مالدیو کجاست؟ راهنمای سفر به مالدیو + جاهای دیدنی

مالدیو کجاست

مالدیو یکی از پرطرف‌دارترین و زیباترین مقاصد گردشگری جهان است. این مکان زیبا طبیعتی بکر و اسرارآمیز دارد. جزیره زیبای مالدیو جان می‌دهد برای سفرهای عاشقانه دونفره و دورشدن از هیاهوی زندگی مدرن. قبل از رزرو بلیط پرواز خارجی می‌خواهید با این بهشت استوایی بیشتر آشنا شوید؟ هرآنچه لازم است درباره سفر به مالدیو بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

مالدیو کجاست؟

کشور مالدیو یا بهتر بگوییم جمهوری مالدیو نام یکی از جزایر اقیانوس هند است که ۱۱۹۲ جزیره کوچک و زیبا را در خود جای داده است. این جزایر بکر و دل‌انگیز فرصت خوبی برای غواصی‌کردن و ماهی‌گرفتن برایتان فراهم می‌کنند. مالدیو با ۷ استان حدود ۲۹۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. این کشور زیبا کم‌ارتفاع‌ترین کشور آسیاست و حدود ۵۰۰هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. مردم محلی مالدیو با کشاورزی، ماهیگیری و فروش صنایع دستی به گردشگران کسب درآمد می‌کنند. از آنجایی که ماهیگیری یکی از مهم‌ترین شغل‌های مردم این منطقه محسوب می‌شود، جای تعجب نیست که لذیذترین و معروف‌ترین غذاهایشان شامل ماهی است.

وضعیت آب‌وهوایی مالدیو

زمستان مالدیو از ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و ۱۰ آذرماه به پایان می‌رسد. با اینکه آب و هوای مالدیو در زمستان معتدل است، در این بازه زمانی مسافر کمتری خواهان سفر به این منطقه است. اگر ‌دنبال سفر کم‌هزینه‌تر به مالدیو هستید، باید بلیط هواپیما را برای این بازه زمانی رزرو کنید. پس از پایان زمستان، یعنی از ۱۰ آذر، تابستان این منطقه شروع می‌شود که تا ۱۰ اردیبهشت دارد. در این بازه از سال هوای شرجی و تابستانی بر این منطقه از کره زمین حکم‌فرماست. یکی از رایج‌ترین پدیده‌های جوی غالب بر کشور مالدیو باران‌های موسمی است که در بازه‌های زمانی ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور و ۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین در قالب ۲ سامانه بارشی وارد مالدیو می‌شود.

بهترین زمان سفر به مالدیو

بیشتر افراد فصل تابستان را برای سفر به این منطقه زیبا و لذت‌بردن از جزایر بکر آن ترجیح می‌دهند، به همین دلیل در بازه آذر تا اردیبهشت این منطقه شلوغ‌تر از همیشه است و قیمت بلیط هواپیما و هزینه‌های اقامت در این جزیره افزایش می‌یابد. این در حالی است که بسیاری از افراد معتقدند که زمستان بهترین فصل سفر به مالدیو است. زمستان‌ها مالدیو خلوت‌تر، هوایش معتدل و هزینه اقامت و استفاده از تفریحات مالدیو نیز کمتر است.

معروف‌ترین فستیوال‌های مالدیو

یکی از بهترین قسمت‌های سفر مالدیو شرکت در فستیوال‌های جذاب و معروف است. جالب است بدانید که مردم مالدیو مسلمان‌اند و بسیاری از فستیوال‌هایشان مناسبت‌های مذهبی دارد. ۱۰ روز اول ربیع‌الاول در این جزیره جشن‌های گرامیداشت مقام پیامبر اکرم برگزار می‌شود. جشنواره کودا یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های این منطقه زیباست که به‌مناسبت دیدن ماه شوال و جشن‌گرفتن عید فطر در مالدیو برگزار می‌شود. در این جشنواره‌های مذهبی می‌توانید آیین‌های گروهی زیبایی را مشاهده و از خوراکی‌های خوشمزه مردم محلی نوش جان کنید.

فستیوال‌های قایق‌سواری و غذای محلی نیز ۲ فستیوال مهم مالدیو محسوب می‌شوند. در فستیوال قایق‌سواری شاهد رقابت پرشور قایق‌سواران خواهید بود و در فستیوال غذای محلی طعم دلچسب غذاهای محلی این منطقه را می‌چشید و با فرهنگ و آداب‌ورسوم آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو

مالدیو همان جایی است که آرامشی وصف‌نشدنی برایتان به ارمغان می‌آورد. استراحت در سواحل زیبای مالدیو و چشم‌دوختن به جزایر مرجانی تجربه‌ای ناب از سفر به این نقطه زیبا از کره زمین برایتان به یادگار می‌گذارد. شگفتی‌های مالدیو به سواحل و طبیعت بکر آن ختم نمی‌شود و می‌توانید با بازدید از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو اوقات خوشی برای خودتان رقم بزنید. در این قسمت از مقاله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. جزیزه مافوشی

جزیره مافوشی یکی از پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی مالدیو محسوب می‌شود. از پایتخت مالدیو (ماله) تا این جزیره بکر و زیبا حدود یک ساعت و نیم فاصله است. یکی از نقاط قوت این جزیره امکانات رفاهی و تفریحی آن است: با سفر به این جزیره هم از شگفتی‌های زیباترین جاذبه مالدیو دیدن می‌کنید و هم با تفریحاتی مانند موج‌سواری و قایق‌سواری خوش می‌گذرانید.

۲. ساحل براق جزیره وادهو

در یکی از شب‌های اقامت در مالدیو، به دیدن ساحل براق جزیره وادهو بروید و با خارق‌العاده‌ترین پدیده این منطقه شگفت‌زده شوید. در تاریکی شب انعکاس نور ماه روی آب ظاهری براق و رؤیایی به آب روان جزیره می‌بخشد. محققان معتقدند فیتوپلانکتون‌های آب دریا مسئول این اتفاق زیبا و شگفت‌انگیزند. بازدید از ساحل براق جزیره وادهو را در برنامه سفر به مالدیو بگنجانید و از لذت تماشای این منظره جذاب و رؤیایی بهره‌مند شوید.

۳. جزیره باآتول

جزیره باآتول یکی دیگر از هزاران جزایر مرجانی مالدیو است که دیدنش خالی از لطف نیست. صخره‌های مرجانی و ماسه‌های درخشان زیبایی این جزیره شگفت‌انگیز را دوچندان می‌کنند. یکی دیگر از زیباترین جلوه‌های طبیعی این جزیره بکر آب شفاف آن است. این منطقه به‌قدری پرطرف‌دار است که در هر فصلی از سال مملو از گردشگر و توریست است. خوشبختانه امکانات رفاهی و هتل‌های لوکس برای اقامت گردشگران در جزیره هیجان‌انگیز باآتول فراهم است.

۴. جزیره هووان‌فوشی

این جزیره یکی دیگر از زیباترین جزایر مالدیو است که جزو پرطرف‌دارترین جاذبه‌های طبیعی این کشور محسوب می‌شود. برای رفتن به این جزیره مرجانی زیبا باید سوار قایق‌های پرسرعت شوید و از میان آب‌های خروشان اقیانوس هند عبور کنید. مرکز اسپای زیر آب دلیل دیگری است که گردشگران را به این منطقه از مالدیو می‌کشاند. با این تفاسیر بازدید از این جزیره هم فال است و هم تماشا. با گنجاندن جزیره هووان‌فوشی در برنامه سفر به مالدیو لذت تماشای این شگفتی‌ها را به خودتان هدیه کنید.

۵. جزیره جیراوارو

جزیره جیراوارو که به جزیره چهارفصل هم معروف است، جاذبه طبیعی دیگری است که در سفر به مالدیو باید به آن سر بزنید. یکی از شگفتی‌های این جزیره زیبا وجود گونه‌های جانوری مختلف است؛ با گشت‌وگذار در جزیره جیراوارو می‌توانید گونه‌هایی نظیر قناری سینه‌سرخ، خرچنگ و پروانه را از نزدیک ببینید.

۶. رستوران ساب‌سیکس

یکی دیگر از جاهای دیدنی مالدیو رستوران ساب‌سیکس است. ساب‌سیکس معروف‌ترین رستوران مالدیو است که با فضای شگفت‌انگیزش حال‌وهوایتان را عوض می‌کند. با رفتن به این رستوران با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم طعم دلچسب انواع غذاهای محلی مالدیو را می‌چشید و هم از فضای هیجان‌انگیزش بازدید می‌کنید. لوسترهایی به‌شکل مرجان دریایی به سقف رستوران نصب شده‌اند تا فضای دل‌انگیز جزیره را برای گردشگران تداعی کند.

۷. مسجد جامع مالدیو

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و اسلامی مالدیو مسجد جامع یا مسجدالسلطان است. اگر به بازدید از جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، در سفر به مالدیو از مسجد جامع که در شهر ماله قرار دارد، دیدن کنید. بسیاری از افراد بزرگ و معروف در این مسجد به خاک سپرده شده‌اند.

۸. ساحل مصنوعی ماله

گرچه این ساحل مصنوعی و حاصل زحمات انسان‌هاست، یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های مالدیو محسوب می‌شود. این جاذبه در هر زمانی از سال پذیرای مسافران و گردشگرانی است که می‌خواهند در مکانی زیبا استراحت و تفریح کنند. غواصی، موج‌سواری و قایق‌سواری تفریحاتی‌اند که در این جاذبه زیبای مالدیو برایتان فراهم است. امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها و کافه‌های مختلف هم در نزدیک ساحل قرار دارند.

۹. بازار ماهی

یکی از اصلی‌ترین شغل‌های مردم محلی مالدیو ماهیگیری است. بازار ماهی‌فروشان یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که بهتر است فرصت دیدنش را از دست ندهید. ماهیگیران این منطقه انواع ماهی‌ها را از اقیانوس بی‌انتهای هند صید می‌کنند و در بازار ماهی مالدیو می‌فروشند. آشپزی یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات سفر است، پس اگر حال‌وحوصله‌اش را دارید، سری به این بازار بزنید، ماهی مدنظرتان را بخرید و با طبخ ماهی تازه و لذیذ دلی از عزا دربیاورید.

۱۰. موزه ملی

موزه ملی یکی از جاذبه‌های تاریخی مالدیو است که در ماله قرار دارد. این بنای تاریخی بازمانده کاخی قدیمی به‌نام کاخ سلطان است. با بازدید از این موزه می‌توانید انواع آثار تاریخی، لباس‌ها و ظروف قدیمی تزئین‌شده با طرح‌های باستانی و جواهرات زیبا و چشم‌نواز قدیمی را مشاهده کنید و با فرهنگ مردمان این سرزمین بیشتر آشنا شوید.

مالدیو ایران کجاست؟

یکی از جزایر زیبای خلیج فارس که جزیره شیدور نام دارد، به مالدیو ایران معروف است. زیبایی این جزیره مرجانی چنان خیره‌کننده است که گردشگران این منطقه را همتای ایرانی جزیره مالدیو می‌دانند.

سخن پایانی

حالا می‌دانید جزیره مالدیو کجاست و چه شگفتی‌هایی در این سفر منتظر شماست. برای سفر به مالدیو پرشگفتی می‌توانید از خدمات تور مالدیو ایرلاین‌های معتبر استفاده کنید و با جمعی از افراد خبره راهی سرزمین شگفتی‌ها شوید. اکنون که فصل تابستان مالدیو آغاز شده است، زمان مناسبی برای رفتن به این منطقه و عوض‌کردن حال‌وهوایتان است. پس تا دیر نشده برای رزرو بلیط پرواز از اسنپ اقدام کنید.

آیا تابه‌حال به مالدیو سفر کرده‌اید؟ تجربیات‌تان از این سفر شگفت‌انگیز را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *