ساخت زمین فوتبال در شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان

ساخت زمین فوتبال

طرح جدید نیکوکاری اسنپ‌کلاب با عنوان «مشارکت در هزینه‌ی ساخت زمین فوتبال برای کودکان و نوجوانان منطقه قصرقند» آغاز شده است. این طرح که با همکاری «خیریه‌ی نیکان ماموت» و با مشارکت پرمهر شما انجام می‌شود، سیزدهمین طرح از طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی است. هدف از اجرای این طرح، توسعه‌ی دسترسی کودکان و نوجوانان سراسر ایران به زیرساخت مناسب تفریحی و ورزشی است و با مشارکت شما هزینه‌ی ساخت زمین چمن مصنوعی در منطقه قصرقند استان سیستان و بلوچستان تامین خواهد شد.

اهمیت دسترسی به فضاهای ورزشی در مناطق کمتر برخوردار

شهرستان قصرقند واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان با وجود ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، به امکانات و زیرساخت‌های رفاهی، خدماتی و اقتصادی محدودی دسترسی دارد.

مردم بخشی از روستاهای این شهرستان با محدودیت جدی در حوزه‌ی اشتغال، دسترسی به محورهای ارتباطی استاندارد، آب آشامیدنی سالم، امکانات درمانی و بهداشتی، و امکانات آموزشی و تفریحی روبرو هستند.

با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی قصرقند، ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال در این شهرستان می‌تواند اهمیت بسیاری در پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان این منطقه داشته باشد.

عدم دسترسی به امکانات ورزشی و سرانه‌ی پایین آن در این مناطق می‌تواند منجر به پیامدهایی مانند فرصت‌های محدود برای تعامل اجتماعی و تحقق توانمندی‌ها و استعداد فردی کودکان و نوجوانان شود. با ساخت یک زمین چمن مصنوعی فوتبال در منطقه قصرقند سیستان و بلوچستان، فرصتی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی، بازی و تعامل اجتماعی فراهم می‌شود. این فضا، مکانی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند با همدیگر در فعالیت‌های ورزشی شرکت کرده، مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و ارتباطات مثبتی برقرار کنند. علاوه بر این، زمین چمن مصنوعی فوتبال به عنوان یک فضای اجتماعی، می‌تواند به کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند. این فضا، به کودکان و نوجوانان فرصتی برای گذراندن اوقات فراغت در یک محیط امن ارائه می‌دهد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تضمین می‌کند.

پروژه ساخت زمین فوتبال چمن مصنوعی با همکاری موسسه نیکان ماموت

موسسه‌ی نیکان ماموت پس از نیازسنجی و بررسی موقعیت جغرافیایی منطقە‌ی هدف، در قسمتی از مرکز بخش تلنگ، فرهنگسرایی با عنوان دارالفنون برای استعدادیابی و کارآفرینی ساکنان مناطق محروم و حومه احداث کرد. این مجموعه به عنوان محلی برای ارتقای سطح بهداشت، فرهنگ، آموزش، مهارت و اشتغال‌زایی ساکنان منطقه مورد بهره برداری قرار گرفته و بخش‌های مختلفی دارد:

  • کارآفرینی: این بخش به کارآفرینی برای بانوان منطقه اختصاص دارد.
  • آموزش: با هدف توانمندسازی و مهارت افزایی ساکنان مناطق محروم، کلاس‌های آموزشی متنوعی در این بخش برگزار می‌شود.
  • تفریحی و ورزشی: با توجه به اهمیت تفریح و ورزش برای کودکان و نوجوانان و به دلیل فراهم نبودن بستر آن در منطقه، زمین بازی و اتاق‌هایی برای تفریح و ورزش آن‌ها در این مرکز ایجاد شده است. طرح ساخت زمین چمن مصنوعی فوتبال با همکاری اسنپ و همیاری شما نیز در همین فاز از پروژه قرار دارد.

نحوه‌ی مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با استفاده از امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این طرح نیکوکاری سهیم شوید. به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز شما، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به تأمین هزینه‌ی ساخت زمین فوتبال برای کودکان و نوجوانان شهرستان قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان کمک می‌شود. همچنین می‌توانید در طرح‌های دیگر نیکوکاری اسنپ‌کلاب، از جمله کمک هزینه‌ی درمان کودکان پروانه‌ای نیز مشارکت کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *