قابلیت ارسال موقعیت مکانی زنده به کاربر راننده

هنگام استفاده از اسنپ، گاهی اوقات ناآشنا بودن مبدا سفر یا انتخاب نادرست مبدا در اپلیکیشن، باعث می‌شود کاربر راننده نتواند به‌سادگی شما را پیدا کند و این سردرگمی و اتلاف وقت برای شما و کاربر راننده تجربه‌ی سفر ناخوشایندی را رقم می‌زند. طبق داده‌های سرویس خودرو، بیش از ۶۰ درصد کاربران راننده مسافران را در جایی متفاوت از مبدأشان در اپلیکیشن سوار می‌کنند و ۳۰ درصد کاربران مسافر در پیدا کردن کاربر راننده در مبدا دچار مشکل می‌شوند.

برای حل این مساله، اسنپ قابلیتی به نام «اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده‌ی کاربر مسافر» را به کاربران معرفی کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید موقعیت مکانی خود را به‌صورت لحظه‌ای و زنده برای مدت زمان محدودی با کاربر راننده به اشتراک بگذارید تا او بتواند راحت‌تر و سریع‌تر شما را در مبدا پیدا کند.

روش استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده

پس از آنکه کاربر راننده‌ سفر شما را قبول کرد، روی صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن اسنپ، پیامی مبنی بر امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده با کاربر راننده را مشاهده می‌کنید. با انتخاب این گزینه، کاربر راننده می‌تواند مکان شما را به صورت زنده در اپلیکیشن خود ببیند و به سمت شما حرکت کند. همچنین شما در صفحه‌ی چت سوپراپ اسنپ هم به این گزینه دسترسی دارید.

به یاد داشته باشید که باید حتما مجوز دسترسی به موقعیت مکانی‌تان را به اپلیکیشن اسنپ بدهید و در طول اشتراک‌گذاری موقعیت زنده از اپلیکیشن خارج نشوید.

چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده، متوقف می‌شود؟

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده، به محض آغاز سفر و انتخاب گزینه‌ی «مسافر سوار شد» توسط کاربر راننده و همینطور در پایان سفر به‌صورت خودکار متوقف می‌شود. پس از آن کاربر راننده و اسنپ به موقعیت مکانی شما دسترسی نخواهند داشت.

همچنین شما می‌توانید پیش از آغاز سفر هم هر زمان که بخواهید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی‌تان را متوقف کنید. برای انجام این‌کار می‌توانید وارد صفحه‌ی ارسال پیام به کاربر راننده شوید و روی لینک موقعیت مکانی، توقف اشتراک‌گذاری را بزنید، سپس پیام توقف اشتراک‌گذاری را تایید کنید.

نکته: توجه داشته باشید که اسنپ با احترام به حریم خصوصی کاربرانش موقعیت مکانی آن‌ها را فقط در حین سفر و با رضایت آن‌ها ذخیره می‌کند و پس از توقف سفر، این دیتا غیرقابل دسترس برای کاربران راننده و اسنپ است.

آیا کاربر راننده هم می‌تواند موقعیت مکانی خود را با کاربر مسافر به اشتراک بگذارد؟

«به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده» امکانی است که فقط در اپلیکیشن مسافر اسنپ فعال است. هنگامی که کاربر مسافر موقعیت مکانی خود را برای کاربر راننده ارسال می‌کند، راننده پیامی با عنوان «موقعیت مکانی زنده به اشتراک گذاشته شد» دریافت می‌کند. با لمس دکمه «گفت‌وگو» در اپلیکیشن، کاربر راننده وارد قسمت چت با مسافر شده و با لمس نقشه، محل حضور مسافر را که با یک نقطه سبز مشخص شده است در صفحه اصلی اپلیکیشن خود مشاهده می‌کند و می‌تواند به سمت کاربر مسافر حرکت کند.

نکات مهم درباره قابلیت اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی زنده

  • لینک موقعیت مکانی فقط از طرف شما ارسال می‌شود و کاربر راننده فقط می‌تواند آن را دریافت کند.
  • اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی تا زمانی که خود شما آن را متوقف کنید یا کاربر راننده گزینه‌ی «مسافر سوار شد» را انتخاب کند، نهایتاً تا ۱۰ دقیقه فعال است و پس از آن به‌صورت خودکار متوقف می‌شود.
  • استفاده از این قابلیت برای زمانی که کاربران راننده و کاربران مسافر با مبدا به‌خوبی آشنا نیستند و ممکن است در انتخاب مبدا سفر اشتباه کرده باشند، بسیار کاربردی است.
  • وقتی در مکان‌هایی مثل دانشگاه، رستوران، یا محوطه‌های بزرگ هستید، می‌توانید با استفاده از این قابلیت، حرکت خود را به سمت در خروجی به کاربر راننده نشان دهید.
  • قابلیت نمایش موقعیت مکانی زنده، از اتلاف وقت شما و کاربر راننده جلوگیری می‌کند و در مواردی که با محل مبدا آشنایی کافی ندارید، به هر دو کمک می‌کند تا سریع‌تر و راحت‌تر یکدیگر را پیدا کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *