معرفی جاهای دیدنی آنکارا؛ پایتخت تاریخی ترکیه

آنکارا که به عنوان پایتخت ترکیه نیز شناخته می‌شود، دومین شهر بزرگ این کشور است. این منطقه نیز مانند سایر بخش‌های این کشور اوراسیایی میزبان حوادث ریز و درشتی بوده و رد پای عثمانیان و رومیان و دوران بیزانس را می‌توانید در گوشه و کنار این شهر ببینید.

قدمت بالای آنکارا و حوادث ریز و درشت تاریخی که برای این منطقه رخ داده است، موجب شکل‌گیری دیدنی‌های تاریخی شده که گردشگران را شیفته خودشان می‌کنند. اگر عازم ترکیه هستید و بلیط هواپیما را رزرو کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم لیست جاهای دیدنی آنکارا را همراه داشته باشید و این مناطق جغرافیایی خاص و بکر را در سفرتان به این کشور کشف کنید.

جاهای دیدنی آنکارا از گذشته تا به امروز

ترکیه سرزمین دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری است و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که با رزرو پرواز خارجی و یک بار سفر به این کشور، موفق به کشف تمام دیدنی‌های تاریخی و توریستی آن شده باشد. با این وجود، برخی از جاهای دیدنی آنکارا که اغلب توریست‌ها در اولین سفرشان به این منطقه از آن‌ها بازدید می‌کنند را برایتان ارائه کرده‌ایم.

آنیت کبیر، آرامگاه آتاتورک بزرگ

آنیت کابیر (Anitkabir) یا آنیت قابیر آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک، اولین پادشاه جمهوری ترکیه است. این بنا که به عنوان یادبود آتاتورک نیز شناخته می‌شود، روی تپه بلندی در آنکارا ساخته شده و معماری بخش‌های آن به نحو هنرمندانه‌ای شبیه به بناهای یونانی اجرا شده است.

موقع گشت و گذار در این بنای تاریخی شاهد اتاق‌های مختلفی خواهید بود که هر کدام نام مشخصی دارند. همچنین در این مکان یک تالار افتخار و کتابخانه نیز تعبیه شده. در بخشی که برای هدایای ارزشمند آتاتورک در نگه داری می‌شود می‌توانید شمشیری با نشان پادشاهی ایران که در سال ۱۹۳۴ توسط پادشاه وقت کشور یا رضاخان به کمال آتاتورک هدیه داده شده را نیز مشاهده کنید.

آدرس آنیت کبیر:

آنکارا، محله چانکایا، یوجه تپه، خیابان آکدنیز، پلاک ۳۱

ساعت بازدید از آنیت کبیر:

همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر

دریاچه موگان آنکارا؛ یک فضای بکر و طبیعی

دریاچه موگان (Mogan Gölü) یک دریاچه کوچک است که در حدود ۳۰ کیلومتری آنکارا واقع شده. این دریاچه که به عنوان گولباشی نیز شناخته می‌شود، یکی از مناطق حفاظت شده ترکیه است. در این دریاچه می‌توانید شاهد حضور فلامینگوها و سایر پرندگان باشید و از حضور در یک محیط کاملاً طبیعی و تمیز لذت ببرید. در امتداد خط ساحلی دریاچه نیز امکانات رفاهی مانند رستوران و … در نظر گرفته شده و گردشگران می‌توانند در صورت نیاز از این خدمات استفاده کنند.

آدرس دریاچه موگان

آنکارا، محله چانکایا

ساعت بازدید از دریاچه موگان

همه روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

دریاچه ایمیر آنکارا؛ یک تکه از بهشت

اگر آنکارا را با هدف تماشای دیدنی‌های طبیعی ترکیه انتخاب کرده‌اید، دریاچه ایمیر (Lake Eymir) یا اِی‌میر گولو یکی از بهترین مناطقی است که باید برای بازدید مد نظر داشته باشید. نام این دریاچه از قبیله‌ای ترکمن به نام «ایمیر» گرفته شده.

جالب است بدانید که دریاچه مرگان و ایمیر فاصله زیادی با هم ندارند و وقتی شدت بارندگی زیاد است، آب دو دریاچه بالا می‌آید و یکی می‌شوند. این دریاچه طبیعی نیز میزبان قایق‌هایی است که روی آب حرکت می‌کنند و ماهیگیرانی که برای رسیدن به آرامش به دنبال محیطی بکر و طبیعی هستند. برای انجام تفریحات آبی نیز می‌توانید این دریاچه را در لیست بهترین جاذبه‌های دیدنی آنکارا مد نظر داشته باشید.

آدرس دریاچه ایمیر

آنکارا، محله چانکایا

ساعت بازدید از دریاچه ایمیر

همه روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

آبشار کچیورن آنکارا؛ یک منظره شگفت‌انگیز متفاوت

به محض دیدن آبشار کچیورن ( (Keçiören Fallمتوجه تفاوت آن با سایر مناظری که تاکنون دیده‌اید می‌شوید. چون این آبشار را طبیعت با خراش دادن سنگ‌های طبیعی نساخته، بلکه آنچه در این مکان به عنوان یک آبشار خروشان به چشم می‌خورد، ساخته دست بشر است. در اطراف این آبشار خروشان آب‌نماها و فواره‌های متعددی دیده می‌شود و پل شیشه‌ای که روی آن قرار دارد، فرصت بازدید از آبشار را از نمایی متفاوت برای گردشگران فراهم می‌کند.

آدرس آبشار کچیورن

آنکارا، کچیورن، کالابا

ساعت بازدید از آبشار کچیورن

همه روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

آکواریوم آکوا وگا آنکارا و تماشای حیات زیر آب در آنکارا

اگر سفر خانوادگی به آنکارا را در پیش رو دارید و یکی از بهترین هتل‌های آنکارا را برای سپری کردن روزهایتان در این شهر انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به آکواریوم آکوا وگا آنکارا (Aqua Vega Aquarium Ankara) سر بزنید. این آکواریوم مجهز و جذاب میزبان موجودات دریایی مختلفی مانند اسب‌های آبی، کوسه‌ها و… است. آبزیان آب‌های شور و شیرین در دو طبقه این آکورایم به صورت جداگانه به نمایش گذاشته شده‌اند و محیطی جذاب را برای سفرهای خانوادگی مخصوصاً بازدید کودکان فراهم کرده‌اند. در اطراف این آکواریوم می‌توانید شاهد وجود فودکورت، مراکز خرید و… نیز باشید و ساعت‌های خوشی را برای خودتان در سفر به آنکارا رقم بزنید.

آدرس آکواریوم آکوا وگا آنکارا

آنکارا، آکشام ستین، بلوار دوغ کنت، نتا وگا اوتلت، ممک

ساعت بازدید از آکواریوم آکوا وگا آنکارا

همه روزه ۱۱ صبح تا ۹ شب

بازدید از جاهای تاریخی آنکارا و سفر در زمان

آنکارا جاهای تاریخی متعددی دارد که قدمت ساخت آن‌ها به دوران بیزانس و پادشاهان روم باستان می‌رسد. برخی از این آثار تاریخی به اندازه‌ای جذاب و منحصر به فرد هستند که گردشگران ترکیه همه ساله صرفاً برای بازدید از آن‌ها عازم این کشور می‌شوند. از جمله این دیدنی‌های جذاب تاریخی آنکارا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

معبد آگوستوس؛ معبدی متعلق به دوران رم باستان

معبد آگوستوس (Temple of Augustus) یکی از جاهای دیدنی آنکارا است که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. این معبد تاریخی که نام آن در بین آثار جهانی یونسکو نیز دیده می‌شود، در دوران بیزانس و حکومت گایوس اکتاویوس تورینوس یا نخستین پادشاه روم ساخته شده.

در این معبد هنوز هم می‌توانید کتیبه‌های رومی را که از آن دوران به یادگار مانده‌اند مشاهده کنید. معبد آگوستوس به دلیل قدمت طولانی و ساختار خاصی که دارد رو به ویرانی است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده چیزی جز بقایای آن در آنکارا باقی نمانده باشد؛ بنابراین اگر هدفتان از سفر به ترکیه دیدن این بنای تاریخی است، پیشنهاد می‌کنیم که رزرو سریع بلیط اتوبوس را انجام دهید و در کمترین زمان خودتان را به این مکان تاریخی برسانید.

آدرس معبد آگوستوس

آنکارا، آلتیندا، حاجی بایرام

ساعت بازدید از معبد آگوستوس

همه روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

برج آتاکوله و تماشای آنکارا از فراز آسمان

برج آتاکوله (Atakule Tower) یکی از برج‌های مخابراتی و جذاب آنکارا است که ارتفاعی بیش از ۱۲۰ متر دارد. این برج مشرف به شهر و دریا ساخته شده و منظره‌ای پانوراما را از مناطق اطراف خودش به نمایش می‌گذارد. برای دیدن این برج و تجربه بلندپروازی لازم است که به چانکایا بروید. بالای این برج یک رستوران گردان و کافه قرار دارد و می‌توانید برای صرف یک شام رمانتیک یا دسرهای خاص ترکی مانند دسر کادایف خودتان را به رستوران برج آتاکوله دعوت کنید.

آدرس برج آتاکوله

آنکارا، محله چانکایا

ساعت بازدید از برج آتاکوله

همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

منطقه تاریخی اولوس آنکارا، بهشت دوستداران حوادث تاریخی

میدان اولوس آنکارا که به منطقه تاریخی اولوس نیز معروف است، محلی دیدنی در قسمت مرکزی شهر و نزدیک به بلوار آتاتورک است. در نواحی اطراف این میدان می‌توانید بناهای تاریخی متعددی که از دوران اوایل جمهوریت ترکیه به جا مانده را تماشا کنید. همچنین، در قسمت بیرونی میدان نیز سمبل‌های نئوکلاسیک که جایگزین سمبل‌های عربی دوران عثمانیان شده‌اند خودنمایی می‌کنند.

مجسمه آتاتورک، مجموعه‌ای از مجسمه‌های برنزی سربازان در میدان جنگ، مجسمه زن با حمل گلوله توپ و… از جمله جاذبه‌های تاریخی هستند که در این منطقه تاریخی چند هزار ساله می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر دلتان هوس آدانا کباب یا یک خوراکی خوشمزه ترکی را کرده، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران‌های اطراف این میدان بزنید و خودتان را به صرف یک غذای ترکی تمام عیار مهمان کنید.

آدرس منطقه تاریخی اولوس:

آنکارا، آنافایتالار، آلتینداغ

ساعت بازدید از منطقه تاریخی اولوس

همه‌روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

حمام‌های رومی آنکارا؛ موزه‌ای در فضای باز

حمام‌های رومی آنکارا (Roman baths) در واقع بقایای حمام‌هایی هستند که در دوران رم باستان در این منطقه ساخته شده‌اند. آنچه از روایت‌ها شنیده می‌شود، این حمام‌ها برای آسکوپیوس یا اَسقَلِبیوس که یکی از خدایان رم باستان بوده ساخته شده‌اند.

این حمام‌های چند هزار ساله دارای اتاق سرد، اتاق گرم و اتاق ولرم بوده‌اند و هر کدام برای زمان خاصی استفاده می‌شده‌اند. این جاذبه‌های دیدنی آنکارا در کنار بقایای ساختمان‌های اطراف آن‌ها در حفاری‌هایی که بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۴ انجام شده کشف شده‌اند.

آدرس حمام‌های رومی آنکارا

آنکارا، آلتیندا، آناوار تالار، خیابان چانکری، پلاک ۴۳

ساعت بازدید از حمام‌های رومی آنکارا

همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴.۵ بعدازظهر

محله تاریخی هامامونو آنکارا؛ محله‌ای متعلق به دوران عثمانی

محله تاریخی هامامونو( (Hamamönüبه عنوان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ترکیه و آنکارا شناخته می‌شود. این محله دارای خیابان‌هایی باریک و خانه‌های چوبی است که به سبک دوران عثمانی ساخته شده‌اند. این خانه‌ها در حال حاضر به کافه و رستوران تغییر کاربری داده‌اند و توریست‌ها می‌توانند طعم انواع غذای عثمانی و ترکی مانند یوفو کباب را در این محله سنتی امتحان کنند.

یکی از دیدنی‌ترین نقاط گردشگری شهر آنکارا است. در این محله، خانه‌های چوبی به سبک معماری عثمانی دیده می‌شود که در کوچه‌های باریکی جای گرفته‌اند. البته در حال حاضر اکثر این خانه‌های قدیمی تبدیل به رستوران، کافه، فروشگاه سوغات و صنایع‌دستی شده‌اند.

آدرس محله تاریخی هامامونو

آنکارا، حاجت تپه، ساریکادی، آلتینداغ

ساعت بازدید از محله تاریخی هامامونو

همه‌روزه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز

قلعه آنکارا؛ دژی محکم و قدیمی

قلعه آنکارا (Ankara Castle) یک دژ محکم است که روی تپه‌ای در نواحی اطراف این شهر ساخته شده، تا در سال‌های پیش از میلاد مسیح از این منطقه در برابر حملات دشمنان محافظت کند. این قلعه تاریخی، که قدمت ساختش به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، حوادث زیادی را از سر گذرانده و در دوره‌های تاریخی مختلف بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. بهترین ساعت بازدید از این قلعه زمانی است که خورشید هنوز در میان آسمان می‌درخشد.

البته تماشای غروب خورشید از قلعه نیز یکی از بهترین تجربه گردشگرانی است که در این ساعت روز در این محیط حضور دارند. برای اینکه پس از دیدن این قلعه تجربه سفرتان به آنکارا را لذت بخش‌تر کنید، پیشنهاد می‌کنیم خودتان را به صرف شیرینی‌های ترکیه و چای که توسط رستوران‌های اطراف کافه سرو می‌شوند مهمان کنید.

آدرس قلعه آنکارا

آنکارا، کاله، ۰۶۲۴۰ آلتینداغ

ساعت بازدید از قلعه آنکارا

همه روزه از ۸ صبح تا ۹ بعد از ظهر

موزه‌های معروف آنکارا؛ ورق زدن تاریخ در یک نگاه

دوست داران تاریخ و هنر همیشه در سفر به هر شهر و کشوری به دنبال موزه‌های آن منطقه می‌گردند. چون موزه‌ها گنجینه گران‌بهای آثار به جا مانده از گذشته را در قلب خودشان حفظ کرده‌اند و هر آنچه در طول تاریخ رخ داده را در قالب یک کتاب مصور برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. از جمله موزه‌های ترکیه که به عنوان جاذبه‌های دیدنی آنکارا نیز شناخته می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

موزه تمدن‌های آناتولی و تماشای آثار دوران نوسنگی

طبق آنچه در تاریخ روایت شده، آناتولی سرزمین محل سکونت انسان‌های اولیه و نسل اول بشر روی زمین بوده است. به همین دلیل است که در موزه تمدن‌های آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations) می‌توانید آثار تاریخی متعلق به دوران نوسنگی و انسان‌های اولیه را نیز مشاهده کنید.

در این موزه آثار مختلفی از جمله ابزار و مبلمان و مجسمه و… که از عصر آهن تا دوران حکومت پادشاهان مختلف پدید آمده‌اند گرد هم آورده شده‌اند. این موزه غنی در سال ۱۹۹۷ به عنوان موزه سال اتحادیه اروپا انتخاب شد و هنوز هم یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا محسوب می‌شود. اگر زمان زیادی را صرف بازدید از موزه تمدن آناتولی کردید و نیاز به تجدید قوا داشتید، رستوران‌های اطراف موزه می‌توانند محل مناسبی برای امتحان کردن غذاهای محلی ترکیه برایتان باشند.

آدرس موزه تمدن‌های آناتولی

آنکارا، آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو

ساعت بازدید از موزه تمدن‌های آناتولی

همه‌روزه از ۸ صبح تا ۷.۵ شب

موزه باستان شناسی و هنر اریمتان

موزه اریمتان ( (Erimtan Archaeology and Art Museumحدود دو هزار اثر باستانی و تاریخی ترکیه را در قلبش جا داده است و یکی از مکان‌های تاریخی ارزشمند برای گردشگران ترکیه محسوب می‌شود. موقع گشت و گذار در این موزه می‌توانید رویدادهای تاریخی متعلق به دوران آشوری‌ها، هیتی‌ها و… را در عرض چند ساعت تماشا کنید.

همچنین با توجه به اینکه موزه سه شنبه‌ها محل برگزاری کنسرت بوده و مجهز به کافه تریا است، این امکان برایتان وجود دارد که برای صرف یکی از خوراکی‌های ناب ترکی مانند لوکوم را در این موزه امتحان کرده، یا شنیدن یک موسیقی جذاب روز سه شنبه را برای حضور در این مکان در نظر بگیرید.

آدرس موزه اریمتان

آنکارا، آلتیندا، کله، کوچه گوزجو، پلاک ۱۰

ساعت بازدید از موزه اریمتان

همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر، دوشنبه‌ها تعطیل

موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا و تماشای آثار هنری قرن نوزدهم

موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا (Ankara Painting and Sculpture Museum) که در حاجت تپه واقع شده، میزبان طیف زیادی از آثار هنرمندان معاصر از قرن نوزدهم تا به امروز است. این موزه که توسط عارف حکمت کینو اوغلو معمار معروف ساخته شده، چندین کارگاه نقاشی و چاپ سنتی نیز دارد. همچنین می‌توانید کارگاه‌های سرامیک‌سازی و مجسمه‌سازی را نیز در این موزه مشاهده کنید.

البته فعالیت‌های هنری دیگر مانند اجرای تئاتر و نمایش فیلم نیز در سالن‌های موزه هنر و مجسمه آنکارا وجود دارد؛ بنابراین اگر از دوستداران هنر و نقاشی و … هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تماشای این موزه را در سفرتان به ترکیه در برنامه‌هایتان داشته باشید.

آدرس موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

آنکارا، آلیندا، حاجت‌تپه، تورکوجائی

ساعت بازدید از موزه هنر و مجسمه‌سازی آنکارا

همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

موزه قوم‌نگاری آنکارا؛ نمایشگاه آثار دوران سلجوقی

موزه قوم‌نگاری آنکارا (Etnoğrafya Müzesi) محلی برای نمایش ماهیت و قومیت مردم ساکن این منطقه از دوران سلجوقیان تا به امروز است. در این موزه می‌توانید لوازمی مانند کفش و زیورآلات و… را مشاهده کنید.

همچنین، در صورتی که به مطالعه علاقه دارید، این امکان برایتان وجود خواهد داشت که در کتابخانه موزه مجموعه کتاب‌هایی که داستان قوم‌های ساکن آنکارا را روایت می‌کنند مطالعه کنید. جالب است بدانید که موزه قوم نگاری آنکارا در گذشته به عنوان استراحتگاه موقت مصطفی کمال آتاتورک نیز استفاده می‌شده.

آدرس موزه قوم‌نگاری آنکارا

آنکارا، آلتیندا، حاجت‌تپه

ساعت بازدید از موزه قوم‌نگاری آنکارا

همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۵ عصر

مساجد دیدنی آنکارا؛ نماد مذهبی ترکیه

ترکیه شهری مذهبی و مسلمان است و همین موضوع موجب شده که در برهه‌های تاریخی مختلف عبادتگاه‌های مذهبی زیادی در این شهر ساخته شوند. از جمله مساجد ترکیه که در آنکارا قرار دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مسجد حاجی بایرام؛ مسجدی مشهور و به نام

مسجد حاجی بایرام ولی (Haci Bayram Mosque) توسط معمار سینان که یکی از معماران مشهور دوران عثمانی بوده، به همراه نوه‌ حاجی بایرام ساخته شده. به دلیل اینکه حاجی بایرام یک صوفی سرشناس در ترکیه بوده و مذهب بایرامی را پایه نهاده، این مسجد نامش را از او به امانت گرفته.

این مکان مذهبی که سقفی چوبی و نقوش و طراحی‌های خاصی دارد، به عنوان یکی از نمادهای معماری قرن هفدهم و هجدهم میلادی نیز شناخته می‌شود و محل حضور گردشگران زیادی در طول سال است که با هدف تماشای جاذبه‌های دیدنی آنکارا عازم ترکیه می‌شوند.

آدرس مسجد حاجی بایرام ولی

آنکارا، آلتیندا، حاجی بایرام، کوچه ساریبا، پلاک ۱۳

ساعت بازدید از مسجد حاجی بایرام ولی

همه روزه ۲۴ ساعت شبانه‌روز

مسجد کوجاتپه؛ یکی از بزرگ‌ترین مساجد استانبول

مسجد کوجاتپه (Kocatepe Mosque) یکی از بزرگ‌ترین مساجد استانبول است که روی تپه‌ای در آنکارا واقع شده. این مسجد که دارای چهار مناره و گنبد طلا کاری شده است، منظره‌ای چشم‌نواز و زیبا را از شهر برای گردشگران به تصور می‌کشد.

از جمله مواردی که درباره این مسجد تاریخی مورد توجه قرار می‌گیرد، معماری مدرن اسلامی آن و استفاده از سنگ مرمر و شیشه‌های رنگی زیبا در کنار طراحی‌های الهام گرفته شده معماری نئوکلاسیک عثمانی است. جالب است بدانید که ساخت این مسجد حدود ۲۰ سال طول کشیده است.

آدرس مسجد کوجاتپه

آنکارا، چانکایا، کولتور، کوچه مدی‌ها الدم

ساعت بازدید از مسجد کوجاتپه

همه روزه ۲۴ ساعت شبانه‌روز

مسجد اصلانهانه، یک مسجد قدیمی و اصیل در آنکارا

مسجد اصلانهانه ( (Aslanhane Mosquیکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مساجد استانبول است که قدمت ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی می‌رسد. این مسجد که در یکی از محله‌های قدیمی آنکارا و کنار قلعه آنکارا واقع شده، نامش را از مجسمه‌های شیری که در اطراف آن به کار گذاشته شده گرفته است. این بنای تاریخی دارای سقفی چوبی و ۲۴ ستون چوبی بوده و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی آنکارا مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد.

آدرس مسجد اصلانهانه

آنکارا، آلتیندا، محله کاله، کوچه کاله

ساعت بازدید از مسجد اصلانهانه

همه روزه ۲۴ ساعت شبانه‌روز

سخن پایانی

دیدنی‌های آنکارا تنها به همین موارد خلاصه نمی‌شود و در گوشه و کنار شهر می‌توانید جاذبه‌های دیدنی تاریخی، مذهبی، دیدنی دیگری مانند مجسمه آتاتورک، مسجد بش تپه، مسجد احمد حمدی آکسکی، موزه راحمی ام کوچ، موزه زندان اولوجانلار، تئاتر رومی و… را نیز مشاهده کنید؛ بنابراین اگر برنامه سفرتان به آنکارا جدی است و سیم کارت گردشگری ترکیه و بلیط سفرتان را تهیه کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در قدم اول ابتدا لیست دیدنی‌های ترکیه در آنکارا را مرور کنید. سپس مواردی را برای تماشا در طول سفرتان انتخاب کنید که با سلیقه و علاقه شما سازگارتر است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *