طرز تهیه موهیتو خانگی؛ آب روی آتش در فصل گرما

موهیتو یک نوشیدنی خوش طعم و جذاب است که افراد زیادی از نوشیدن آن لذت می‌برند. این نوشیدنی اگر خنک باشد و درون آب یخ بریزید، نوشیدنی محبوب برای فصل تابستان است که می‌تواند تا ژرفای وجودی شما را خنک کند.

وجود نعنا و لیمو بر خنکای آن افزوده و طعم دهان شما را مطبوع می‌سازد. اگر مایل به درست‌کردن این نوشیدنی خوشمزه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه موهیتو خانگی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه موهیتو در خانه

روش تهیه موهیتو در خانه بسیار ساده است. شما می‌توانید این نوشیدنی را با یخ، نعنا و آب‌لیمو درست کنید و با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید. مطمئن باشید نوشیدنی است که تمامی افراد از نوشیدن و طعم دلچسب آن لذت خواهند برد.

حال در این مطلب ما به شما روش درست‌کردن موهیتو خانگی را آموزش خواهیم داد تا بتوانید به‌سادگی این نوشیدنی دلچسب را در منزل درست کنید.

انواع موهیتو

موهیتو در طعم‌های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگرچه محبوب‌ترین آن با نعنا و لیمو درست می‌شود، اما شما می‌توانید از ترکیبات دیگری نیز برای درست‌کردن این نوشیدنی خوشمزه، کمک بگیرید.

از جمله انواع موهیتو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. موهیتو خیار
  2. موهیتو لیمو
  3. موهیتو با عسل
  4. موهیتو توت‌فرنگی
  5. موهیتو هندوانه
  6. موهیتو‌های خنک تابستانی

درست‌کردن موهیتو خانگی

در این قسمت به شما آموزش خواهیم داد چگونه موهیتو خانگی خود را آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه موهیتو خانگی

مواد لازم برای طرز تهیه موهیتو در خانه، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه

میزان لازم

آب

۳ پیمانه

شکر سفید

۱ و ۲/۱ پیمانه

برگ نعناع تازه

۲ پیمانه

شربت لیمو

۲ پیمانه

آبلیمو

یک پیمانه

سودا یا آب گازدار

۸ پیمانه

لیموترش

چند برش برای تزئین

مراحل درست‌کردن موهیتو خانگی

باتوجه‌به مراحل زیر شروع به درست‌کردن نوشیدنی خود کنید:

مرحله‌ی اول: اگر می‌خواهید موهیتو نعناع درست کنید، ابتدا شکر را با دو پیمانه آب حل کرده و در ظرفی مناسب بگذارید. برای آن که شکر به‌خوبی درون آب ترکیب شود، آن را درون فر یا روی شعله کم گاز قرار دهید. به‌این‌ترتیب شکر شما به‌راحتی با آب ترکیب خواهد شد.

مرحله‌ی دوم: در این مرحله لازم است تا نعنا‌ها را درون آب قرار دهید تا آب طعم نعنا‌ها را به خود بگیرد. بعد از پنج دقیقه برگ‌های نعنا‌ها را درآورده و آن‌ها را با دست فشار دهید و آن‌ها را کنار بگذارید.

مرحله‌ی سوم: اکنون باید آب‌لیمو به همراه شربت لیمو و یک لیوان آب را، درون ظرف مناسبی بریزید و با یکدیگر ترکیب کنید. همان آب نعنای گرفته شده را به این ترکیب اضافه کرده و در آخر آب گاز‌دار یا همان سودا را افزوده و با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله‌ی چهارم: ظرف مورد نظر خود را آماده کرده و ترکیب را درون ظرف مورد نظر بریزید. سپس با تکه‌های لیمو و یخ فراوان آن را سرو کنید.

در اینجا روش تهیه موهیتو در خانه به پایان رسیده و این نوشیدنی خوش طعم و خوش بوی شما آماده سرو و پذیرایی است.

باتوجه‌به انواع موهیتویی که برای شما در این مطلب ذکر کردیم، می‌توانید هر کدام از آن‌ها را جایگزین نعناع کنید و موهیتو خانگی خود را با طعم دلخواه درست کنید.

نکات مهم برای درست‌کردن موهیتو در خانه

نکاتی که در روش طرز تهیه موهیتو در خانه به شما کمک خواهد کرد، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. اگر در مدل تهیه موهیتو‌ها که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود، دقت داشته باشید، احتمالا دیده‌اید که رنگ آن موهیتو‌ها، مایل به تیره است. دلیل این رنگ تیره، میکس شدن پوست لیمو به همراه لیمو است که باعث می‌شود رنگ موهیتو شما مقداری تیره‌تر شود.
  2. اگر شما از تلخی پوست لیمو، چندان لذتی نمی‌برید، می‌توانید لیموها را پوست گرفته و طعم‌های دیگری از انواع موهیتو را درست کرده و امتحان کنید.
  3. برای طرز تهیه موهیتو در خانه، شما می‌توانید ترکیبات ذکر شده و انواع جایگزین‌ها را با توجه به سلیقه خود تغییر دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید به طعم‌های جذاب باب سلیقه خود برسید.

خواص موهیتو

شاید فکر کنید که موهیتو تنها یک نوشیدنی خنک و گوارا است که برای فصل تابستان می‌تواند عطش شما را برطرف سازد. اما واقعیت این است که این نوشیدنی دارای خواص مختلفی است. مهم‌ترین خواص موهیتو شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ازبین‌بردن بوی بد دهان
  2. وجود آنتی‌اکسیدان
  3. تقویت دستگاه گوارشی و سلامت آن
  4. تقویت سلامت ایمنی بدن

سفارش موهیتو از سرویس غذای اسنپ

همان‌طور که خواندید، طرز تهیه موهیتو خانگی بسیار آسان است و از جمله بهترین نوشیدنی‌های فصل گرما محسوب می‌شود. باتوجه‌به توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم، شما می‌توانید به‌راحتی این نوشیدنی را درست کرده و از آن لذت ببرید.

به‌علاوه درصورتی‌که مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی گوارا و خوشمزه را در منزل ندارید، می‌توانید از طریق سرویس سوپرمارکت اسنپ، مواد لازم برای این نوشیدنی طبیعی را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *