همه چیز درباره سفر به تهران و تهران‌گردی

تهران امروز به یکی از مراکز بزرگ گردشگری تبدیل شده است. افراد زیادی برای بازدید از دیدنی‌های تهران به سمت آن روانه می‌شود. ازآنجایی‌که این شهر شلوغ و بزرگ است، داشتن یک راهنمای سفر به تهران می‌تواند کمک زیادی برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ما باشد.

«بلیط هواپیما تهران»

معرفی شهر تهران

نقشه قدیم و جدید تهران

تهران پایتخت کشور ایران بوده و مشرف به دامنه کوه‌های زاگرس است. شهری بزرگ با جمعیتی تقریبا ۱۰ میلیون نفر که مساحت آن چیزی در حدود ۱۲۴۷ کیلومترمربع است. ازآنجایی‌که موقعیت‌های کاری در این شهر بیشتر از سایر شهر‌های ایران بوده، روزبه‌روز جمعیت آن در حال افزایش است.

بسیاری از مهاجرانی که شهر خود را ترک کرده و برای رفاه بیشتر به این شهر سفر می‌کنند، در گوشه‌وکنار تهران ساکن شده‌اند. تا جایی که امروز تبدیل به یک شهر چند اقلیتی شده است.

تهران دو قسمت شمالی و جنوبی دارد. اگرچه این تقسیم‌بندی به‌صورت غیررسمی ایجاد شده؛ اما باعث شده تا مناطقی که در شمال قرار گرفته‌اند بسیار لوکس و گران‌قیمت‌تر از بخش‌های جنوبی باشند. مراکز و اماکن تفریحی مختلفی در این شهر وجود دارد که در هر ۴ فصل سال زیبا و دیدنی هستند.

چگونه به تهران سفر کنیم؟

سفر به شهر تهران

سفر به تهران از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است. خوشبختانه تمام‌مسیرهای رفت‌وآمد به این شهر باز بوده و می‌توانید باتوجه‌به بودجه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

  • برای سفر به تهران با قطار می‌توانید کوپه‌های ۶،۴ یا اتوبوسی را انتخاب کنید. راه‌آهن تهران در میدان راه‌آهن و در خیابان شوش قرار گرفته است. در این مکان تاکسی، اتوبوس و مترو برای رساندن مسافران در نظر گرفته شده است.
  • سفر با اتوبوس به شهر تهران نیز امکان‌پذیر است. پایانه‌های مسافربری در تهران در مناطق مختلف ترمینال بیهقی، غرب، جنوب و شرق واقع شده است. وسایل رفت‌وآمد به این منطقه نیز مترو، اتوبوس و تاکسی هستند.
  • سفر با خودروی شخصی نیز انتخاب خوبی برای سفر به شهر تهران است. در این شرایط دیگر نیازی به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نخواهید داشت.
  • هواپیما نیز یکی دیگر از راه‌های ورود به تهران است. فرودگاه مهرآباد برای پرواز‌های داخلی و فرودگاه امام خمینی برای پرواز‌های خارجی در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به مرکز شهر از هر یک از این فرودگاه‌ها تقریبا یک ساعت زمان لازم است. تاکسی‌هایی که درون فرودگاه وجود دارند، شما را به جا‌هایی که می‌خواهید خواهند رساند.

«درخواست تاکسی بین شهری»

آب‌وهوا و بهترین فصل سفر

آب‌وهوای تهران

فرقی نمی‌کند که کدام فصل را برای سفر به تهران انتخاب کنید. تهران شهری ۴ فصل است؛ بنابراین همه روز‌های سال می‌تواند برایتان جذاب و دلنشین باشد. در زمستان هوای تهران کمی سرد می‌شود؛ اما همین سرما در کنار برف و بارانی که دارد، جذاب و دلنشین است. در پاییز خیابان‌های تهران حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. کوچه‌ها با برگ‌های زرد و نارنجی درختان پوشیده شده و نم باران حس و حالی عاشقانه را به همراه خواهد داشت. فصل بهار و تابستان در شلوغی‌های خیابان‌های این شهر از دیدنی‌های تهران هستند؛ بنابراین نمی‌توانیم فصل خاصی را برای سفر به این شهر انتخاب کنیم. همه روز‌های سال بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

دیدنی‌های تهران

پس از ورود به این شهر گزینه‌های زیادی برای بازدید در پیش روی شماست. این اماکن در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد که از هر بخش به چند نمونه از معروف‌ترین‌ها در این راهنمای سفر به تهران، اشاره کرده‌ایم.

بازار‌های تهران

بازار‌های تهران

بازار‌های سنتی زیادی در تهران تأسیس شده که سبک قدیمی خود را همچنان حفظ کرده‌اند، در ادامه راهنمای سفر به تهران با این بازارها آشنا شوید.

۱- بازار تجریش

بازار تجریش در شمال شهر قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین مراکز موجود در تهران است. بافت قدیمی و حجره‌های معروفی که در این مکان قرار گرفته بسیار زیبا و دلنشین بوده و خود بازار نیز به‌صورت سرپوشیده است. در این محل تعداد زیادی مغازه وجود دارد که نامشان در سر در آن‌ها و روی کاشی نوشته شده است.

۲- بازار تهران

بازار تهران در بخش مرکزی شهر و در ضلع جنوبی خیابان ۱۵ خرداد و حدفاصل آن با خیابان‌های مولوی، خیام و همچنین ۱۷ شهریور واقع شده است. این بازار، بافتی قدیمی و تاریخی داشته و همیشه شلوغ است.

۳- بازار هفت حوض

در این بازار تعداد زیادی مغازه و مرکز خرید و فروشگاه وجود دارد که دورتادور میدان قرار گرفته و امکان داشتن یک خرید به‌صرفه و قیمت مناسب را به شما می‌دهد.

۴- بازار پارچه مولوی

این بازار همان‌طور که از نامش پیداست مخصوص خرید پارچه است. هر نوع پارچه‌ای که بخواهید با قیمتی ارزان به‌صورت عمده در این مکان وجود دارد. عمده‌فروشی‌هایی که در مولوی وجود دارد، قیمت محصولات خود را بسیار کمتر از دیگر فروشگاه‌هایی که در سطح شهر وجود دارند، می‌فروشند.

۵- بازار پروانه

این بازار مخصوص صنایع‌دستی است. بسیاری از اجناس هنری و عتیقه را می‌توانید در این بازار ببینید. البته تنها زمان برپایی آن در روز‌های جمعه است.

مراکز خرید تهران

مرکز خرید‌های تهران

به جز بازار‌های سنتی، مراکز خرید لوکسی نیز در تهران وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

۱- ارگ تجریش

۱۰ طبقه مرکز تجاری که ۵ طبقه از آن تنها مخصوص پارکینگ است. در این مرکز خرید تعداد زیادی کافه و فودکورت قرار گرفته است. همچنین پردیس سینمایی و بام سبز را نیز در آن می‌بینیم. محل اصلی این مرکز خرید در میدان تجریش است.

۲- سام سنتر

سام سنتر یکی دیگر از مراکز خرید بوده که در خیابان الهیه واقع شده است. برند‌های معتبر خارجی و ایرانی را در این پاساژ خواهید دید که البته قیمت محصولات آن‌ها بسیار گران است. یک رستوران لوکس نیز در طبقه بالای این پاساژ واقع شده است.

۳- تندیس

این مرکز خرید که برند‌های معروف داخلی و خارجی در آن قرار گرفته، در میدان تجریش واقع شده است. وسایل مورد نیازتان را می‌توانید از این پاساژ تهیه کنید. همچنین رستوران و کافه‌هایی برای استراحت در آنجا وجود دارد.

۴- کوروش

یکی از پاساژ‌های معروف که این روز‌ها افراد زیادی برای بازدید از آن می‌روند، کوروش است. این محل دارای ظاهر لوکس و ۱۴ سالن سینمایی است که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. همچنین امکاناتی مانند شهربازی و کافه نیز در آن وجود دارد. این مرکز خرید در اتوبان ستاری واقع شده است.

۵- میلاد نور

این مرکز خرید در منطقه شهرک غرب و در سال ۱۳۷۸ افتتاح شده است. بسیاری از برند‌های معروف خارجی را می‌توانید در این مرکز خرید ببینید. همچنین هر طبقه از آن به فروشگاه‌های خاصی اختصاص‌داده‌شده است. در طبقه ششم این پاساژ نیز یک رستوران قرار دارد.

«مراکز خرید شهر تهران»

مناطق مذهبی

امامزاده‌های تهران

در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران تعدادی امامزاده نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. تعدادی از این امامزاده‌ها را در این راهنمای سفر به تهران معرفی کرده‌ایم:

۱- امامزاده داوود

امامزاده داوود، در کوهستان‌های شمالی شهر تهران قرار گرفته و مکان دقیق آن در ۱۵ کیلومتری فرحزاد است. برای رسیدن به این امامزاده باید از دره‌های سبز و زیبایی بگذرید که مسیر را برایتان دلنشین‌تر خواهد کرد.

۲- شاه عبدالعظیم

این امامزاده در شهر ری قرار گرفته و یکی از شلوغ‌ترین اماکن در شهر تهران است. بازاری که در کنار آن است، دارای سبکی قدیمی بوده و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

۳- امامزاده صالح

امامزاده صالح که در کنار بازار تجریش واقع شده نیز یکی دیگر از اماکن مذهبی در تهران است. می‌توانید ساعات طولانی را در حیاط و داخل محوطه این امامزاده بگذرانید.

«امامزاده صالح تهران کجاست؟ عکس+آدرس+لوکیشن»

۴- امامزاده سید ولی بن محمدالتقی الجواد

این امامزاده در بازار تهران واقع شده است. اگر وارد بازار تهران شده و به سمت بازار کفش‌فروش‌ها بروید، می‌توانید این امامزاده را ببینید.

۵- امامزاده یحیی

در خیابان‌های ری کوچه‌ای به نام یحیی وجود دارد که در آن امامزاده‌ای با نام ابوالقاسم عزالدین یحیی (ع) قرار گرفته است.

پارک تهران

پارک‌های تهران

در این شهر صنعتی و شلوغ، مناطق طبیعی زیادی نیز وجود دارد که می‌تواند ساعات خوشی را برایتان رقم بزند. تعدادی از این دیدنی‌های تهران عبارت‌اند از:

۱- پل طبیعت

پل طبیعت در عباس‌آباد تهران قرار گرفته و یکی از نماد‌های معروف شهر تهران است. ویژگی جالب این پل اتصال دو پارک معروف آب‌وآتش و طالقانی است که در دو سمت بزرگراه مدرس قرار گرفته‌اند.

این پل به‌قدری بزرگ است که در طول آن تعداد زیادی کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و … وجود داشته و می‌توانید لذت صرف خوراکی‌های مختلف را روی آن حس کنید.

۲- باغ پرندگان

باغ پرندگان که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده نیز یکی دیگر از مراکز گردشگری در این شهر است. تقریبا ۲۳ هکتار زمین به محل آن اختصاص‌داده‌شده که در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. همان‌طور که از نام پرندگان پیداست مربوط به گونه‌های این موجودات است که بر اساس آمار صورت‌گرفته نزدیک به ۵۷ گونه هستند. هرکدام از این حیوانات در محیطی مخصوص و فضایی باز نگهداری می‌شوند.

«باغ پرندگان تهران کجاست ؟ + راهنمای بازدید، عکس و آدرس »

۳- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر نام دیگر دریاچه مصنوعی خلیج‌فارس است. مکانی که در شمال غربی شهر قرار گرفته و از سمت جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر می‌رسد. در این فضا تعداد زیادی کافه و رستوران و همچنین وسایل بازی وجود دارد. می‌توانید از قایق‌سواری روی دریاچه نیز لذت ببرید.

«دریاچه چیتگر تهران کجاست ؟ معرفی کامل + عکس + توضیحات »

۴- پارک ملت

تقریبا ۳۴ هکتار زمین در پارک ملت آن را به بزرگ‌ترین مرکز تفریحی در تهران تبدیل کرده است. طراحی این پارک به‌صورت نامنظم بوده و بر اساس سبک پارک‌های انگلیسی ایجاد شده است. در ورودی این پارک شاهد سطحی صاف و صیقلی برای اسکیت و ماشین کنترلی هستید. در روبه روی آن نیز سینمایی با ۴ تا ۵ سالن قرار گرفته است.

۵- پارک آب‌وآتش

در میان پارک‌هایی که در تهران واقع شده، آب‌وآتش فضای بسیار زیبایی را دارد. در این محوطه تعداد زیادی آلاچیق و امکانات تفریحی قرار گرفته که می‌توانید ساعات خوشی را در آن سپری کنید. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این مکان است.

۶- دربند

دربند یک منطقه خنک در دهکده‌های قدیمی شمیران و از دیدنی‌های تهران است. ارتفاع ۱۷۰۰ متری که این مکان از سطح دریا دارد، شما را برای ساعات طولانی از آلودگی‌های شهر تهران دور می‌‎کند. همچنین تعداد زیادی رستوران سنتی در فضای این منطقه قرار دارد.

۷- پارک ارم

اگر به دنبال هیجان هستید، حتما به پارک ارم سر بزنید. محلی که در غرب تهران واقع شده و تقریبا ۷۰ هکتار فضا را به خود اختصاص داده است. در اوایل سال ۱۳۵۰ بود که دستور ساخت این مکان داده شد. در حال حاضر دو لونا پارک با ۲۸ وسیله بازی مناسب برای تمام سنین مختلف در این پارک قرار گرفته است.

۸- پارک جمشیدیه

منظره زیبا و دیدنی دیگری که از دیدنی‌های تهران بوده مربوط به پارک جمشیدیه است. مکانی زیبا که البته در پاییز زیباتر است. این محوطه در ابتدا مربوط به شخصی به نام جمشید الدوله بوده؛ اما پس از مدتی قسمت بزرگی از آن به احداث پارک اختصاص پیدا کرد. در میان انواع گونه‌هایی که در این فضا وجود دارد، می‌توانیم به درختان بید، افرا و اقاقیا اشاره کنیم. پارک جمشیدیه ۶۰ نوع پرنده را در خود جای‌داده است.

۹- بوستان بهشت مادران

بهشت مادران پارکی مخصوص برای بانوان است. در این منطقه نیازی به داشتن حجاب نبوده و خانم‌ها می‌توانند آزادانه در آن به تفریح و ورزش بپردازند. تقریبا ۱۹ هکتار زمین را به این پارک اختصاص داده‌اند که در منطقه سیدخندان قرار گرفته است. امکاناتی مانند دوچرخه‌سواری، آلاچیق و … را در این منطقه می‌توانید ببینید.

۱۰- بام تهران

یکی از شلوغ‌ترین جا‌هایی که در تهران وجود دارد، بام تهران است. اگرچه امکانات زیادی در این منطقه وجود دارد، اما تنها قرارگرفتن در آن فضا و لذت بردن از منظره می‌تواند جذاب و دلچسب باشد. اگر به بانچی جامپینک علاقه دارید، می‌توانید آن را در بام تهران تجربه کنید.

مناطق فرهنگی

مناطق فرهنگی

به جزء اماکن تفریحی، بسیاری از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که جزء دیدنی‌های تهران هستند و در ادامه این راهنمای سفر به تهران، به آنها اشاره می‌کنیم.

۱- برج میلاد

کمتر کسی است که پا به تهران گذاشته باشد، اما برج میلاد زیبا و دوست‌داشتنی را از قلم بیندازد. مساحت تقریبی این مکان ۱۴ هکتار است که در شمال کوی نصر واقع شده است. ارتفاع و ظاهر متفاوتی که این برج دارد، باعث می‌شود تا از هر جای تهران بتوانید آن را ببینید؛ بنابراین می‌توانیم آن را یکی از نماد‌های اصلی این شهر بدانیم.

۲- کاخ بهارستان

این کاخ که با نام عمارت مجلس شورای ملی در تهران نیز شناخته می‌شود، در میدان بهارستان قرار گرفته است. از نظر ساختاری می‌توانیم آن را از سبک معماری‌هایی بدانیم که ترکیبی از سنت و تجدد در ارگ حکومتی بوده‌اند. در سال ۱۲۸۹ بود که میرزا حسین‌خان سپهسالار قزوینی اقدام به احداث این مکان نمود.

۳- تئاتر شهر

در بخش مرکزی تهران منطقه‌ای به نام تئاتر شهر قرار گرفته که تأسیس آن در سال ۱۳۵۱ بوده است. این منطقه یک ساختمان مدور داشته و اغلب تئاتر‌های معروف در آنجا برگزار می‌شود. گنبد نیمه منور در کنار ستون‌هایی که به‌صورت قرینه در اطراف این محل قرار گرفته‌اند، بسیار زیبا بوده و ارزش بازدید را دارد. در دیوار بیرونی تئاتر شهر، ترکیبی از کاشی‌های فیروزه‌ای و سبز به همراه آجر‌های برجسته دیده می‌شود که نشانگر معماری دوره ایلخانیان است.

۴- باغ گیاه‌شناسی

باغ ملی گیاه‌شناسی در تهران مربوط به گیاهانی است که ممکن است در مسیر انقراض باشند. در این باغ انواع مختلفی از گونه‌ها دیده می‌شود که برخی از آن‌ها مربوط به کشور‌های بیگانه هستند. قسمت‌های مختلفی مربوط به گیاهان در این فضا در نظر گرفته شده که متناسب با نیازشان شرایط آب‌وهوایی مخصوصی دارند.

۵- ژوراسیک

در میان پارک‌های تفریحی که همگی از دیدنی‌های تهران هستند، ژوراسیک را نیز می‌بینیم. نام دیگر این مکان پارک دایناسورهاست که برای رسیدن به آن باید به سمت بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی بروید. این پارک مجموعه کاملی از دایناسور‌های متحرک است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان محیطی شاد و سرگرم‌کننده را می‌سازد. همچنین زندگینامه مربوط به دایناسور‌ها و نحوه زندگی آن‌ها را نیز می‌توانید در این مکان ببینید. تمام مجسمه‌هایی که در ژوراسیک قرار گرفته‌اند، دقیقا ابعادی مشابه با اندازه واقعی‌شان در گذشته دارند.

۶- کاخ نیاوران

در شمال شرق تهران یک مکان زیبا به نام کاخ نیاوران قرار گرفته است. مکانی که شکل‌گیری آن مربوط به عصر قاجار است. این کاخ در ابتدا محل زندگی تابستانی محمدرضا شاه پهلوی بوده؛ اما پس از انقلاب به یک موزه برای بازدید عموم تبدیل شد.

۷- موزه کمال‌الملک

موزه کمال‌الملک را نیز می‌توانیم در میان مناطق گردشگری تهران قرار دهیم. این مکان در باغ نگارستان بنا شده و آثار نقاشی، مجسمه‌های قدیمی، فرش‌های اصیل، کاشی‌های هنری و … در آن دیده می‌شود. این مکان در سال ۱۲۲۲ هجری قمری ساخته شد و امروز یکی از مراکز دیدنی در شهر تهران است.

«دیدنی‌ترین موزه‌های تهران»

۸- برج آزادی

بازدید از برج آزادی نیز که نمادی برای این شهر و از دیدنی‌های تهران است، می‌تواند ساعات خوشی را برای شما فراهم کند. در سال ۱۳۴۸ بود که این مکان احداث شد. اگر پا به میانه برج بگذارید، تلفیق سبک هخامنشی، ساسانی و اسلامی را خواهید دید.

۹- کاخ گلستان

این مکان برای اولین‌بار در زمان شاه‌عباس صفوی تأسیس شد. همچنین مراسم تاج‌گذاری احمدشاه، مظفرالدین شاه و رضاشاه نیز در این مکان برگزار شد. ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی در کاخ گلستان و تاریخ که در پشت آن وجود دارد، باعث شده تا در میان مراکز دیدنی شهر تهران قرار گیرد. این کاخ در خیابان ۱۵ خرداد واقع شده است.

«همه چیز درباره کاخ گلستان تهران »

۱۰- سعدآباد

مساحت ۱۱۰ هکتاری این کاخ در نزدیکی کوه توچال مربوط به زمان قاجار در ییلاق بوده است. اما در دروان پهلوی ترکیب این کاخ عوض شده و معماری آن به سبک و سیاق اروپا و ایران تغییر کرد. ۱۸ کاخ در سعدآباد وجود دارد که هرکدام مخصوص یکی از اعضای خانواده پهلوی بود.

خیابان‌های معروف

خیابان‌های ولیعصر

با وجود مراکز گردشگری مختلفی که در شهر تهران قرار گرفته، نباید بازدید از برخی خیابان‌ها را نیز از دست بدهید. با ما همراه باشید تا در این راهنمای سفر به تهران به آنها بپردازیم.

۱- خیابان ولیعصر

تهران و خیابان ولیعصر دو عضو جدانشدنی از هم هستند. طول ۱۸ کیلومتری این خیابان میدان راه‌آهن را به تجریش وصل می‌کند. خیابان ولیعصر در دوران پهلوی ایجاد و هدف اصلی آن اتصال آسان‌تر کاخ مرمر به سعادت‌آباد بود. این خیابان در زمان قاجار به شکل یک جاده خاکی بوده که برای رفتن به مناطق ییلاقی مورداستفاده قرار می‌گرفت. درختان اطراف آن حس و حال شاد و زنده‌ای را در زمان گذر از آن به شما منتقل خواهند کرد.

۲- انقلاب

اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارید. این خیابان با فروشگاه‌های کتابی که دارد، انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. ۵ کیلومتر طول آن بوده و در مرکز شهر قرار گرفته است. تعداد زیادی کافه و اماکن دیدنی در این منطقه واقع شده است.

۳- پانزده خرداد

در ضلع شمالی بازار تهران خیابانی با نام پانزده خرداد واقع شده است. جایی که می‌توانیم آن را شلوغ‌ترین منطقه در تهران بدانیم و افراد زیادی در آن در حال رفت‌وآمد هستند. در این خیابان مراکز تجاری و فروشگاه‌های زیادی قرار دارد. همچنین هیچ وسیله نقلیه‌ای در آن اجازه رفت‌وآمد را ندارد. وجود کف سنگ فرشی و ظاهر قدیمی، از ویژگی‌های خیابان ۱۵ خرداد است.

۴- لاله‌زار

در میان خیابان‌های قدیمی تهران، لاله‌زار را نیز می‌بینیم. مکانی که قدمت آن به چندین سال قبل برمی‌گردد. باغی بزرگ در این خیابان وجود دارد که مربوط به دوران قاجار است. تعداد زیادی فروشگاه برای خرید وسایل مختلف در این خیابان قرار گرفته است.

۵- سی تیر

خیابان سی تیر نیز یکی دیگر از دیدنی‌های تهران است که به مرکزی برای غذا‌های خیابانی تبدیل شده است. شروع سی تیر از خیابان امام خمینی بوده و تا جمهوری ادامه دارد. چندین ساختمان تاریخی و فرهنگی را در خیابان سی تیر می‌‎بینید که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

حمل‌ونقل عمومی در تهران

وسایل حمل‌ونقل تهران

از سال ۱۳۲۷ تقریبا حمل‌ونقل با اتوبوس در میان مردم رواج پیدا کرد. در آن زمان اغلب اتوبوس‌ها به‌تازگی وارد خطوط حمل‌ونقل شده و تقریبا همگی نو و تازه‌نفس بودند. اما این روزها سرعت پایین حرکت و تأخیراتی که صورت می‌گیرد باعث شده تا اکثر مردم استفاده از مترو را ترجیح بدهند.

مترو سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مناطق مختلف تهران است. دیگر خبری از ترافیک‌های چندساعته و گرما نیست. علاوه بر این ایستگاه‌های متروی تهران روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

اما اگر از شلوغی فراری هستید، می‌توانید تاکسی‌ها را انتخاب کنید. انواع مختلف بی‌سیم، گردشی، خطی و ویژه در تهران وجود دارد. در کنار این موارد می‌توانید از سرویس درخواست خودروی اسنپ نیز استفاده کنید که در سریع‌ترین زمان و در هرکجا که هستید، حاضر شده و شما را به مقصد می‌رسانند.

« درخواست تاکسی آنلاین و پیک موتوری اسنپ »

هتل‌ها و محل‌های اقامت تهران

هتل‌های تهران

برای رزرو هتل تهران انتخاب های متعددی دارید، که گران‌ترین آن‌ها از شبی ۷ میلیون تومان در هتل اسپیناس آغاز شده و ارزان‌ترین آن‌ها مربوط هتل اخوت تهران در مقابل پارک شهر است. قیمت هتل‌ها بر اساس منطقه‌ای که در آن قرار گرفته، ستاره‌ها و امکاناتش می‌شود.

البته می‌توانید برای ماندن در تهران اقامتگاه‌ها یا آپارتمان‌ها را نیز انتخاب کنید که یک سوئیت کامل با تجهیزات را در اختیار شما قرار می‌دهند. این مکان‌ها با هزینه‌ای از ۵۰۰ هزار تومان آغاز شده و بسته به نوع امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی را دارند. با اقامت در این سوئیت‌ها، هزینه رستوران و خوردوخوراک شما به میزان زیادی کم می‌شود چرا که امکان آشپزی را نیز دارید.

رستوران‌ها و خورد و خوراک

رستوران‌های تهران

ازآنجایی‌که یکی از تفریحات در تهران رفتن به رستوران‌هاست، تعداد زیادی از آن‌ها را در سطح شهر می‌بینیم. اما معروف‌ترین رستوران‌ها که توصیه می‌شود حتما به آن‌ها سر بزنید را در ادامه راهنمای سفر به تهران آورده‌ایم.

  1. رستوران مسلم در بازار تهران
  2. رستوران شاندیز جردن در خیابان جردن
  3. رستوران ایتالیایی سنسو در بلوار فردوس
  4. رستوران مرشد در نیاوران
  5. رستوران ارکیده در آرژانتین
  6. رستوران شرف الاسلامی در بازار تهران
  7. رستوران ایتالیایی جنارو در مرزداران
  8. رستوران کوبابا در جردن
  9. رستوران البرز در سهروردی
  10. رستوران گردان میلاد در برج میلاد

«قدیمی ترین رستوران های تهران»

غذا‌های محلی

غذا‌های تهران

افرادی زیادی بر این باورند که تهران هیچ‌گونه غذای محلی ندارد. اما سرچشمه بسیاری از غذا‌ها مربوط به همین شهر است. با معروف‌ترین غذا‌های محلی این شهر در این راهنمای سفر به تهران آشنا شوید.

  • آش شله قلمکار که از زمان ناصرالدین‌شاه در تهران طبخ می‌شد.
  • دمپختک که با گوشت یا بدون گوشت تهیه می‌شود.
  • والک پلو با برگ والک که مربوط به دامنه‌های البرز و شمیرانات است.
  • سرگنجشکی که ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی و گوجه است.
  • دمی بلغور جو مربوط به نواحی لواسانات و با سبزی مخصوص تبله تهیه می‌شود.
  • اشکنه اسفناج که برای فصول سرد سال مناسب است.
  • قیمه و قورمه سبزی که غذا‌های پرطرف‌دار و سنتی تهران است.
  • آش رشته که غذای محلی تهران و البته خوش‌ خوراک‌ترین آنهاست.

« سفارش آنلاین غذا از رستوران های تهران »

هزینه‌های سفر

هزینه سفر به تهران

هزینه‌های سفر به تهران باتوجه به انتخاب شما می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال هزینه بلیط هواپیما بیشتر بوده و همچنین نوع وسایل حمل‌ونقل داخل شهری که نه‌تنها بر اساس نوع آن تغییر می‌کند، بلکه گاهی در ساعات مختلف شبانه‌روز نیز متفاوت است. علاوه‌برآن هتلی که انتخاب می‌کنید نیز در میزان هزینه نهایی مؤثر است. مطمئنا یک هتل ۵ ستاره مانند اسپیناس هزینه بالاتری را برایتان در برخواهد داشت. اما به‌طورکلی هزینه تاکسی‌ها در سال ۱۴۰۱ بسته به مسافت از ۷۰۰۰ و غذا‌ها از ۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی

جشنواره تهران

در تهران بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌ها برگزار می‌شود که می‌توانیم از بین آن‌ها به جشنواره‌های فیلم و سریال، یا مراسم محلی اشاره کنیم. همچنین جشنواره فیلم و موسیقی فجر یا حافظ و در نهایت نیز جشن‌های فرهنگی برای نوروز، شب یلدا، نیمه شعبان و … هرساله در این شهر برگزار می‌شود.

سوغاتی‌های تهران

سوغاتی های تهران

اکنون که سفر شما به پایان رسیده مطمئنا به دنبال محصولاتی برای سوغاتی هستید. در میان این موارد می‌توانیم به سیب دماوند، قالی‌بافی و جاجیم‌بافی، دوغ آبعلی، سوهان شهر ری، نقاشی‌های چرمی، کشمش شهریار، کلاچ و جاجیم فیروزکوه، چاپ باتیک، آلوچه و لواشک‌های دربند، سفال، قهوه و صنایع‌دستی شیشه‌ای اشاره کنیم.

«سوغات تهران چیست »

شماره‌تلفن‌های ضروری

اگر در شهر تهران به مشکلی برخوردید می‌توانید با تماس با شماره‌های ضروری از افرادی که می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند، کمک بخواهید. لیست مهم‌ترین شماره‌ها را در این راهنمای سفر به تهران می‌بینید.

  • ۱۱۰ پلیس
  • ۱۱۵ اورژانس
  • ۱۲۵ آتش‌نشانی
  • ۱۳۳ تاکسی تلفنی
  • ۱۳۴ هواشناسی
  • ۱۹۱ اطلاعات داروخانه‌های شبانه‌روزی

چند سؤال مهم در مورد سفر به شهر تهران

  1. چگونه در تهران گم نشویم؟

این روز‌ها بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که به‌صورت کامل نقشه مسیر‌های مختلف را به شما نشان می‌دهند. کافی است تنها نام این اماکن را در آن‌ها وارد کنید، تا لوکیشن را به‌صورت دقیق به شما نشان دهند.

  1. تور تهران‌گردی نیز داریم؟

بله. برخی از آژانس‌های گردشگری امکاناتی نظیر تور‌های تفریحی را در نظر گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  1. سوغاتی تهران را از کجا بخریم؟

بازار‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، همگی مکان‌هایی مناسب برای خرید سوغاتی هستند.

سخن پایانی

مواردی که در این راهنمای سفر به تهران به آن‌ها اشاره شد، تنها بخش کوچکی از تفریحات و دیدنی‌های تهران است. اما برای یک سفر چندروزه این موارد می‌تواند به شما کمک کند.

برای گذراندن روز‌های خود در تهران می‌توانید از سرویس تاکسی آنلاین اسنپ استفاده کنید. همچنین سرویس تهیه بلیت سفر اسنپ و سرویس رزرو هتل اسنپ نیز مسیر مسافرت شما را راحت‌تر خواهد کرد. شما هم اگر تجربه‌ای از سفر به تهران دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *