مشاهده هواپیماهای در حال پرواز با فلایت رادار ۲۴

ردیابی پروازها

زمانی که فردی درون هواپیماست، دیگر نمی‌توان از طریق گوشی‌های همراه با او تماسی حاصل کرد و اطلاعاتی را در مورد وضعیت پروازشان دریافت کرد. در این مواقع احتمالا باید منتظر بمانید تا فرد مورد نظر شما به مقصد برسد و در نهایت در مورد سفر او سوالاتی را بپرسید. در این مطلب می‌خواهیم ابزاری را به شما معرفی کنیم که به صورت کاملا آنلاین اطلاعاتی را از وضعیت پروازی که می‌خواهید، در اختیارتان خواهد داد.


مشاهده آنلاین پروازهای خارجی و داخلی با این ابزار به راحتی میسر می‌شود و در مورد موقعیت مسافر خود اطلاعاتی را به دست آورید؛ حتی که زمانی او در حال پرواز و روی آسمان است! فلایت رادار ۲۴ نام این اپلیکیشن است.

معرفی ردیابی پروازها، فلایت رادار ۲۴

در سال ۲۰۰۶ بود که فلایت رادار ۲۴ به طور رسمی کار خود را برای ردیابی هواپیمای در حال پرواز آغاز کرد. از آن زمان تاکنون نزدیک ۴۰ میلیون دانلود برای آن ثبت شده است و در طول روز، نزدیک به ۲ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. این وبگاه اطلاعات پروازهای نظامی را ارائه نمی‌کند؛ به‌علاوه، ممکن است به دلایل امنیتی و حفظ حریم شخصی، اطلاعات برخی هواپیماهای خصوصی و دولتی را نشان ندهد. مثلا به‌درخواست وزارت دفاع ژاپن در سال ۲۰۱۴، مکان برخط هواپیماهای امپراطور و نخست‌وزیر این کشور دیگر توسط رادار ۲۴ نمایش داده نمی‌شود. درواقع این هواپیما اطلاعات مسیر حرکت خود را برای رادار ۲۴ ارسال نمی‌کنند.

با این حال ویژگی جالبی که در این ابزار دیده می‌شود، هواپیماهای در حال پرواز در حالت زنده به ۱۸۰۰۰ پرواز در سراسر دنیاست. کار با FlightRadar24 بسیار آسان است. مطالب زیر آموزش استفاده از این فضا، برای به دست آوردن اطلاعات را در اختیار شما قرار داده است.

چگونه از فلایت رادار ۲۴ استفاده کنیم؟

لینک دانلود برنامه FlightRadar24

برای استفاده از این برنامه ابتدا باید آن را از گوگل پلی (برای کاربران اندروید) یا اپ استور (برای کاربران IOS) دانلود کنید. لینک دانلود را می‌توانید در اینجا ببینید.

دانلود برنامه Flightradar24 برای سیستم عامل اندروید
دانلود برنامه Flightradar24 برای سیستم عامل IOS

پس از دانلود باید وارد صفحه مربوط به این اپلیکیشن شوید. با این کار خواهید دید که تعداد زیادی پرواز در سراسر جهان در حال پرواز هستند که تنها یکی از آن‌ها مخصوص مسافر شماست.
این پروازها توسط تصاویر کوچک هواپیما نمایش داده شده‌اند. تصویر هواپیماهای بزرگ نشان‌دهنده هواپیمای بزرگ‌تر در واقعیت است و بالعکس…

ردیابی را آغاز کنید

اکنون فلایت رادار ۲۴ را نصب کرده‌اید و می‌خواهید از آن استفاده کنید. فرض کنید که شما به دنبال ردیابی یک هواپیمای خاص هستید. در این مواقع کافی است تنها پس از باز کردن برنامه، شماره پرواز را در قسمت مربوط به سرچ وارد کنید.
با این کار مشخصات و اطلاعات مربوط به آن، شامل مبدا، مقصد و همچنین زمانی را که هواپیما در مقصد می‌نشیند، خواهید دید؛ حتی در صورت نیاز، می‌توانید روی گزینه‌ای که با نام Show On Map مشخص شده نیز به صورت لحظه به لحظه، هواپیمای مورد نظر خود را رصد کنید.

پیدا کردن فرودگاه

به دنبال فرودگاه‌ها بگردید

به جز ردیابی پروازی که به دنبال آن هستید، می‌توانید حتی فرودگاهی را که در نظر دارید هم، بررسی کنید و وضعیت آب و هوا، اطلاعات مربوط به پرواز آن مکان، ویژگی باندهایی که دارند و موقعیت فرودگاه را نیز توسط فلایت رادار ۲۴ بررسی کنید.
برای این کار کافیست تنها نام شهر و کشور مورد نظرتان را در بخش مربوطه وارد کنید، تا تمام فرودگاه‌هایی که در آن مکان وجود دارد را ببینید.
اگر قصد بررسی فرودگاه را دارید، در قسمت Weather می‌توانید آن را ببیند. خوشبختانه در این فضا نزدیک به ۳۰۰۰ فرودگاه در تمام جهان قابل ارزیابی است.

نمایش سه‌بعدی هواپیماها

قابلیت جذاب دیگری که در فلایت رادار ۲۴ وجود دارد، امکان مشاهده هواپیماهای در حال پرواز به صورت سه‌بعدی است. برای این کار باید روی هواپیمای مورد نظرتان کلیک کنید.
در این روش شما همانند یک شخص دیگر می‌توانید منظره سه بعدی خلبان را ببینید. برای این کار باید روی ۳D کلیک کنید.

شناسایی مسیر هواپیما توسط فلایت رادار 24

شناسایی مسیر هوایی

یکی دیگر از امکاناتی که در فلایت رادار ۲۴ دیده می‌شود، مشاهده مسیر هواپیماست که به صورت یک نقطه‌چین روی نقشه‌ای که درون فضای اپلیکیشن وجود دارد، به شما نمایش داده می‌شود. زمانی که شما روی Route کلیک کنید، می‌توانید مسیر هواپیمایی را که انتخاب کرده‌اید ببینید و با انتخاب عبارت Follow آن را دنبال کنید.

بررسی پروازهای گذشته توسط فلایت رادار

دسته‌بندی هواپیماها و جست‌وجوی ساده‌تر

برای آن‌که بتوانید پرواز مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید، می‌توانید کلیه پروازها را به صورت فیلتر شده درآورید. این فیلتر امکان دسته‌بندی بر اساس نوع هواپیما، فرودگاه، ارتفاع پرواز و سرعت پرواز را به شما می‌دهد.

بررسی فرودگاه و هواپیماهای نزدیک

زمانی‌ که فلایت رادار ۲۴ را نصب می‌کنید، از شما می‌خواهد که آن را به لوکیشن گوشی خود نیز متصل کنید. با این کار می‌توانید حتی جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به هواپیما و فرودگاه‌هایی را که نزدیکتان است، ببینید. همچنین یک گزینه به نام AR نیز در قسمت بالایی و سمت چپ آن وجود دارد که به شما امکان استفاده از دوربین گوشی خود و در نتیجه شناسایی هواپیما را می‌دهد.

بررسی پروازهای گذشته

فلایت رادار ۲۴ تنها اطلاعات پروازهای زمان حال حاضر را به شما نمی‌دهد؛ این ابزار امکان دسترسی به اطلاعات پرواز هواپیمایی را که در روزهای قبل انجام شده است، به شما خواهد داد.
برای دریافت این اطلاعات کافی است روی Play Back کلیک کنید و روزی که قصد شناختش را دارید، پیدا کنید. این پلتفرم به شما تمام پروازها را به صورت یک فیلم ضبط شده می‌دهد؛ حتی می‌توانید ساعتی را که نیاز دارید، انتخاب و دقیقا همان پروازی را که مد نظر دارید پیدا کنید.

مشاهده هواپیماهای در حال پرواز ایران

فلایت رادار ۲۴ یک برنامه جامع و دقیق برای ردیابی هواپیماهای در حال پرواز است. فرقی نمی‌کند مبدأ و مقصد پرواز موردنظر شما کجاست؛ به‌کمک این برنامه مشاهده پروازهای آنلاین می‌توانید مسیر پروازهای مختلف را ببینید. برای مشاهده آنلاین پروازهای داخلی ایران هم شما می‌توانید از برنامه فلایت رادار ۲۴ استفاده کنید. کافی است فرودگاه موردنظرتان را در قسمت جست‌وجو پیدا کنید. سپس وارد دسته‌بندی پروازهای ورودی و خروجی آن فرودگاه شوید. در این قسمت، لیستی از هواپیماهای در حال پرواز را می‌بینید. با کلیک روی پرواز دلخواهتان می‌توانید مسیر حرکت هواپیما را مشاهده کنید.

وقتی قصد سفر خارجی دارید و می‌خواهید بلیط هواپیما رزرو کنید و یا منتظر مسافران خود هستید هم این برنامه برایتان کاربرد دارد. شما می‌توانید فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را انتخاب کنید و در بین پروازها، هواپیمای مدنظرتان را پیدا کنید و مسیر حرکت آن را ببینید.

سخن پایانی

با وجود پروازهای زیادی که این روزها در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، وجود اپلیکیشنی که بتواند اطلاعاتی کامل از هواپیماهای در حال پرواز را در اختیار ما قرار دهد، بسیار جذاب خواهد بود.
این موضوع وقتی عزیزی راهی سفر می‌شود اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. فلایت رادار ۲۴ یکی از ابزارهایی‌ است که کار را برای شما راحت کرده است. فرقی نمی‌کند که در چه ساعتی از شبانه‌روز باشید، در هر صورت اطلاعات موجود در این فضا به صورت آنلاین در دسترس شماست. برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید به سایت رسمی فلایت رادار نیز مراجعه کنید. همچنین اگر تجربه‌ای در مورد استفاده از آن داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *