خانه
بیمه
بهترین شرکت بیمه برای بیمه شخص ثالث در ایران
بیمه

بهترین شرکت بیمه برای بیمه شخص ثالث در ایران

۲۳ آذر ۱۴۰۴
0 دیدگاه

انتخاب بهترین شرکت بیمه برای دریافت خدمات بیمه شخص ثالث، بستگی به خیلی چیزها دارد. در واقع، نمی‌توان گفت که یک شرکت حتماً و قطعاً بهترین انتخاب است. برای اینکه بهترین را انتخاب کنید، باید به مواردی مانند نوع خودرو، سابقه رانندگی‌تان و محل سکونت یا میزان تخفیفات و… توجه داشته باشید. بااین‌حال، باید از میان گزینه‌های موجود، به‌سراغ خرید بیمه‌ شخص ثالث و موردی بروید که در دسته‌بندی برترین‌ها قرار می‌گیرد. چه ویژگی‌هایی یک شرکت را کاندید بهترین شرکت بیمه برای تهیه این خدمات می‌کند؟ برایتان خواهیم گفت، پس با ما تا پایان مطلب، همراه باشید.

۱. به توانگری مالی شرکت بیمه دقت کنید

برای خرید بیمه شخص ثالث، نگاهی به سطح توانگری مالی هر شرکت بیندازید. سطح توانگری یک شاخص رسمی است که سالانه از سوی سازمان بیمه مرکزی اعلام می‌شود و نشان می‌دهد که هر مجموعه، تا چه حد در زمان بروز خسارت می‌تواند تعهدات خود را اجرا کند. شرکت‌هایی که سطح توانگری یک یا بالاترین امتیاز را در این زمینه دارند، در سال ۱۴۰۴، به‌شرح زیر هستند:

  • ملت، البرز، پاسارگاد؛
  • سامان، کوثر، کارآفرین؛
  • ما، امید، حافظ، رازی، تعاون؛
  • نوین، آرمان، معلم، ایران.

جهت خرید بیمه شخص ثالث برای وسیله نقلیه خود، این نام‌ها را به‌خاطر بسپارید و دقیق‌تر، شرایط و تعرفه‌های‌شان را بررسی کنید. سطح توانگری بالا شاخص جذابی است که اتکا به آن، برای رسیدن به بهترین گزینه فکر و ایده خوبی است.

۲. محبوب‌ترین شرکت را بشناسید

سازمان بیمه مرکزی میزان محبوب‌بودن شرکت‌های بیمه از نظر مشتریان را هم می‌سنجد و بررسی می‌کند. برای پیداکردن بهترین شرکت بیمه برای دریافت خدمات بیمه شخص ثالث، خوب است که فهرست محبوب‌ترین‌ها را هم مرور کنید. شرکت‌های زیر براساس آمار ارائه‌شده بیمه مرکزی در چهارماهه اول سال ۱۴۰۴، به‌شرح زیر هستند:

رتبه شرکت بیمه درصد حق بیمه تولیدی درصد بیمه‌نامه‌های صادره
یک ایران ۱۷.۲ ۳۵.۷
دو آسیا ۷ ۱۳.۶
سه دانا ۱۴ ۷.۴
چهار کوثر ۶.۹ ۵.۳
پنج سامان ۲.۵ ۴.۴
شش البرز ۴.۳ ۳.۸
هفت دی ۱۸.۴ ۳.۶
هشت پارسیان ۲.۹ ۳.۴
نُه پاسارگاد ۳.۳ ۲.۸
ده ملت ۳.۴ ۲.۵

۳. به تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت توجه کنید

هرچقدر تعداد مراکز پرداخت خسارت یک شرکت بیمه بیشتر باشد، در زمان نیاز، راحت‌تر می‌توانید فرایند دریافت هزینه و جبران خسارت را پشت‌سر بگذارید. مشتریان از شرکت‌هایی با مراکز پرداخت بیشتر رضایت بالاتری دارند. شرکت‌های زیر بیشتری تعداد مرکز پرداخت را دارند:

بیمه ایران ۲۱۲
بیمه آسیا ۱۱۱
بیمه پاسارگاد ۸۸
بیمه دانا ۸۶
بیمه پارسیان ۷۳
بیمه نوین ۶۵
بیمه سینا ۶۳
بیمه معلم ۶۲
بیمه البرز ۶۱
بیمه کارآفرین ۵۶
بیمه دی ۵۳
بیمه رازی ۴۵
بیمه کوثر ۴۱
بیمه تعاون ۳۸
بیمه آرمان ۳۷

 

۴. کیفیت خدمات سیار را بسنجید

کارشناسان برای بررسی وضعیت حوادث باید به محل وقوع آن‌ها مراجعه کنند. بعضی از شرکت‌ها این خدمات را سریع و بی‌معطلی ارائه می‌کنند. به‌عبارت دقیق‌تر، کارشناسان خود را بدون فوت وقت به محل اعزام می‌کنند.

وجود چنین خدماتی بدون نیاز به مراجعه به دفاتر بیمه و مکان‌های حضوری دیگر بسیار ارزشمند است و روی شکل‌گرفتن تجربه خوشایند برای مشتریان اثر مستقیمی می‌گذارد. در زمان انتخاب بهترین شرکت بیمه، حواستان به این موضوع باشد و ببینید که در نزدیکی محل زندگی شما، خدمات سیار وجود دارد یا خیر و کیفیت آن چگونه است.

به شرکت‌های زیر دقت کنید:

  • بیمه البرز خسارت سیار در تهران و شهرستان دارد.
  • بیمه دانا خسارت سیار در تهران و شهرستان دارد.
  • بیمه تعاون خسارت سیار در تهران و شهرستان دارد.
  • بیمه سامان خسارت سیار در تهران و شهرستان دارد.
  • بیمه ایران خسارت سیار در تهران دارد و در شهرستان ندارد.
  • بیمه آسیا خسارت سیار در تهران دارد و در شهرستان ندارد.

۵. رضایت‌مندی مشتریان دیگر را بررسی کنید

بهترین شرکت بیمه برای ارائه خدمات شخص ثالث از نظر مشتریان، معمولاً گزینه‌ای است که هزینه‌ها را سریع و بی‌دردسر می‌پردازد. رسیدگی به شکایت مشتریان و رضایت آن‌ها از مبلغ خسارت هم از عوامل دیگری است که روی رضایت‌مندی و تجربه اثر می‌گذارد. از جمله شرکت‌هایی که در این زمینه‌ها موفق عمل کرده‌اند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه دانا؛
  • بیمه سینا، بیمه میهن، بیمه رازی؛
  • بیمه معلم، بیمه پارسیان، بیمه دی؛
  • بیمه پاسارگاد، بیمه ملت، بیمه نوین؛
  • بیمه سامان، بیمه تعاون، بیمه البرز.

۶. حواستان به حق بیمه و تخفیف‌ها باشد

شرکت‌های مختلف برای رقابت با یکدیگر، تخفیف‌ها و شرایط ویژه متنوعی در زمینه پرداخت حق بیمه در نظر می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان خرید بیمه شخص ثالث به آن توجه کنید هم همین موضوع است. در زمان انتخاب به تخفیف‌هایی مانند تخفیف خرید نقدی، مناسبتی و خودروهای صفر توجه داشته باشید.

دقت کنید که عوامل مختلفی به‌طور کلی روی حق بیمه خودروها اثر می‌گذارند و شامل موارد زیر هستند:

  • سوابق راننده؛
  • نرخ دیه کامل در ماه‌های حرام؛
  • پوشش‌های خسارات مالی شرکت بیمه؛
  • ویژگی‌های خودرو مانند کاربری، تعداد سیلندر، ظرفیت و عمر خودرو.

۷. به سقف پوشش مالی نگاه کنید

سقف پوشش خسارت‌های مالی و جانی هم اهمیت زیادی در انتخاب دارند. پوشش‌های خسارت مالی و جانی که از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود هم در نظر بگیرید. هرچقدر پوشش‌های بیشتری دریافت کنید، باید هزینه بالاتری هم بپردازید. البته دقت کنید که سقف حق بیمه در هر سال تغییر می‌کند.

چگونه بهترین شرکت بیمه را برای شخص ثالث پیدا کنید؟

یکی از بهترین روش‌ها برای پیداکردن بهترین شرکت و خرید بیمه شخص ثالث از آن، مراجعه به اسنپ بیمه است. با اسنپ می‌توانید به فهرست کاملی از شرکت‌های مختلف دسترسی داشته باشید و در کمال آرامش و بدون هیچ‌ محدودیتی، شرایط و تعرفه هریک را ببینید و مقایسه کنید.

بعد از انتخاب آگاهانه، در یک فرایند کاملاً آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری یا تماس‌گرفتن با هیچ مجموعه و شرکتی، بیمه را خریداری می‌کنید. برای پرداخت هم دست‌تان باز است و روش‌های مختلفی از جمله خرید اعتباری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با اسنپ، لازم نیست که نگران پیداکردن بهترین شرکت باشید، چون تمام گزینه‌های ممکن را به‌طور یک‌جا به شما نشان می‌دهد. کمی مرور و مقایسه، خیلی سریع شما را به نتیجه می‌رساند و ضمناً فرایند خرید هم ساده و بی‌دردسر است. اگر در هر بخش از کار با پرسش یا مشکلی روبه‌رو شوید هم تیم پشتیبانی در کنارتان هستند.

حالا شما بگویید!

با در نظرگرفتن عوامل و معیارهایی که در این مطلب به شما گفته شد، انتخاب بهترین شرکت بیمه برای دریافت خدمات بیمه شخص ثالث بسیار آسان‌تر می‌شود. هیچ‌وقت بدون تحقیق و بررسی استانداردهای مهم در انتخاب، اقدام به خرید بیمه نکنید. یادتان باشد که با کمی جست‌وجو و داشتن معیارهای نام‌برده، به گزینه‌ای می‌رسید که برایتان مناسب‌تر است. شما هم تجربه استفاده از خدمات یک شرکت بیمه در زمینه دریافت سرویس بیمه شخص ثالث را داشته‌اید؟ تجربه خود را در این زمینه با ما به‌اشتراک بگذارید.

اسنپ
اسنپ

دیدگاه خود را بنویسید