خانه
دسترس‌پذیری
آشنایی با قابلیت دسترس‌پذیری اسنپ‌خودرو برای کاربران ناشنوا و کم‌شنوا
دسترس‌پذیری مسئولیت اجتماعی

آشنایی با قابلیت دسترس‌پذیری اسنپ‌خودرو برای کاربران ناشنوا و کم‌شنوا

۸ مهر ۱۴۰۴
0 دیدگاه

اسنپ‌خودرو قابلیت دسترس‌پذیری را برای ایجاد دسترسی راحت‌تر افراد ناشنوا و کم‌شنوا به خدمات آنلاین خود فراهم کرده است. تا پایان ۱۴۰۳، تعداد ۲۲٬۱۵۰ کاربر مسافر و راننده گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» را در اسنپ‌خودرو فعال کرده‌اند. 

پروژه‌ی دسترس‌پذیری اپ اسنپ از دهم آبان ۱۴۰۱ به‌طور جدی کلید خورد و همواره در حال به‌روزرسانی و بهبود است. این قابلیت در همکاری تنگاتنگ تیم محصول اسنپ با افراد دارای معلولیت شکل گرفته است. با استفاده از قابلیت دسترس‌پذیری امکان برقراری ارتباط بهتر بین کاربران راننده و مسافر دارای معلولیت فراهم می‌شود تا هر دو کاربر تجربه‌ی بهتری از سفر با اسنپ داشته باشند.

تا پایان ۱۴۰۳، تعداد ۱۸٬۴۵۲ کاربر مسافر و ۳٬۶۹۸ کاربر راننده، با فعال کردن گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» در بخش مشخصات کاربری، از قابلیت‌های دسترس‌پذیری ویژه‌ی افراد ناشنوا و کم‌شنوا بهره‌مند شدند.

امسال نیز همزمان با روز جهانی ناشنوایان تعدادی از کاربران راننده و مسافر ناشنوا و کم‌شنوا، به دعوت اسنپ، قابلیت دسترس‌پذیری را ارزیابی کرده و نقاط بهبود و قوت آن را به‌طور مستقیم با تیم دسترس‌پذیری در میان گذاشتند. در ادامه، ویدیویی از تست قابلیت دسترس‌پذیری اسنپ برای کاربران ناشنوا و کم‌شنوا می‌بینید.

دسترس‌پذیری برای کاربران مسافر ناشنوا و کم‌شنوا

دسترسی کاربران مسافر ناشنوا و کم‌شنوا به خدمات اسنپ‌خودرو با اقدامات زیر تسهیل شده است:

  • امکان ثبت ناشنوایی یا کم‌شنوایی در صفحه‌ی مشخصات کاربری: با این قابلیت، کاربر مسافر می‌​تواند  وارد قسمت تنظیمات شود و در قسمت دسترس‌​پذیری گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» را فعال کند.

 

  • درج نشان ناشنوایی کاربر مسافر در اپ کاربر راننده‌: با این قابلیت کاربر راننده‌ای که درخواست سفر فرد ناشنوا یا کم‌شنوا را پذیرفته از نوع معلولیت کاربر مسافر خود مطلع می‌​شود و آموزش​‌های لازم را برای نحوه‌ی برقراری ارتباط با او دریافت می‌​کند.

 

  • غیرفعال شدن تماس صوتی با کاربر مسافر: با انتخاب گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» در حساب کاربری مسافر، امکان تماس صوتی با این کاربران غیرفعال می‌شود. همزمان از طریق پیامک به کاربر راننده اطلاع داده می‌​شود که مسافر امکان پاسخگویی به تماس صوتی را ندارد و باید از طریق پیام متنی داخل اپ با او ارتباط برقرار کرد. کاربران راننده می‌توانند از طریق قابلیت چت داخل اپلیکیشن با مسافر ناشنوا یا کم‌شنوا ارتباط برقرار کنند.

 

دسترس‌پذیری برای کاربران راننده‌ی ناشنوا و کم‌شنوا

کاربران راننده‌ی ناشنوا یا کم‌شنوا، در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن اسنپ، برای دسترسی‌ بهتر به خدمات اپلیکیشن، از امکانات زیر برخوردارند:

  • امکان ثبت ناشنوایی یا کم‌شنوایی در صفحه‌ی مشخصات کاربری اپلیکیشن راننده: این امکان برای کاربران راننده فراهم شده است که در صفحه‌ی مشخصات فردی‌ خود گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» را فعال کنند. به این ترتیب، کاربر مسافر از وضعیت کاربر راننده مطلع می‌شود.


  • درج نشان نا‌شنوایی و کم‌شنوایی کاربر راننده در اپلیکیشن مسافر: با درج نشان ناشنوایی یا کم‌شنوایی کنار عکس کاربر راننده، مسافر از این موضوع مطلع می‌​شود و آموزش​‌های لازم را برای نحوه‌ی برقراری ارتباط با او دریافت می‌​کند. 


  • غیرفعال شدن تماس صوتی با کاربر راننده‌ی ناشنوا و کم‌شنوا: با فعال کردن گزینه‌ی «ناشنوا یا کم‌شنوا هستم» در حساب کاربری راننده، امکان تماس صوتی غیرفعال می‌شود. همزمان از طریق پیامک به کاربر مسافر اطلاع داده می‌​شود که کاربر راننده امکان پاسخگویی به تماس صوتی را ندارد و باید از طریق پیام متنی داخل اپ با او ارتباط برقرار کرد.

همچنین در صورتی که کاربر مسافر از نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن استفاده کند و با کاربر راننده تماس تلفنی بگیرد، به تلفن گویا وصل و از ناشنوا یا کم‌شنوا بودن کاربر راننده مطلع می‌شود. کاربران مسافر می‌توانند از طریق قابلیت چت داخل اپلیکیشن با راننده‌ی ناشنوا یا کم‌شنوا ارتباط برقرار کنند.

 

ثبت معلولیت در اسنپ‌خودرو

کاربران دارای معلولیت، به منظور داشتن تجربه‌ی کاربری بهتر در استفاده از اپلیکیشن اسنپ، می‌توانند به بخش «حساب کاربری» در منوی اپ بروند و در بخش دسترس‌پذیری (پایین صفحه) اطلاعات مربوط به نوع معلولیت خود را ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره و در هر سفر به کاربر طرف مقابل اطلاع داده می‌شود تا او نیز، با آگاهی و دریافت آموزش‌های لازم، در این سفر همراه باشد. اکنون کاربران راننده و مسافر دارای معلولیت حرکتی، ناشنوایی و کم‌شنوایی و همچنین کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا می‌توانند نوع معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کنند. تا پایان ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۹٬۴۶۶ کاربر مسافر و راننده‌ی اسنپ نوع معلولیت خود را در این اپلیکیشن ثبت کرده‌اند. 

برای اطلاع از سایر قابلیت‌های دسترس‌پذیری اسنپ به این لینک مراجعه کنید.

روابط‌ عمومی اسنپ
روابط‌ عمومی اسنپ

دیدگاه خود را بنویسید