بهترین زمان سفر به متل قو برای یک گردش تمام عیار!

شهرهای ساحلی در هر کشوری، محبوب‌اند و پرطرفدار. متل قو یا سلمان‌شهر هم یکی از همین شهرها است. وجود ساحل زیبای دریا در شهر، هوای خوش و نقاط گردشگری فراوان باعث می‌شوند که سرزدن به متل‌قو و گردش در آن، برای همه لذت‌بخش باشد. اگر تاکنون به این شهر دیدنی شمالی نرفته‌اید، حتماً برنامه‌ای برای سفر به آن بچینید. با آگاهی از بهترین زمان سفر به متل قو، تجربه و خاطرات دل‌نشین‌تری هم برایتان رقم می‌خورد. در ادامه، از بهترین زمان سفر به این شهر خواهید خواند.

بهترین زمان سفر را چطور انتخاب کنید؟

متل قو در نزدیکی کلارآباد و عباس‌آباد شمال واقع است. هم مجاور با رشته‌کوه البرز زیبا است و هم همسایگی با دریا، به صفا و جذابیتش اضافه می‌کند.

آب‌وهوای این شهر شمالی بسیار مطلوب است. موقعیت جغرافیایی کم‌مثالی که دارد، آن را در دسته شهرهای محبوب ایرانی‌ها برای سفر و گردش قرار می‌دهند.

برای رسیدن به آن هم معمولاً از جاده چالوس استفاده می‌شود. طی‌کردن این جاده، علت بخش بزرگی از شور و لذت سفرهای شمالی است. البته روش دیگری هم برای رفتن به متل قو وجود دارد.

از جاده هراز هم می‌توانید راهی متل قو شوید. این جاده هم زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. گذر از پیچ‌وخم‌هایش در مسیری کوهستانی و در مجاورت رودخانه‌ها، تجربه‌ای دل‌انگیز از سفر جاده ای برایتان خلق می‌کند. همچنین می‌توانید با خرید بلیط قطار تهران رشت از منظره زیبای مسیر تهران رشت استفاده کنید.

اگر در شهرهای جنوبی یا غربی کشور زندگی می کنید، رزرو بلیط هواپیما برای سفر به متل قو انتخاب راحت تری است.

سؤال اینجاست که چه زمانی به متل قو سفر کنیم؟ واقعیت این است که چنین پرسشی با پاسخی دقیق همراه نیست. انتخاب زمان سفر وابسته به عوامل متنوع و پرشماری است. بنا به ترجیحات و امکانات خود باید برای زمان‌بندی مسافرت‌تان تصمیم بگیرید. متل قو هم شهری است با امکانات گردشگری فراوان. هم کوه دارد و هم دریا. هم جنگل دارد و هم تفریحاتی مانند خرید و رستوران‌گردی.

پس در تمام فصل‌ها، امکانات جذابی برای گردشگری در اختیارتان می‌گذارد. بااین‌حال و به‌طور کلی، از نظر عمومی، فصل بهار و اوایل تابستان برای سفر به این شهر بهتر است. در ادامه،‌ نگاهی به جذابیت‌های سفر به متل قو در فصل‌های مختلف داریم.

سفر در بهار را دریابید

متل قو یا همان سلمان‌شهر از زیباترین نقاط شمال ایران است. این شهر جایی میان جنگل و دریا قرار دارد. پس سفر به آن، در فصلی مانند بهار می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دلنشین باشد.

در فصل بهار،‌ شمال سرسبزتر از همیشه می‌شود، جوانه‌های تازه گل‌ها و گیاهان هم طراوت خاصی به محیط می‌دهند. شکوفه‌های خوشبوی بهارنارنج که در شهرهای مختلف شمال ایران می‌رویند هم در این فصل در متل‌قو فراوان‌اند.

بهار یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به شهرهای مختلف ایران به‌ویژه متل قو است. در این زمان از سال، خبری از سرما یا گرما نیست. هوا دَم ندارد و حالت شرجی هم پیدا نمی‌کند. از طبیعت‌گردی تا خرید و شکم‌گردی در متل‌قو، گزینه‌های متنوعی در این فصل دارید: قدم‌زدن در کنار ساحل، رفتن به جنگل‌های کم‌ارتفاع یا زدن به دل جنگل‌های مرتفع‌تر که البته با ماشین هم قابل‌دسترسی هستند.

اگر دوست دارید که تنی به آب هم بزنید، لازم است که برنامه سفرتان به متل قو در بهار را دقیق‌تر بچینید. برای چنین سفری، باید در اواخر بهار و در خردادماه راهی سلمان‌شهر یا همان متل قو شوید. در اوایل بهار، هوا فوق‌العاده لطیف و خنک است، هنوز سرمای زمستان کاملا رخت نبسته و به همین دلیل شرایط برای شنا در دریا مساعد نخواهد بود.

تابستان انتخاب خوبی است

تابستان‌ها هم به‌واسطه تعطیلات دانش‌آموزان و دانشجویان با استقبال زیادی برای سفر مواجه می‌شوند. این یعنی در فصل تابستان، متل قو را شلوغ‌تر از همیشه خواهید دید؛ به‌ویژه، در زمان تعطیلی‌های رسمی تقویم.

با همه این‌ها، نمی‌توان از لذت فراوان آب‌تنی تابستانی در دریا به‌سادگی. به‌علاوه در سواحل متل قو، تفریحات آبی متنوعی برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. پس اگر طرفدار شنا و تفریحات آبی هستید، اوایل تابستان هم انتخاب خوبی برای سفر به متل قو است.

البته باید حواستان باشد که تابستان‌های متل قو، به‌ویژه در مرداد و اوایل شهریور بسیار گرم و شرجی‌اند. بهتر است که برنامه سفرتان را به اوایل تابستان یا اواخر شهریور موکول کنید.

اگر هم در ماه‌ها و هفته‌های دیگری از تابستان به متل قو سفر می‌کنید، برای گردش و تفریح تمرکزتان را معطوف به تفریحات آبی مانند قایق‌سواری، جت‌اسکی، پاراسل، فلای‌بورد، شاتل و شنا کنید.

پاییزها هم لطف و صفای خود را دارند

پاییز طلایی هم رنگ‌وبوی جذابی برای سفرکردن دارد. البته، حال‌وهوای سفر در این فصل با اوقات دیگر سال واقعاً متفاوت است. چنین سفری با دیدن مناظر بسیار زیبای طبیعت همراه است.

در پاییز و سفر به متل قو با جنگلی روبه‌رو می‌شوید که دیگر سبز و خرم نیست، اما با روکشی طلایی از برگ‌های اخرایی و زرد زینت شده است. برای مثال، می‌توانید به تیلاکنار سری بزنید.

تیلاکنار جنگل زیبایی در متل قو است که حالتی بکر و رودخانه‌ای پر از آب دارد. آبشارهای صخره‌ای و سرسبزی شفاف و جذاب این جنگل در پاییز هم کم‌نظیر است.

یکی از جذابیت‌های مهم سفر به متل قو در پاییز، خلوت‌تربودن آن نسبت به اوقات دیگر سال است. اگر برنامه سفری آرامش‌بخش در پاییز در ذهنتان است، حتماً نیم‌نگاهی به متل قو داشته باشید. از آرامش پاییزی متل قو نهایت استفاده را ببرید و عکس‌هایی زیبا و رمانتیک در طبیعت کوه و جنگل و در کنار دریا بگیرید.

شمال‌گردی در زمستان هم کیف دارد

زمستان که می‌رسد، وضعیت جاده‌ها کمی نامطلوب می‌شود و سفرکردن هم، به ویژه در جاده‌های شمالی کشور با خطرات بیشتری روبه‌رو است. بااین‌حال، اگر وسیله‌ای مناسب برای سفر در اختیار دارید، سفر به متل قو در این فصل هم خالی از لطف نیست.

متل قو هوایی فوق‌العاده، ساحلی زیبا و طبیعت جنگلی بی‌نظیری دارد. در زمستان می‌توانید از تمام این موارد لذت ببرید. ضمن اینکه رستوران‌گردی و شکم‌چرانی در این شهر هم حرف نخست را می‌زند. متل‌قو در کنار طبیعت زیبا شهری مدرن است که بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های معروف در آن شعبه دارند. پس اگر امکان طبیعت‌گردی نداشتید می‌توانید در زمستان‌های خلوت و کم‌ترافیک این شهر غذاها و نوشیدنی‌های مختلف و یا بستنی‌های معروف آن را امتحان کنید.

پس در سفر زمستانی‌تان به متل‌قو، می‌توانید برنامه‌های متنوعی از جمله رستوران‌رفتن و سرزدن به مراکز خرید را در کنار قدم‌زدن در ساحل دریا و لذت‌بردن از آب‌وهوای ناب شمال برای خود ترتیب بدهید.

در رسیدگی به شکم، غذاهای شمالی خوشمزه را هم فراموش نکنید. مرغ ترش، ماهی اوزون‌برون، اناردون و کباب‌های شمالی لذیذ و خوشمزه‌اند. ضمن اینکه تجربه میل‌کردن این غذاها در خود شمال، قابل‌مقایسه با نقاط دیگر کشور نیست.

یعنی شاید بتوانید میرزاقاسمی و کباب ترش را در جاهای دیگر هم پیدا کنید، اما دستپخت شمالی‌ها در زمینه آماده‌سازی این موارد، چیز دیگری است.

نوبت شماست!

انتخاب مناسب‌ترین فصل سفر به متل قو به نظر شخصی شما وابسته است. در واقع، هرچند که برخی از اوقات سال از نظر جغرافیایی، برای سفر مناسب‌ترند، اما ترجیحات شخصی و امکانات سفرکردن هرکس با دیگری متفاوت است. اگر تاکنون راهی متل قوی زیبا نشده‌اید، حتما سعی کنید که در سفر این ‌بارتان به شمال، از آن دیدن کنید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *