طرز تهیه سوسیس بندری خانگی با طعمی دلچسب

درست‌کردن سوسیس بندری خانگی به‌عنوان یکی از غذا‌های خوشمزه و پرطرف‌دار، کار راحتی است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.

این غذا در ایران جزء غذا‌هایی است که بیشتر مردم آن را دوست دارند و به سبب سادگی در پخت، جایگاه همیشگی را در سفره‌های ایرانیان دارد. شما می‌توانید سوسیس بندری را به همراه قارچ و پنیر یا سیب‌زمینی درست کنید.

در این مقاله قرار است به آموزش تهیه انواع سوسیس بندری بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا پخت این غذای ساده و لذیذ را یاد بگیرید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

«سفارش انواع ساندویچ»

درست‌کردن سوسیس بندری خانگی به ساده‌ترین روش

حالا که آماده درست‌کردن این غذای محبوب و آسان هستید، به سراغ مواد لازم برای تهیه آن می‌رویم. لازم به ذکر است که مقدار این مواد برای تهیه سوسیس بندری برای ۴ نفر است. شما می‌توانید بر حسب تعداد نفرات این مقادیر را بیشتر یا کمتر کنید.

مواد لازم

مقدار موردنیاز

سوسیس

۴ عدد بزرگ

پیاز

۲ عدد بزرگ

سیر

۳ حبه

گوجه‌فرنگی

۳ عدد متوسط

رب گوجه‌فرنگی

۳ قاشق غذاخوری

آبلیمو

به میزان لازم – دلخواه

ادویه (نمک، فلفل)

به میزان لازم

درست‌کردن سوسیس بندری خانگی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

در ادامه به آموزش درست‌کردن سوسیس بندری خانگی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله پرداخته‌ایم. شما با این روش پخت می‌توانید لذت خوردن سوسیس بندری با طعمی نوستالژی را تجربه کنید.

  • مرحله‌ی اول: اولین مرحله و قدم برای درست‌کردن سوسیس بندری خانگی این است که پیاز‌ها را به‌خوبی شسته و سپس پوست بگیرید. سپس آن‌ها را به‌صورت خلالی اما در اندازه‌های درشت خرد کنید. سعی کنید که پیاز‌ها یک اندازه باشند و خیلی اندازه‌ها را ضخیم در نظر نگیرید تا به‌خوبی سرخ شوند.
  • مرحله‌ی دوم: سوسیس‌ها را نیز پوست بگیرید، بعد از آن به شکل اریب خرد کنید. البته می‌توانید آن‌ها را به‌صورت حلقه‌ای نیز خرد کنید اما اگر می‌خواهید شکل آن شبیه به ساندویچ‌های نوستالژی باشد، پس برش‌های اریب انتخاب بهتری است.
  • مرحله‌ی سوم: در یک تابه مناسب که به اندازه‌ی کافی برای درست‌کردن غذا جا داشته باشید یا یک قابلمه، به میزان کافی روغن بریزید و اجازه دهید تا به‌خوبی داغ شود. بعد از آن پیاز‌ها را اضافه کنید و تفت دهید تا بافت پیاز نرم شده و همچنین رنگ آن طلایی شود. در این مرحله بهتر است به پیاز‌ها زردچوبه و کمی فلفل و نمک نیز اضافه کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: بعدازاین که پیاز‌ها تقریبا سرخ شد، سیر‌های ریز شده را نیز به پیاز اضافه کنید و مجددا با یکدیگر تفت دهید تا سیر‌ها نیز سرخ شوند. تفت دادن سیر و پیاز باید طوری باشد که وقتی آن‌ها را می‌جوییم، سفتی سیر و پیاز را زیر دندان احساس نکنید.
  • مرحله‌ی پنجم: زمانی که پیاز‌ها کاملا سرخ شوند، آن را از تابه خارج کرده و به سراغ درست کردن سوسیس‌ها و سس بندری می‌رویم.
  • مرحله‌ی ششم: شما می‌توانید در طرز تهیه سوسیس بندری خانگی، سوسیس‌ها را سرخ کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که آن‌ها را سرخ نکنید. اما اگر تصمیم بر این داشتید تا سوسیس‌ها سرخ شوند، باید روی حرارت زیاد و در زمان کوتاه این کار را انجام دهید. چرا که اگر تفت دادن طولانی شود، ممکن است سوسیس‌ها باد کنند و حالت پلاستیکی مانندی در آن‌ها ایجاد شود.

« سفارش آنلاین غذای داغ »

  • مرحله‌ی هفتم: بعدازاین که سوسیس‌ها را سرخ کردید، باید آن‌ها را از تابه خارج کنید و به سراغ درست‌کردن سس بروید.
  • مرحله‌ی هشتم: برای درست‌کردن سس مخصوص سوسیس بندری در ابتدا گوجه‌فرنگی‌ها را به‌خوبی شسته و با استفاده از یک رنده ریز، آن‌ها را رنده کنید و سپس به شکل پوره در‌آورید.
  • مرحله‌ی نهم: پوره گوجه‌فرنگی را به تابه‌ی حاوی روغن اضافه کنید و تفت دهید. انجام این کار را تا جایی که آب اضافه گوجه‌فرنگی‌ها گرفته شود، ادامه دهید.
  • مرحله‌ی دهم: بعد از سرخ شدن پوره گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی را نیز به آن اضافه می‌کنیم و مجددا تفت می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود و رنگ رب گوجه‌فرنگی نیز باز شود. در نهایت می‌توانید به آن مقداری نمک و فلفل و اگر دوست داشته باشید اندکی پودر سیر و پاپریکا نیز اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند.
  • مرحله‌ی یازدهم: بعدازاین که مواد به طور کامل تفت‌داده شدند، در حدود یک تا یک و نیم لیوان آب به آن اضافه کرده و پیاز‌ها و سوسیس را نیز اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا مواد به خورد یکدیگر بروند و به‌خوبی بپزند.
  • مرحله‌ی دوازدهم: در این مدت باید حواستان باشد و هر زمان که آب درون تابه کاملا ته کشید و غذا شروع به روغن انداختن کرد، حرارت را کمتر کرده و اگر دوست داشتید اندکی آب‌لیمو به آن اضافه کنید و بعد از گذشت چند دقیقه می‌توانید زیر آن را خاموش کنید. سوسیس بندری خانگی شما آماده است و می‌توانید آن را به همراه نان باگت و سایر مخلفات سرو کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با قارچ و پنیر

طعم سوسیس بندری به همراه قارچ و پنیر نیز بسیار لذیذ است و بسیاری از افراد آن را دوست دارند. برای درست‌کردن سوسیس بندری با قارچ و پنیر می‌توانید ترکیب قارچ و پنیر را به همراه سوسیس یا به‌صورت جداگانه درست کنید.

اگر خواستید به‌صورت جداگانه این کار را انجام دهید، تنها کافی است که قارچ‌ها را به‌صورت ورقه‌های باریک خرد کنید و در روغن با حرارت بالا تفت دهید.

اگر حرارت در زمان سرخ شدن قارچ‌ها پایین باشد، سبب می‌شود تا قارچ‌ها آب بیندازد و ریز شوند، اما در حرارت بالا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

بعدازاین که قارچ‌ها سرخ شدند، پنیر پیتزا را نیز به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید تا پنیر نیز آب شود و در نهایت این مواد را به سوسیس بندری آماده شده، اضافه کنید یا در کنار آن سرو کنید.

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب‌زمینی

برخی از افراد نیز طعم سوسیس بندری را به همراه سیب‌زمینی دوست دارند، برای درست‌کردن سوسیس بندری خانگی به همراه سیب‌زمینی، باید سیب‌زمینی‌ها را به‌صورت نگینی و ریز شده خرد کنید و جداگانه آن‌ها را تفت دهید.

بعد از آن که به‌خوبی سرخ شدند و در زمانی که سوسیس و پیاز را به سس بندری اضافه می‌کنید، سیب‌زمینی را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا به همراه سایر مواد بپزند. البته اضافه‌کردن سیب‌زمینی باعث می‌شود تا طعم سوسیس و پیاز تا حدی گرفته شود.

سفارش آنلاین مواد اولیه

در این مقاله در مورد طرز تهیه سوسیس بندری خانگی و انواع مختلف آن صحبت کردیم. ممکن است که گاهی اوقات پیش‌آمده باشد که شما بخواهید سوسیس بندری درست کنید، اما مواد لازم و مورد نیاز آن را در خانه نداشتید باشید، در این مواقع سفارش از سرویس اسنپ اکسپرس راهی منطقی است که در سریع‌ترین زمان می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید و نگرانی بابت خرید‌های خانه نداشته باشید. همچنین می توانید ساندویچ سوسیس بندری دلخواه‌تان را از سرویس سفارش غذا، به صورت آنلاین درخواست دهید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *