طرز تهیه چیپس و پنیر خانگی بی‌نظیر

چیپس و پنیر یکی از غذا‌های خوشمزه و بی‌نهایت لذیذ است که معمولا آن را به همراه ژامبون درست می‌کنند و تقریبا تمام افرادی که یکبار آن را امتحان کردند، عاشق طعم آن هستند.

معمولا این غذای خوشمزه به‌عنوان پیش‌غذا یا میان وعده مورداستفاده قرار می‌گیرد و روش‌های تهیه‌ی متفاوتی دارد.

در این مقاله قرار است به طرز تهیه چیپس و پنیر و روش‌های مختلفی که برای درست‌کردن آن وجود دارد، بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این غذای خوشمزه را یاد بگیرد و خودتان در خانه درست کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس و پنیر در نهایت خوشمزگی

حالا که آماده‌ی درست‌کردن این غذای خوشمزه و درعین‌حال ساده هستید، در جدول زیر مواد لازم برای آن آمده است. این میزان از مواد اولیه برای درست‌کردن چیپس و پنیر برای ۴ نفر است و بر حسب تعداد نفرات خودتان می‌توانید اندازه‌ها را تغییر دهید و کم یا زیاد کنید.

مواد اولیه

میزان مورد نیاز

چیپس بزرگ ساده

یک بسته‌ی بزرگ

ژامبون

۱۰۰ گرم

پنیر پیتزا

۲ پیمانه

پودر سیر

به میزان لازم

قارچ

۲۰۰ گرم

فلفل‌دلمه‌ای

به میزان لازم – در صورت دلخواه

پاپریکا

به میزان لازم

ادویه (نمک، فلفل)

به میزان لازم

روش تهیه چیپس و پنیر به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

قبل از این که به سراغ روش تهیه برویم باید بگوییم که این غذا در عین خوشمزگی، چربی بالایی دارد؛ بنابراین افرادی که رژیم دارند، می‌توانند از محصولات کم‌چرب در تهیه‌ی آن استفاده کنند.

در این مقاله قرار است تا ما استفاده از دو روش طرز تهیه چیپس و پنیر را به شما آموزش دهیم که یک روش با استفاده از فر است و در یک روش از فر استفاده نمی‌شود. این غذا نهایتا در ۳۰ دقیقه آماده می‌شود و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

  • مرحله‌ی اول: اولین قدم برای روش تهیه چیپس و پنیر، این است که قارچ‌ها را به‌خوبی بشویید و به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید.
  • مرحله‌ی دوم: قارچ‌ها را درون یک تابه‌ی مناسب بریزید و روی حرارت بالا تفت دهید تا آب آن‌ها کاملا گرفته شود و حالت نرمی در قارچ‌ها ایجاد شود.
  • مرحله‌ی سوم: حالا بسته‌ی چیپس را باز کنید و چیپس‌ها را در کف تابه پخش کنید. فقط دقت داشته باشید که تابه نچسب باشد. سپس به چیپس‌ها پودر پاپریکا، نمک، فلفل و پودر سیر اضافه کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: ژامبون‌ها را به‌صورت نگینی برش دهید. سپس به‌صورت یک‌لایه روی چیپس‌ها بریزید. بعد از آن باید از قارچ‌ها و فلفل‌دلمه‌ای استفاده کنید و آن‌ها را نیز به‌صورت لایه‌ای روی ژامبون‌ها بچینید.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا زمان اضافه‌کردن پنیر پیتزا روی لایه‌های مواد است. پنیر پیتزا را طوری اضافه کنید که تمام ظرف را بپوشاند و اگر دوست دارید تا غذای شما کشش زیادی در زمان سرو شدن داشته باشد، می‌توانید از پنیر پیتزای بیشتری استفاده کنید.
  • مرحله‌ی ششم: در آخرین مرحله باید زیر تابه را روشن کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود و تا حدی با مواد دیگر درون تابه ترکیب شود.
  • مرحله‌ی هفتم: بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چیپس و پنیر شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر خود سرو کرده و همراه با سس دلخواه نوش جان کنید.

طرز تهیه چیپس و پنیر در فر

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تهیه‌ی چیپس و پنیر استفاده کنید و سرعت پخت را نیز افزایش می‌دهد، این است که این غذا را در فر یا مایکروویو درست کنید.

اگر دوست دارید تا در زمان درست‌کردن زحمت کمتری بکشید و البته روش درست‌کردن نیز چندین برابر ساده شود، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

مواد لازم برای درست‌کردن چیپس و پنیر درون فر همان موادی است که در جدول بالا گفتیم و تفاوتی ندارد.

روش آماده‌سازی مواد نیز یکسان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد را به همان ترتیب در ظرف مخصوص فر بریزید و سپس فر را روی دمای ۱۸۰ درجه به مدت چند دقیقه گرم کنید و سپس ظرف را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

اگر دوست دارید تا چیپس و پنیر شما حالت حجیم‌تری داشته باشد، می‌توانید بعدازاین که لایه‌ی اولیه‌ی مواد پخت، یک‌لایه‌ی دیگر نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا مجددا بپزد.

بعد از گذشت چند دقیقه چیپس و پنیر شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

فقط دقت داشته باشید که اگر پنیر به طور کامل ذوب نشده بود یا این که قارچ‌ها هنوز اندکی خام بودند، می‌توانید ظرف را دوباره درون فر قرار دهید تا به طور کامل بپزد. در نهایت این غذا را در کنار سس مورد نظر خود سرو کرده و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه چیپس و پنیر به همراه مرغ

اگر دوست دارید تا چیپس و پنیر را با طعم جدیدی امتحان کنید که متفاوت باشد، می‌توانید در دستور پخت آن از مرغ استفاده کنید. مرغ در واقع به‌عنوان جایگزینی برای سوسیس یا ژامبون مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش تهیه‌ی آن نیز بسیار ساده است و می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مرحله‌ی اول: در اولین قدم برای درست‌کردن چیپس و پنیر با مرغ، باید سینه‌ی مرغ را همراه با کمی ادویه (زردچوبه، نمک، فلفل) و پیاز‌هایی که به‌صورت حلقه‌ای برش داده شده است روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ به‌صورت کامل آب‌پز شود.
  • مرحله‌ی دوم: بعدازاین که مرغ آب‌پز شد، اجازه دهید تا کمی خنک شود و سپس به‌صورت ریش‌ریش آن را خرد کنید و کمی تفت دهید تا روی آن حالت برشته‌ای ایجاد شود.
  • مرحله‌ی سوم: بعد از آماده‌شدن مرغ می‌توانید تمام مراحل را مطابق با آنچه که در روش‌های قبل گفتیم، انجام دهید. همچنین برای روش تهیه چیپس و پنیر و پخت آن می‌توانید هم از مایکروفر استفاده کنید و هم این کار را بدون مایکروفر انجام دهید.

طرز تهیه چیپس و پنیر با استفاده از گوشت چرخ‌کرده

اگر دوست دارید تا چیپس و پنیری که می‌خورید، هم طعم بهتری داشته باشد و هم مضرات مصرف ژامبون و سوسیس را نداشته باشد، می‌توانید در درست‌کردن آن از گوشت چرخ‌کرده استفاده کنید که روش تهیه نیز بسیار ساده است و تنها باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

مرحله‌ی اول: اولین کاری که باید انجام دهید، این است که یک پیاز را به‌خوبی بشویید و پوست بگیرید و سپس به‌صورت نگینی و کاملا ریز خرد کرده و تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

مرحله‌ی دوم: حالا به پیاز سرخ شده زردچوبه، نمک و فلفل بزنید و مجددا کمی تفت دهید و سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و تا جایی تفت دهید که گوشت کاملا بپزد و رنگ آن تغییر کند.

مرحله‌ی سوم: در ادامه باید مطابق با روش‌های قبل عمل کنید و مواد را به‌صورت لایه‌ای روی یکدیگر بچینید. اگر قصد دارید تا این غذا را در فر تهیه کنید باید اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بماند و بعد از گذشت این مدت غذای شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

نکات طلایی و مهم در طرز تهیه چیپس و پنیر خانگی

  • اگر دوست داشته باشید، بر حسب علایق و سلایق خود، می‌توانید از ذرت یا نخودفرنگی نیز در درست‌کردن چیپس و پنیر استفاده کنید که سبب خوشمزه‌تر شدن غذا خواهد شد.
  • اگر دوست نداشتید تا از ژامبون استفاده کنید، سوسیس می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای آن باشد.
  • ازآنجایی‌که این غذا در کنار سس سرو می‌شود و سبب ایجاد طعم لذیذتری خواهد شد، انتخاب نوع سس نیز بر عهده‌ی خودتان است و کاملا سلیقه‌ای است.

به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت

در این مقاله شما را با روش‌های متنوع برای طرز تهیه چیپس و پنیر آشنا کردیم که بر حسب علاقه‌مندی خود می‌توانید از هر کدام از این مواد در دستور تهیه استفاده کرده و یک غذای خوشمزه و لذیذ درست کنید.

اگر شما دوست دارید تا این غذا را در خانه درست کنید ولی مواد اولیه‌ی آن را موجود ندارید، با نصب کردن اپلیکیشن اسنپ و استفاده از سوپرمارکت آنلاین اسنپ می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، هرآنچه که نیاز دارید را سفارش داده و تحویل بگیرد و با خیال راحت و بدون دردسر غذای موردعلاقه‌ی خود را درست کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *