معرفی پارک های آبی استانبول + عکس و روش دسترسی

تفریحات آبی پای ثابت سفر بهاره و تابستانه به استانبول هستند. پارک‌های ساحی روباز و سرپوشیده این شهر با بهترین امکانات رفاهی ممکن، محل گردش و شادی گردشگرانی است که از تفریحات مهیج لذت می‌برند و سفر کرده‌اند تا هورمون آدرنالین خود را شارژ کنند. اگر پارک‌های آبی استانبول را نمی‌شناسید، این مقاله را از دست ندهید.

چرا از پارک‌های آبی استانبول بازدید کنیم؟

جدا از تاریخ و فرهنگ و غذای لذیذ، جذابیت‌های دیگری هم در استانبول یافت می‌شود! اطراف این شهر مملو از پارک‌های ساحلی است که درب آنها به‌جز فصل‌های خاص، همیشه به‌روی گردشگران باز است. برای آن ‌دسته از مسافرانی که آب‌تنی در فضای باز ساحل را دوست ندارند، پارک آبی بهترین جایگزین است. خوشبختانه در گوشه‌گوشه این شهر همیشه‌شلوغ، پارک‌های آبی بزرگ و مجهز به‌وفور یافت می‌شود که با بالاترین امکانات رفاهی آماده پذیرایی چندساعته از گردشگران و مسافران هستند. به‌جای آنکه کل روز را در هتل بمانید یا نهایتا قهوه‌ای در یک کافه نوش جان کنید، چرا هیجان پارک آبی را به خود هدیه ندهید؟ به‌ویژه اگر کودکی دارید که جانش از گشت‌و‌گذار در بخش‌های تاریخی استانبول به ستوه آمده است!

مهم‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی استانبول

در ادامه چند مورد از پرطرفدار‌ترین پارک‌های آبی استانبول را معرفی می‌کنیم. بیشتر این پارک‌ها به‌عنوان بخشی از یک پارک موضوعی بزرگ فعالیت دارند.

۱. آکواریوم استانبول؛ جریان زندگی زیر اقیانوس

آکواریوم استانبول، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک آبی فعال شهر، در منطقه باکرکوی استانبول و در مرکز خرید فلوریا قرار دارد. این پارک آبی ۶هزارمتری انواع مختلف گل‌و‌گیاه، رستوران و دریاچه‌ای کم‌نظیر را در دل خود گنجانده و زیستگاه آرامی برای موجودات دریایی و غیردریایی است. در باغ‌وحش آبی این پارک، گونه‌های مختلف جانوران آب‌زی و حیواناتی را می‌بینید که بومی نواحی مختلف دنیا هستند. بیش از ۱۵ هزار گونه حیوانات بومی دریای سیاه، مدیترانه، مرمره، دریای سرخ و اقیانوس‌ها در عظیم‌ترین حوض‌ جهان نگهداری می‌شوند تا تماشای این آکواریوم برای گردشگران سراسر دنیا جذابیت داشته باشد.

چگونه به آکواریوم فلوریا استانبول برویم؟

برای دسترسی به آکواریوم فلوریا چند گزینه پیش رو دارید. می‌توانید با اتوبوس راهی منطقه باکرکوی و بعد فلوریا شوید. در این حالت نزدیک‌ترین ایستگاه به آکواریوم استانبول « Florya Sosyal Tesisleri» به‌معنی «تسهیلات اجتماعی فلوریا» است. امکان سفر به این منطقه با تاکسی شهری نیز فراهم است.

۲. پارک آبی آکوا دلفین استانبول

بازی‌ها و سرگرمی‌های پارک آبی آکوا دلفین طعم واقعی هیجان را به خورد گردشگر می‌دهند؛ انگار نه انگار که این مجموعه حدودا ۲۰ سال پیش افتتاح شده و نسبتا قدیمی است! اینجا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری استانبول است که از استخر و سرسره آبی تا رستوران و کافه‌های دنج، هرچه بخواهید در آن پیدا می‌کنید. حتما سری به سالن رقص دلفین‌ها بزنید، اجرای نمایشی دلفین‌ها و شیرهای دریایی را ببینید، با تمام وجود لذت ببرید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید. اگر هم از بازی‌های پرهیجان خسته شدید، چند ساعتی مشغول ورزش‌های تفریحی مثل دوچرخه سواری، اسکوتر و ترامپولین شوید.

چگونه به آکوا دلفین استانبول برویم؟

به‌لطف شبکه حمل‌و‌نقل قوی استانبول مسیر دسترسی به پارک آبی آکوا دلفین راحت و بی‌دردسر است. وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مناطق اصلی و خیابان‌های مهم استانبول را به این پارک متصل می‌کنند. انتخاب اکثر بومیان و مسافران، اتوبوس‌هایی است که از میدان تکسیم به‌طرف پارک آبی آکوا دلفین حرکت می‌کنند.

۳. پارک آبی آکوا مارین استانبول

اگر طرف‌دار سرگرمی و ماجراجویی هستید، درب پارک آبی آکوا مارین استانبول به رویتان باز است. حتی کسانی که علاقه‌ای به تفریحات آبی ندارند، این پارک را به‌عنوان یک مقصد توریستی جذاب در استانبول می‌شناسند. از تجهیزات این پارک آبی می‌توان به سرسره‌های ۶۰ متری، ۹۰ متری، ۱۰۰ متری، سقوط آزاد و انواع سرسره‌های چرخشی هیجان‌انگیز اشاره کرد. علاوه‌بر تنوع زیاد سرسره‌ها، انواع حمام‌های تفریحی، موسیقی زنده، اتاق پزشک و فروشگاه‌های مختلف در این مجموعه فعالیت دارند. اکثر گردشگران بعد از گذراندن اوقات مفرح و لذت‌بخش برای صرف غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های تازه به رستوران‌ها و کافه‌های آکوا مارین سر می‌زنند.

چگونه به پارک آبی آکوا مارین استانبول برویم؟

پارک آبی آکوا مارین در سمت اروپایی استانبول و در فاصله ۵۰کیلومتری تکسیم واقع شده است. گردشگران برای رسیدن به این پارک باید از ایستگاه تکسیم خود را به ایستگاه شیشلی برسانند، سپس با متروبوس از ایستگاه مجیدیه‌کوی به ایستگاه تویاپ بروند و نهایتا با اتوبوس ۴۰۱ به‌سمت بویوک‌چکمجه حرکت کنند.

۴. آکواریوم تورکوازو استانبول

آکواریوم تورکوازو با بیش از چهل نمایشگاه مختلف یکی از وسیع‌ترین آکواریوم‌های ترکیه است. این آکواریوم ۸هزارمتری در مرکز خرید فروم قرار گرفته و بیش از ۱۰ هزار گونه آبزی در آن زندگی می‌کنند. هرروزه در این آکواریم یک برنامه سفر زیر آبی در مسیری به طول ۸۰ متر برگزار می‌شود که یک شبیه‌سازی تمام‌عیار از زندگی واقعی زیر آب است. از‌آنجا‌که مرکزی برای حفاظت از گونه‌های درحال انقراض هم هست، خیلی‌ها صرفا به‌شوق تماشای این موجودات دریایی مثل ماهی‌ها و خرچنگ‌ها یا حتی لمس ستارگان دریایی و غذادادن به کوسه‌ها راهی تورکوازو می‌شوند.

چگونه به آکواریوم تورکوازو استانبول برویم؟

این آکواریوم دیدنی در سمت اروپایی استانبول و در منطقه بایرام پاشا قرار گرفته است. برای بازدید از این پارک می‌توانید از میدان تکسیم سوار مترو شوید، در ایستگاه ینیکاپی پیاده شوید، خود را به ایستگاه کوجاتپه برسانید تا بعد از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، به تورکوازو برسید.

۵. شهربازی و پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی ویالند با مساحت ۶۰۰ مترمربع شامل ۳۰ منطقه سرگرمی و وسایل سواری محبوب مثل ترن هوایی است. این پارک موضوعی در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و تمام امکانات و سرگرمی‌های خلاقانه آن را نیز کارشناسان سرگرمی بین‌المللی طراحی کردند تا رقیب برترین پارک‌های موضوعی جهان باشد. اینجا برای تمام گروه‌های سنی تفریحات مناسب وجود دارد. تصور کنید؛ چیزی شبیه یک شهر کوچک که افراد می‌توانند با قطار در آن پرسه بزنند و از زیبایی خیره‌کننده‌اش لذت ببرند. در محوطه این شهر بازی کلینیک پزشکی، اتاق عبادت، پارکینگ اختصاصی و یک مرکز خرید چشمگیر با بوتیک‌های شیک هم پیدا می‌کنید.

چگونه به پارک آبی ویالند استانبول برویم؟

شهربازی ویالند در سمت اروپایی استانبول قرار گرفته است: محله یشیل پینار، درست در مجاورت محله ایوب! برای رفتن به این شهربازی چند راه پیش رو دارید: می‌توانید از محله امینونو به‌وسیله اتوبوس E۴۷ و از تکسیم با اتوبوس T۴۹ یا Z۴۹ راهی ویالند شوند.

۶. کولسیوم؛ پارک آبی سرپوشیده در استانبول

این پارک آبی بخشی از کلاب ورزشی کولسیوم استانبول است و حدود ۱۲ هزار متر وسعت دارد. البته به‌نسبت این وسعت، تفریحات آن چندان قابل‌توجه نیستند، اما هرچه هست، کاملا لوکس و مدرن است. تعداد بازی‌های کمتر و قیمت گران‌تر این پارک باعث شده تا نسبت به پارک‌های دیگر، خلوت‌تر باشد. از امکانات پارک می‌توان به ۴ استخر بزرگ روباز، ۶ سرسره مارپیچ، فواره‌ها، استخری با موج‌های خروشان و تفریحاتی مثل صخره‌نوردی اشاره کنیم. استخر آرامش در محوطه این پارک مخصوص استراحت و ریلکس‌کردن گردشگرانی است که پا به دوره میان‌سالی گذاشته‌اند و به‌جای تفریحات پرهیجان، به‌دنبال چند ساعت آرامش هستند.

چگونه به پارک آبی کلوسیوم استانبول برویم؟

این کلاب در منطقه بیکوز استانبول قرار گرفته است. برای رسیدن به آن می‌توانید از وسایل حمل‌و‌نقل شهری مثل تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید.

پارک آبی استانبول در پاییز و زمستان

بیشتر پارک‌های آبی فعال در استانبول روباز هستند و در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان فعالیت ندارند. اما اگر به‌دنبال بهترین پارک آبی استانبول در زمستان و پاییز می‌گردید، پارک سرپوشیده کولسیوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پارک بخشی از یک مجموعه ورزشی است و تمام وسایل بازی و تفریح آن در فضای بسته قرار گرفته‌اند. اگر در فصل‌های سرد سال عازم استانبول هستید، یادتان باشد که درب این مجموعه جذاب به روی شما باز است.

قیمت پارک آبی استانبول چقدر است؟

نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت بلیت‌ هر پارک با توجه به وسعت و تجهیزات آن فرق می‌کند. حتی زمان تهیه بلیت و جنسیت مراجعه‌کننده در تعیین قیمت تأثیر می‌گذارد. معمولا قیمت بلیت در تعطیلات آخر هفته یا مناسبت‌های مختلف گران‌تر از روزهای میانی هفته است. همچنین بعضی از پارک‌ها نرخ‌های متفاوتی برای بانوان، آقایان و کودکان مراجعه‌کننده در نظر می‌گیرند.

بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟

آکواریوم استانبول و پارک‌های آبی کلاب دلفین، آکوا مارین، تورکوازو، ویالند و کولسیوم مهیج‌ترین و بهترین پارک‌های آبی استانبول شناخته می‌شوند اما انتخاب بهترین گزینه همیشه با خود شماست. با توجه به اینکه از چه تفریحاتی لذت می‌برید، دوست دارید فضای پارک چقدر بزرگ و مدرن باشد، پارک روباز را ترجیح می‌دهید یا سرپوشیده، بهترین پارک از نگاه گردشگران استانبول‌گرد فرق می‌کند؛ مثلا اگر با کودک سفر می‌کنید، کودکان از پارک آبی کلاب دلفین و ویالند استانبول بیشتر لذت می‌برند چون تعداد سرسره‌ها و امکانات بازی این پارک‌ها به‌نسبت بیشتر است.

حرف آخر

شهر توریستی استانبول منزلگاه جذاب‌ترین تفریحات برای گردشگران سراسر دنیا است. اگر از بازی‌های آبی پرهیجان لذت می‌برید، حتما بعد از خرید بلیط ارزان تهران استانبول در سفر بعدی در نظر داشته باشید که چند ساعتی را در پارک‌های آبی این شهر بگذرانید و خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر به استانبول در ذهن خود رقم بزنید.

اگر تجربه بازی و سرگرمی در این پارک‌های آبی را دارید، نظرات ارزشمندتان را انتهای همین صفحه برای ما و همراهان عزیزمان بنویسید.

منبع: safaraq

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *