هزینه سفر به تبریز چقدر است؟

سفر به تبریز

تبریز یکی از زیباترین شهر‌های ایران است. برای سفر به این شهر باید هزینه‌ای را در نظر بگیرید که شامل خرید بلیط، خوردوخوراک، وسایل نقلیه، گردش و … می‌شود. این مطلب یک بررسی کوتاه در مورد هزینه‌هایی بوده که ممکن است در طول این سفر برای شما ایجاد شود. در نظر داشته باشید که تمام این موارد مربوط به سال ۱۴۰۳ بوده و ممکن است در سال‌های مختلف متفاوت باشد.

ارزان‌ترین وسیله برای رفتن به تبریز کدام است؟

هزینه سفر به تبریز

انواع وسایل نقلیه برای سفر به تبریز وجود دارد که در مدت‌زمان‌های مختلفی شما را به آنجا می‌رساند. هرکدام از این وسایل نقلیه هزینه متفاوتی را دارند که می‌توانید باتوجه‌به بودجه‎ای که در نظر دارید، آن‌ها را انتخاب کنید.

هزینه سفر به تبریز با هواپیما

هواپیما شما را سریع‌تر از آنچه که فکر کنید به مقصد می‌رساند. با استفاده از هواپیما دیگر نگرانی بابت مسافت طولانی نخواهید داشت. البته هزینه آن نیز نسبت به دیگر روش‌ها کمی بالاتر است. هرچند این قیمت می‌تواند در موقعیت‌های مختلف متفاوت باشد. درهرصورت بلیط هواپیما تهران تبریز از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آغاز شده و شما را در عرض ۲ ساعت به مقصد می‌رساند. اگر این رقم برایتان بالاست، می‌توانید از گزینه‌های چارتری و لحظه آخری استفاده کنید.

هزینه سفر به تبریز با قطار

اگر جزء افرادی هستید که به ماجراجویی علاقه دارید، قطار گزینه خوبی برایتان خواهد بود. در طول سفر خود با قطار می‌توانید از مناظر طبیعی در جاده لذت ببیند. همچنین اجازه حمل هر میزان از بار را در زمان استفاده از این وسیله خواهید داشت. هزینه بلیط رفت‌وآمد به تبریز به مبدا شما بستگی دارد. اما درصورتی‌که بخواهید از تهران به این شهر سفر کنید هزینه تقریبی از ۲۵۰ هزار تومان است. با این وسیله در عرض ۱۲ ساعت به شهر تبریز خواهید رسید.

هزینه سفر به تبریز با ماشین شخصی

ماشین شخصی هیجان‌انگیزترین راه سفر بوده و می‌تواند یک مسافرت خاطره‌انگیز را برایتان در پی داشته باشد. در این سفر می‌توانید به شهر‌های موجود در مسیر خود سر‌زده و از آن‌ها لذت ببرید. هزینه‌ای که این سفر دارد، مربوط به مبلغی است که باید برای بنزین بپردازید. هرچه مسافت طولانی‌تر باشد، این مبلغ نیز بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید از تهران به سمت تبریز بروید، تقریبا ۶۳۱ کیلومتر راه را در پیش خواهید داشت.

هزینه سفر به تبریز با اتوبوس

اگرچه سفر با اتوبوس سختی‌های راه خود را دارد، اما مطمئنا خاطرات مسیر، آن را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. مبلغی که برای تهیه بلیط اتوبوس از مبدا تهران باید پرداخت کنید، از ۲۹۰ هزار تومان شروع می‌شود. مدت‌زمان طی‌کردن مسیر بستگی به تعداد دفعاتی دارد که اتوبوس در مسیر می‌ایستد.

 

ارزان‌ترین و گران‌ترین هتل‌ها برای اقامت در تبریز کدام‌اند؟

هتل‌های تبریز

پس از رسیدن به تبریز باید به دنبال جایی برای اقامت باشید. اغلب اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی که در این شهر وجود دارد، مکانی مناسب برای شماست. اما از نظر قیمت و امکاناتی که دارند، متفاوت‌اند. معمولا اغلب هتل‌ها، آشپزخانه نداشته و شما باید برای تهیه غذای مورد نیازتان به رستوران‌ها سر بزنید. اما سوئیت‌ها این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این میان ویلا و آپارتمان‌هایی نیز وجود دارد که برای اقامت‌های خانواده‌ای یا با تعداد نفرات بالا مناسب‌تر است.

ارزان‌ترین قیمت سوئیت در تبریز، شبی ۲۵۰ هزار تومان و گران‌ترین آن هم شبی در حدود ۴ میلیون تومان است. همچنین در میان هتل‌ها ارزان‌ترین قیمت مربوط به مهمان‌سرای بهارستان است که برای اقامت دوشب، قیمت ۵۴۰ هزار تومان را در نظر گرفته است. به‌علاوه گران‌ترین آن‌ها نیز مربوط به هتل ۵ ستاره لاله پارک تبریز بوده که برای یک شب هزینه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته است.

 

ارزان‌ترین وسیله نقلیه در تبریز کدام است؟

وسایل نقلیه در تبریز

اگر بدون ماشین شخصی سفر می‌کنید، باید به فکر هزینه‌های حمل‌ونقل در داخل شهر نیز باشید. کرایه ماشین یکی از گزینه‌های پیش روی شماست که می‌توانید از آن استفاده کنید. شرکت‌های اجاره خودرو در تبریز وجود دارد که هزینه کرایه ۳ تا ۱۲ روزه ماشین‌ها در آن از ۹۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و به حدود ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد. اما اگر به‌دنبال روش‌های اقتصادی‌تر هستید، می‌توانید از مترو، تاکسی یا سرویس درخواست خودروی اسنپ استفاده کنید. اتوبوس نیز انتخاب ارزانی برای سفر‌های داخل شهری است. هرچند تبریز کلان‌شهری بزرگ و مرکز استان است، ترافیک آن به اندازه شهرهایی مانند تهران و مشهد نیست؛ به همین دلیل، استفاده از وسایل نقلیه عمومی که هزینه بالایی هم ندارند، گزینه مناسبی برای مسافران است.

 

هزینه صرف غذا در رستوران‌های تبریز چگونه است؟

غذا‌های تبریز

خوراکی‌هایی که در تبریز وجود دارد، ارزش امتحان کردن را دارد. تعداد زیادی رستوران و فست‌فود در تبریز وجود دارد که در مناطق مختلف شهر جای گرفته‌اند. توصیه می‌شود پس از مراجعه به تبریز به رستوران‌های سنتی آن سر بزنید. معمولا هرچه رستوران شناخته‌شده‌تر و کیفیت غذایش بهتر باشد، هزینه‌های آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین می‌توانید از سرویس غذای اسنپ استفاده کرده و غذای مورد نظرتان را در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرید.

معرفی تفریحات تبریز و هزینه‌های آن

هزینه تفریحات تبریز

مراکز تاریخی و تفریحی زیادی در شهر تبریز وجود دارد که برای بازدید از تمام آن‌ها باید یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید. برخی از این تفریحات نیازمند پرداخت هزینه و برخی نیز رایگان هستند. اما به‌طورکلی میانگین تفریحات در تبریز آن‌چنان بالا نیست. قیمت ورودی این اماکن نسبت به فصلی که در آن هستید متفاوت است. اگر بودجه مشخصی را برای بازدید‌های خود در نظر گرفته‌اید بهتر است اماکن زیر را در لیست بازدید‌های خود بگنجانید.

ابتدا با مکان‌هایی که بازدید از آنها رایگان است شروع کنید:

  1. ائل گلی تبریز که ورودی آن رایگان است.
  2. کوه عینالی که یکی از مناظر طبیعی این شهر بوده و امکان بازدید رایگان را به شما می‌دهد.
  3. بازار تبریز که مطمئنا ساعات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. می‌توانید خرید‌های خوبی را از این مکان داشته باشید. تنها هزینه موردنیاز برای بازدید از آن مربوط به خرید‌هایتان است.
  4. موزه مشروطه که در غرب بازار تبریز واقع شده و مربوط به دوران قاجار است. ورودی این مکان به‌صورت رایگان است.
  5. ارگ علیشاه تبریز که از بناهای تاریخی شهر و در نزدیکی خانه مشروطه است.

سپس به سراغ این جاذبه‌های دیدنی بروید که ورودی آن برای مسافران ایرانی بین ۵ تا ۳۰ هزار تومان است:

  1. خانه بهنام و خانه‌های تاریخی تبریز؛
  2. مسجد کبود، از مساجد مربوط به قرن نهم؛
  3. خانه پروین اعتصامی و خانه شهریار، شاعران نامدار تبریزی؛
  4. کلیسای مریم مقدس که ممکن است بازدید از آن رایگان هم باشد؛
  5. حمام نوبر تبریز، به‌جامانده از دوران قاجار.

جاذبه‌های تبریز فراوان‌اند. با کمی گشت‌وگذار در شهر احتمالا تعدادی زیادی از آنها را به چشم خواهید دید و می‌توانید درباره بازدید از آنها تصمیم بگیرید.

تور تبریز، ارزان‌ترین راه برای سفر به این شهر

تور تبریز

انتخاب تمام مواردی که در بالا عنوان شد، در نهایت نیازمند صرف زمان است. باید قبل از آنکه بخواهید سفر خود را آغاز کنید، تمام جوانب را در نظر بگیرید. از وسیله انتخابی برای مسافرتتان گرفته تا حمل‌ونقل موجود در آنجا و همچنین هزینه‌های اقامت و خوردوخوراک که در نهایت بتوانید بودجه مورد نیازتان برای این سفر را کنار بگذارید.

در این شرایط پیشنهاد اغلب آژانس‌های مسافرتی انتخاب تور است. پکیج‌های کاملی که شامل خوردوخوراک، بلیط، اقامتگاه و گاهی وسایل حمل‌ونقل داخل شهر بوده و در نهایت کار شما را برای مسافرت راحت‌تر خواهند کرد.

تورهای گردشگری برنامه‌های متنوع و امکانات گوناگونی را در اختیار مسافران می‌گذارند. بنا به خدمات تورها، هزینه‌شان از حوالی ۲ میلیون تا بالای ۱۰ میلیون تومان است.

هزینه خرید سوغاتی در تبریز

سوغاتی‌های تبریز بسیار متنوع‌اند. بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که از میان شیرینی‌های خاص و خوشمزه این شهر، اقدام به انتخاب و خرید سوغاتی کنند. برای مثال، خرید شیرینی‌های زیر به همه توصیه می‌شود:

  • قرابیه‌ با طعم‌های مختلف که هر کیلو در حدود ۳۰۰ هزار تومان است. این شیرینی در طعم‌های مختلفی مانند بادام و پسته آماده می‌شود و بسیار خوشمزه است.
  • اریس هم شیرینی خوشمزه دیگری است که هر بسته آن با وزن و ابعاد متوسط در حدود ۲۰۰هزار تومان است.
  • نوقا، باسلوق و باقلوا هم با قیمت‌هایی تقریباً مشابه از شیرینی‌های جذاب تبریزی برای خرید سوغاتی هستند.

مراکز خرید مختلفی در شهر تبریز وجود دارند. این مراکز کالاها و محصولات متنوعی دارند و اگر اهل خرید باشید، در سفرتان می‌توانید به آن‌ها هم سری بزنید. از جمله این مراکز باید به بازار بزرگ تبریز، مرکز خرید لاله پارک و مرکز خرید اطلس اشاره کنیم. در مقایسه با تهران، احتمالاً برخی کالاها ارزان‌تر هستند. البته چنین برآوردی دقیق نیست.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، هزینه‌های مربوط به تبریز زیاد بالا نیست. در واقع هزینه خوردوخوراک و وسایل نقلیه را می‌توانید باتوجه‌به آنچه که در ذهنتان دارید کم یا زیاد کنید. به‌عنوان‌مثال سفر با هواپیما هزینه بالاتر و با اتوبوس بسیار ارزان‌تر خواهد بود. همچنین نوع هتل خود را می‌توانید از میان ارزان‌ترین‌ها انتخاب کنید. اسنپ در این سفر می‌تواند کمک زیادی به شما کند. درواقع سرویس بلیت سفر اسنپ، سرویس رزرو اقامتگاه‌های اقتصادی اسنپ، سرویس غذای اسنپ و حتی سرویس درخواست خودروی اسنپ، در میان گزینه‌های پیش روی شما برای شروع این سفر قرار دارند. شما هم اگر تجربه‌ای از نوع سفر خود با هزینه پایین داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *