راهنمای آسان برای خرید لپ تاپ + روش خرید به‌صرفه

فارغ از شغل، موقعیت تحصیلی و…، نیاز به خرید لپ تاپ برای همه وجود دارد. لپ‌تاپ‌ها با امکاناتی که ارائه می‌کنند، امکان شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مجازی، برنامه‌نویسی، استفاده از امکانات اولیه مانند تایپ، فیلم‌دیدن و هزار و یک مورد دیگر را در اختیارتان قرار می‌دهند. وجود یک لپ‌تاپ برای بیشتر افراد ضروری است یا دست‌کم به پیش‌برد اهداف مختلف و نیازهای گوناگونشان کمک شایانی می‌کند. اما صحبت از خرید لپ‌تاپ که می‌شود، باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در این مقاله، راهنمایی برای خرید لپ‌تاپ تدارک دیده‌ایم که مسیر خرید را برایتان هموارتر و آسان‌تر می‌کند.

آشنایی با ویژگی‌های فنی لپ‌تاپ‌ها و سخت‌افزار آن‌ها

در زمینه شناخت فنی لپ‌تاپ باید انواع سیستم‌های عامل را بشناسید. این سیستم‌ها ازنظر دسترسی به نرم‌افزارها و ظاهر با یکدیگر متفاوت‌اند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ویندوز؛ رایج با کاربری ساده و دسترسی آسان به انواع نرم‌افزارها
  • macOS؛ سرعت بالا و کاربری بسیار مطلوب و آسان
  • Linux OS؛ برای حرفه‌ای‌ها و برنامه‌نویس‌ها

در گام بعدی باید به‌سراغ پردازنده لپ‌تاپ موردنظرتان بروید. دو پردازنده اینتل (intel) و ای‌ام‌دی (AMD) در طول سالیان مدید در رقابت شدید با یکدیگر بوده و هستند. هریک از این دو برند دارای مدل‌های بسیار قوی از پردازنده هستند و شاید نتوانیم یکی را بر دیگری برتر بدانیم. در زمان خرید لپ‌تاپ باید بنا به نیازی که از این وسیله دارید، دست به انتخاب بزنید.

ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ تاپ

برای خرید لپ‌تاپی مطلوب به کارت گرافیکی آن هم دقت داشته باشید. دو شرکت Nvidia و AMD، بهترین کارت‌های گرافیکی را به بازار عرضه می‌کنند. موارد دیگری هم موجود است که باید براساس نیازهایتان به سراغشان بروید. دقت کنید که برای کارهای گرافیکی سنگین مانند طراحی یا در صورت گیمربودن به کارت گرافیکی بسیار باکیفیت یا مجزا برای سیستم نیاز خواهید داشت.

برای پردازش داده‌های لپ تاپ به حافظه‌ای قوی و مطلوب نیاز است. معمولاً ۸ گیگ رم یا حافظه برای کاربران معمولی و لپ‌تاپ‌های عادی کافی است. با این حال، یادتان نرود که هرچقدر رم دستگاه قوی‌تر و بالاتر باشد، کیفیت پردازش داده‌ها هم بیشتر می‌شود.

هارددیسک لپ‌تاپ هم از بخش‌های به‌شدت مهم در سخت‌افزار آن است. با وجود هاردیسک است که می‌توانید اطلاعات مختلف را در این وسیله ذخیره کنید. دیتای سیستم عامل هم در این بخش از لپ‌تاپ قرار می‌گیرد و حفظ می‌شود. بیشتر هارددیسک‌های امروزی از نوع SSD هستند که کیفیت و سرعت بالاتری نسبت به هم‌تایان قدیمی‌تر خود یعنی HDD دارند.

توجه به شکل و ظاهر مناسب لپ‌تاپ

به ویژگی‌های ظاهری لپ‌تاپ هم که باید حتماً دقت کنید. برای مثال، اندازه صفحه نمایش را متناسب با نیاز و خواسته‌هایتان در نظر بگیرید. فناوری ساخت پنل هم مهم است. از یکی از این سه فناوری برای ساخت پنل لپ‌تاپ استفاده می‌شود:

  • IPS؛ کیفیت تصویر مناسب
  • TN ؛ کیفیت تصویر نسبتاً پایین
  • OLED؛ کیفیت تصویر واضح و خوب

به رزولوشن تصویر هم در زمان خرید لپ‌تاپ توجه داشته باشید. هرچه رزولوشن یک لپ‌تاپ بالاتر باشد، کیفیت تصویر آن هم بالاتر می‌رود. لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با رزولوشن‌های مختلف و شامل HD و FHD و QHD و ۴K در بازار قابل‌خریداری هستند. پایین‌ترین رزولوشن هم HD است. اگر گیمر هستید یا دوست دارید که فیلم‌ها و تصاویر مختلف در لپ‌تاپ را با کیفیت بالا ببینید، باید به‌سراغ مدل‌های ۴K بروید.

در خرید لپ‌تاپ به کیبورد و تاچ‌پد آن هم دقت کنید. برای مثال، به طراحی و ارگونومی این بخش‌های وسیله توجه داشته باشید. اگر قرار است که از لپ‌تاپ خود برای تایپ یا اموری مانند طراحی و تولید محتوا استفاده کنید، حتماً باید کیبوردی راحت و تاچ‌پدی قوی داشته باشد. به پورت‌های وسیله و امکان اضافه‌کردن الحاقات و وسایلی مانند موس هم دقت کنید. باید ببینید که کالای موردنظرتان، متناسب با نیازهایتان در این زمینه هست یا خیر.

خرید لپ‌تاپی با باتری قوی

در تهیه لپ‌تاپ همیشه به ظرفیت باتری آن نگاهی جدی داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی‌ این دستگاه امکان حمل آن است. پس باید به‌سراغ خرید لپ‌تاپی بروید که بدون برق، برای مدتی معقول و مناسب کار می‌کند. البته همیشه باید نگاهی عمیق به خواسته‌ها و ترجیحات شخصی خود هم داشته باشید. برای مثال، شاید دغدغه حمل لپ‌تاپ و کارکردن بدون برق با آن را ندارید. گیمرها و کسانی که به‌دنبال بازی‌های رایانه‌ای هستند، نیاز چندانی به کار با لپ‌تاپ بدون برق ندارند. این موضوع وابسته به نیازهای شماست. با این حال، هرچه باتری لپ‌تاپ قوی‌تر باشد، بهتر است. پس در زمان خرید، به این موضوع دقت کنید. عدد بالاتر حجم باتری لپ‌تاپ نشانه قوی‌تربودن آن در این زمینه است.

بهترین برندهای خرید لپ تاپ در بازار ایران

برای خرید لپ‌ تاپ و انتخاب گزینه مناسب باید چشم‌اندازی نسبت به بهترین‌های موجود در بازار داشته باشید. برای همین، در این بخش از مقاله می‌خواهیم تعدادی از برندهای معروف بازار برای خرید لپ‌تاپ را به شما معرفی کنیم. اگر نام برندهای معتبر و معروف را به‌خاطر بسپارید، در زمان انتخاب و خرید کالا، هوشمندانه‌تر عمل خواهید کرد و زمان کمتری از شما برای شناخت بهترین‌ها صرف خواهید کرد. از جمله برندهای مطلوبی که در حال حاضر در بازار ایران در دسترس‌اند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برند ایسوس (Asus)
  • برند ریزر (Razer)
  • برند ایسر (Acer)
  • برند ام اس آی (MSI)
  • برند دل (Dell)
  • برند اپل (Apple)
  • برند لنوو (Lenovo)

این برندها محصولات و مدل‌های بسیار متنوعی را در اختیار مشتریان می‌گذارند. با بودجه‌های مختلف می‌توانید از میان این برندها، اقدام به پیداکردن مورد مطلوب و دلخواه خود کنید. برند ایسوس و ریزر از آن مواردی هستند که در سال‌های اخیر و با افزایش بسیار زیاد قیمت‌ها، توانسته‌اند با مدل‌های اقتصادی‌تر خود، نظر مشتریان بازار وطنی را بیشتر از همیشه به خود جلب کنند. موارد دیگر این فهرست هم در بازار ایرانی در دسترس‌اند و مدل‌های مختلف و قیمت‌های متنوعی دارند. برند لنوو، ایسر و دل هم لپ‌تاپ‌هایی با قیمت‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند، اما برای خرید از برند اپل و ام اس آی باید بیشتر هزینه کنید و لپ تاپ‌هایی با قیمت‌های بالا، روانه بازار می‌کنند.

بنا به بودجه و ترجیحات شخصی‌تان می‌توانید از میان این برندهای متنوع، گزینه دلخواه خود را پیدا کنید. یادتان باشد که هریک از این موارد، برندمدل‌هایی قوی و گران هم در بازار عرضه کرده‌اند.

خرید لپ تاپ از اسنپ

اگر قصد خرید لپ‌تاپ دارید و مقوله هزینه و قیمت برایتان چالش‌برانگیز است، پیشنهادی هوشمندانه برایتان داریم. این روزها که هزینه‌ خرید کالای دیجیتالی بسیار زیاد شده، امکان استفاده از خرید قسطی بسیار جذاب خواهد بود. با مراجعه به فروشگاه اسنپ می‌توانید اقدام به خرید لپ‌تاپ دلخواهتان کنید و هزینه را هم به شکل قسطی بپردازید. خرید لپ‌ تاپ از اسنپ به شکل قسطی به هیچ‌گونه چک و سفته یا ضامن نیاز ندارد. در واقع، بدون احتیاج به ارائه ضمانت، در زمان خرید از فروشگاه اسنپ، شکل پرداخت اقساطی را انتخاب می‌کنید. درصدی از مبلغ کل را در زمان خرید می‌پردازید و باقی را در طی چند قسط پرداخت می‌کنید.

این روش سریع و ساده، امکان خرید انواع کالاها از جمله لپ‌تاپ را برایتان فراهم می‌کند. پس اگر نگران قیمت و هزینه‌ها در خرید لپ‌تاپ هستید، یادتان باشد که اسنپ در کنارتان است و نمی‌گذارد که مشکلات مالی، مانع از تهیه کالای موردنظر و نیازتان شود.

در آخر

برای خرید لپ تاپ باید حتماً اطلاعاتتان را درباره ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وسیله بالا ببرید. اگر دقیقاً ندانید که قرار است، چه کالایی خریداری کنید، احتمال دارد که محصولی بخرید که موردنیازتان نیست. شاید هم گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهایتان نیست و احتیاجاتتان را به‌طور کامل رفع نمی‌کند. در نتیجه، با نگاهی به این اطلاعات و تحقیق بیشتر درباره موارد موجود در بازار، اقدام به خرید کنید. با خرید لپ تاپ از اسنپ هم کارتان برای مرور مشخصات و قیمت محصولات و کالاهای مختلف بسیار راحت می‌شود. در منزل و بدون هیچ‌گونه محدودیت مکانی و زمانی، در کمال آرامش اقدام به بررسی لپ‌تاپ‌ها کنید و مورد دلخواه را به‌طور اقساطی از اسنپ بخرید. در خرید لپ تاپ از اسنپ نیازی به ضمانت هم نیست و سودی هم روی قیمت نهایی کشیده نمی‌شود. این شرایط عالی را به‌ خاطرتان بسپارید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *