طرز تهیه پیتزا مخلوط، پیتزایی همه‌فن‌حریف

طرز تهیه پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط را می‌توان به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین انواع پیتزا به‌حساب آورد. این مدل پیتزا در سراسر ایران و جهان طرف‌داران خود را دارد و هر کس یک‌بار آن را تست کند، تا همیشه عاشقش خواهد شد!

این پیتزا را می‌توانید به‌صورت ترکیبی با استفاده از موادی مانند سوسیس، کالباس، قارچ و… تهیه کنید. در واقع دستور استفاده از مواد موردنیاز آن قاعده و قانون خاصی ندارد و می‌توانید بر اساس سلیقه خود هرآنچه که دوست دارید را اضافه یا کم کنید.

«سفارش پیتزا سریع و آسان»

در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه پیتزا مخلوط بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا طرز تهیه این پیتزا به روش‌های مختلف را یاد بگیرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مواد موردنیاز برای تهیه پیتزا مخلوط

مواد لازم برای پیتزا مخلوط

در جدول زیر به مواد موردنیاز برای تهیه پیتزا مخلوط اشاره کرده‌ایم. شما با این میزان از مواد اولیه می‌توانید پیتزا مخلوط را برای حدودا ۴ نفر درست کنید.

در نظر داشته باشید هرکدام از مواد را که دوست نداشتید، می‌توانید حذف کنید یا حتی به‌عنوان جایگزینی برای آن، از ماده‌ی اولیه‌ی دیگری استفاده کنید.

مواد اولیه مقدار موردنیاز
سوسیس ۲۰۰ گرم
کالباس ۲۰۰ گرم
ذرت پخته شده یک قاشق غذاخوری
فلفل‌دلمه‌ای (سبز، زرد، قرمز) ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
خمیر پیتزا یک عدد بزرگ
سس پیتزا یک قاشق غذاخوری
آویشن به میزان لازم
روغن به میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل سیاه) به میزان لازم

مواد موردنیاز برای تهیه سس پیتزا مخلوط

مواد لازم برای سس پیتزا مخلوط

اگر دوست دارید تا پیتزای شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید در مراحل تهیه آن از سس مخصوص پیتزا استفاده کنید که برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار موردنیاز
سس گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی ۴ عدد متوسط
پودر سیر یک قاشق‌چای‌خوری
سیر ۲ حبه
ریحان یک قاشق‌چای‌خوری
آویشن یک قاشق‌چای‌خوری
روغن زیتون یک قاشق‌چای‌خوری
پونه خشک یک قاشق‌چای‌خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه

برای این که سس مخصوص پیتزا را نیز درست کنید، کار ساده‌ای پیش رو دارید و کافی است تا طبق روش زیر عمل کنید:

  • مرحله‌ی اول: اولین گام برای درست‌کردن یک سس خوشمزه برای پیتزا مخلوط این است که گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و خشک کنید. سپس با کمک یک رنده ریز آن را رنده کرده و به حالت پوره در بیاورید.
  • مرحله‌ی دوم: حالا ریحان‌ها را شسته و خشک کنید. سپس آن‌ها را کاملا ریز خردکرده و کنار بگذارید.
  • مرحله‌ی سوم: سیر‌ها پوست بگیرید و به‌صورت کاملا ریز خرد کنید یا با کمک یک رنده‌ی ریز، رنده کنید. طوری که در داخل سس حس نشود!
  • مرحله‌ی چهارم: حالا یک تابه را انتخاب کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. سپس مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید و سیر‌ها را نیز اضافه کرده و تفت دهید تا جایی که کاملا سرخ و طلایی شوند.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا نوبت به اضافه‌کردن سس گوجه‌فرنگی و گوجه پوره شده است. باید آن‌ها را نیز به تابه اضافه کرده و شروع به تفت‌دادن کنید تا رنگ گوجه‌فرنگی آزاد شود.
  • مرحله‌ی ششم: در ادامه باید آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پونه خشک را نیز اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.
  • مرحله‌ی هفتم: اگر دوست دارید تا طعم سس شما تند باشد، میزان استفاده از فلفل قرمز را کمی بیشتر کنید و در نهایت اجازه دهید تا مواد بجوشند و به غلظت مطلوبی برسند.
  • مرحله‌ی هشتم: در دقایق انتهایی پخت سس و قبل از این که آن را از روی حرارت بردارید، ریحان را اضافه کرده و زیر سس را خاموش کنید و بگذارید تا خنک شود و به سراغ مراحل درست‌کردن پیتزا بروید.

مراحل طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی به‌سادگی تمام

طرز تهیه پیتزا مخلوط

حالا که آماده‌ی درست‌کردن این پیتزای خوشمزه هستید، به سراغ مواد اولیه و موردنیاز برای تهیه آن می‌رویم. در نظر داشته باشید که روش‌های تهیه پیتزا بسیار متنوع است؛ اما ما سعی کردیم تا ساده‌ترین روش را آموزش دهیم که بتوانید یک پیتزای فوق‌العاده و خوشمزه داشته باشید.

  • مرحله‌ی اول: اولین قدم برای درست‌کردن پیتزا مخلوط خانگی، خردکردن و آماده‌سازی مواد اولیه است. برای انجام این کار در ابتدا فلفل‌دلمه‌ای را شسته و بعدازاین که آب اضافه‌ی آن گرفته شد، به کمک یک چاقوی تیز و تخته به‌صورت نگینی خرد کنید.
  • مرحله‌ی دوم: همچنین سوسیس و کالباس را نیز باید به‌صورت نگینی خرد کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از هر دوی این مواد استفاده کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از سوسیس یا کالباس به‌تنهایی نیز وجود دارد. قارچ‌ها را نیز بعدازاین که به‌خوبی شستید به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید.
  • مرحله‌ی سوم: حالا یک تابه در اندازه‌ی مناسب را انتخاب کرده و درون آن به میزان کافی روغن بریزید. اجازه دهید تا روغن به‌خوبی داغ شود، سپس سوسیس را به آن اضافه کرده و روی حرارت بالا تفت دهید تا کمی سرخ شده و خامی آن گرفته شود.
  • مرحله‌ی چهارم: بعد از سرخ‌شدن، سوسیس‌ها را از تابه خارج کنید. البته دقت داشته باشید که برای سرخ‌کردن سوسیس حتما دما بالا باشد. چرا که تفت‌دادن سوسیس با حرارت کم و برای مدت طولانی سبب پفکی و کمی سفت‌شدن آن می‌شود.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا نوبت به سرخ‌کردن قارچ‌ها می‌رسد. برخی از افراد برای تهیه پیتزا مخلوط، قارچ را خرد می‌کنند و برخی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند! سرخ‌کردن قارچ سبب ایجاد طعم بهتری در آن می‌شود.
  • مرحله‌ی ششم: شما می‌توانید چند ورق از قارچ‌ها را برای تزیین روی پیتزا نگه دارید و بقیه را به تابه اضافه کرده و تفت دهید. تفت‌دادن قارچ نیز باید با حرارت بالا انجام شود تا آب نیندازد و ریز نشود!
  • مرحله‌ی هفتم: در نهایت نوبت به سرخ‌کردن فلفل‌دلمه‌ای‌ها می‌رسد. باید آن‌ها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا فلفل‌دلمه‌ای به‌خوبی نرم شوند. در ادامه نیز مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.
  • مرحله‌ی هشتم: مواد پیتزای شما آماده است و باید به سراغ پخت نهایی پیتزا بروید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. در غیر این صورت آن‌ها را به‌صورت جداگانه روی خمیر پیتزا بریزید.
  • مرحله‌ی نهم: قالب پیتزا را انتخاب کنید و خمیر پیتزای آماده یا خمیری که خودتان درست کرده‌اید را درون قالب قرار دهید. خمیر پیتزا در عین پخت، ممکن است خیلی پف کند که برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید با استفاده از چنگال، چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.
  • مرحله‌ی دهم: حالا باید پیتزا را روی خمیر به‌صورت یکدست ریخته و پخش کنید. به‌عنوان اولین لایه، بهتر است تا مقداری پنیر پیتزا ریخته و مجددا روی آن کمی سس بریزید. سپس مخلوط سوسیس، فلفل‌دلمه‌ای و قارچ را روی پیتزا پخش کنید.
  • مرحله‌ی یازدهم: مجددا باید روی مواد را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش دهید. در نهایت با قارچ، فلفل‌دلمه‌ای رنگی و ذرت روی آن را تزیین کنید. دقت داشته باشید که ذرت شما حتما پخته باشد تا در عین آماده‌سازی سفت نشود. حتی می‌توانید از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید.
  • مرحله‌ی دوازدهم: پیتزای شما آماده است و تنها باید آن را بپزید. برای انجام این کار باید فر را از قبل به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس پیتزا را در فر قرار داده و بگذارید تا به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند و کاملا پخته شود.
  • مرحله‌ی سیزدهم: ممکن است که خمیر پیتزا در حین پخت، خشک شود که برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید درون یک کاسه فلزی مقداری آب بریزید و آن را نیز درون فر قرار دهید تا رطوبت ایجاد کند.
  • مرحله‌ی سیزدهم: بعد از گذشت این مدت پیتزای شما آماده است و می‌توانید آن را از فر خارج کنید. اگر دوست دارید تا روی پیتزای شما طلایی و پنیر آن برشته شود، به مدت ۲ دقیقه در دقایق انتهای پخت، گریل فر را روشن کنید.

بعد از خروج پیتزا از فر آن را برش دهید و با سس و نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود، سرو کرده و لذت ببرید.

نکاتی طلایی برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا

نکات تهیه پیتزا مخلوط

درست‌کردن پیتزا هرچند که ساده است؛ اما راز و رمز‌هایی دارد که آن را خوشمزه‌تر می‌کند. در ادامه به برخی از این راز‌های سربه‌مهر برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا مخلوط خانگی اشاره کرده‌ایم:

  1. اگر دوست دارید پیتزای شما بهتر پخته شود و طعم بهتری داشته باشد، باید بعدازاین که تمام مواد را روی خمیر پیتزا ریختید در حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا پیتزا استراحت کند و سپس آن را داخل فر بگذارید. با انجام این کار به ترد‌تر شدن پیتزا کمک خواهید کرد.
  2. در این دستور تهیه بیان کردیم که مواد را به‌صورت نگینی خرد کنید؛ اما سبزیجات و بقیه مواد را می‌توانید بنا به سلیقه خودتان در سایز‌های کوچک و بزرگ خردکرده و پیتزای خود را با آن تزیین کنید.
  3. همان‌طور که اشاره کردیم، برای طلایی شدن روی پیتزا در چند دقیقه آخر، گریل را روشن کنید. البته زمان استفاده از حالت گریل تنها یک تا ۲ دقیقه است و باید مراقب باشید تا روی پیتزا نسوزد.
  4. یکی از مواد اولیه‌ای که سبب خوشمزه شدن پیتزا می‌شود، پنیر آن است. پس اگر دوست دارید تا پیتزای شما حالت کششی بیشتری داشته باشد، از پنیر بیشتری استفاده کنید! همچنین شما می‌توانید از مخلوط چند پنیر مانند چدار، گودا و … در دستور تهیه استفاده کنید.

پیتزای مخلوط؛ ترکیبی از هر چه دلت بخواهد

طرز تهیه پیتزا بسیار ساده است و می‌توانید در خانه و بدون دردسر آن را تهیه کنید. البته اگر فرصت و زمان کافی برای انجام این کار را ندارید با سفارش پیتزا از طریق سرویس غذای اسنپ می‌توانید کار خود را راحت کنید و پیتزای دلخواه خود را سفارش دهید. در کل با سفارش آنلاین غذا از اسنپ بدون دردسر می‌توانید غذای دلخواه خود را از نزدیک‌ترین رستوران سفارش داده و در زمان کوتاهی تحویل بگیرد و میل کنید. به همین سادگی … به همین خوشمزگی!

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *