درست کردن کنافه در خانه، خیلی سریع و فوری

کنافه یا کنفه یکی از دسرهای محبوب و ‌بی‌نظیر کشور ترکیه و کشورهای عربی است. این خوراکی خوشمزه، در سال‌های اخیر در بین ایرانیان نیز محبوب شده و ‌جای خود را در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها باز کرده است.

کنافه در خانواده‌ی باقلوا‌ها قرار می‌گیرد. در این مقاله، به شما درست کردن کنافه در خانه را با امکانات کم و روشی بسیار ساده و راحت، یاد می‌دهیم. برای یادگیری این آموزش خوشمزه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کنفه پنیری خوشمزه

در جدول زیر مواد لازم برای تهیه کنفه برای ۴ نفر قید شده ‌است. براساس تعداد نفرات شما می‌توانید این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

مقدار مورد نیاز

موادلازم

۳۰۰ گرم

رشته ترکی کادایف

۲۰۰ گرم

پنیر ماسکارپونه

۲۰۰ گرم

خامه صبحانه

۱۵۰ گرم

کره

به میزان دلخواه

پودر پسته

۲ پیمانه

شکر

به میزان دلخواه

زعفران دم کرده

به میزان دلخواه

دارچین

به میزان دلخواه

هل یا گلاب

 

طرز تهیه کنفه بسیار ساده و راحت

در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که چطور کنفه را به ساده‌ترین روش در خانه درست کنید و از مزه‌ی بی‌نظیر آن لذت ببرید.

  • مرحله‌ی اول: در ابتدای کار و قبل از این‌ که به سراغ درست کردن کنفه برویم، بهتر است تا شربت مخصوص آن را درست کنید. برای انجام این کار باید در یک قابلمه‌ی مناسب تا نیمه آب بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید.
  • مرحله‌ی دوم: بعد از به جوش آمدن آب باید شکر را اضافه کنید و‌ دائما به‌ هم بزنید تا حل شود.
  • مرحله‌ی سوم: بعد از این که شکر به خوبی حل شد، زمان اضافه کردن زعفران است. زعفران را اضافه کنید و ‌اجازه دهید تا به مدت حداقل ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد و مواد درون قابلمه به یک غلظت مناسب برسند.
  • مرحله‌ی چهارم: غلظت این مواد باید به حدی برسد که حالت شهد پیدا کند و‌ زمانی که به این مرحله رسید، می‌توانید زیر شعله را خاموش کرده و به سراغ انجام مراحل بعد بروید. البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید اندکی هل یا گلاب نیز به شهد کنافه اضافه کنید تا عطر بی‌نظیری داشته باشد.
  • مرحله‌ی پنجم: حالا زمان درست کردن کنافه است. برای انجام این کار ابتدا رشته‌های کادایف را با دست باز کرده و‌ کمی خرد کنید‌.

  • مرحله‌ی ششم: کره را با حرارت غیر مستقیم ذوب کرده و روی رشته‌ها بریزید.
  • مرحله‌ی هفتم: در این مرحله باید ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم شده و غلیظ را با مواد مخلوط کنید. فقط دقت داشته باشید که رشته‌های کادایف باید کاملا به کره آغشته شده ‌باشند و‌کره به خورد آن‌ها رفته باشد.
  • مرحله‌ی هشتم: بهتر است برای پخت کنافه از یک ظرف پیرکس استفاده کنید. کف و دیواره‌های ظرف را با کره به خوبی چرب کنید تا کنفه به آن نچسبد. همچنین کمی زعفران در کف ظرف بریزید.
  • مرحله‌ی نهم: حالا نصف رشته‌ها را در کف ظرف بچینید و به خوبی با کفگیر یا قاشق فشار دهید تا سطح رشته‌ها کاملا صاف و یکدست شود.
  • مرحله‌ی دهم: در یک ظرف مناسب پنیر ماسکارپونه را با خامه مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود (البته می‌توانید برای انجام این کار از پنیر لبنه یا خامه‌ای نیز استفاده کنید).

  • مرحله‌ی یازدهم: حالا مخلوط پنیر و خامه را روی رشته‌ها بریزید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از اندکی پنیر پیتزا، برای روی مواد استفاده کنید.
  • مرحله‌ی دوازدهم: مجددا یک لایه رشته روی مواد فشار دهید تا سطح آن کاملا صاف و یکدست شود.
  • مرحله‌ی سیزدهم: فر را روی دمای ۱۶۰ درجه تنظیم کرده و ۵ دقیقه بعد از این که گرم شد، مواد کنفه را در طبقه‌ی وسط قرار دهید و‌ اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.
  • مرحله‌ی چهاردهم: بعد از گذشت این مدت به کنافه سر بزنید و‌ اگر روی سطح آن طلایی شده بود از ظرف خارج کنید. در غیر این‌صورت اجازه دهید تا اندکی دیگر درون فر بماند.
  • مرحله‌ی پانزدهم: به محض این که کنفه را از فر خارج کردید، شربت را روی آن بریزید و صبر کنید تا جذب آن شود.
  • مرحله‌ی شانزدهم: در نهایت کنافه را با پودر پسته یا گل خشک تزئین کرده و ‌همراه با بستنی یا چای نوش جان کنید. این دسر باید گرم سرو شود، چون در صورت سرد شدن، پنیر آن سفت شده و طعم لذیذ خود را از دست می‌دهد.

همانطور که در متن مطالعه کردید، طرز تهیه کنافه بسیار ساده و راحت است. اما گاهی ممکن است، زمان کافی یا مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن کنفه را در خانه نداشته باشید. در این مواقع ساده‌ترین کار سفارش آنلاین از سرویس سوپرمارکت اسنپ است.

شما با این کار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان مواد اولیه برای تهیه کنافه را از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها سفارش داده و آن را در خانه آماده کنید. همچنین از تخفیفات سرویس فروشگاه اسنپ استفاده کرده و ‌علاوه بر آن هر آنچه که نیاز دارید را بدون دردسر خریداری کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *