طرز تهیه بیف استروگانف؛ مسافری از روسیه

بیف استروگانف را می‌توان یکی از غذا‌های بسیار معروف و خوش‌طعم دانست که در واقع از کشور روسیه وارد ایران شده است.

این غذا یک غذای بین‌المللی است و در کشور‌های زیادی طرف‌دار دارد. در این مقاله قرار است به آموزش درست‌کردن بیف استراگانوف به ساده‌ترین شکل بپردازیم.

پس اگر شما نیز علاقمند هستید تا این غذای فوق‌العاده را یاد بگیرید و آن را در خانه درست کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بیف استروگانف به سبک مجلسی

حالا که آماده‌ی درست‌کردن این غذای خوشمزه و بی‌نظیر هستید به سراغ مواد اولیه برای تهیه آن می‌رویم.

فقط باید در نظر داشته باشید که این میزان از مواد برای درست‌کردن بیف استروگانف برای ۴ نفر است و بر حسب سایر نفرات شما می‌توانید این اندازه‌ها را تغییر دهید و کم یا زیاد کنید.

مواد اولیه

مقدار موردنیاز

گوشت فیله یا راسته

۳۰۰ گرم

شیر

نصف پیمانه

خامه

۲۰۰ گرم

قارچ

۱۰۰ گرم

سیب‌زمینی

۳ عدد متوسط

پیاز

۲ عدد متوسط

آرد

۱ قاشق غذاخوری

ادویه (نمک، فلفل)

به میزان لازم

طرز تهیه بیف استروگانف به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

در ادامه به روش تهیه بیف استروگانف به‌صورت مرحله‌به‌مرحله می‌پردازیم. شما با استفاده از این آموزش می‌توانید یک بیف استروگانف بسیار خوشمزه درست کرده و حتی از آن برای پذیرایی در مهمانی‌ها نیز استفاده کنید.

البته قبل از این که به سراغ روش و طرز تهیه برویم باید گفت کسانی که گوشت دوست ندارد و مصرف نمی‌کنند، می‌توانند این غذا را با مرغ درست کنند که به چیکن استروگانف معروف است که در ادامه روش طرز تهیه آن را نیز خواهیم گفت.

  • مرحله‌ی اول: اولین قدم برای درست‌کردن بیف استروگانف این است که یک پیاز را به‌خوبی شسته و پوست بگیرید. سپس پیاز را به‌صورت خلالی یا نگینی خرد کنید.
  • مرحله‌ی دوم: یک تابه‌ی مناسب را انتخاب کنید و در آن به میزان کافی روغن بریزید. اجازه دهید تا روغن به‌خوبی داغ شود و سپس پیاز‌ها را به آن اضافه کنید و تفت دهید.
  • مرحله‌ی سوم: بعدازاین که کمی پیاز را تفت دادید، به آن مقداری زردچوبه و فلفل اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا جایی که عطر ادویه‌ها آزاد شود و همچنین پیاز‌ها طلایی و نرم شوند.
  • مرحله‌ی چهارم: حالا نوبت اضافه‌کردن گوشت گوساله است. در ابتدا باید گوشت را به‌خوبی بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافه‌ی آن گرفته شود.
  • مرحله‌ی پنجم: سپس گوشت گوساله را به شکل نوار‌های نازک و بلند برش دهید. بعد از برش دادن گوشت آن را به تابه‌ی حاوی پیاز اضافه کنید و همراه با آن‌ها تفت دهید تا جایی که گوشت به‌خوبی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.
  • مرحله‌ی ششم: در درست‌کردن بیف استروگانف پخت گوشت بخش مهمی است و در طعم نهایی غذا اثر بسیاری دارد. به همین دلیل بعدازاین که گوشت به‌خوبی سرخ شد، ۲ لیوان آب جوش به تابه اضافه کنید.
  • مرحله‌ی هفتم: بعد از اضافه‌کردن آب به تابه، حرارت اجاق‌گاز را کم کنید و درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا گوشت با حرارت ملایم شروع به پخت کند. پخت گوشت را تا جایی ادامه دهید که آب درون تابه تبخیر شود.
  • مرحله‌ی هشتم: درحالی‌که گوشت مشغول پخت است می‌توانید به سراغ سایر مراحل در طرز تهیه بیف استروگانف بروید. قارچ‌ها را به‌خوبی بشویید و بگذارید تا خشک شوند، سپس به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید.
  • مرحله‌ی نهم: زمانی که آب درون تابه کاملا تبخیر شد، می‌توانید قارچ‌ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ‌ها آب بیندازد.

  • مرحله‌ی دهم: در همین زمان یک‌کاسه‌ی مناسب را انتخاب کنید و درون آن شیر بریزید و سپس آرد را نیز کم‌کم به آن اضافه کنید و در حین اضافه‌کردن آرد هم بزنید تا گلوله نشود.
  • مرحله‌ی یازدهم: به کاسه حاوی شیر و آرد به میزان کافی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و به خورد یکدیگر بروند.
  • مرحله‌ی دوازدهم: بعدازاین که آب قارچ‌ها تبخیر شد، می‌توانید مخلوط شیر و دیگر مواد که یکدست شده‌اند را به تابه اضافه کنید. هم‌زمان مواد را هم زده تا جایی که شیر شروع به حباب زدن کند.
  • مرحله‌ی سیزدهم: بعدازاین که شیر شروع به حباب زدن کرد، می‌توانید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. حالا نوبت اضافه‌کردن خامه است.
  • مرحله‌ی چهاردهم: باید خامه را به‌خوبی با سایر مواد مخلوط کنید به‌طوری‌که به خورد آن‌ها برود و کاملا یکدست شود.
  • مرحله‌ی پایانی: بیف استروگانف شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کرده و نوش جان کنید. برای تزیین این غذا و همچنین کنار آن می‌توانید از سیب‌زمینی سرخ شده استفاده کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که سیب‌زمینی‌ها کاملا نازک باشند.

طرز تهیه چیکن استروگانف

همان‌طور که گفتیم اگر علاقه به استفاده از گوشت در درست‌کردن این غذا ندارید، می‌توانید از مرغ نیز استفاده کنید. روش درست‌کردن چیکن استروگانف نیز دقیقا مشابه با بیف استروگانف است و تنها تفاوت آن در استفاده از نوع گوشت است. برای این کار بهتر است از فیله‌ی مرغ استفاده کرده و طبق مراحلی که گفتیم آن را آماده‌ و در غذا استفاده کنید.

نکات طلایی در درست‌کردن بیف استروگانف

با استفاده و به‌کارگیری نکاتی که در ادامه گفته‌ایم، می‌توانید یک بیف استروگانف واقعا خوشمزه درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

  • همان‌طور که در جدول مواد لازم متوجه شدید، در این غذا باید از میزان گوشت زیادی استفاده کنید. اما اگر به دلایلی قصد انجام این کار را ندارید و برای صرفه‌جویی در مصرف گوشت، می‌توانید میزان آن را کاهش داده و در عوض از قارچ بیشتری در طرز تهیه بیف استروگانف استفاده کنید.
  • به‌جای استفاده کردن از شیر در روش تهیه بیف استروگانف از آب گوشت نیز می‌توانید برای تهیه سس مخصوص این غذا استفاده کنید که سبب ایجاد طعم لذیذی خواهد شد.
  • اگر می‌خواهید تا بیف استروگانف شما از نظر ظاهری جذاب و مجلسی به نظر برسد، پس بهتر است که به اندازه‌های گوشت دقت داشته باشید و همچنین در نظر داشته باشید که برای تزیین این غذا نیز اندازه‌های گوشت و سیب‌زمینی با یکدیگر تناسب داشته باشد.
  • بهترین نوع گوشتی که می‌توانید در درست‌کردن بیف استروگانف استفاده کنید، گوشت مغز ران گوساله است که حقیقتا سبب ایجاد طعم شگفت‌انگیزی در این غذا خواهد شد.
  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید به‌جای استفاده از خامه از سس بشامل در تهیه این غذا استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید تا غذای شما سس بیشتری داشته باشد می‌توانید هم‌زمان هم از خامه و هم از سس بشامل استفاده کنید. به‌جای استفاده از خامه، امکان استفاده از خامه‌ی ترش نیز وجود دارد.
  • برای این که طعم سس بیشتر به خورد برش‌های گوشت برود، می‌توانید آن‌ها را به‌صورت استیکی برش دهید.
  • دقت داشته باشید که در تهیه‌ی این غذا به‌هیچ‌وجه از رب گوجه‌فرنگی استفاده نکنید. همچنین برای لذیذ و خوشمزه‌تر شدن می‌توانید به‌جای استفاده از روغن، از کره برای تفت دادن غذا استفاده کنید.

نحوه تهیه مواد مورد نیاز

گاهی اوقات ممکن است که شما قصد درست‌کردن این غذا یا هر غذای دیگری را در خانه داشته باشید اما مواد اولیه و لازم برای تهیه‌ی آن را نداشته باشید. در این مواقع با استفاده از سوپرمارکت آنلاین اسنپ می‌توانید هرآنچه که نیاز دارید را سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمتر از ۳۰ دقیقه تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *