مزایا و معایب گرفتن رزرو در رستوران که باید بدانید

گرفتن رزرو در رستوران

در حال حاضر که سفر کردن کمی با شرایط سختی همراه است و شاید بسیاری از افراد از نظر اقتصادی توانایی مدیریت هزینه‌های یک سفر مهیج را نداشته باشند، کافه گردی و رستوران گردی به یکی از تفریحات اصلی و کاربردی مردم تبدیل شده است.

ازاین‌رو در تایم وعده‌های غذایی به‌خصوص صبحانه روز‌های تعطیل و غیرکاری، بسیاری از رستوران‌ها شلوغ هستند؛ بنابراین برای اینکه در یک رستوران بی صندلی نمانید و مجبور به ترک رستوران نشوید، بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید، ولی مزایا و معایب گرفتن رزرو در رستوران چیست؟ همچنین این عمل برای رستوران‌داران بهتر است یا نتیجه خوبی به همراه ندارد؟

بنر سفارش غذا از سرویس اسنپ غذا

۴ روش مختلف گرفتن رزرو در رستوران

روش‌های مختلف رزرو رستوران

چاره حل مشکل شلوغی رستوران‌ها و کافه‌ها، راه‌اندازی سیستم رزرو میز است. با این کار نه‌تنها مشتریان شاکی نمی‌شوند و از اتلاف وقت خود ناراحت نخواهند بود بلکه رستوران‌داران نیز راحت‌تر می‌توانند فضای رستوران، ظرفیت پذیرش، سرویس‌دهی و سایر خدمات را مدیریت کنند.

در ضمن با کمک سیستم رزرو رستوران، صاحبان این کافه و رستوران‌ها می‌توانند میز بهتری را باب دل مشتریان خود آماده کنند. رزرو به معنای انتخاب صندلی و استفاده از شرایط ویژه است که البته در برخی کافه و رستوران‌ها هزینه‌هایی به همراه دارد. رزرو رستوران به روش‌های مختلفی قابل انجام است که در اینجا تنها ۴ مورد از این روش‌ها را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • تماس تلفنی و ثبت اطلاعات تماس خود برای رزرو میز
  • ارسال پیام از طریق سامانه پیامکی رستوران و دریافت تأییدیه رزرو میز (در صورت وجود)
  • ارسال پیام به دایرکت اینستاگرام پیج رستوران و مشخص‌کردن تاریخ و ساعتی دقیق برای رزرو
  • ثبت‌نام در سیستم رزرو رستوران موردنظر و تکمیل اطلاعات خود و پرداخت مبلغی به‌عنوان تأیید رزرو (ثبت درخواست آنلاین)

علاوه بر ۴ روش ذکر شده در بالا، روش دیگری نیز وجود دارد که طی آن مشتری با رستوران تماس می‌گیرد و سفارش خود را به ثبت می‌رساند و تا زمان رسیدن او به رستوران، غذای سفارش داده شده آن آماده و تهیه می‌شود. در این صورت نه‌تنها وقت مشتری تلف نمی‌شود بلکه از شلوغی بیش از حد رستوران نیز جلوگیری می‌شود.

مزایای گرفتن رزرو در رستوران

مزیت گرفتن رزرو در رستوران

پیش‌ازاین نیز گفتیم در حال حاضر تفریح اصلی بیشتر مردم رستوران گردی است، در این صورت بیشتر رستوران‌ها در روز‌های تعطیل یا تایم وعده‌های غذایی بسیار شلوغ هستند؛ بنابراین برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان خود بهتر است از قبل سیستم رزرو یا ثبت سفارش آنلاین را راه‌اندازی کرده باشید.

برخی رستوران‌ها نه‌تنها مجهز به سیستم رزرو آنلاین هستند بلکه امکان سفارش‌گذاری غذا به‌صورت اینترنتی نیز یکی دیگر از خدمات آن‌ها به‌حساب می‌آید. در واقع شما با کمک ثبت درخواست آنلاین می‌توانید میزی را در روز و ساعت دلخواه مشتریانتان رزرو و بدون دردسر و معطلی غذای آن‌ها را تهیه کنید.

اصلی‌ترین مزیت گرفتن رزرو در رستوران صرفه‌جویی در وقت و ارائه بهترین خدمات با بالاترین کیفیت است. در ادامه مزیت‌های گرفتن رزرو در رستوران را نام می‌بریم:

  • تشخیص دقیق تعداد افراد مهمان
  • تشخیص زمان دقیق حضور افراد در رستوران
  • امکان ایجاد برنامه‌ریزی بهتر برای آشپزخانه
  • تهیه تجهیزات موردنظر بر اساس رزروهای ثبت‌شده
  • جلب رضایت بیشتر مشتریان
  • کاهش زمان انتظار مشتریان برای دریافت سفارش

معایب گرفتن رزرو در رستوران

راه‌اندازی سیستم گرفتن رزرو در رستوران

شاید با خود فکر کنید همیشه برنامه‌ریزی کردن و پیش رفتن طبق برنامه از قبل چیده شده بهترین روش برای دستیابی به موفقیت است. در واقع هیچ کسب‌وکاری با برنامه داشتن شکست نمی‌خورد.

ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه گرفتن رزرو در رستوران نیز نوعی برنامه‌ریزی ازپیش‌تعیین‌شده است پس نمی‌توان معایبی در این کار پیدا کرد. اما ناگفته نماند استفاده از روش سیستم رزرو رستوران معایبی نیز به همراه دارد، برای مثال باعث محدودیت کارایی و عملکرد رستوران می‌شود.

در ضمن پتانسیل فروش رستوران موردنظر کم می‌شود زیرا درصورتی‌که رزرو بگیرید سعی دارید باتوجه‌به سفارش‌های دریافت شده کار کنید، باز با این کار بازدهی خود را کاهش می‌دهید. البته برای حل این مشکل می‌توانید همیشه چند میز را برای افرادی که بدون رزرو می‌آیند، خالی نگه‌دارید.

در نظر داشته باشید نباید تمام میز‌های خود را برای رزرو قرار دهید زیرا بدون شک در ساعات شلوغی افرادی به رستوران شما سر می‌زنند که اگر با ظرفیت محدود شما روبه‌رو شوند برای حیطه و تبلیغ کسب‌وکارتان خوب نخواهد بود. سایر معایب گرفتن رزرو در رستوران عبارت هستند از:

  • خشمگین شدن مشتریان (درصورتی‌که افرادی میزی را برای ساعت ۵ رزرو کنند و دیرتر به رستوران بیایند؛ بنابراین میز را دیرتر نیز تحویل می‌دهند و مشتریان رزرو ساعت ۷ حاضر می‌شوند درحالی‌که میز آن‌ها همچنان پر است و در دسترس قرار ندارد)
  • ایجاد اختلال در روند کاری رستوران
  • نیاز به یک مدیر رزرو برای توجه و نظارت به شرایط مختلف گرفتن رزرو
  • پرهزینه بودن راه‌اندازی سیستم گرفتن رزرو آنلاین در رستوران
  • فراموش‌شدن رزروهای به ثبت رسیده یا رزرو یک میز توسط ۲ نفر متفاوت

امکان سفارش آنلاین غذا

گذشته از معایب و مزایای گرفتن رزرو در رستوران برای مالکان رستوران و مشتریان، امکان ثبت سفارش غذا به‌صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن سرویس غذای اسنپ نیز امکان‌پذیر است. در واقع باتوجه‌به اینکه گرفتن رزرو در رستوران با دردسر‌هایی همراه است که شاید باعث پشیمانی از این کار شود، بهتر است از روش ثبت سفارش غذا به‌صورت آنلاین استفاده کنید.

با انتخاب این روش بدون معطلی و بدون هیچ دردسری می‌توانید غذای خود را درب منزل دریافت کنید و لازم نیست در محیطی غیر منزل خود منتظر غذای خود باشید و شلوغی بیش از حد رستوران‌ها را تحمل کنید. در ضمن اسنپ باکس کار را برای صاحبان رستوران‌ها نیز راحت کرده زیرا آن‌ها نیز به‌راحتی می‌توانند غذای مشتری خود را به‌موقع و بدون دردسر به او تحویل دهند.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *