نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی بیماران

باتوجه‌به هزینه‌های گزافی که خدمات درمانی و پزشکی به افراد مختلف تحمیل می‌کنند، بسیاری از مردم جامعه به فکر ثبت‌نام در طرح بیمه تکمیلی هستند. با استفاده از این نوع بیمه شما می‌توانید هزینه عمل جراحی یا خدمات پزشکی خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.

در واقع این بیمه تا حد زیادی می‌تواند در پرداخت هزینه‌های گران خدمات درمانی به شما کمک کند؛ بنابراین بیمه تکمیلی را می‌توان یکی از الزامات فعلی زندگی افراد جامعه در نظر داشت. اما چطور می‌توان هزینه‌های بیمه تکمیلی را دریافت کرد؟ با ما همراه باشید تا نحوه دریافت این هزینه‌ها را برای شما شرح دهیم.

۲ روش دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

شاید بیمه تکمیلی تمام هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی شما را پرداخت نکند؛ ولی بخش عظیمی از این هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. ازاین‌رو اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان بیمار هستید و به خدمات پزشکی و درمانی نیاز دارید، برای هزینه‌های گران و گزاف خدمات درمانی و پزشکی نگران نباشید.

به‌طورکلی این نوع بیمه تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به درمان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. اگر قصد دارید بعد از دریافت خدمات پزشکی و درمانی هزینه‌های پرداخت‌شده را از شرکت بیمه باز پس بگیرید، باید به سراغ مراکزی بروید که طرف قرارداد با طرح بیمه تکمیلی هستند.

البته با مراجعه به مراکزی که طرف قرارداد با طرح بیمه تکمیلی نیستند نیز شما می‌توانید مبالغ مربوط به خدمات درمانی و پزشکی را دریافت کنید. در ادامه ۲ روش مهم و اصلی برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی را به طور خلاصه برای شما توضیح می‌دهیم.

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی از مراکز طرف قرارداد

دریافت کلیه هزینه‌های بیمه تکمیلی درمانی

اولین روش و ساده‌ترین راه برای دریافت هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی و پزشکی، مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد با طرح بیمه تکمیلی است. در این روش خیلی ساده به یکی از مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید، معرفی‌نامه خود را ارائه دهید تا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای خدمات آن مرکز را دریافت کنید.

توجه داشته باشید برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی با این روش، می‌توانید دفترچه بیمه خود را به مرکز موردنظر ارائه دهید. در این صورت نیز مرکز به‌ازای انجام و ارائه بهترین خدمات پزشکی و درمانی هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

نکته مهم اینکه پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه سقف و محدودیت خاصی دارد و اگر هزینه‌های درمانی و پزشکی فرد بیمار از سقف بیمه بیشتر شود، مازاد و مابین التفاوت آن را فرد بیمار باید خودش پرداخت کند.

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی از مراکزی که طرف قرارداد نیستند

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

تا بخش قبلی به نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی در صورت مراجعه به یکی از مراکز طرف قرارداد اشاره کردیم؛ ولی اگر فرد بیمار به یکی از مراکز سر بزند که با طرح بیمه تکمیلی طرف قرارداد نباشد، تکلیف چیست؟ نگران نباشید برای این روش نیز راه‌حلی وجود دارد و باز هم می‌توانید حق بیمه خود را دریافت کنید.

درصورتی‌که به یکی از مراکز درمانی و پزشکی مراجعه کردید که با طرح بیمه تکمیلی طرف قرارداد نبود، باید هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی و پزشکی را خودتان پرداخت کنید. در ادامه و بعد از پرداخت کامل کلیه هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی و پزشکی خود باید مدارک لازمه را به سازمان بیمه تکمیلی ارائه دهید.

در واقع با ارائه مدارکی که حضور شما در یک مرکز درمانی و استفاده از خدمات آن‌ها را نشان دهد و ثابت کند، شما به‌راحتی می‌توانید هزینه پرداختی خود را از سازمان بیمه تکمیلی دریافت کنید.

فراموش نکنید مدارک و گواهی‌های لازم برای ارائه به سازمان بیمه تکمیلی خود را باید کمتر از ۲۰ روز بعد از تاریخ دریافت خدمات پزشکی و درمانی به سازمان بیمه تکمیلی ارائه دهید. خوشبختانه این سازمان نیز طی ۱۰ روز بعد از دریافت مدارک و گواهی‌های خواسته شده هزینه پرداخت خدمات پزشکی و درمانی بیمه تکمیلی را برای شما واریز می‌کند.

۵ مدرک مهم و لازم برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

مدارک مهم و الزامی در دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

همان‌طور که گفتیم برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی نه‌تنها باید طبق چارچوب مشخص‌شده عمل کنید، بلکه باید مدارک لازم را بدون هیچ کم‌وکسری در اختیار سازمان بیمه تکمیلی قرار دهید.

به‌خاطر داشته باشید ارائه ۶ مدرک ذکر شده در زیر برای افرادی الزامی است که به یکی از مراکز درمانی و پزشکی مراجعه کرده که طرف قرارداد با بیمه تکمیلی نبوده است.

  1. اصل صورت‌حساب هزینه‌های پرداخت شده در مرکز خدمات درمانی که طرف قرارداد نیست به همراه مهر معتبر مرکز پزشکی موردنظر (کپی صورت‌حساب یا صورت حسابی که مهر معتبر مرکز موردنظر را نداشته باشد قابل‌قبول نخواهد بود)
  2. پیش‌نویس و گواهی خرید دارو‌ها به همراه مهر معتبر داروخانه
  3. قبض یا اصل رسید پرداخت مبالغ موردنظر برای هزینه‌های مربوط آزمایش‌ها و به همراه کپی جواب آن‌ها
  4. گواهی معتبر مهردار ارائه شده توسط یک پزشک روان‌شناس برای مشاوره
  5. گواهی معتبر مهردار ارائه شده توسط پزشک و مرکز فیزیوتراپی

چند نکته در مورد نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی مربوط به انواع خدمات درمانی و پزشکی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به هنگام انجام هر کاری در این زمینه بهتر است تمام این نکات و مسائل را در نظر بگیرید و به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • در صورت دریافت هزینه یک عمل جراحی باید تمام هزینه‌های مربوط به عمل همانند هزینه‌های دارو‌های تجویز شده، خدمات مربوط به بیهوشی و غیره را با مدرک ارائه دهید.
  • به‌منظور دریافت هزینه بیمه تکمیلی مربوط به مشاوره با روان‌پزشک باید تعداد جلسات به‌صورت واضح مشخص و ذکر شوند.
  • اگر قصد دارید هزینه‌های مربوط به فیزیوتراپی و کاردرمانی را از بیمه تکمیلی خود دریافت کنید، باید به طور دقیق تعداد جلسات را ثابت و مشخص کنید.

هزینه‌های بیمه تکمیلی خود را از چه کسی دریافت کنیم؟

اگر قصد دارید در طرح بیمه تکمیلی ثبت‌نام کنید تا از هزینه‌های مناسب و خدمات پزشکی و درمانی آن بهره‌مند شوید، بنابراین به مشاوره و کمک افراد متخصص نیاز خواهید داشت. متأسفانه در حوزه بیمه و خدمات مربوط به آن شرکت‌های بسیاری روی کار آمده‌اند که پشتیبانی خوبی ندارند یا آنلاین کار نمی‌کنند.

با انتخاب سرویس بیمه اسنپ می‌توانید کلیه خدمات درمانی و پزشکی موردنظر خود را به آن‌ها بسپارید و در نهایت اعتماد و اطمینان از بهترین خدمات این بیمه استفاده کنید. همچنین برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی نیز دیگر دچار دردسر و مشکل نخواهید بود؛ زیرا افراد متخصص به پرونده شما رسیدگی خواهند کرد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *