راهنمای جهانگردی ارزان در تابستان؛ تجربه‌ای دلچسب از سفر خارجی اقتصادی!

با رسیدن فصل تابستان بازار سفرهای تابستانی دوباره داغ می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پای‌شان را فراتر از مرزهای ایران بگذارند و لذت سفر خارجی هیجان‌انگیز در تابستان را تجربه کنند. دو دلیل باعث می‌شود سفر خارجی شما ارزان‌تر از بقیه برایتان دربیاید: یک، فاصله کم تا کشور خارجی و دو، ارزان‌تر بودن ارز کشور خارجی نسبت به ایران. در این مقاله مقاصد خارجی دور و نزدیک را برای تجربه سفری ارزان به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کشورهای نزدیک و هم‌جوار برای سفر تابستانی ارزان

۱. امارات متحده عربی

دبی یکی از مهم‌ترین و پرطرف‌دارترین شهرهای توریستی جهان محسوب می‌شود. این شهر زیبا از سمت جنوب با کشور ما همسایه است و سفر به آن یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی محسوب می‌شود. ممکن است فکر کنید سفر به دبی برایتان گران تمام می‌شود اما کافی‌ است تور دبی ارزانی پیدا و آن را رزرو کنید تا فرصت سفر به شهری پر از سازه‌های خارق‌العاده را با قیمتی معقول به دست بیاورید. برج خلیفه، ساحل جمیرا، برج‌العرب، موزه آینده، باغ گل معجزه و اسکای دایو چند مورد از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر توریستی هستند.

۲. ارمنستان

ارمنستان یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود. بازار سفر به ارمنستان در گذشته به‌اندازه امروز داغ نبود، اما در سال‌های اخیر بیشتر از قبل صحبت سفر به ارمنستان و تورهای ایروان بر سر زبان‌ها افتاده است. ایروان پایتخت ارمنستان، پر از جاذبه‌های تاریخی معروفی‌ست که دیدنشان خالی از لطف نیست. از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های ایروان می‌توانیم به باغ گیاه‌شناسی، دریاچه سوان، دنیای آبی، تله‌کابین بال‌های تاتو، پارک عشاق، دریاچه قو، پارک پیروزی، موزه ماتانداران و معبد گارنی اشاره کنیم. در شهرهای دیگر ارمنستان هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای وجود دارند که حال‌وهوایتان را عوض خواهند کرد. نکته جالب‌توجه درباره سفر به ارمنستان این است ویزای سفر به این کشور در فرودگاه برایتان صادر می‌شود.

۳. ترکیه

ترکیه یکی از پرطرف‌دارترین کشورهای خارجی موردعلاقه ایرانیان محسوب می‌شود. البته وجود شهرهای زیبای پر از جاذبه ارزش این استقبال پرشور و همیشگی را دارد. فرقی نمی‌کند به استانبول و آنتالیا سفر کنید یا مقصدتان آنکارا و کوش‌آداسی باشد، همه این شهرها پرطرف‌دارند و خاطرات خوشی از سفر به زیباترین کشور همسایه برایتان به یادگار خواهند گذاشت. خیابان استقلال و میدان تکسیم استانبول که به‌قدری معروف‌اند که دیگر نیازی به معرفی ندارند. با سفر به این کشور زیبا فرصت بازدید از صدها جاذبه تاریخی، طبیعی و تفریحی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

۴. گرجستان

گرجستان یکی دیگر از کشورهای همسایه ماست که در میانه و غرب قفقاز جنوبی واقع شده است. ازآنجاکه زیبایی شهرهای این کشور زبانزد خاص و عام است، یکی از بهترین مقاصد خارجی برای سفر تابستانی محسوب می‌شود. تفلیس و باتومی دو مقصد پرطرف‌دار ایرانی‌ها برای سفر به گرجستان هستند. قطار کابلی تفلیس، تله‌کابین تفلیس، خیابان روستاولی، کوه‌های قفقاز، پارک آبی جینو پارادایس، قلعه ناریکالا، بازار میدان تفلیس، شهربازی متاتسمیندا و بازار درای بریچ معروف‌ترین جاذبه‌های پایتخت زیبای گرجستان هستند. با انتخاب گرجستان به‌عنوان مقصد سفرتان می‌توانید در بزرگ‌ترین شهر این کشور گشت‌وگذار و از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید.

کشورهای دورتر از ایران برای سفر تابستانی ارزان

۱. هندوستان

با سفر به هند از نزدیک فرصت قدم‌زدن در خیابان‌هایی را پیدا می‌کنید که بارها در فیلم‌های هندی دیده‌اید! هندوستان فرهنگ و آداب و رسوم جالبی دارد و آشنایی با این رسوم حس‌وحال جالبی دارد. هزینه غذاخوردن و اقامت در هند نسبت به بسیاری از کشورهای نزدیک کمتر است. سیستم حمل‌ونقل هند هم هزینه بالایی ندارد و به‌راحتی می‌توانید معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا را از نزدیک ببینید.

۲. مالزی

مالزی هم از کشورهای موردعلاقه ایرانی‌ها برای سفر خارجی محسوب می‌شود. دلیل این محبوبیت جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متنوع، آب‌وهوای مطلوب و معتدل و طبیعت زیبا و سرسبز آن است. جالب است بدانید که در مالزی افرادی با نژادهای متفاوت کنار هم زندگی می‌کنند، از اقوام مالایی و چینی گرفته تا هندی! به این ترتیب با سفر به این کشور زیبا فرصتی جذاب برای آشنایی با فرهنگ و غذاهای لذیذ نژادهای مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرد.

۳. تایلند

ترکیب طبیعت زیبا، امکانات رفاهی کامل و جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعدد تایلند را به یکی از پرطرف‌دارترین کشورهای توریستی جهان تبدیل کرده است. بانکوک پایتخت تایلند یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. ساحل هواهین، پارک ملی موکوانگ‌تونگ و پارک ملی خوایای معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی تایلند به شمار می‌روند. گرچه بهترین زمان سفر به این کشور پرطرف‌دار از نظر شرایط آب‌وهوایی اواسط آبان تا اواسط اسفندماه است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در تابستان راهی این کشور زیبا شوند. با سفر به تایلند علاوه بر بازدید از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری، فرصت دیدن انواع جشن‌ها و فستیوال‌های محلی و چشیدن غذاهای لذیذ تایلندی‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

۴. بلغارستان

نام بلغارستان را هم در فهرست تورهای سفرهای خارجی تابستانی زیاد می‌بینید. وارنا یکی از بزرگ‌ترین و پرطرف‌دارترین شهرهای بلغارستان است. بسیاری از افراد به قصد بازدید از سواحل زیبای وارنا و آب‌وهوای مطبوع آن روانه بلغارستان می‌شوند. استقبال افراد از سواحل وارنا در تابستان به‌قدری زیاد است که این شهر زیبا را پایتخت تابستانی بلغارستان نامیده‌اند. علت محبوبیت این کشور نزد ایرانتان، فاصله کم شهر وارنا تا ایران است. در این شهر امکانات رفاهی از جمله هتل، رستوران و اقامتگاه‌های متنوعی با قیمت‌های متفاوت در دسترس است. این دو مزیت تأثیر زیادی بر بسیاری از هزینه‌های سفر دارد و باعث می‌شود سفری ارزان به یکی از زیباترین شهرهای جهان را تجربه کنید. خبر خوب اینکه برای سفر به این کشور اروپایی نیاز نیست ویزای شینگن را دریافت کنید. پس اگر در حال جست‌وجو و بررسی کشورهای دور و نزدیک برای سفر تابستانی هستید، بلغارستان را هم به فهرست گزینه‌های موجود اضافه کنید.

۵. اندونزی

احتمالا این روزها نام «جزیره بالی» را هم زیاد می‌شنوید. بالی یا جزیره خدایان، جزیره شگفت‌انگیزی از بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان است. این جزیره رویایی بین اقیانوس هند و آرام و در کشور اندونزی واقع شده است. با دیدن تصاویر جزیره بالی، طبیعیت بکر آن و دریاهای کریستالی با ماسه‌های سفید و درخشان شگفت‌زده خواهید شد. زندگی شبانه در بالی بسیار پرشور است و سرگرمی‌های زیادی برای گردشگران این جزیره پرطرف‌دار تدارک دیده شده است. اگر می‌خواهید به یکی از رویایی‌ترین جزایر جهان سفر کنید، قطعا بالی بهترین گزینه است. بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور است. ممکن است فکر کنید سفر به این جزیره و استفاده از این همه زیبایی و شگفتی برایتان گران تمام می‌شود، اما خیر، این‌طور نیست. شما می‌توانید با هزینه‌ای معقول راهی یکی از زیباترین جزیره‌های جهان شوید.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با کشورهای نزدیک و همسایه و کشورهای توریستی دیگری که کمی دورتر از مرزهای کشورمان قرار دارند، آشنا کردیم. روش‌های دسترسی به هر کشور و هزینه تقریبی سفر به هرکدام را بررسی و از میان آنها گزینه‌ای را انتخاب کنید که با معیارهایتان سازگارتر است. قطعا انتخاب شما هر کدام که باشد، لحظاتی خاطره‌انگیزی برایتان به یادگار خواهد ماند. برای رزرو بلیط هواپیما خارجی و رزو هتل می توانید با اطمینان از سایت اسنپ خرید خود را با کد تخفیف اولین خرید انجام دهید تا خرید به صرفه ای داشته باشید. امیدواریم سفر خارجی دلچسبی را تجربه کنید.

شما بگویید

شما به کدام یک از این کشورهای توریستی معروف سفر کرده‌اید؟ به‌نظرتان سفر به کدام کشور در تابستان مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟ اگر تجربه سفر تابستانی به کشور دیگری دارید، آن را به فهرست ما اضافه کنید. خواندن نظرات و تجربیات ارزشمند شما مایه افتخار ماست.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *