گمشده‌های عجیب؛ از نوزاد تا ذرت مکزیکی!

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که فکر می‌کنند کسانی که وسایلشان را در ماشین جا می‌گذراند حواس پرت هستند یا ذهنشان خیلی درگیر است، اما واقعیت این است که جاگذاشتن کیف، موبایل و یا وسایل متفرقه در ماشین ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. در این جور مواقع یکدفعه انگار توی دل آدم خالی می‌شود؛ مخصوصا اگر یک وسیله شخصی مانند گوشی همراه را جا گذاشته باشید. بعد از فروکش کردن احساس نگرانی و خودسرزنشگری حتما از خود سوال می‌کنید که حالا باید چه کار کرد.
خوشبختانه ما در اسنپ تلاش می‌کنیم تا اشیای گمشده در سلامت کامل و به سرعت به دست صاحبان اصلی‌شان برسد. اگر دوست دارید با نحوه بازگرداندن اشیای مفقودی و یا عجیب‌ترین و ارزشمندترین اشیایی که مسافران در اسنپ جا گذاشتند آشنا شوید، با ما همراه باشید. در این مطلب به سوالاتی از این دست که مردم بیشتر چه چیزهایی را در اسنپ جا می‌گذارند و یا در کدام شهرها فراموشکارتر هستند پاسخ می‌دهیم.

فراموشکارترین روز سال

در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ به طور کلی ۸۶ هزار و ۴۴ گزارش مفقودی توسط واحد پشتیبانی اسنپ دریافت شده است. چهارشنبه (۲۲ اسفند) در تقویم اشیای گمشده اسنپ یک روز مهم به شمار می‌رود زیرا بیشترین گزارش‌ها مربوط به‌ اشیای مفقودی در این تاریخ به ثبت رسیده است. روز جمعه ( ۶ مهر) هم با کمترین گزارش‌های مربوط به اشیای مفقودی رکورد روز حواس‌جمعی را زده است! به طور کلی روزهای چهارشنبه مسافران اسنپ بیشتر وسایلشان را جا می‌گذارند و روزهای جمعه و تعطیل گزارش‌های اشیای مفقودی کاهش می‌یابد. بنابراین توصیه ما به شما کاربران مسافر عزیز این است که چهارشنبه‌ها حواستان را بیشتر جمع کنید.
از بین تمام گزارش‌های دریافت شده از اشیای مفقودی حدودا ۷۸٪ از گزارشات توسط کاربران مسافر اعلام شده است.

متداول‌ترین گمشده‌ها

گوشی تلفن همراه یکی از رایج‌ترین اشیایی است که مسافران در اسنپ جا می‌گذارند، اما به طور معمول گزارش‌های دریافتی مفقودی شامل وسایلی مانند کیف، تلفن همراه، کلید، طلا، مدارک، پوشاک، فلش، شارژر، عینک، لوازم تزئینی و جانبی، کارت شناسایی و کارت بانکی می‌شود.

عجیب‌ترین جامانده‌ها در اسنپ

روزانه به طور متوسط ۴۶۸ گزارش در مورد اشیای مفقودی توسط کارشناسان پشتیبانی مرکز تماس دریافت و پیگیری می‌شود که در این بین گزارش‌هایی از اشیای عجیب هم شنیده می‌شود که می‌تواند برای شما هم جالب باشد. شاید عجیب‌ترین گزارش مربوط به کاربر راننده‌ای بود که با اسنپ تماس گرفت تا اعلام کند مسافر نوزاد چند ماهه‌اش را در اسنپ جا گذاشته! از دیگر عجایب جامانده‌ها باید به گزارش‌هایی مربوط به گم شدن خرگوش یا ذرت مکزیکی اشاره کنیم.

ارزشمندترین‌ها

کاربران راننده اسنپ بارها امانت‌داری و درستکاری خود را ثابت کرده‌اند؛ آنها به خوردن نان حلال اعتقاد دارند، بنابراین بدون هیچ چشم‌داشتی گمشده‌های ارزشمند را به دست صاحبانشان می‌رسانند. اگر بخواهیم تمام این خوبی‌ها و امانتداری‌ها را نام ببریم فهرست بلندبالایی خواهد شد که ممکن است از حوصله خارج باشد، اما در ادامه می‌توانید فهرست تعدادی از اشیای گمشده را که توسط رانندگان درستکار اسنپ به سلامت به دست صاحبانشان رسیده ببینید:
یک چک ۴۰۰ میلیون تومانی توسط آقای سلیمان نوروزی‌آزاد به دست صاحبش رسید. روایت کامل این اتفاق را اینجا بخوانید.
کیف پولی با ۲۰ هزار دلار وجه نقد در ماشین آقای پاشایی ثابت کاربر عزیر راننده اسنپ جا مانده بود که ایشان به سلامت به دست صاحبش رساند. شما می‌توانید داستان این راننده امین را از اینجا بخوانید.
یک انگشتر برلیان و یک گوشی همراه آیفون ایکس در ماشین جا مانده بود که آقای مرتضی رجنی به سلامت تحویل مسافر داد.
۵ هزار دلار مسافری که راهی فرودگاه بود در ماشین آقای محمدرضا آقاعلی جا ماند و این کاربر راننده درستکار این مبلغ را به خانواده مسافر تحویل داد. خانواده اسنپ در جشن تولد چهارسالگی این سامانه از این کاربر راننده امین تقدیر کردند.
کیسه‌ای حاوی طلا توسط راننده درستکار اسنپ آقای جواد محروقی به مسافر تحویل داده شد.
– یکی از مسافران اسنپ یک کیسه حاوی طلا -شامل یک نیم ست، ۴ عدد النگو و ۲ عدد انگشتر- را در ماشین آقای مجید حیدری جا گذاشته بود که به ایشان برگردانده شد.

پایتخت‌نشین‌ها فراموشکارترین مسافران اسنپ

اسنپ امروز در بیش از ۱۲۰ شهر بزرگ و کوچک ایران به مردم عزیزمان خدمت‌رسانی می‌کند در بین تمامی این شهرها پایتخت‌نشینان فراموشکارترین مسافران اسنپ هستند. بیشترین آمار گزارش‌های مفقودی پس از تهران به ترتیب مربوط به مشهد، اصفهان، شیراز، قم، کرج، یزد، قزوین است. در جدول زیر می‌توانید فراموشکارترین شهرهای اسنپ را مشاهده کنید.

نحوه پیگیری اشیای مفقوده در اسنپ

اگر شما وسیله‌ای را در اسنپ جا گذاشته باشید یا کاربر راننده هستید و می‌خواهید شی گمشده‌ای را تحویل دهید در هر دو صورت روند پیگیری آن بسیار ساده است. اعلام گزارش مفقودی اولین کاری است که باید انجام دهید. بعد از آن می‌توانید از واحد پشتیبانی پیگیری‌ها را انجام دهید. شما کاربران عزیز (راننده و مسافر) می‌توانید از طریق تماس با واحد پشتیبانی (به شماره‌ ۰۲۱۴۱۸۴۹۰۰۰) گزارش مفقودی خود را ثبت کنید. بعد از دریافت گزارش، واحد پشتیبانی اسنپ، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. لطفا در نظر داشته باشید که هزینه ارسال شی جامانده بر عهده کاربر مسافر است.

اشتراک گذاری: