برج گالاتا استانبول، تجربه‌ای ناب و به‌یادماندنی

برج گالاتا استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است. در میان جاذبه‌های زیبا و شگفت‌انگیز این شهر توریستی، بنایی تاریخی قرار دارد که در چشم‌انداز شهر به‌زیبایی خودنمایی می‌کند. نام این جاذبه شگفت‌انگیز که قرن‌هاست نماد استانبول محسوب می‌شود، برج گالاتاست. هرآنچه لازم است درباره برج گالاتای استانبول بدانید، در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

«خرید بلیط تهران استانبول»

تاریخچه برج گالاتا

برج گالاتا یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول و نمادی ماندگار از تاریخ غنی و مناظر خیره‌کننده این شهر است. این برج سنگی استوانه‌ای‌شکل که در بالای تپه‌ای در ناحیه گالاتا قرار دارد، با ارتفاع ۶۳ متر به‌سمت آسمان اوج گرفته است. تاریخ ساخت برج اصلی به دوران امپراتوری بیزانس در قرن پنجم بازمی‌گردد. در آن زمان برجی چوبی برای نظارت بر شهر قسطنطنیه ساخته شد. متأسفانه این سازه چوبی بر اثر آتش‌سوزی، زلزله و غارت قسطنطنیه در سال ۱۲۰۴، کاملا تخریب شد.

سال ۱۳۴۸، مردم جنوایی ساکن ناحیه گالاتا که پرا نیز نامیده می‌شود، برج سنگی فعلی را ساختند و نام آن را «Christea Turris» یا «برج مسیح» گذاشتند. پس از بازسازی مجدد در سال ۱۹۶۰، فرصت بازدید از این برج برای همه افراد فراهم شد و اکنون یک سکوی تماشای ۳۶۰ درجه دارد که امکان دیدن مناظر شگفت‌انگیزی از شبه‌جزیره تاریخی استانبول و مناظر شهر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

چرا باید از برج گالاتای استانبول دیدن کنیم؟

با بازدید از این جاذبه تاریخی با نماد فرهنگ و تاریخ غنی استابول بیشتر آشنا می‌شوید و با شنیدن داستان‌های تاریخی درباره تاریخچه این برج سیروسیاحتی شگفت‌انگیز در دوران‌های مختلف تاریخی می‌کنید. در بازدید از این برج زیبا می‌توانید بلیط موزه برج را هم بگیرید و از داستان‌ها و افسانه‌های جذاب مرتبط با این بنای تاریخی مطلع شوید.

مزیت دیگر بازدید از این برج بلند امکان رفتن به بالای برج و تماشای منظره خیره‌کننده غروب خورشید و مناظر زیبای استانبول است. با گشت‌وگذار در مرکز تفریحی برج هم می‌توانید اجراهای جذاب هنرمندان بااستعداد را تماشا کنید.

بخش‌های مختلف برج گالاتا

این برج بلند ۹طبقه از ۳ بخش ورودی برج، سکوی تماشا و رستوران تشکیل می‌شود.

ورودی برج

در چوبی برج اولین چیزی است که در بدو ورود با آن روبه‌رو می‌شوید. پس از عبور از در چوبی وارد لابی برج خواهید شد. پلکان مارپیچ یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های معماری این برج قدیمی است که می‌توانید برای رفتن به طبقات بالایی از آن استفاده کنید. البته برای تردد راحت‌تر گردشگران این برج به آسانسوری تا طبقه هفتم مجهز شده است.

سکوی تماشای برج

سکوی تماشای برج

سکوی تماشا مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش برج است که افراد را به هوس بازدید از این بنای تاریخی ارزشمند می‌اندازد. از این سکو چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول در معرض دیدتان است و این شهر توریستی جذاب را زیر پاهایتان حس خواهید کرد. مسجد ایاصوفیه، تنگه بسفر و مسجد آبی مهم‌ترین جاذبه‌هایی‌اند که از بالای برج گالاتا می‌توانید ببینید.

رستوران برج

در طبقه بالای برج هم رستورانی با غذاها و دکوراسیونی به سبک ترکی قرار دارد. رستوران برج از ساعت ۸ شب باز است. از آنجا که بیشتر گردشگران خواهان چشیدن طعم دلچسب غذاهای ترکی این رستوران هستند، بهتر است برای معطل‌نشدن در صف شلوغ رستوران میزتان را از قبل رزرو کنید.

بهترین زمان بازدید از برج گالاتا

بازدید از برج گالاتا

بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا از فروردین تا خردادماه و از اواخر شهریور تا آبان‌ماه است. در فصل بهار آب‌وهوای شهر بسیار مطبوع و زمان مناسبی برای بازدیدی هیجان‌انگیز از زیباترین جاذبه استانبول است. آب‌وهوای مساعد و دل‌انگیز لذت تماشای شهر از سکوی برج را دوچندان می‌کند.

اگر می‌خواهید در زمان خلوتی از برج بازدید کنید، صبح زود زمان مناسبی است. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند عصر به بازدید از این جاذبه تاریخی بروند، در این موقع از روز، تماشای غروب آفتاب از سکوی برج بسیار دیدنی است.

مسیرهای دسترسی به برج گالاتا

این برج قدیمی بلند در منطقه بی‌اغلوی استانبول قرار دارد و برای رفتن به آن می‌توانید از انواع وسیله نقلیه عمومی مانند تراموا، مترو، اتوبوس و فونیکولار استفاده کنید.

برج گالاتا نزدیک میدان تکسیم استانبول قرار دارد. اگر اهل پیاده‌روی هستید، می‌توانید با پیاده‌روی ۲۰دقیقه‌ای از میدان تکسیم به ساختمان برج برسید. اما اگر ترجیح می‌دهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی این مسیر را طی کنید، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

  • مترو: در میدان تکسیم سوار و در ایستگاه شیشانه پیاده شوید. بعد از پیاده‌روی کوتاهی به خیابان گلیپ می‌رسید. از پایان خیابان گلیپ می‌توانید ساختمان بلند برج را ببینید.
  • تراموا: تراموای میدان تکسیم را سوار و در ایستگاه آخر پیاده شوید. بعد از رسیدن به خیابان گلیپ و پیمودن حدود ۳۰۰ متر به برج گالاتا خواهید رسید.
  • اتوبوس: برای رسیدن به برج گالاتا با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس خط ۸۷T استفاده کنید که دسترسی راحتی به این مکان دیدنی استانبول را فراهم می‌کند. برنامه توقف اتوبوس‌ها را بررسی کنید و در ساعت مشخص در ایستگاه حاضر شوید.

سؤالات رایج درباره برج گالاتا استانبول

۱. برج گالاتا از چه ساعتی باز است؟

ساعت کاری برج گالاتا از ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب است.

۲. چرا برج گالاتا به جاذبه‌ای معروف تبدیل شده است؟

شهرت این برج ریشه در حوادث تاریخی، زیبایی معماری و مناظر خیره‌کننده‌ای دارد که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

۳. بهترین زمان بازدید از برج گالاتا چه زمانی است؟

برای دیدن خیره‌کننده‌ترین مناظر از بالای سکوی برج اواخر بعدازظهر یا اوایل شب از این جاذبه بازدید کنید. نور طلایی ملایم غروب خورشید زیبایی شهر را بیشتر و فضایی جادویی ایجاد می‌کند. تماشای استانبول از بالای برج گالاتا در شب نیز جذابیت خاص خودش را دارد.

۴. چه جاذبه‌های معروفی در نزدیکی برج گالاتا قرار دارند؟

مسجد تاریخی ایاصوفیه، مسجد آبی، پل گالاتا، کاخ دولماباغچه و تنگه بسفر جاذبه‌های نزدیک این برج قدیمی‌اند.

شما بگویید

آیا تابه‌حال به برج گالاتا استانبول رفته‌اید؟ تجربیات ارزشمندتان از بازدید از این جاذبه خیره‌کننده را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *