اسنپ با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، اپلیکیشن خود را برای افراد دارای معلولیت دسترسپذیر کرد. امکاناتی به اپلیکیشن اسنپ اضافه شده است که دسترسی کاربران مسافر و راننده دارای معلولیت را تسهیل و فرصت حضور بیشتر در جامعه را برای آنها فراهم میکند.
نحوهی ثبت معلولیت در اپلیکیشن اسنپ
- تعیین نوع معلولیت کاربر مسافر در صفحه مشخصات کاربری: با این قابلیت کاربر مسافر میتواند وارد قسمت تنظیمات شود و در قسمت دسترسپذیری نوع معلولیت خود را خود ثبت کنند. با استفاده از این قابلیت کاربر راننده از وضعیت مسافر خود مطلع میشود و آموزشهای لازم برای نحوه برخورد و برقراری ارتباط را دریافت میکند.
- آموزش نکات ارتباطی به کاربر راننده: اگر مسافر دارای معلولیت باشد به کاربر راننده اطلاع داده میشود و در مورد نحوه برخورد و تعامل به ایشان آموزشهای لازم داده میشود.
دسترسپذیری برای ناشنوایان
- غیرفعال شدن تماس تلفنی برای کاربران مسافر ناشنوا: کاربران مسافر ناشنوا نیز میتوانند در صفحه مشخصات کاربری خود این مورد را ثبت کنند. امکان تماس با این کاربران غیرفعال شده است و از طریق پیامک به راننده اطلاع داده میشود که مسافر امکان پاسخ به تماس را ندارد و باید از طریق پیام با ایشان ارتباط برقرار کرد.
- ایجاد امکان تعیین نوع معلولیت کاربر راننده در صفحه مشخصات کاربری: این امکان برای کاربر راننده نیز فراهم شده تا نوع معلولیت خود را در صفحه مشخصات فردیاش ثبت کند تا کاربر مسافر از وضعیت راننده مطلع شود.
- غیرفعال شدن تماس تلفنی برای کاربران راننده ناشنوا: کاربران راننده ناشنوا نیز میتوانند در صفحه مشخصات کاربری خود این مورد را ثبت کنند. امکان تماس با این کابران غیرفعال شده است و از طریق پیامک اطلاع داده میشود که راننده امکان پاسخ به تماس را ندارد و باید از طریق پیام با ایشان ارتباط برقرار کرد. همچنین درصورتی که مسافری از نسخههای قدیمی اپلیکیشن استفاده میکند با راننده تماس تلفنی بگیرد، به تلفن گویا وصل خواهد شد که ایشان را از ناشنوا یا کمشنوا بودن راننده مطلع میسازد.
برای استفاده از قابلیت دسترسپذیری اپلیکیشن اسنپ کافی است تازهترین نسخهی اپ را از کافه بازار دانلود کنید.
دیدگاهتان را بنویسید