طرز تهیه پیتزای سیر و استیک، تجربه طعمی شگفت‌انگیز

طرز تهیه پیتزای سیر و استیک

پیتزای سیر و استیک خانگی یکی از پیتزا‌های بسیار خوشمزه و دوست‌داشتنی است که طعم بسیار متفاوتی دارد. به همین دلیل پیتزای سیر و استیک سلیقه‌ی افراد خاصی است. مواد اصلی در تهیه این پیتزا، سیر و بیکن سرخ شده است.

در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه پیتزای سیر و استیک خانگی بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز از طرف‌داران این پیتزای خوشمزه هستید و دوست دارید تا آن را به ساده‌ترین شکل در خانه درست کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی خوشمزه

مواد لازم برای پیتزای سیر و استیک

اگر آماده‌ی درست‌کردن این پیتزای خوشمزه هستید به سراغ مواد اولیه‌ی موردنیاز آن برویم. در نظر داشته باشید که با این میزان از مواد اولیه، امکان تهیه پیتزا برای ۳ تا ۴ نفر وجود دارد و بر حسب نفرات خودتان می‌توانید مقادیر و اندازه‌ها را تغیر دهید.

مواد لازم مقدار موردنیاز
سیر ۶ حبه
پنیر پارمسان رنده شده ۵۰ گرم
پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم
فلفل‌دلمه‌ای یک عدد متوسط
جعفری ۵۰ گرم
فیله گوساله ورقه شده ۴۰۰ گرم
روغن زیتون به میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل سیاه) به میزان لازم

 

مواد لازم و مراحل تهیه خمیر پیتزا سیر و استیک

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا سیر و استیک

یکی از دلایل خوشمزه بودن این پیتزا، خمیر آن است. خمیر پیتزای سیر و استیک معمولا نازک است و به شکل خمیر پیتزای ایتالیایی تهیه می‌شود؛ بنابراین بهتر است این خمیر را خودتان در خانه تهیه کنید تا این که بخواهید آن را بخرید! برای تهیه خمیر مخصوص پیتزای سیر و استیک به مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد اولیه مقدار موردنیاز
بیکینگ‌پودر یک قاشق‌چای‌خوری
مخمر فوری دو قاشق‌چای‌خوری
روغن زیتون نصف پیمانه
شیر نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
آرد به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

بهتر است تا قبل از این که به سراغ مراحل اصلی تهیه پیتزا بروید، خمیر پیتزا را آماده کنید. برای درست‌کردن خمیر پیتزا کافی است تا طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله‌ی اول: اولین قدم برای درست‌کردن خمیر پیتزا سیر و استیک، مخلوط‌کردن مواد با یکدیگر است. برای انجام این کار یک کاسه بزرگ را انتخاب و به آن آرد و بیکینگ‌پودر را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس آن را الک کنید تا آرد صاف شود و در حین پخت بهتر پف کند!
  • مرحله‌ی دوم: حالا در یک ظرف دیگر مخمر و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آب ولرم را نیز به آن اضافه کنید. باید بگذارید تا این ترکیب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک جای گرم بماند تا به‌اصطلاح عمل آید.
  • مرحله‌ی سوم: در ادامه و بعد از گذشت مدت‌زمان لازم، باید روغن زیتون، مخلوط آرد و بیکینگ‌پودر و شیر را به مایه خمیر اضافه کنید. سپس این مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید تا به یک حالت ایده‌آل و خمیری برسد.
  • مرحله‌ی چهارم: البته اضافه‌کردن آرد و بیکینگ‌پودر باید آرام‌آرام صورت گیرد تا آرد گلوله نشود. در نهایت باید خمیر را در یک مکان مناسب به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا عمل آید. در این مدت به سراغ درست‌کردن مواد پیتزا بروید.

مراحل طرز تهیه پیتزا سیر و استیک

مراحل درست‌کردن پیتزای سیر و استیک بسیار ساده است و می‌توانید به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر در خانه یک پیتزای فوق‌العاده درست کنید. هرچند که برای تهیه این پیتزا دستور‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما ما سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را آموزش دهیم.

  • مرحله‌ی اول: در ابتدای کار برای درست‌کردن پیتزا سیر و استیک، باید گوشت را به‌خوبی بشویید و به حالت ورقه‌ای خرد کنید. البته می‌توانید از فروشگاه، بیکن آماده‌ی ورقه شده خریداری کنید و زحمت خود را برای خردکردن گوشت، کم کنید.
  • مرحله‌ی دوم: حالا باید یک تابه مناسب را انتخاب کرده و درون آن به میزان کافی روغن زیتون بریزید. سپس بیکن‌ها را در روغن داغ شده، کمی تفت دهید تا ترد و سرخ شوند. البته این کار را زیاد انجام ندهید چرا که در صورت تفت زیاد، ممکن است گوشت سفت شود!
  • مرحله‌ی سوم: به سراغ سیر‌ها بروید. برای انجام این کار و آماده‌سازی سیر باید آن را بشویید و پوست بگیرد. سپس آن را با کمک یک رنده‌ی دندانه ریز، رنده کنید تا به حالت پوره‌ای در بیاید. سیر آماده شده را کنار بگذارید.
  • مرحله‌ی چهارم: حالا جعفری‌ها را نیز شسته و در اندازه ریز خرد کنید. حالا تمام مواد شما آماده است و باید آن‌ها را میکس کنید. برای انجام این کار باید سیر، پنیر پارمسان، جعفری، نمک و روغن را در داخل یک مخلوط‌کن ریخته و آن‌ها را کاملا ترکیب کنید.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا نوبت آن رسیده که خمیر پیتزای آماده را به‌صورت چانه در اندازه‌ی مناسب در بیاورید؛ سپس آن را پهن کنید. بهتر است تا از یک وردنه کمک بگیرد تا قطر خمیر به‌صورت یک اندازه در بیاید.
  • مرحله‌ی ششم: خمیر پیتزا را در داخل یک سینی فر قرار دهید. حالا مواد میکس شده را به‌صورت یک لایه روی خمیر پیتزا بریزید و به طور کامل در همه‌ی قسمت‌ها پهن کنید. سپس یک لایه پنیر پیتزا روی آن بریزید.
  • مرحله‌ی هفتم: برای لایه بعد باید گوشت را اضافه کنید و مجددا مقداری پنیر بر روی گوشت بریزید. اگر دوست داشتید، می‌توانید از فلفل‌دلمه‌ای خرد شده بر روی پیتزا استفاده کنید.
  • مرحله‌ی هشتم: پیتزای شما آماده است و تنها باید پخته شود. برای انجام این کار باید از قبل فر را به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس فر را بر روی درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه پیتزا را درون آن قرار دهید.
  • مرحله‌ی نهم: اکنون پیتزا آماده است. اگر دوست دارید تا روی پیتزا طلایی و برشته شود، می‌توانید در دقایق انتهایی پخت، حالت گریل فر را روشن کنید. پیتزای شما آماده است و تنها باید آن را برش داده و در ظرف مورد نظرتان سرو کرده و نوش جان کنید.

 

 

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک با نان جو

پیتزا سیر و استیک با نان جو

یکی دیگر از روش‌های جذاب برای درست‌کردن پیتزا سیر و استیک، استفاده از نان جو برای تهیه آن است. برای انجام این کار شما دیگر مراحل درست‌کردن خمیر پیتزا را نداشته و به‌جای آن باید از نان جو استفاده کنید. همچنین در لیست مواد اولیه خود به کره و شیر نیز برای درست‌کردن سس مخصوص آن نیاز دارید. مراحل تهیه نیز به شکل زیر است:

  • مرحله‌ی اول: برای تهیه پیتزا سیر و استیک با نان جو باید در ابتدا سس مخصوص آن را آماده کنید. برای انجام این کار یک تابه مناسب را انتخاب کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقداری کرده به تابه اضافه کنید و بگذارید تا ذوب شود.
  • مرحله‌ی دوم: حالا باید سیر را بعد از شستن رنده یا له کنید، سپس آن را به کره اضافه کنید و تفت دهید تا عطر و بوی آن خارج شود. در ادامه به مقدار کافی، نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید.
  • مرحله‌ی سوم: در نهایت شیر را به مواد درون تابه اضافه کرده و کمی هم بزنید تا با سیر مخلوط شود. پنیر پارمسان را اضافه کرده و بگذارید تا با شعله کم روی حرارت بماند و غلیظ شود.
  • مرحله‌ی چهارم: حالا بیکن‌ها را سرخ کنید. اگر دوست داشتید فلفل‌دلمه‌ای را نیز به حالت دلخواه برش زده و سرخ کنید. در نهایت یک نان جو درسته را بردارید و روی آن را با سس سیر تهیه شده، خیس کنید.
  • مرحله‌ی پنجم: سپس پنیر پیتزا را روی نان بریزید. در ادامه بیکن‌ها را روی نان قرار دهید، مقداری پنیر پیتزا بریزید و روی آن را با قارچ تزیین کنید. به‌عنوان لایه آخری نیز کمی پنیر پیتزا روی مواد بریزید.
  • مرحله‌ی ششم: در نهایت فر را مانند روش قبل گرم کنید و بگذارید تا پیتزا به مدت ۲۵ دقیقه درون آن بماند تا آماده شود. بعد از گذشت مدت‌زمان لازم، آن را خارج کرده و برش دهید و نوش جان کنید.

پیتزا سیر و استیک شما آماده است؛ نوش جان

طرز تهیه پیتزا سیر و استیک خانگی بسیار ساده است در حدی که شما می‌توانید بدون دردسر این پیتزا را در خانه درست کنید. البته با سفارش اینترنتی پیتزا از سرویس خرید آنلاین غذا اسنپ، می‌توانید پیتزای دلخواه خود را به‌سادگی سفارش داده، درب به محل موردنظر تحویل بگیرید و نوش جان کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *