جاهای دیدنی دبی در ژانویه ۲۰۲۴ که باید ببینید

کریسمس دبی

دبی در هر فصل و ماه به گردشگران دلیل متفاوتی برای سفر می‌دهد! این کلان‌شهر پرزرق‌و‌برق در تمام فصل‌ها شلوغ و پرهیاهوست، اما به‌خاطر آب‌و‌هوای دل‌پذیر و رویدادهای هیجان‌انگیز ماه ژانویه، بیشتر مسافران این ماه را برای سفر به این شهر عربی انتخاب می‌کنند. در این مقاله فهرستی از جاهای دیدنی این شهر را در اختیارتان می‌گذاریم که دیدن آنها در ماه ژانویه لطف دیگری دارد.

آب‌و‌هوای دبی در ماه ژانویه

اگر برای سفر به دبی در ژانویه برنامه‌ریزی کرده‌اید، در چمدان خود هم لباس تابستانی بگذارید و هم لباس زمستانی. برای مسافرانی که از سرمای زمستانه فرار کرده‌اند، دبی در ژانویه بهشتی خوش‌آب‌و‌هوا با دمای روز ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است: بهترین دمای ممکن برای گشت‌و‌گذار و تفریح بیرون از خانه! اما شب‌های ژانویه در دبی کمی خنک‌تر است و اگر اهل تفریحات شبانه‌اید، حتما ژاکت گرم لازم دارید.

فعالیت‌های تفریحی دبی در ماه ژانویه

هزینه سفر به دبی

دبی در ژانویه چشم‌انداز دل‌انگیزی از زیبایی طبیعی و عظمت معماری را پیش چشم مسافران به نمایش می‌گذارد. مناظر شهر زیر آسمان روشن می‌درخشند، تضاد پارک‌ها و باغ‌های سرسبز با بیابان‌ها چشمگیر است و فضایی مناسب برای فعالیت‌های بیرون از خانه فراهم می‌کند. اما جذاب‌ترین جنبه این سفر جشن‌ها و فستیوال‌های متنوعی است که علاقه‌مندان به خرید، هنر و ورزش‌ را دور هم جمع می‌کند. اگر در ماه ژانویه عازم دبی هستید، این چند فعالیت را در برنامه سفر خود بگنجانید.

۱. شرکت در جشنواره خرید دبی

دبی شهر مال‌های معروف است. حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما در جشنواره خرید دبی (DSF) که در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود شرکت کنید و از زرق‌و‌برق چشمگیر فروشگاه‌ها لذت ببرید. در این جشنواره یک‌ماهه که در فروشگاه‌های بزرگ مثل دبی‌ مال و امارات مال و فروشگاه‌های کوچک برگزار می‌شود، محصولات مختلف با تخفیف‌های هیجان‌انگیز به فروش می‌رسند تا میلیون‌ها گردشگری که صرفا به‌شوق این فستیوال عازم دبی شده‌اند، فرصت خوبی برای خرید داشته باشند.

جدا از خرید با تخفیف، تماشای تزیینات این مال‌ها و شرکت در رویداد‌های سرگرم‌کننده‌ای که برگزار می‌کنند خالی از لطف نیست.

۲. گشت‌و‌گذار در سواحل خلیج فارس

سواحل خلیج فارس

ماه ژانویه بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار در سواحل زیبای جی بی آر، کایت و الممرز دبی است. این پارک‌های ساحلی وسیع پوشیده از نخل‌های بلند و آب‌های آرام از جمله دیدنی‌های پرطرف‌دار دبی به‌ شمار می‌روند و علاوه‌بر امکانات ورزش‌های آبی، پر از غذاخوری‌های خوب و باکیفیت‌اند. حتی زمین‌های مناسبی برای بازی‌های گروهی مثل بسکتبال، فوتبال و والیبال ساحلی در این پارک‌ها وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پیشنهاد ما فعالیت‌های ورزشی مثل اسکوبا دایوینگ و تماشای زندگی زیر آب و سفرهای دریایی کوتاه با قایق‌های بادبانی است.

۳. سافاری در دل شن‌های کویر

توان تحمل شلوغی نفس‌گیر شهر در ماه ژانویه را ندارید؟ سر به بیابان بگذارید! یکی از زیباترین و خاطره‌انگیز‌ترین تفریحات این کلان‌شهر بزرگ سافاری روی تپه‌های شنی با چشم‌انداز غروب آفتاب است. حتی اگر علاقه‌ای به سافاری ندارید، سندبوردسواری یا شترسواری در بیابان‌های دبی حسابی سر کیفتان می‌آورد. حتی می‌توانید شبی را زیر آسمان کویر سپری کنید و از تماشای ستاره‌های پرنور غرق در لذت شوید.

۴. بازدید از جاذبه‌های نمادین دبی

جاذبه‌های نمادین دبی

ماه ژانویه زمان خوبی برای سرزدن به جاذبه‌های نمادین دبی است. مکان‌هایی مثل:

  • برج خلیفه: بلندترین آسمان‌خراش دنیا که منظره بی‌نظیری از شهر را زیر پاهایتان به نمایش می‌گذارد. این برج ۴ ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد و به همین خاطر هر سال ژانویه در آن سوروسات جشن برپاست.
  • آب‌نمای دبی: این سازه حیرت‌انگیز روی دریاچه مصنوعی برج خلیفه قرار گرفته است و چشم را با نمایش مسحورکننده آب و نور می‌‌نوازد.
  • دبی مارینا: این تفرجگاه ساحلی کیلومترها در امتداد آب کشیده شده و مملو از رستوران‌های ساحلی، قایق‌های تفریحی و مراکز خرید مدرن است.
  • قاب دبی: قاب‌عکسی غول‌پیکر که چشم‌اندازی بی‌نظیری از شهر قدیم و جدید دبی را به تصویر می‌کشد. اینجا نقطه عطف معماری قدیمی و مدرن در کلان‌شهر دبی است.

۵. گردش در باغ گل معجزه دبی

یکی دیگر از جاذبه‌های حیرت‌انگیز این شهر میراکل گاردن یا باغ گل معجزه دبی است که می‌توان آن را یکی از خاص‌ترین جاذبه‌ها در سراسر خاورمیانه معرفی کرد. در این باغ گل طبیعی، اولین چیزی که نگاه تماشاگر را جذب می‌کند، میلیون‌ها گل رنگارنگ است که لابه‌لای طرح‌ها و مجسمه‌های شگفت‌انگیز در نهایت زیبایی و شکوه خودنمایی می‌کنند. جالب است بدانید این باغ گل در قلب کویر دبی واقع شده است!

۶. ورزش اسکی در پیست اسکی دبی

اسکی در پیست اسکی دبی

اینجا بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیاست که در آن می‌توانید لذت اسکی روی برف واقعی را تجربه کنید،‌ با پنگوئن‌ها بازی کنید، فیلم ببینید و از سایر امکانات و تجهیزات آن لذت ببرید. این پارک بزرگ امکان ورزش‌های زمستانی را در قلب کویر سوزان دبی فراهم می‌کند.

۷. جشنواره گلف صحرای کلاسیک دبی

اگر اهل ورزش و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌اید، هر سال از ۲۳ تا ۲۶ ماه ژانویه یک رویداد ورزشی به‌نام «صحرای کلاسیک دبی» در کلاب گلف امارات برگزار می‌شود که می‌توانید در آن نظاره‌گر مسابقات گلف باشید. برنده این فستیول ۳میلیون دلار جایزه می‌گیرد!

«بلیط پرواز تهران دبی»

تجربه‌های فرهنگی در سفر زمستانه به دبی

بعد از حضور در فستیوال‌ها و سرزدن به مکان‌های نمادین این شهر، خوب است تجربه‌های فرهنگی را هم در این سفر بگنجانید و دبی را از دریچه موزه‌ها و مراکز فرهنگی آن ببینید.

۱. سرزدن به موزه‌ها

موزه‌ها دبی

برای آشنایی با تاریخ و میراث این کلان‌شهر از موزه دبی واقع در قلعه تاریخی الفهیدی دیدن کنید تا بفهمید چطور یک دهکده ماهیگیری کوچک به یک کلان‌شهر جهانی تبدیل شد. سپس می‌توانید سری به موزه اتحاد بزنید و با روند شکل‌گیری امارات متحده عربی آشنا شوید، از موزه قهوه بازدید کنید و با این میراث خاورمیانه بیشتر آشنا شوید. موزه سکه،‌ موزه مروارید، موزه توهمات و موزه آینده سایر مراکز فرهنگی نمادین این شهرند.

۲. بازدید از اسکله آبرا

آب‌‌و‌هوای دل‌پذیر ژانویه فرصت بی‌نظیری برای بازدید از اسکله آبرا به مسافران می‌دهد. در قایق‌های چوبی بنشینید مسیر آبی کوتاه اما مهیج و جذاب را ببینید، به تماشای اسکله ابرا بنشینید و از تماشای این گوشه از شهر قدیمی دبی نهایت لذت را ببرید. قایق شما را در محله تاریخی و اصیل دیره پیاده می‌کند که یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین محله‌های دبی است.

۳. بازدید از مرکز اپرای دبی

مرکز اپرای دبی

اگر از هنرهای نمایشی مثل کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، تئاتر، باله، اپرا و نمایش‌های مختلف لذت می‌برید، ژانویه فصل برگزاری رویدادها و برنامه‌های مختلف در مرکز اپرای دبی است. حتی اگر علاقه‌ای به این نمایش‌ها ندارید، تماشای معماری شاهکار این بنا خالی از لطف نیست.

هجوم گردشگران دبی در ژانویه

برخلاف بیشتر مقاصد گردشگری که در ماه ژانویه سرد و خالی از مسافرند، هجوم گردشگران به دبی در ماه ژانویه به اوج می‌رسد. این شلوغی به‌دلیل آب‌و‌هوای مطبوع و روزهای آفتابی است که مسافران را چند روزی از سرمای طاقت‌فرسای زمستانه در امان نگه می‌دارد. از طرفی جشن سال نو و فستیوال‌های مختلفی که در این ماه برگزار می‌شوند، مسافران را از گوشه‌و‌کنار دنیا به این شهر می‌کشانند تا سال جدید میلادی را با سفری خاطره‌انگیز آغاز کنند.

در این ماه، جاذبه‌های معروف و مکان‌های دیدنی مانند برج خلیفه، دبی مال و تورهای سافاری صحرا در مقایسه با سایر ماه‌ها شلوغ‌ترند و صف انتظار طولانی‌تری دارند.

هزینه سفر به دبی در ژانویه

هزینه سفر به دبی

در فصل سفر قیمت‌ها همیشه بیشتر از روزهای عادی است. اگر قصد دارید در ژانویه به دبی سفر کنید، باید برای قیمت بیشتر بلیط پرواز و اقامت هتل‌ها آماده باشید. در ماه ژانویه، هزینه اقامت یک شب در هتل‌های لوکس دبی ۲۰۰ تا ۸۰۰ پوند و در هتل‌های میان‌رده ۱۰۰ تا ۲۰۰ پوند است. هاستل‌های این شهر نیز به‌ازای شبی ۵۰ تا ۱۰۰ پوند میزبان شما هستند. البته به‌خاطر جشنواره خرید دبی و تخفیف‌های هیجان‌انگیز، ژانویه برای خرید ارزان‌ترین ماه سال است.

کلام آخر

بلندترین آسمان‌خراش دنیا، دومین مرکز خرید بزرگ جهان، بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده، بزرگ‌ترین باغ گل دنیا و صدها جاذبه تماشایی دیگر شهر فوق مدرن دبی را به مقصدی عالی برای تعطیلات ژانویه تبدیل می‌کنند. از تماشای مناظر باشکوه گرفته تا اقامت در هتل‌های مجلل، گشت‌وگذار در صحرای بی‌آب تا سواحل پر‌آب، خرید در پرزرق‌و‌برق‌ترین مال‌های خاورمیانه و شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز همه‌چیز برای گذراندن تعطیلاتی مفرح و به‌یادماندنی مهیاست.

شما تابه‌حال در ژانویه به دبی سفر کرده‌اید؟ به کدام جاذبه‌ها سر زدید و از کدام فعالیت‌ها لذت بردید؟ برای ما و همراهان ما از تجربیات ارزشمندتان بگویید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *