی و حرفه‌ای‌بودن راننده هم این است که مسیرها را به‌خوبی بشناسد و ایمن رانندگی کند. شناسایی مسیرها باعث می‌شود از مسیری به مقصد برسید که ترافیک کمتری دارد و مدت‌زمان کمتری در راه باشید. رانندگی ایمن هم تضمین‌کننده سالم‌رسیدن شما به مقصد است.

۴. قبل از حرکت از کرایه مطلع شوید

مقدار کرایه پرداختی به راننده یکی دیگر از موضوعاتی است که هنگام تاکسی‌گرفتن باید به آن توجه کنید. طریقه کار تاکسی‌های اینترنتی به این شکل است که شما مبدأ و مقصد سفرتان را روی نقشه مشخص و پس از تأیید مسیر، کرایه را مشاهده می‌کنید. تاکسی‌های تلفنی معمولا بر حسب کیلومتری که طی می‌کنند، از شما کرایه می‌گیرند. بدیهی است که اگر راننده حرفه‌ای نباشد و از مسیر طولانی‌تری شما را به مقصد برساند، کرایه سفرتان بیشتر خواهد شد. هنگام درخواست تاکسی حتما از کرایه سفر مطمئن شوید تا پس از رسیدن به مقصد با شنیدن ارقام نجومی غافل‌گیر نشوید!

۵. از جای معتبر تاکسی بگیرید

می‌دانید چطور باید از صلاحیت راننده مطمئن شوید؟ شرکت‌های خدمات‌رسانی معتبر در زمینه حمل‌ونقل برای راحت‌کردن خیال مسافران، هنگام استخدام راننده، با استفاده از جست‌وجوی سوابق و دستیابی به اطلاعات افراد، صلاحیت آن‌ها را می‌سنجند. این شرکت‌ها اطمینان از صلاحیت راننده را به همین جست‌وجوی اولیه محدود نمی‌کنند و بعد از هر سفر، درباره شرایط خودرو و راننده از مسافر نظرسنجی می‌کنند و طبق این اطلاعات به رانندگان امتیاز می‌دهند. رانندگان با امتیاز بالا در اولویت دریافت بیشترین سفرند و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود. گذشته از همه اینها، اگر از جای معتبر تاکسی بگیرید، تیم پشتیبانی در تمام لحظات سفر همراهتان هستند و این باعث می‌شود خیالتان از هر جهت راحت باشد.

۶. به دسترسی سریع به تاکسی توجه کنید

این روزها که خیایان‌ها شلوغ و ترافیک سنگین است، دسترسی سریع به تاکسی معیاری است که باید به آن توجه کنید. اگر از جایی دور تاکسی بگیرید، علاوه‌بر اینکه باید زمان زیادی منتظر رسیدن تاکسی باشید، کرایه سفرتان نیز افزایش خواهد یافت. یکی از مزایای تاکسی‌های اینترنتی همین دسترسی سریع است. با انتخاب مبدأ و مقصد سفر، نزدیک‌ترین راننده به شما سفرتان را قبول می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به مبدأ می‌رسد.

۷. تاکسی را مطابق با نیازتان انتخاب کنید

قرار است خودتان به مقصد بروید یا می‌خواهید کالایی را با تاکسی به مقصد برسانید؟ اگر قرار است باری را جابه‌جا کنید، حتما قبل از درخواست تاکسی این موضوع را با راننده در میان بگذارید و از سرویس‌های مخصوص حمل بار استفاده کنید. در این شرایط بسته به حجم بارتان، سرویس مناسبی به شما اختصاص خواهد یافت.

۸. نظرات دیگران را بررسی کنید

امروزه تاکسی تلفنی‌ها هم مانند هر سرویس خدماتی دیگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال‌اند. به محله جدیدی نقل مکان کرده‌اید و می‌خواهید از میزان رضایت مشتریان تاکسی تلفنی آن محله جویا شوید؟ سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید و نظرات و تجربیات دیگران را بخوانید تا با نحوه خدمات‌رسانی آن بیشتر آشنا شوید.

۹. از تخفیف‌های موجود استفاده کنید

یکی از ویژگی‌هایی که هر تجربه و خریدی را لذت‌بخش‌تر می‌کند، استفاده از تخفیف است. اگر پیامی مبنی بر تخفیف‌داربودن سفر با تاکسی دریافت کردید، حتما از این فرصت بی‌نظیر برای کاهش هزینه سفرهایتان استفاده کنید. برخی شرکت‌ها در تاریخ‌ها و مناسبت‌های خاص کمپین‌هایی برگزار می‌کنند و با ارائه تخفیف‌های بی‌نظیر، مشتریان‌شان را هم در شادی خود سهیم می‌کنند. از این فرصت‌های استثنایی استفاده و بهترین تاکسی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

۱۰. به سهولت رزرو تاکسی دقت کنید

این روزها همه‌چیز اینترنتی شده، حتی تاکسی‌ها! وقتی امکان رزرو اینترنتی تاکسی فراهم باشد، می‌توانید از خدماتی مانند پرداخت آنلاین کرایه، لغو سفر در صورت لزوم و یا هر امکانات دلخواه دیگر استفاده کنید. این امکانات برقراری ارتباط بین مسافر و راننده را بسیار بهبود می‌بخشند و بسیاری از مسائل پیش‌بینی‌نشده را حل می‌کنند. البته در شرایطی که اینترنت نداشته باشید، بهترین روش رسیدن به مقصد تماس با تاکسی‌های تلفنی است.

۱۱. به پوشش‌دهی موقعیت مکانی تاکسی توجه کنید

تابه‌حال برایتان پیش آمده که بخواهید تاکسی بگیرید و پس از دادن آدرس مقصد متوجه شوید که مقصد شما جزو مناطق پوشش‌داده‌شده نیست؟ توجه به پوشش‌دهی موقعیت مکانی از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام تاکسی‌گرفتن به آن توجه کنید. حتما هنگام درخواست تاکسی و حتی قبل از حرکت مقصد دقیق را به راننده بگویید. البته با رزرو تاکسی اینترنتی کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد.

۱۲. به سیستم پشتیبانی تاکسی دقت کنید

تابه‌حال در مسیر رسیدن به مقصد با تاکسی مشکلی برایتان پیش آمده است؟ اگر پاسخ‌تان مثبت باشد، اهمیت بهره‌مندی از پشتیبانی را به‌خوبی درک می‌کنید. با انتخاب تاکسی‌های مجهز به پشتیبانی، همیشه افرادی هستند تا در برابر تمام سؤالات یا مشکلات پیش‌آمده احتمالی پاسخگویتان باشند. ازآنجاکه سفر با تاکسی پر است از اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده، امکان استفاده از پشتیبانی تاکسی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله نکاتی را گفتیم که باید هنگام انتخاب بهترین تاکسی مدنظر داشته باشید. رانندگی ایمن راننده، اطمینان از سالم‌بودن خودرو، امکان بهره‌مندی از خدمات پشتیبانی، کرایه منصفانه و مقرون‌به‌صرفه همه مواردی‌اند که باعث می‌شوند بهترین تاکسی را انتخاب و سفری ایمن و راحت را تجربه کنید.

به‌نظر شما چه موارد دیگری را باید هنگام انتخاب تاکسی تلفنی یا اینترنتی رعایت کنیم؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *