ارتباطات انسانی یکی از پیچیدهترین روابط در جهان است که با وجود مطالعات بسیار هنوز ناشناختههای فراوانی دارد، اما چیزی که مسلم است این است که زندگی ما تا حدود زیادی تحت تاثیر این روابط قرار میگیرد. گرچه ارتباطات مجازی و سیستمهای ارتباطی بسیاری به وجود آمده، اما هنوز لذت یک همکلامی صمیمانه و رودررو را نمیشود با هیچ شبکه اجتماعی یا پیامکی جبران کرد. در سامانههایی مانند اسنپ به واسطه اتصال حداقل دو فرد از پیشینههای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی گوناگون و همسفر شدن آنها برای یک مدت کوتاه، ارتباطات انسانی اهمیت بسیاری پیدا میکند.
وقتی صحبت از یک ارتباط انسانی است همه جزییات مهم میشود؛ نوع نگاه، حالات چهره، زاویه سر و حرکات بدن هر کدام پیامی منتقل میکند که توسط فرد مقابل با پیشینه فرهنگی و اجتماعی متفاوت باید رمزگشایی شود. متخصصان ارتباطات انسانی اعتقاد دارند که معنا در فرایند انتقال پیام شکل میگیرد و حتی برخی نظریهها هم میگوید که معنا در گیرنده است، نه در فرستنده، یا حتی خود پیام! به دلیل برداشتهای مختلف افراد از مسائل، پیچیدگیها در روابط انسانی بیشتر هم میشود.
اما هستند کسانی که از تمام این مرزها و پیچدگیها عبور میکنند و خالق ارتباطی فراموشنشدنی میشوند؛ کسانی که قهرمان رویدادهای کوچکی هستند که دنیا را جای قشنگتری میکند. در این مطلب قصد داریم تا بخشی از بازخوردهای مسافران اسنپ را از کاربران رانندهای که سفرشان را زیباتر کردند برایتان به اشتراک بگذاریم؛ کسانی که همسفری با آنها یک تجربه لذتبخش بوده، به قدری که طرف مقابل را ترغیب کرده تا این خاطره خوش را با دیگران در میان بگذارد. فراموش نکنیم گاهی یک سلام گرم یا روز بخیر صمیمانه میتواند آغازگر یک ارتباط لذتبخش باشد که روزمان را بسازد. در نهایت تمام ما انسانهایی هستیم که دوست داریم با احترام، توجه و محبت با ما برخورد شود، بنابراین خوب است که خودمان هم این اصل را در ارتباطاتمان رعایت کنیم. با ما همراه باشید تا خاطراتی از سفرهای به یادماندنی کاربرانمان را مرور کنیم.