۱۶ مورد از اماکن دیدنی در پاریس که نباید آن‌ها را از دست بدهید

جا‌های دیدنی پاریس

پاریس شهر زیبایی‌ها است. مکانی در قلب فرانسه که جمعیت زیادی را در خود جای‌داده است. برای سفر به پاریس و اقامت چندروزه در آن باید برنامه‌ریزی دقیقی را داشته باشید. این ویژگی ملزم به آشنایی با تمام جا‌های دیدنی این منطقه است. در این مطلب می‌خواهیم سفری به سرتاسر این شهر و بازدید از اماکن دیدنی‌اش داشته باشیم.

«رزرو بلیط هواپیمای خارجی»

۱- موزه لوور

موزه لوور

در میان اماکن دیدنی که در شهر پاریس قرار گرفته نام موزه لوور بیشتر شنیده می‌شود. مکانی که جزء بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌ها در دنیا بوده و در فرانسه نیز سازه تاریخی مهمی است. تقریبا ۳۸ هزار اثر هنری را می‌توانید در این مکان ببینید که مربوط به دوران مختلف در طول تاریخ است. مکان اصلی موزه در قلعه‌ای به همین نام است که در اواخر قرن ۱۲ ساخته شد. با وجود تغییرات فراوان و کاربری‌های مختلف این بنا، در آخر به مکانی برای نمایش آثار هنری تبدیل شد. از جذابیت‌های این موزه می‌توانیم به تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی، لوح حمورابی و بخشی مربوط به اشیای باارزش تمدن‌های اسلامی اشاره کنیم.

آدرس موزه لوور: ۹۹ rue de Rivoli, 75001 Paris France

۲- برج ایفل

برج ایفل

هر جا نام پاریس به گوش می‌رسد، ردپایی از ایفل نیز به چشم می‌خورد. بنایی بلند که تنها جذابیتش نمای آن نیست. این برج به طور کامل با استفاده از فلز تولید شده و رنگ‌آمیزی آن به‌صورت چندلایه است تا در برابر عوامل طبیعی مقاوم باشد. برج ایفل ارتفاع تقریبی ۳۰۰ متری دارد و تقریبا از تمام بخش‌های پاریس می‌توانید آن را ببینید. این بنا ۳ طبقه دارد؛ گردشگران باید از طریق پله یا آسانسور خود را به طبقه اول ‌برسانند و از آنجا با آسانسور به طبقه بالاتر بروند.

از جاذبه‌های دیگر این مکان می‌توانیم به سینمای ایفل، پله مارپیچ، سکوی تماشا، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف و فضای باز در اطراف آن برای عکاسی و همچنین فروشگاه‌های مختلف اشاره کنیم. در زمان بازدید از ایفل به اتاق مخفی در بالاترین نقطه آن هم سر بزنید.

آدرس برج ایفل: ۵ Avenue Anatole France, 75007 Paris France

۳- کاخ اپرای گارنیه

کاخ اپرای گارنیه

سبک معماری این کاخ در پاریس، تلفیقی از یونان و روم است. در طبقه دوم آن سالنی به نام اپرا واقع شده که شبیه به نعل اسب بوده و سقف آن با زیبایی هرچه تمام‌‍‌تر معماری شده است.

این کاخ در قرن ۱۹ میلادی توسط شارل گارنیه ساخته شد و امروز منطقه‌ای برای اجرای تئاتر و اپرا‌های معروف است. در سالن برگزاری مراسم این بنا، صندلی‌های مخمل قرمز رنگی وجود دارد که در کنار رنگ طلایی جایگاه‌ها، تصویر زیبایی را ایجاد کرده است. از دیدنی‌های دیگر این کاخ می‌توانیم به کتابخانه، موزه و فروشگاه‌هایش اشاره کنیم.

آدرس کاخ اپرای گارنیه: France, Paris, Rue Scribe

۴- بلوار شانزلیزه

بلوار شانزلیزه

مکان معروف دیگر در پاریس را با نام شانزلیزه می‌شناسند. این خیابان به دلیل زندگی شبانه‌ای که دارد، معروف است. تعداد زیادی کافه و رستوران در آن واقع شده که فضایی زنده و شاد را برای مسافران ایجاد کرده است. به‌علاوه اغلب فروشگاه‌های معروف در این منطقه قرار گرفته‌اند که لذت قدم‌زدن در این خیابان را بیشتر کرده‌اند. شانزلیزه، در قسمت شرقی نزدیک به میدان کنکورد بوده و قسمت غربی آن نیز از میدان شارل دوگل آغاز می‌شود. از دیگر جا‌های دیدنی این مکان می‌توانیم به طاق پیروزی، ابلیسک لوکسور، قصر دلا دکوورت، قصر کوچک، قصر بزرگ، سالن‌های سینما و تئاتر، اشاره کنیم.

آدرس بلوار شانزلیزه: Avenue des Champs Elysees, 75008 Paris France

۵- کلیسای سکره کور دومونمارتر

کلیسای سکره کور

سکره کور نیز یکی از بنا‌های معروف در پاریس است. کلیسا در بالای تپه‌ای که در محله مونمارتر واقع شده قرار گرفته و علاوه بر معماری بی‌نظیرش، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای نیز دارد. از ویژگی‌های این بنا می‌توانیم به وجود دو گنبد اصلی اشاره کنیم که با شکوه بسیار زیاد و سبکی متفاوت و برگرفته از رومیان شرقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. برای ورود به فضای داخلی کلیسا، باید از میان دو مجسمه سوار بر اسبی که از لوئی و ژاندارک است، عبور کنید. در داخل آن نیز علاوه بر معماری خیره‌کننده شاهد تصویری زیبا و موزائیکی از عیسی مسیح خواهید بود. ناقوس‌های این کلیسا در بخش خارجی و درون برجی مربعی شکل قرار گرفته‌اند.

آدرس: ۳۵ Rue du Chevalier de la Barre, 75018 Paris, France

۶- کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل

مقصد بعدی ما در پاریس، یکی از بی‌نظیرترین کلیسا‌ها است که به سبک معماری گوتونیک و با استفاده از سنگ‌کاری‌های کوچک و پنجره‌های بسیار بزرگ به رنگ‌های سبز، آبی و قرمز ساخته شده است. بین سال‌های ۱۲۳۸ تا ۱۲۴۸ بود که احداث این کلیسا استارت خود و در نهایت چیزی که ما امروز از آن می‌بینیم، بنا شد. در کلیسای سنت شاپل که به دستور لویی چهارم ساخته شده، می‌توانید شاهد بسیاری از آثاری باشید که در طول تاریخ جمع‌آوری شده است.

البته این تنها جذابیت گردشگری این مکان نیست، بلکه تصاویر و نقاشی‌های زیبایی که روی شیشه‌های کلیسا طراحی شده، باعث زیبایی بیش از حد این مکان و قرار گرفتنش در میان جاذبه‌های گردشگری پاریس شده است. در این کلیسا دوطبقه وجود دارد که طبقه دوم در گذشته مخصوص پادشاهان بوده است.

آدرس: Sainte-Chapelle, Boulevard du Palais, Paris, France

۷- موزه انولید پاریس

موزه انولید پاریس

موزه انولید، شامل تعدادی ساختمان است که چندین بنای گردشگری و تاریخی را در خود جای‌داده است. در این موزه کلیسای سنت لویید، گنبد انولید، موزه نقشه‌های برجسته، موزه فرمان آزادی و موزه نظامی‌ها قرار گرفته که بازدید از آن‌ها جذاب و دیدنی خواهد بود. این مکان تاریخی در قسمت ورودی خود مجسمه‌ای از لوئی چهاردهم را دارد. همچنین در دروازه شمالی آن نیز مجسمه‌های می‌نروا و مارس دیده می‌شود.

در گذشته بخشی از موزه نظامی، مخصوص سربازان نظامی بود که در کارگاه‌های مختلف به انجام امور تولیدات جنگی می‌پرداختند. همچنین کلیسا نیز به دستور وزیر جنگ لویی چهاردهم پس از مدتی به این مکان اضافه شد. در این موزه می‌توانید از نقاشی اینگرس و پرچم اولین جنگ پیاده‌نظام پاسداران امپراتور دیدن کنید.

آدرس: ۱۲۹ Rue de Grenelle, 75007 Paris, France

۸- معبد پانتئون

معبد پانتئون

این بنا را یکی از معروف‌ترین اماکن تاریخی پاریس می‌دانند که در منطقه‌ای به نام لاتن واقع شده است. در سال ۱۷۸۵ بود که ساخت این معبد آغاز و در نهایت در سال ۱۷۸۹ آخرین قسمت آن ایجاد شد. دستور ساخت این بنا را لویی پانزدهم داد. با ورود به پانتئون می‌توانید مقبره مشاهیر فرانسوی را ببینید. نزدیک به ۷۲ آرامگاه از مشاهیر در این بنا به خاک سپرده شده‌اند که ژان ژاک روسو، ویکتور هوگو، امیل زولا، پیر کوری، ماری کوری، آندره مالرو و الکساندر دوما (پدر) در میان آن‌ها هستند.

آدرس: Place du Pantheon, 75005 Paris, France

۹- آرامگاه اسکار وایلد

آرامگاه اسکار وایلد

اسکار وایلد، فردی مشهور بوده که آرامگاهش در پاریس قرار گرفته است. محل دفن او در گورستان پرلاشز بوده و این مکان را به یکی از جاذبه‎‌های گردشگری در شهر تبدیل کرده است.

آرامگاه اسکار وایلد، شامل یک اثر هنری بزرگ است که روی تندیسی از یک فرشته دیده می‌شود. همچنین باقی‌مانده بوسه‌های بازدیدکنندگان روی این تندیس و بسیاری از یادگاری‌ها و دسته‌گل‌هایی که برای یادبود به سر مزار او آورده شده نیز در این مکان باقی‌مانده است.

آدرس: ۸ Boulevard de Menilmontant, 75020 Paris France

۱۰- دیزنی‌لند پاریس

دیزنی‌لند پاریس

دیزنی‌لند یکی از جذاب‌ترین پارک‌هایی است که شعبه‌های زیادی را در نقاط مختلف جهان دارد. پاریس نیز از این پارک موضوعی بی‌بهره نمانده است. در زمان اقامتتان سعی کنید، سری به این مکان جذاب و هیجان‌انگیز بزنید. در دیزنی‌لند پاریس، دو پارک (دیزنی‌لند و استودیو ولت دیزنی)، مراکز خرید و دهکده دیزنی برای بازدید وجود دارد.

خود پارک دیزنی دارای ۴ سرزمین مختلف است که ساعات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین می‌توانید از وسایل بازی در آن استفاده کنید یا شخصیت‌های کارتونی آن را از نزدیک لمس کرده و خود را درون قصه‌های دوران کودکی غرق کنید. برای ورود به شهر دیزنی باید بلیط خریداری کنید.

آدرس: Boulevard de Parc, 77700, Marne-la-Vallee France

۱۱- کلیسای جامع نوتردام

کلیسای جامع نوتردام

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در پاریس که به سبک معماری گوتونیک ساخته شده کلیسای نوتردام است. از زمان شروع این بنا تا وقتی که به اتمام برسد تقریبا ۱۵۰ سال طول کشید، اما در نهایت معماری بی‌نظیر آن باعث ایجاد بنایی زیبا و به‌یادماندنی شد. با ورود به کلیسا شاهد بنای خارجی و داخلی زیبای آن خواهید بود که با تعداد زیادی مجسمه تزئین شده است.

همچنین وجود ستون‌های قوسی که نمادی از معماری گونوتیک است، نیز بر جذابیتش افزوده؛ ولی متأسفانه بخشی از کلیسا به دلیل آتش‌سوزی تخریب شده و آنچه که اکنون می‌بینیم، مربوط به بقایای این بنا است.

آدرس: ۶ Parvis Notre-Dame – Pl. Jean-Paul II, 75004 Paris, France

۱۲- کاخ الیزه

کاخ الیزه

در فرانسه کلیه جلسات اداری مربوط به ریاست‌جمهوری در کاخی به نام الیزه برگزار می‌شود. در سال ۱۷۱۸ بود که آماند – کلود ساخت این کاخ را به سبک کلاسیک آغاز کرد. پس از آن کنت دورو ساکن آنجا شد. اما طولی نکشید که مرگ کنت باعث شد تا کاخ، توسط مارکز دو پمپیدور خریداری شده و پرنسس باتیلد در آنجا اقامت کند. اما پس از انقلاب فرانسه این کاخ دیگر به دست ریاست‌جمهوری سپرده شد و تا به امروز به همین منظور از آن استفاده می‌شود. بازدید از کاخ الیزه و نمای جذاب آن نیز می‌تواند در میان جذابیت‌های گردشگری این منطقه قرار گیرد.

۱۳- مرکز ژرژ پمپیدو

مرکز ژرژ پمپیدو

مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس نیز یک بنای عجیب اما زیبا و مدرن در شهر پاریس است. معماری این بنا با استفاده از سبک‌های تک انجام شده است. در این مرکز بسیاری از پژوهش‌های تطبیقی آکوستیک موسیقی، موزه هنر‌های مدرن، مرکز طراحی صنعتی و کتابخانه‌ای قرار گرفته که در مساحتی با ۱۵ هزار متر برگزار می‌شود. در ساختمان این بنا ۳ طبقه در نظر گرفته شده است.

خبر خوب برای علاقه‌مندان کتاب اینکه در داخل ساختمان این بنا یک کتابخانه ۱۰ کیلومتری وجود دارد که بسیاری از کتب و نشریات معروف در آن قرار گرفته است. ویژگی اصلی آن مرکز تضادی است که بین ساختمان‌های آن وجود دارد و ترکیبی از تکنولوژی‌های مدرن در کنار بافت تاریخی را به تصویر می‌کشد.

آدرس: Place Georges Pompidou, 75004 Paris France

۱۴- فرودگاه شارل دوگل

فرودگاه شارل دوگل

شارل دوگل یکی از پررفت‌وآمدترین و اصلی‌ترین فرودگاه‌ها در پاریس است. ۳ ترمینال اصلی در آن واقع شده که امکانات مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در هر سه ترمینال نیز فروشگاه، رستوران و کافه‌هایی برای استراحت وجود دارد. اگرچه این فرودگاه محلی برای عبور و مرور هواپیما‌ها است؛ اما به دلیل معروفیتش در لیست جا‌های دیدنی پاریس قرار گرفته است.

آدرس: Paris-Charles de Gaulle Airport (CDG), Roissy-en-France, France

۱۵- طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی پاریس

طاق پیروزی مکانی به‌عنوان هدیه پیروزی ارتش فرانسه و امپراتور اول بوده است. در سال ۱۸۰۶ بود که ساخت آن توسط ناپلئون آغاز شد. البته طراحی آن بسیار بزرگ‌تر از سایز واقعی بوده که برای آن در نظر گرفته شد. در نزدیکی این طاق، خیابان شانزلیزه قرار گرفته است. کنده‌کاری‌هایی که در روی طاق قرار گرفته برگرفته از طرح سربازان است. اگر به زیر طاق بروید و به بخش داخلی آن دقت کنید اسامی ژنرال‌ها و جنگ‌ها را خواهید دید.

آدرس: Place Charles de Gaulle, 75008 Paris, France

۱۶- موزه نور

موزه نور

این موزه مکانی برای به نمایش درآوردن آثار هنری با سبکی متفاوت است. در فضای داخلی آن ۱۴۰ پروژکتور قرار گرفته که آثار هنرمندان را به شکل تصاویری که از قبل مشخص شده روی دیواری ۱۰ متری به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل به این مکان استودیو نور نیز گفته می‌شود. در کنار تصاویر، موسیقی‌های اصیل شوپن، بتهوون و … نیز پخش می‌شود که حس و حالی عجیب و دلنشین را به گردشگران منتقل خواهد کرد.

سخن پایانی

اماکن دیدنی موجود در شهر پاریس بسیار بیشتر از مواردی است که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد. برای پرداختن به این بنا‌ها نیازمند چندین صفحه و ساعت زمان است. مطمئنا همین بنا‌ها می‌توانند خاطرات سفر شما به این شهر جذاب و دوست‌داشتنی را زیباتر کنند. اگر قصد سفر به پاریس را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس رزرو هتل اسنپ یا سرویس بلیت سفر اسنپ است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *