خرید لباس به سبک حرفه‌ای‌ها: نکاتی از انتخاب سایز تا استایل مناسب

گاهی لباس‌خریدن بسیار سخت و گیج‌کننده است. احتمالا برایتان پیش آمده که با ایده‌ای در ذهن برای خرید لباس به فروشگاه می‌روید، اما پس از مشاهده لباس‌هایی به سبک‌ها و رنگ‌های مختلف گیج می‌شوید و نمی‌دانید کدام لباس مناسب‌تر است. به‌خاطر سپردن نکات مهم مربوط به انتخاب و خرید لباس، باعث می‌شود راحت‌تر لباس موردنظرتان را انتخاب کنید. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید درباره خرید لباس زنانه و مردانه بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

۱. هنگام خرید لباس فرم بدن‌تان را در نظر بگیرید

احتمالا تابه‌حال چیزهایی راجع به دسته‌بندی شکل‌های مختلف بدن شنیده‌اید. برخی افراد شانه‌های باریک و کمر پهن‌تری دارند، فرم بدن این افراد گلابی‌شکل است. فرم بدن برخی افراد برعکس این نوع است، یعنی عرض شانه‌ها و بالاتنه‌شان بیشتر و کمر باریک‌تری دارند، فرم اندام این افراد سیبی یا مثلث معکوس نامیده می‌شود. با توجه به نسبت بالاتنه به پایین‌تنه‌تان فرم بدنتان را پیدا کنید. با دانستن فرم بدن راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب لباس مناسب تصمیم‌گیری کنید. قصد خرید لباس تابستانی دارید؟ رعایت این اصول و انتخاب لباس‌های متناسب با فرم بدن باعث می‌شود لباس زیباتر روی تن‌تان بنشیند و جذابیت‌های ظاهری‌تان را برجسته‌تر کند!

۲. سایز دقیق‌تان را بدانید

چه قصدتان خرید لباس آنلاین باشد و چه ترجیح دهید حضوری خرید کنید، همیشه باید اندازه‌های دقیق قسمت‌های مختلف بدنتان را بدانید. برخی افراد موقع خرید فقط به سایز روی لباس دقت می‌کنند. گرچه تطبیق سایز لباس و سایز اندام شما مهم است، گاهی چند سانتی‌متر کمتر یا بیشتر تغییرات زیادی ایجاد می‌کند. یک متر بردارید و این اندازه‌ها را دقیق را یادداشت کنید:

  • دور کمر؛
  • دور سینه؛
  • دور سر برای کلاه؛
  • دور باسن برای لباس زنانه؛
  • اندازه دور گردن برای یقه؛
  • فاصله کشاله ران تا مچ پا برای قد شلوار؛
  • از بالای بازو تا مچ و دور بازو برای آستین لباس.

تطبیق این اندازه‌ها با لباسی که قرار است بخرید، مهم‌ترین چیزی‌ست که باید به آن توجه کنید. نگران خریدهای آنلاین هم نباشید، معمولا فروشندگان آنلاین‌شاپ‌ها هم در جدولی اندازه‌های دقیق لباس‌ها را درج می‌کنند تا مشتریان با خیال راحت‌تری خرید کنند.

۳. مطمئن شوید لباس متناسب تن‌تان است

تناسب لباس و اندام مهم‌ترین عامل جذابیت لباس روی تن محسوب می‌شود. اگر لباس متناسب تن‌تان نباشد، زیبایی آن اصلا به چشم نمی‌آید، حتی اگر بسیار زیبا و خوش‌دوخت باشد. لباس مناسب باید راحت باشد، یعنی نه آن‌قدر تنگ باشد که مانع حرکت‌کردن‌تان شود و نه آن‌قدر گشاد که شما را شلخته جلوه دهد. اگر قصد دارید وزن کم کنید، از الان برای چند ماه بعد که قرار است لاغر شوید، لباس نخرید.

۴. لباسی بخرید که به‌نظرتان بهترین است

از لباسی خوشتان آمده اما الان اندازه‌تان نیست و فکر می‌کنید در تابستان و پس از کاهش وزن، اندازه‌تان خواهد شد؟ هیچ‌وقت این‌طور لباس‌ها را به امید پوشیدن در آینده، نخرید. با این کار پول‌تان را صرف خرید لباسی می‌کنید که ممکن است هرگز نپوشید! اگر از کتی خوشتان آمده که دکمه‌هایش تا آخر بسته نمی‌شوند، بهتر است به‌جای تحت فشار قرار دادن خود، یک سایز بزرگ‌تر آن را امتحان کنید. همیشه باید برای سایز فعلی‎‌تان خرید کنید. لباسی تنگ‌تر یا گشادتر به امید تغییرات سایز در ماه‌های آینده نوعی هزینه‌کردن بیهوده است.

۵. پشت لباس را هم بررسی کنید

ما معمولا عادت داریم وقتی لباسی را پرو می‌کنیم، فقط در آینه قسمت جلوی آن را بررسی می‌کنیم و هیچ توجهی به پشت لباس نداریم. این در حالی‌ست که نمای پشتی لباس نیز به‌اندازه نمای جلویی مهم است. کت‌وشواری که از جلو فوق‌العاده به نظر می‌رسد، ممکن است از پشت اصلا متناسب نباشد!

اگر با دوست، همسر یا فرد دیگری به خرید رفته‌اید، پس از پوشیدن لباس از آن‌ها بخواهید پشت لباس را هم بررسی کنند. اگر هم تنها هستید، تلفن همراهتان را روی حالت دوربین جلو تنظیم کنید و آن را در مقابل خود و کمی بالاتر از شانه‌هایتان بگیرید. تصویر نمای پشتی لباس را در صفحه تلفن خواهید دید. گاهی پشت برخی لباس‌ها چروک می‌ایستند یا برای فرم بدن ما مناسب نیستند. حتما هنگام خرید لباس مردانه و زنانه حواستان به این موضوع باشد. با بررسی نمای پشتی لباس با خیال راحت‌تر خرید خواهید کرد.

۶. طبق مد روز پیش نروید

گرچه به‌روزبودن با جدیدترین سبک‌ها خوب و هیجان‌انگیز است، گاهی ظاهر جذابی به ما نمی‌دهد. اگر لباس‌هایی که به تازگی مد شده‌اند، متناسب فرم بدنتان نیستند، قید خرید آن‌ها را بزنید. سعی کنید همیشه طبق سبک و سلیقه متناسب و دلخواه خودتان پیش بروید. مثلا اگر مردی لاغراندام هستید، سعی کنید هرگر پول‌تان را صرف خرید کت‌وشوارهای گشاد نکنید. مطمئن باشید با خرید لباس‌های متناسب با سایز خودتان، خیلی خوش‌تیپ‌تر خواهید بود، حتی اگر طبق مد روز لباس نپوشیده باشید!

۷. به تناسب رنگ لباس توجه کنید

بیشتر لباس‌های چه رنگی می‌خرید؟ درست است که توجه به رنگ موردعلاقه‌تان در هنگام انتخاب لباس بسیار مهم است، نباید تناسب رنگ لباس و رنگ پوست‌تان را از یاد ببرید. لباس‌هایی را انتخاب کنید که با ته‌رنگ پوست شما هماهنگ باشند. افرادی که ته‌رنگ گرمی دارند با لباس‌هایی به رنگ‌های گرم بهتر به نظر می‌رسند، در حالی که لباس‌هایی به رنگ‌های سرد با پوست‌های ته‌رنگ سرد بهتر به نظر می‌رسند. همیشه سعی کنید لباس‌هایی به رنگ‌های خنثی مانند خاکستری روشن و تیره، قهوه‌ای روشن و تیره، سورمه‌ای و مشکی هم در کمدتان داشته باشید. گاهی ترکیب لباس‌های رنگی جدید با لباس‌هایی به رنگ خنثی بسیار عالی از آب در می‌آید. فارغ از همه این اصول، لباسی بپوشید که خوش‌حالتان می‌کند!

۸. به کیفیت لباس‌ها توجه کنید

برخی از افراد قیمت کمتر لباس را به کیفیت بالاتر ترجیح می‌دهند. تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که خرید لباس باکیفیت هم نوعی صرفه‌جویی محسوب می‌شود؟ لباس‌های باکیفیت با شستن و پوشیدن مداوم خراب نمی‌شوند و بعد بارها استفاده همچنان مانند روز اول خوش‌ایست و زیبا هستند. درحالی‌که اگر لباسی که با قیمت کم خریده‌اید، بی‌کیفیت باشد، طی چندبار شست‌وشو بافت خود را از دست می‌دهد و مجبورید دوباره برای خرید لباس هزینه کنید. اگر به‌دنبال خریدی مقرون‌به‌صرفه هستید، حواستان به حراج‌های آنلاین فروشگاه‌ها باشد. در این مواقع بسیاری از لباس‌های خوش‌دوخت و باکیفیت با تخفیف‌های شگفت‌انگیز به فروش می‌رسند.

سخن پایانی

لباس‌خریدن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست! معمولا همه ما این را تجربه کرده‌ایم که به قصد خرید لباس وارد فروشگاه می‌شویم اما با تنوع فوق‌العاده سبک و رنگ لباس‌ها گیج می‌شویم. در این شرایط یا لباسی نامتناسب می‌خریم و یا دست خالی برمی‌گردیم. با اطلاع از اصول و نکاتی که در این مقاله گفتیم، می‌توانید به‌راحتی زیباترین لباس متناسب با فرم بدن‌تان را انتخاب کنید و همیشه خوش‌تیپ باشید.

به نظر شما چه اصول و نکات دیگری برای خرید لباس آنلاین یا حضوری مهم‌اند؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *