نکاتی که برای ارسال بسته با اسنپ‌باکس باید بدانیم

اسنپ‌باکس یک راه‌حل تحویل آسان و فوری است

اسنپ‌باکس یک راه‌حل تحویل آسان و فوری است که به ما امکان می‌دهد بسته‌های خود از جمله هدیه‌ای برای تولد یک دوست، کالایی که آنلاین فروخته‌ایم یا هر بسته‌ی دیگری را ارسال کنیم. این روزها که به دلیل همه‌گیری کرونا بهتر است تا حد امکان در خانه بمانیم، اسنپ‌باکس در کوتاه‌ترین زمان تمام بسته‌های ما را ارسال می‌کند. در این مسیر، آماده‌ کردن بسته سخت‌ترین کار ما خواهد بود. اما ارسال بسته با اسنپ‌باکس مقرراتی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم:

«پیک موتوری اینترنتی»

۱- ارسال بسته فقط با اسنپ‌باکس

طبق قوانین اسنپ، ارسال بسته فقط از طریق سرویس باکس مجاز است و نباید برای جابه‌جایی بسته از سرویس خودرو استفاده کنیم. دلیل این امر، به تفاوت نوع قرارداد کاربران راننده در سرویس جابه‌جایی مسافر با سرویس ارسال مرسوله برمی‌گردد. پس اگر بار خود را با سرویس مخصوص جابه‌جایی مسافر ارسال کنیم و نیاز به پشتیبانی داشته باشیم اسنپ به دلیل تفاوت‌های قراردادش با رانندگان در این دو سرویس نمی‌تواند به‌خوبی از ما پشتیبانی کند.

هرچند می‌توانیم در داخل سرویس خودرو نیز بعد از تعیین مقصد و مبدا، گزینه‌ی پیک را انتخاب کنیم ولی در این حالت به امکانات بسیار کمتری دسترسی داریم. به عنوان مثال فعال کردن گزینه‌ی برگشت یا انتخاب مقصد دوم و سوم و همچنین انتخاب نوع موتور (پیک ارسال سریع یا باکس پلاس) امکان‌پذیر نیست. بنابراین برای ارسال بسته، بهترین راه ورود به سوپراپ اسنپ و انتخاب سرویس باکس است.

در بیشتر مواقع با انتخاب سرویس باکس، موتور درخواست ما را می‌پذیرد، ولی در شرایطی که تقاضا زیاد می‌شود اسنپ از رانندگان ناوگان خودرو نیز برای جابه‌جایی بسته‌های ما استفاده می‌کند. این سرویس «کارباکس» نام دارد و فعلا از سوی اسنپ به عنوان راهکار کمکی در کنار موتور به کار برده می‌شود.

طبق قوانین اسنپ، ارسال بسته فقط از طریق سرویس باکس مجاز است

۲- وزن و ابعاد بسته چگونه باشد؟

موتورهای اسنپ‌باکس در جابه‌جایی بار محدودیت وزن و ابعاد دارند. این موتورها می‌توانند بسته‌هایی تا سقف ۲۵ کیلوگرم را در شهر جابه‌جا کنند. همچنین ابعاد بسته‌ی ارسالی نباید از ۴۵*۴۵*۴۵ بیشتر باشد.

۳- برای ارسال بارهای آسیپ‌پذیر چه مواردی را رعایت کنیم؟

مرسوله‌ی خود را حتما پیش از درخواست اسنپ‌باکس بسته‌بندی کنیم. اگر محتویات بسته شکستنی است، آن را در پوششی مثل نایلون حباب‌دار بپیچیم و بعد در یک جعبه‌ی سبک قرار دهیم. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین جابه‌جایی خیلی مهم است که در جعبه یا بسته‌ را محکم ببندیم. اگر قصد داریم با اسنپ‌باکس کیک ارسال کنیم، باید این ریسک را بپذیریم که سالم رسیدن کیک در خیابان‌های شلوغ و پر دست‌انداز کار دشواری است. پس قبل از ارسال به‌خوبی آن را بسته‌بندی کنیم.

همچنین برای ارسال کالاهای شکستنی یا کیک حتما در همان صفحه‌ی اول سوپر اپ اسنپ وارد سرویس باکس شویم و از آنجا درخواست باکس پلاس (با جعبه) را ثبت کنیم تا بسته‌ی ما با باکس‌های مخصوص ارسال شود. در ضمن پیش از شروع سفر به راننده‌ی اسنپ‌باکس اطلاع دهیم که مرسوله‌ی ما چیست تا او با احتیاط بیشتری آن را به مقصد برساند.

۴- منظور از کالای قیمتی چیست؟

اسنپ‌باکس از حمل اسنادی مثل چک، سفته، پول نقد، طلا، اوراق بهادار و اشیاء قیمتی معذور است و در صورت ارسال، مسئولیت هر نوع خسارت احتمالی به عهده خودمان خواهد بود. همچنین مرسولات با ارزش بیش از ۵میلیون تومان را با اسنپ‌باکس جابه‌جا نکنیم.

۵- ارسال مرسوله‌‌های خلاف قانون ممنوع است

اسنپ‌باکس از حمل مرسولات ممنوعه و همینطور مواد محترقه و مایعات و جامدات آتش‌زا معذور است و مسئولیت حقوقی و جزایی چنین مرسولاتی به عهده‌ی فرد ارسال‌کننده است.

۶- مشخصات گیرنده را کامل بنویسیم

حتما مشخصات گیرنده از جمله نام و آدرس او را با دقت و کامل در اپلیکیشن اسنپ وارد کنیم. اگر گیرنده به هر دلیلی مرسوله‌ی ما را تحویل نگیرد، راننده‌ی اسنپ‌باکس بسته را به فرستنده برمی‌گرداند. اگر می‌خواهیم بسته به دست شخص خاصی برسد، نام و نام خانوادگی فرد گیرنده را هنگام درخواست اسنپ‌باکس، در اپلیکیشن ثبت کنیم و از راننده بخواهیم در محل، بسته را به شخص مورد نظر تحویل دهد.

«پیک موتوری آنلاین»

۷- چه کسی باید هزینه را پرداخت کند؟

برای پرداخت هزینه‌ی ارسال بسته با اسنپ‌باکس، دو شیوه‌ی آنلاین و نقدی از سوی فرستنده یا نقدی توسط گیرنده وجود دارد. اگر قرار است گیرنده هزینه را به صورت نقدی پرداخت کند، از قبل او را در جریان بگذاریم.

۸- آیا امکان ثبت سفر همزمان وجود دارد؟

از مزایای اسنپ‌باکس می‌توان به امکان درخواست چند سفر همزمان و همچنین سرویس‌های چند مقصده (تا ۴ مقصد) اشاره کرد. کاربران عادی اسنپ‌باکس می‌توانند ۴ سفر همزمان و مشتریان وفادار می‌‌توانند ۱۵ سفر همزمان را ثبت کنند.

۹- سرویس فروش کالا چیست؟

قابلیت «فروش کالا» در اسنپ‌باکس سرویس جدیدی است که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از آن برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند. با استفاده از این سرویس، فروشندگان می‌توانند کالای مورد نظر را پیش از دریافت هزینه، برای خریدار ارسال کنند و مشتری پس از دریافت کالا هزینه را پرداخت کند. همچنین کالای فروخته شده توسط ناوگان اسنپ‌باکس تنها پس از حصول اطمینان از پرداخت آنلاین هزینه‌ی کالا به خریدار تحویل داده می‎شود. هزینه‌ی محصول فروخته شده (پرداخت شده توسط مشتری) روز کاری بعد به حساب بانکی فروشنده واریز خواهد شد.

برای استفاده از این سرویس باید فرایند ثبت سفارش را تا صفحه جزئیات مقصد طبق روال معمول پیش ببرید. در این صفحه گزینه‌‌ی «فروش کالا» را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید فروشگاه خود را به اسنپ‌باکس معرفی کنید. نکته‌ی مهم این است که شما فقط یک بار فروشگاه را در اسنپ‌باکس تعریف می‌کنید و برای سفارش‌های بعدی نیازی به انجام مجدد این کار نیست. برای اطلاع از جزئیات سرویس «فروش کالا» به این لینک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاه (10)

  • سجاد پاسخ

    من راننده ی اسنپ باکس هستم و یک سال و خورده ای پیش که استخدام شدم با کلی پیگیری به من یه باکس دادن اونم ۲۰ هزارتومان اول دادم و ۲۰ تومان هم از حسابم کم کردن که کلا شد ۴۰ هزار و بنده کار کردم خب منطقیست تا الان باکس دوام نمیاره و پاره شده،الان چند ماهه مراجعه
    میکنم به دفتراسنپ یا افرادی که کنار خیابان با بنر اسنپ افراد رو استخدام میکنن در ناوگان اسنپ میگن که باید ۱۶۰ هزار تومان بدی،دلیلش رو میپرسم میگن جدیدا اولین باکس رو رایگان میدن ولی دومین بار ۱۶۰ هزارتومان باید پول بدی و کلاه کاسکت ها هم یا نیست واگرم میاد قیمتش بالاست درضمن نه بیمه هستیم و نه خدماتی بهمون میدن پس ما با این کار پرخطر و جعبه ی باکسی که از کارتن موزی کمی سفت تره ۱۶۰ هزارتومان باید بدیم…..
    از عوامل اسنپ میخوام خدماتش رو بهتر ارائه بده این حرف ها درد دل من بود و انتقادات…..

    ۴ آبان, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ
  • Aliakbar jafari پاسخ

    بسیار برنامه عالی

    ۱۲ مهر, ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ
  • علیرضا مجذوبی پاسخ

    رانندگان مظلومن. من راننده اسنپ بایک هستم. طوری که مسافر انتظار داره شدیم کارپرداز؛ تحویلدار ؛ باربر و …
    اصلا شرح وظایف ما به درستی تبیین نشده. اسنپ هم این وسط کمیسیون ۲۰ درصدی خودش رو میگیره و هیچ سرویسی نمیده از جمله بیمه یا جوایز سهل الوصول تر

    ۲۹ شهریور, ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ
  • مهدی پاسخ

    چرادرست شماره نمیزارین روصفحه اصلی برای پشتیبانی رانندتون زن بچه منو پیاده کرده چون مسافر شاندیز پیدا کرد ه سفرو لقو کرده.

    ۲۵ شهریور, ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ
    • اسنپ پاسخ

      مهدی عزیز،
      از اتفاق پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم. امکان تماس و همچنین شماره پشتیبانی در داخل اپلیکیشن و قسمت «پشتیبانی» وجود دارد. کافیست وارد اطلاعات کاربری خود (بالا سمت چپ صفحه) و سپس گزینه‌ پشتیبانی شوید.
      ۰۲۱۹۱۰۳۹۰۰۰

      ۲۷ شهریور, ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ
  • شهاب حاکم زاده پاسخ

    خیلی خوب

    ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ
  • شهاب حاکم زاده پاسخ

    واقعآ به صرفه وخیلی سری کار راه انداز

    ۳۰ مرداد, ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ
  • ارمان پاسخ

    سلام

    ۲۷ مرداد, ۱۴۰۰ در ۸:۳۰ ق٫ظ
  • سمیرا قویدل پاسخ

    شماره پشتیبانی شما در صفحه اصلی دیده نمیشود و باعث سردرگمی میباشد
    جاهایی که جدید وارد گردونه اسنپ میشوند مثل خرید نان باید شماره ای داشته باشند که۵اگر سفارش دادیم و مبلغ کم میشه و خبری نیست و سیستم هیچدچیزی نشون نمیده یه جایی برای پیگیری داشته باشیم
    من در شهرک غرب هستم از نان سنگک گلستان خیابان ثقفی که جدید زدید سفارش دادم و پول از حستبم بیرون رفته و پیگیری سفارش هیچ چیز نشان نمیده

    ۲۸ خرداد, ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ
  • امید ناظمی پاسخ

    بسیار عالی است

    ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *