طرز تهیه خورش لوبیا سبز؛ یک خورشت خوش آب‌ورنگ

لوبیا سبز حاوی مواد مغذی بسیار زیادی بوده و می‌توان آن را با روش‌های مختلف در غذا‌های خوشمزه جای داد.

با دنبال‌کردن طرز تهیه خورش لوبیا سبز، یک غذای خوشمزه و خوش‌رنگ و بو یاد خواهید گرفت که می‌تواند ضمن داشتن طعمی عالی، خواص فوق‌العاده‌ای نیز برای شما و اعضای خانواده‌تان به همراه داشته باشد. اگر علاقه‌مند به یادگیری این غذا هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

برای آن که بتوانید درست‌کردن خورش لوبیا سبز را به‌خوبی دنبال کرده و مرحله‌به‌مرحله آن را اجرا کنید، لازم است که پیش از هر چیزی مواد لازم برای این خورش را آماده کرده باشید.

مواد لازم برای خورش لوبیا سبز

مواد لازمی که در دستور پخت خورش لوبیا سبز آورده شده‌اند، به شرح زیر هستند:

مواد اولیه

میزان لازم

لوبیا سبز

۵۰۰ گرم

گوشت خورشتی

۵۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی

۳ قاشق غذاخوری

روغن مایع سرخ‌کردنی

به میزان کافی

پیاز بزرگ

یک عدد بزرگ

سیر

۴ حبه متوسط

آبلیمو

یک قاشق غذاخوری

زردچوبه، فلفل سیاه و نمک

به مقدار کافی

مراحل درست کردن خورش لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز را مطابق با مراحل زیر پیش ببرید:

  • مرحله‌ی اول: پیش از هر کاری باید پیاز را پوست‌کنده و آن را با استفاده از رنده درشت، به‌خوبی رنده کنید.
  • مرحله‌ی دوم: پیاز‌های رنده شده را در یک تابه مناسب ریخته و به همراه روغن تفت دهید تا رنگ پیاز کمی تغییر کند. در همین حین مقداری زردچوبه به پیاز در قابلمه اضافه کنید.
  • مرحله‌ی سوم: در مرحله‌ی بعدی، سیر‌ها را نیز پوست‌کنده و با همان سایز رنده، رنده کنید. سپس سیر‌های رنده شده را به پیاز‌های در حال تفت اضافه کرده و هم بزنید تا با حرارت ملایم و متوسط، تفت‌داده شوند. در این مرحله کمی دیگر زردچوبه زده و مقداری هم فلفل سیاه اضافه کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: پس از آن که سیر و پیاز به‌اندازه کافی تفت‌داده شدند؛ وقت آن است که گوشت خورشی را که به‌اندازه مناسب قطعه‌قطعه کرده‌اید، به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. (بهتر است که گوشت را به‌اندازه گوشت قورمه سبزی خرد کنید.)
  • مرحله‌ی پنجم: پس از اضافه‌شدن گوشت، دوباره تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ سرخ گوشت تغییر کند.
  • مرحله‌ی ششم: حالا به‌اندازه چند لیوان (۴ تا ۶ لیوان) آب جوشیده به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و بگذارید گوشت به‌خوبی پخته شود. درصورتی‌که با تمام شدن آب، ملاحظه کردید که هنوز گوشت به‌خوبی پخته نشده است؛ ۲ لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و با شوک حرارتی، به پخته‌شدن سریع‌تر گوشت کمک کنید.
  • مرحله‌ی هفتم: زمانی که مشاهده کردید گوشت مراحل پخت خود را به پایان می‌رساند، رب گوجه‌فرنگی را نیز اضافه کنید.
  • مرحله‌ی هشتم: به همین موازات و درحالی‌که گوشت در حال پختن است؛ لوبیا سبز‌ها را شسته و پس از خشک‌شدن، آن‌ها را به قطعه‌های یک سانتی‌متری برش بزنید.
  • مرحله‌ی نهم: لوبیا‌های خرد شده را در یک تابه ریخته و به همراه روغن مقداری تفت دهید. دقت داشته باشید که نباید سرخ کردن لوبیا‌ها زیاد از حد شود و به‌اندازه‌ای که سرخ شده و رنگ آن‌ها تغییر کند، کفایت خواهد کرد.
  • مرحله‌ی دهم: زمانی که مطمئن شدید گوشت کامل پخته شده، لوبیا سبز‌های سرخ‌کرده را نیز به آن اضافه کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش زده و آبلیمو را نیز اضافه کنید.
  • مرحله‌ی آخر: مقدار کمی آب جوشیده (در حد یک لیوان تا حداکثر ۲ لیوان) به این خورش اضافه کرده و اجازه دهید روی حرارت ملایم پخته و جا بیفتد.

اکنون خورش لوبیا سبز شما آماده سرو کردن است. می‌توانید آن را به همراه برنج، نوش جان کنید.

سفارش خورش لوبیا سبز از سرویس غذای اسنپ

این خورش بسیار خوشمزه بوده و طعمی عالی نیز دارد؛ درصورتی‌که مواد لازم برای درست‌کردن خورش لوبیا سبز را ندارید؛ می‌توانید از سرویس سوپرمارکت آنلاین اسنپ آن را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. شما تابه‌حال چه غذا‌هایی با لوبیا سبز تهیه کرده و چه نظری در این باره دارید؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *