محصولات ضروری برای آفتاب گرفتن را بشناسید

در اوج گرمای تابستانه و درخشش خورشید در آسمان، تفریح عده‌ای این است که زیر نور خورشید دراز بکشند، آفتاب بگیرند و پوست خود را برنزه کنند. این منبع نور دوست‌داشتنی همان قدر که برای بدن مفید است، می‌تواند خطرناک هم باشد؛ بنابراین نباید بی‌گدار به آب زد. شرط اول حفظ سلامت پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب و لوسیون‌ها و اسپری‌های محافظتی قبل و بعد از آفتاب گرفتن است. برای آشنایی با ضروری‌ترین محصولات آفتاب گرفتن، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دلیل استفاده از ضد آفتاب موقع آفتاب گرفتن

قرارگرفتن در معرض نور خورشید رایج‌ترین دلیل آفتاب‌سوختگی در تمام سنین است. ضد آفتاب به‌عنوان لایه محافظ بین اشعه خورشید و پوست عمل می‌کند تا با انعکاس اشعه ماوراءبنفش، جلوی آسیب‌های ناشی از آن را بگیرد. با استفاده از یک ضد آفتاب باکیفیت، خبری از سوزش و التهاب، پیری زودرس ناشی از نور آفتاب و تغییر رنگ زودهنگام پوست نخواهد بود. این لایه محافظتی از پوست در برابر باد و باران و برف نیز محافظت می‌کند. همچنین، احتمال آسیب ناشی از استرس‌های محیطی را نیز به حداقل می‌رساند.

بهترین محصولات ضد آفتاب برای آفتاب گرفتن

در این بخش چند تا از پرفروش‌ترین محصولات ضد آفتاب مناسب برای آفتاب گرفتن را معرفی می‌کنیم.

۱. فلویید ضد آفتاب پریم حاوی ویتامین ث SPF 50 حجم ۴۰ میلی لیتر

این ضد آفتاب فلوییدی بی‌رنگ یک محافظ عالی برای پوست در برابر اشعه UVA است. پایه آب، بافت بسیار سبک و سرعت جذب عالی این ضد آفتاب هرآنچه از یک ضد آفتاب خوب انتظار داریم را به‌خوبی برآورده می‌سازد. جالب است بدانید این فلویید علاوه‌بر انعکاس نور خورشید، با ترکیبات مرطوب‌کننده و آبرسان، جلوی خشکی و پیری زودرس را می‌گیرد و یک عامل جوان‌سازی محسوب می‌شود.

۲. کرم ضد آفتاب اون مدل فلوئید اسپورت حجم ۱۰۰ میلی لیتر

کرم ضد آفتاب اون همانند سایر محصولات بهداشتی این برند امتحان خود را پس داده و یک انتخاب عالی برای انواع پوست‌های مختلف است. از خواص خوب این محصول می‌توانیم به خاصیت تسکین‌دهندگی، ضدآب بودن، ترکیبات آنتی‌اکسیدان و نداشتن رد سفیدی روی پوست اشاره کنیم. مزیت این کرم نسبت به سایر محصولات حفاظت بسیار خوب آن از پوست‌های حساس در برابر تشعشعات خطرناک خورشید است.

۳. فلویید ضد آفتاب مای (My) مدل Hyaluronic Acid حجم ۵۰ میلی‌لیتر

اس‌پی‌اف ۵۰ این محصول از حفاظت عالی آن در برابر اشعه‌های مضر خورشید خبر می‌دهد. استفاده از هیالورونیک اسید در این ضد آفتاب تنها یک دلیل دارد و آن کمک به مرطوب‌سازی و حفظ رطوبت پوست است. اگر نگران پیری زودرس پوست به‌خاطر حمام آفتاب هستید،‌ از فلویید ضد آفتاب مای مدل هیالورونیک اسید استفاده کنید.

۴. کرم ضد آفتاب مای مدل Hyaluronic Acid حجم ۵۰ میلی‌لیتر

این ضد آفتاب دقیقا مشابه مدل فلوییدی آن است، با این تفاوت که بافت کرمی دارد. ساختار سبک و زودجذب این کرم را به یک انتخاب محبوب به‌خصوص برای افراد با پوست چرب و مختلط تبدیل کرده است. اگر دنبال ضد آفتابی هستید که روی پوست حالت مات و غیر براق داشته باشد، این کرم برای خود شما است.

۵. کرم ضد آفتاب ام کیو (MQ) مدل Oil Free با SPF50

کرم ضد آفتاب اویل فری ام کیو پیشنهاد ما به افرادی است که با پوست چرب و مستعهد آکنه، دنبال ضد آفتابی برای آفتاب گرفتن می‌گردند. محصولی که روی پوست براق نشود و در مقابل تعریق مقاوم باشد. لایه محافظتی این محصول به‌لطف اس‌پی‌اف ۵۰ بسیار قدرتمند است. همچنین به‌خاطر محتوای مرطوب‌کننده و ضد چروک، پوستی نرم و لطیف به شما هدیه می‌دهد.

۶. فلوئید ضد آفتاب SPF50 سیسپرسا مدل Power Bright حجم ۵۰ میلی‌لیتر

اگر به‌دنبال یک فلویید ضد آفتاب برای استفاده همه اعضای خانواده هستید، سیسپرسا با انواع پوست خشک و چرب و مختلط سازگار است! در ترکیبات این فلویید اثری از رنگ‌های مضر نیست؛ به همین خاطر می‌توان با خیال راحت به‌عنوان یک ضد آفتاب روزانه از آن استفاده کرد. از مزیت‌های این فلویید می‌توانیم به عناصر مرطوب‌کننده و ضدلک موجود در ترکیبات آن اشاره کنیم.

۷. اسپری ضد آفتاب ایمجز (Images) حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر

ضد آفتاب ایمجز یکی از محصولات نوظهور در بازار محصولات مراقبتی است و در همین مدت‌زمان کوتاه توانسته با ارائه ویژگی‌های عالی، نظر مصرف‌کننده را جلب کند. ویژگی‌هایی مانند پوشش‌دهی گسترده، مقاومت در برابر آب و البته حفاظت از پوست در برابر خطرات ناشی از نور آفتاب! این اسپری ضد آفتاب حاوی عصاره مغذی است و در ترکیبات آن قطره‌ای چربی وجود ندارد.

۸. ضد آفتاب بی‌رنگ ایزدین مدل فیوژن واتر حجم ۵۰ میلی‌لیتر

برند ایزدین این ضد آفتاب را برای افرادی تولید کرده که داشتن پوست چرب انتخاب کرم را برایشان سخت می‌کند. این ضد آفتاب بی‌رنگ کاملا بر پایه آب و جزو کرم‌های زودجذب است و نه‌تنها جلوی سوزش و التهاب را می‌گیرد، خاصیت ضدلک و ضدجوش نیز دارد. با اس‌پی‌اف ۵۰ این محصول خیالتان بابت انعکاس کامل اشعه‌های مضر خورشید راحت است.

دلیل مصرف لوسیون برای آفتاب گرفتن

لوسیون برنزه‌کننده محصولی برای تحریک ملانین پوست و تغییر رنگ بیشتر آن در معرض آفتاب است. این لوسیون‌ها معمولا حاوی ویتامین‌ها، روغن‌های طبیعی، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی طبیعی هستند: همه موادی که پوست برای بهتر برنزه‌شدن به آنها احتیاج دارد. این محصولات علاوه‌بر رنگ‌دهی عالی، پوست را تغذیه می‌کنند و آن را سالم و مرطوب نگه می‌دارند تا این رنگ طلایی روی پوست ماندگارتر باشد. دقت کنید که لوسیون برنزه‌کننده مثل کرم ضد آفتاب دیوار دفاعی و محافظ پوست در برابر آفتاب نیست و باید همراه با کرم ضد آفتاب مصرف شود.

بهترین لوسیون‌ها برای آفتاب گرفتن

در این بخش نگاهی می‌اندازیم به بهترین لوسیون‌های برنزه‌کننده که برای حمام آفتاب کاربرد زیادی دارند.

۱. روغن برنزه‌کننده و ویتامینه سی گل حاوی رنگدانه‌های طلایی SPF4 حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر

روغن سی گل یکی از محبوب‌ترین روغن‌های برنزه‌کننده است که می‌توانید از آن با خیال راحت برای کل بدن استفاده کنید. این روغن زودجذب اثری از چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد و تا حدی جلوی اشعه مضر UV را می‌گیرد. عصاره هویج موجود در این روغن پوست را کاملا طلایی و خوش‌رنگ می‌کند و اکلیل موجود در آن برق جذابی به پوست می‌دهد.

۲. روغن آفتاب ایو روشه مدل سوان وژتال حجم ۱۲۵ میلی‌لیتر

اگر می‌خواهید پروسه تغییر رنگ را سریع‌تر و زمان حمام آفتاب را کوتاه‌تر کنید، روغن آفتاب ایو روشه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برنزه‌کننده طبیعی موجود در این روغن دارای اثر مرطوب‌کنندگی بسیار قوی است و تا ۲۰درصد رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. جالب است بدانید امکان استفاده از این روغن آفتاب برای مراقبت از موها نیز وجود دارد.

۳. لوسیون مرطوب‌کننده بعد آفتاب نیوآ مدل Gunes Sonrasi حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر

بعد از حمام آفتاب، برای بازگرداندن رطوبت از‌دست‌رفته بدن به یک لوسیون مرطوب‌کننده نیاز دارید. لوسیون نیوآ با فرمولاسیون بسیار سبک، آرامش را به پوست باز می‌گرداند و آن را شاداب می‌کند. سازگاری با انواع پوست و محتوای ویتامین موجود در این لوسیون محبوب از ویژگی‌های مثبت آن به‌شمار می‌روند.

۴. اسپری روغن آفتاب باباریا مدل آلوئه ورا حجم ۳۰۰ میلی‌لیتر

می‌رسیم به یکی از محبوب‌ترین برندهای اسپانیایی با عصاره هویج و اس‌پی‌اف ۱۵! اسپری روغن آفتاب بارباریا حاوی ویتامین E و آلوئه‌ورا است؛ فیلترهای محافظتی آن نسبت به محصولات رقیب قوی‌ترند و تثبیت رنگ و ماندگاری رنگ برنز پوست با این روغن آفتاب به‌مراتب بیشتر و قوی‌تر از سایر برندها است.

۵. روغن آفتاب فیس دوکس مدل photosome حجم ۲۳۰ میلی‌لیتر

اگر زودبه‌زود حمام آفتاب می‌گیرید، این روغن آفتاب با فیلترهای قدرتمند برای انعکاس اشعه‌های UVB و UVA و تغذیه کامل پوست، جلوی پیری زودرس را می‌گیرد و محافظ پوست در برابر آفتاب‌سوختگی است. بافت این روغن محافظتی کاملا سبک و لطیف است و چربی اضافه روی پوست باقی نمی‌گذارد.

کلام پایانی

هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، به‌ویژه محصولات محافظت از پوست در برابر آفتاب، به کیفیت محصول، رنگ محصول، ترکیبات موجود در آن و SPF آن دقت کنید. حمام آفتاب برای افراد با پوست حساس یا کسانی که از داروهای ویژه استفاده می‌کنند، لایه‌بردار می‌زنند یا مشکلات سلامتی خاصی دارند، باید با مشورت پزشک، با استفاده از ضد آفتاب و لوسیون باکیفیت و مراقبت کامل باشد.

شما برای آفتاب گرفتن از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟ حتما نظرات ارزشمندتان را برای ما و همراهان‌مان بنویسید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *