طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ فست‌فودی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله

پیتزا گوشت و قارچ معروف

پیتزا گوشت و قارچ یک پیتزای معروف، راحت و مشهور است که کمتر کسی را می‌توان یافت که در طول زندگی خود طعم آن را نچشیده باشد. پیتزا گوشت و قارچ بین‌المللی است و در منوی بیشتر غذاخوری‌ها در تمام دنیا می‌توانید آن را بیابید. این یعنی این پیتزا محبوب است و محبوبیتش بیهوده نیست.

این پیتزا از جمله پیتزا‌هایی محسوب می‌شود که بدون ژامبون و گوشت‌‍‌های فراوری شده آن را تهیه می‌کنند. همچنین کالری این غذا بالا است، پس بیشتر برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند غذا‌های سالم بخورند.

مواد لازم برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ

انتظاری به طعم پیتزا گوشت و قارچ

پیتزا گوشت و قارچ خانگی به‌قدری پرطرف‌دار است که می‌توان نوبل جهانی محبوبیت را به او تقدیم کرد. یک پیتزا با طرز تهیه‌ای ساده و سریع که حتی اگر حوصله آماده‌کردن آن در منزل را نداشتید، می‌توانید با سفارش آنلاین غذا از طریق سرویس غذای اسنپ آن را درب منزل یا در محل کار تحویل بگیرید. پیتزا گوشت و قارچ به دلیل وجود گوشت، قارچ و پنیر پیتزا کالری زیادی دارد. اما جای هیچ نگرانی نیست، چون در طرز تهیه این پیتزا میزان مواد اولیه کاملا به شما بستگی دارد. پس مطمئن باشید که می‌توانید میزان کالری را با کم‌کردن و پایین آوردن حجم مواد اولیه کاهش دهید.

مواد اولیه مقدار موردنیاز
پیاز یک عدد
فلفل‌دلمه‌ای رنگی یک الی ۲ عدد
گوشت چرخ‌کرده ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
خمیر پیتزا یک عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
رب گوجه‌فرنگی و سس کچاپ به میزان لازم
قارچ ۱۰۰ گرم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

مراحل تهیه پیتزا گوشت و قارچ

«خرید گوشت تازه»

برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ خانگی مراحل زیر را مرحله‌به‌مرحله دنبال کنید.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، ابتدا باید پیاز را پوست گرفته و آن را بشویید. سپس آن را خلالی یا نگینی و ریز خرد کنید. حالا یک تابه بزرگ آماده کرده در آن روغن بریزید و اجازه دهید تا تابه شما بر روی شعله به‌خوبی گرم شود.

مرحله‌ی دوم: بعد از گرم‌شدن تابه، حالا پیاز‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید. بهتر است که حرارت گاز شما کم باشد تا پیاز‌ها به‌خوبی تفت خورده و سرخ شوند.

مرحله‌ی سوم: بعد از اینکه پیاز‌ها به رنگ طلایی در آمدند، حالا گوشت چرخ‌کرده را که از یک ساعت قبل در دمای آشپزخانه قرار داده‌اید تا به دمای محیط برسد، از بسته‌بندی خارج کنید و درون تابه قرار دهید.

مرحله‌ی چهارم: ابتدای کار اجازه دهید تا گوشت شما از حالت یخ‌زدگی و انجماد خارج شود. بعد از اینکه گوشت کاملا از حالت سردی و انجماد خارج شد، آن را با پیازداغ مخلوط کرده و تفت بدهید.

مرحله‌ی پنجم: در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را به این ترکیب اضافه کنید. گوشت را به‌قدری تفت بدهید تا به‌خوبی سرخ شود. گوشت با سرخ‌شدن تغییر رنگ خواهد داد.

مرحله‌ی ششم: در گام بعد از طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، قارچ‌ها را بشویید و سپس آن‌ها را خرد کنید. حالا قارچ‌های خرد شده را به گوشت سرخ شده اضافه کنید و مجددا تمام مواد را با یکدیگر تفت دهید. قارچ‌ها نیز باید آب خود را ازدست‌داده و به همراه پیاز و گوشت و ادویه‌جات کاملا سرخ شوند.

مرحله‌ی هفتم: بعد از آن فلفل‌دلمه‌ای را شسته و آن را خرد کنید. سپس در ادامه به مواد مخلوط شده درون تابه اضافه کرده و تفت بدهید.

مرحله‌ی هشتم: در مرحله‌ی بعدی از پخت پیتزا گوشت و قارچ خانگی، به این مواد رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید. رب گوجه‌فرنگی بهتر است در مرحله‌ی آخر اضافه شود تا مواد همگی به‌خوبی پخته و سرخ شده باشند. رب گوجه‌فرنگی مانع از پخت کامل مواد می‌شود. به همین دلیل آن را در مرحله‌ی آخر اضافه می‌کنند.

پیتزا گوشت و قارچ داغ و لذیذ

مرحله‌ی نهم: بعد از آن درب ماهیتابه خود را ببندید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه تمام مواد با یکدیگر به‌خوبی تفت خورده و مخلوط شوند. در نهایت بعد از ۱۰ دقیقه مایه پیتزای شما سرخ شده و آماده است.

مرحله‌ی دهم: در ادامه طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، فر را روشن کنید و آن را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. باید ۱۵ دقیقه قبل از اینکه چیزی را درون فر قرار دهید، آن را روشن کنید تا محیط آن به‌خوبی گرم شود.

مرحله‌ی یازدهم: حالا خمیر پیتزا را آماده می‌کنیم. سینی فر یا ظرف مخصوص پیتزا را بر روی سطح کار آشپزخانه قرار داده و کف آن را چرب کنید. سپس خمیر پیتزا را درون آن گذاشته و آن را کاملا در سینی فر پخش کنید.

مرحله‌ی دوازدهم: در ادامه سس گوجه‌فرنگی یا سس کچاپ را بر روی خمیر پیتزا بریزید و با استفاده از پشت قاشق آن را بر روی سطح خمیر پیتزا به‌راحتی پخش کنید.

مرحله‌ی سیزدهم: بعدازاین کار نصفی از محتویات پیتزا را بر روی خمیر پر از سس گوجه قرار داده و مجددا پخش کنید. وقتی که تمام سطح خمیر پیتزا از محتویات پیتزا پر شد، حالا نصفی از پنیر پیتزای خود را بر روی این مواد بریزید. این کار کمک می‌کند تا پیتزای گوشت و قارچ شما طعم جذاب‌تری داشته باشد و بیشتر کش بیاید.

مرحله‌ی چهاردهم: در ادامه تهیه پیتزا گوشت و قارچ بعد از اینکه تمام سطح مواد پیتزا با پنیر پوشیده شد حالا بقیه مواد پیتزا را نیز بر روی خمیر و پنیر پیتزا‌ها ریخته و پخش کنید. در نهایت هم پنیر پیتزا‌های باقیمانده را بر روی سطح مواد ریخته و سعی کنید تمام سطح نهایی و خارجی پیتزای شما با پنیر پیتزا پوشیده شود.

مرحله‌ی پانزدهم: بعد از آن سینی فر حاوی خمیر پیتزا را به مدت‌زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در داخل فر بگذارید و اجازه دهید تا سطح خمیر پیتزا برشته و طلایی‌رنگ شود. بعد از گذشت این مدت‌زمان و طلایی شدن سطح پنیر پیتزا، حالا سینی فر را خارج کرده و اجازه دهید تا پیتزای شما به طور کامل خنک شود.

مرحله‌ی شانزدهم: برای تزئین‌کردن، پیتزا را درون ظرف دیگری قرار داده و برش بزنید. بعد از آن می‌توانید با استفاده از آویشن، سس فرانسوی، سس گوجه‌فرنگی یا همان سس کچاپ، سطح پیتزا را تزیین کنید. پیتزا گوشت و قارچ به دلیل عدم وجود ژامبون و سوسیس یا به عبارتی گوشت‌های صنعتی فراوری شده طرف‌داران بسیار زیادی دارد، چون سالم‌تر است. در نهایت اگر حوصله تهیه پیتزا در منزل را نداشتید می‌توانید با سفارش آنلاین پیتزا از سرویس غذای اسنپ، یک پیتزای گوشت و قارچ لذیذ، معطر و داغ را در محل کار یا منزل خود تحویل بگیرید.

پیتزا گوشت و قارچ و یک دنیا امید و آرزو

در این مطلب با یک طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ خانگی لذیذ و پرطرف‌دار شما را همراهی کردیم. تهیه غذا‌هایی مانند پیتزا در منزل اصلا سخت و دشوار نیست. اما به دلیل ترکیب و شکل خاصی که دارند تمام افراد خصوصا کودکان، طرف‌دار این‌گونه غذا‌ها هستند. فست‌فود‌ها در حالت کلی می‌توانند سالم تهیه شوند، به‌شرط اینکه یا آن‌ها را از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های معتبر تهیه کنید یا از سایت‌های حرفه‌ای و معروف این غذا را سفارش دهید.

سفارش آنلاین غذا نیز دیگر امری سخت و غیرممکن نیست. تنها با چند اشاره بر روی صفحه گوشی یا کلیک موس می‌توانید به انتظار بی‌پایان خود پایان داده و یک پیتزای معطر و پرطرف‌دار را به‌راحتی آماده و حاضر برای خورده شدن، تحویل بگیرید. درهرحال اگر تصمیم گرفتید این پیتزا را در منزل تهیه کنید سوپرمارکت تحویل فوری اسنپ هم در کنار شماست تا در زمانی اندک و با کیفیتی عالی، تمام مواد اولیه موردنیاز شما را تحویل دهد.

همچنین برای ساده‌تر کردن روند تهیه غذای شرکتی، می‌توانید از سرویس سفارش غذای سازمانی اسنپ بهره ببرید. این سرویس به شما امکان می‌دهد ناهار کارکنان را به‌طور کارآمد و با هزینه‌ای مناسب تهیه کنید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *