طرز تهیه جوجه کباب مجلسی در خانه

طرز تهیه جوجه کباب خانگی از غذا‌های بسیار پرطرف‌دار و لذیذ ایرانی محسوب می‌شود که چندان سخت نیست. شما در روش درست‌کردن این غذا می‌توانید طعم‌های متنوع و جذابی را به کار ببرید.

جوجه کباب و در کل کباب‌ها از مرسوم‌ترین غذا‌های ایرانی محسوب می‌شوند. در مجالس رسمی و دوستانه، تولد‌ها، عروسی‌ها و هر دورهمی، ایرانیان سعی می‌کنند تا با جوجه کباب یا انواع کباب‌ها که روش پخت راحتی دارند، از مهمانان خود پذیرایی کنند. جوجه کباب را در پیک‌نیک و گردش نیز می‌توان به‌راحتی طبخ کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه جوجه کباب مجلسی

درست‌کردن جوجه کباب راحت است و باید یک مرد ایرانی کارکشته باشی تا جوجه‌ها تحت فرمان تو درست و منظم و بدون هیچ مشکلی کباب شوند.

البته مبتدی بودن ممکن است کار را کمی دشوار کند اما باز هم جای هیچ نگرانی نیست. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور مانند یک فرد ماهر جوجه کباب مجلسی تهیه کنید.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

مرغ

۱ عدد

ماست چکیده

۱۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد

زعفران آب کرده

۴ قاشق غذاخوری

کره

۱۰۰ گرم

نمک، فلفل، زنجبیل

به میزان لازم

آب‌لیمو

به میزان لازم

روغن زیتون

۴ قاشق غذاخوری

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از نحوه درست‌کردن جوجه کباب رستورانی باید مرغ را شسته، پوست گرفته و به‌صورت جوجه کبابی خرد کنیم. اگر قصد دارید تا جوجه کباب مجلسی تهیه کنید بهتر است از قسمت سینه آن استفاده کنید.

مرحله‌ی دوم: در مرحله‌ی دوم بعد از خرد کردن مرغ‌ها، آن‌ها را در ظرفی بزرگ ریخته و سپس پیاز‌ها را به‌صورت خلالی درشت یا حلقه‌حلقه خرد کرده و لابه‌لای مرغ‌های تکه شده قرار می‌دهیم. اگر تمایل داشتید می‌توانید آب پیاز را نیز برای طعم‌دار کردن بر روی آن‌ها بریزید.

مرحله‌ی سوم: در قدم بعدی روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید و به‌خوبی با مرغ و پیاز چنگ بزنید. سپس آب‌لیمو، فلفل، نمک، ۲ قاشق زعفران دم‌کرده و ماست چکیده را به محتویات کاسه اضافه کرده خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله‌ی چهارم: در قدم بعدی ظرف را با یک سلفون آشپزخانه پوشانده و آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا مرغ با محتویات مخلوط شده استراحت کرده و طعم‌دار شود. البته به شما توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید درست‌کردن جوجه کباب را به نحوه رستورانی انجام دهید بهتر است تمام این کار‌ها را از شب قبل انجام داده باشید.

مرحله‌ی پنجم: در مرحله‌ی بعد، پس از طعم‌دار شدن گوشت مرغ، آن را از یخچال خارج کرده و بر روی یک سطح صاف قرار می‌دهیم. سپس هر قطعه گوشت را از سیخ عبور می‌دهیم.

مرحله‌ی ششم: در مرحله‌ی بعد دقت کنید که قسمت‌های استخوانی مانند بال‌ها و کتف به‌گونه‌ای در سیخ قرار بگیرند که از آن جدا نشوند. بال‌ها و کتف در یک سیخ و سینه‌ها نیز در یک سیخ دیگر قرار داده شوند.

مرحله‌ی هفتم: پس از آن منقل را آماده کرده و حتما به این نکته توجه کنید که زغال‌ها باید روشن باشند، اما دود نداشته باشند. چون دود باعث می‌شود طعم کباب شما تغییر کند.

مرحله‌ی هشتم: سپس سیخ‌ها را به ترتیب روی منقل قرار داده و اجازه بدهید کباب‌ها خودشان را بگیرند. بعد از آن کباب‌ها را چرخانده تا هر دو طرف به‌صورت یکنواخت سرخ شوند. کمی صبور باشید تا جوجه‌کباب‌ها مغز پخت شوند.

مرحله‌ی نهم: در ادامه به‌عنوان مرحله آخر زعفران دم‌کرده و کره ذوب شده را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم و با یک‌قلم موی تمیز بر روی دو طرف جوجه‌ها می‌کشیم. در نهایت جوجه‌های زعفرانی شما پخته شده که باید آن‌ها را در ظرف مناسب قرار داده و برای سرو با برنج یا با نان بر سر سفره ببرید.

طبخ جوجه کباب با متد سرآشپز

بدون شک شما هم برای مهمانی‌های خود ساده‌ترین و البته رسمی‌ترین غذا را انتخاب می‌کنید که جوجه کباب است. نحوه درست‌کردن جوجه کباب رستورانی سخت نیست، اما همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم چند ریزه‌کاری دارد که اگر آن‌ها را درست و به‌موقع انجام دهید غذای شما لذیذ و مثال‌زدنی خواهد بود.

اگر برای تهیه جوجه کباب و پخت آن، زمان کافی نداشتید یا مواد اولیه در دسترس شما نبود، اسنپ اکسپرس، به‌راحتی می‌تواند در زمانی کوتاه و ۳۰ دقیقه‌ای تمام مواد لازم برای طبخ یک جوجه کباب مجلسی رستورانی را درب منزل به شما تحویل دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *