کمک هزینه دارو و درمان کودکان پروانه‌ای

کودکان پروانه‌ای

طرح جدید نیکوکاری ​اسنپ‌کلاب با عنوان « کمک هزینه دارو و درمان کودکان پروانه‌ای» آغاز شد. این طرح که با همکاری «خانه‌ی ای بی» و با همراهی پر مهر شما انجام می‌​شود، دوازدهمین طرح از طرح​‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی است. با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌های دارو و درمان برای بیماری‌های خاص در این طرح با مشارکت شما به تامین هزینه‌های دارو و درمان کودکان پروانه‌ای کمک خواهد شد.

بیماری پروانه‌ای (ای بی)

در دنیا به کودکان مبتلا به بیماری «ای بی»، کودکان پروانه‌ای می‌گویند، چون پوست این بیماران مانند بال‌های لطیف و نازک پروانه به‌شدت شکننده است و با اندکی تماس دچار تاول می‌شود و با پیشروی زخم، به تدریج بافت پوست از بین می‌رود. زخم‌های این کودکان بسیار دردناک است و در صورت محرومیت از مراقبت‌های ویژه‌ی زخم‌ها، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آنان وارد می‌کند. در حال حاضر درمان‌ها بیشتر در حد تسکینی و جلوگیری از پیشروی زخم‌ها بوده و هدفشان تخفیف درد و علائم بیماری به ویژه از طریق آموزش و توانمندسازی خانواده‌هاست.

خانه‌ی ای بی

خانه‌ی ای بی، به عنوان تنها نهاد حمایتی مردم نهاد، غیرانتفاعی و داوطلبانه با مجوز فعالیت در سطح کشور اقدام به شناسایی بیماران پروانه‌ای و حمایت از آنها می‌کند. این موسسه از ۱۳۹۶ فعالیت خود را در راستای حمایت از بیماران پوستی خاص به طور رسمی آغاز کرده است.

در حال حاضر بیش از هزار و صد بیمار پروانه‌ای تحت پوشش این موسسه هستند و به صورت ماهیانه دارو، پانسمان، کمک هزینه‌های معیشتی، کمک هزینه‌های درمانی و بسته‌های حمایتی دریافت می‌کنند. همچنین با ارتباط نزدیک و مستمر با خانواده بیماران سایر خدمات روانشناسی و مددکاری به آنها ارائه می‌شود. در این طرح نیکوکاری قصد داریم با مشارکت شما گام کوچکی برای بهبود کیفیت زندگی و سلامتی کودکان پروانه‌ای برداریم.

نحوه‌​ی مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

شما می‌توانید بدون پرداخت مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ​‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشید. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز شما، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به تامین هزینه‌های دارو و درمان کودکان پروانه‌ای کمک می​‌کند. همچنین می‌توانید در طرح​‌های دیگر نیکوکاری اسنپ‌​کلاب از جمله تامین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه‌ی کودکان دارای معلولیت و حمایت از کودکان بی​‌سرپناه زیر ۱۳سال نیز مشارکت کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *