دریافت سوابق بیمه با کد ملی و موبایل

دریافت سوابق بیمه با کد ملی

درصورتی‌که کارفرمایتان شما را بیمه کرده باشد، بهتر است هرازچندی با مراجعه به حساب کاربری خود در وب‌سایت تأمین اجتماعی از واریز به‌موقع و مرتب حق بیمه‌تان مطلع شوید. سازمان تأمین اجتماعی با فراهم کردن امکان مشاهده سوابق بیمه با کد ملی، این کار را بسیار ساده و سریع کرده است. سوابق بیمه در بسیاری از امور اداری خود یکی از مدارک مورد نیاز است.

اما چطور می‌توان نسبت به مشاهده و دریافت سوابق بیمه از طریق کد ملی اقدام کرد؟ آیا دریافت سوابق بیمه با موبایل نیز امکان‌پذیر است؟ در این مقاله، تمامی مراحل لازم برای دریافت این خدمات روی دستگاه‌های کامپیوتر خانگی و موبایل، با و بدون اینترنت را شرح می‌دهیم. پیش از هر چیز باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه تأمین اجتماعی اقدام کنید. با ما همراه باشید و در پایان در کمترین زمان ممکن، سوابق بیمه خود را با جزئیات کامل مشاهده و دریافت کنید.

ثبت‌نام در سایت بیمه تأمین اجتماعی

ثبت‌نام در سایت تأمین اجتماعی

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی به هریک از روش‌ها به‌غیراز مراجعه حضوری، نیازمند ثبت‌نام در سایت این سازمان است. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- وارد سایت بیمه تأمین اجتماعی به آدرس https://account. tamin.ir/auth/login شوید.

۲- روی گزینه ثبت‌نام در قسمت پایین صفحه کلیک کنید.

۳- در صفحه بعد، ضمن مطالعه قوانین در سمت چپ صفحه (درصورتی‌که از pc یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید)، روی گزینه اشخاص حقیقی کلیک کنید.

۴- در صفحه جدید، شماره ملی و شماره‌تلفن همراه خود را به‌دقت و با فارسی کردن کیبورد خود، وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره‌تلفن همراه باید حتما به نام خودتان به‌عنوان فرد بیمه‌شونده باشد. در غیر این صورت، پس از مراحل ثبت‌نام، لازم است با دردست‌داشتن مدارک هویتی به نزدیک‌ترین شعبه بیمه تأمین اجتماعی محل کار خود مراجعه کرده و مراحل احراز هویتتان را کامل کنید. در انتها روی دکمه «مرحله بعد» در پایین صفحه کلیک کنید.

فرم اطلاعات هویتی سوابق بیمه

۵- در صفحه بعد، اطلاعات هویتی خود یعنی نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه و تاریخ تولدتان را وارد کنید. اگر نام خانوادگی‌تان پسوند دارد؛ حتما آن را وارد کنید. به‌طورکلی، اطلاعات باید مطابق با شناسنامه باشند. در ادامه، روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید.

اطلاعات شناسنامه برای سوابق بیمه

۶- در صفحه جدید، آدرس ایمیل خود را به‌دقت وارد کرده و روی «مرحله بعد» کلیک کنید.

۷- در مرحله بعد باید گذرواژه یا رمز عبور خود را انتخاب کنید. برای این منظور، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • گذرواژه باید تنها شامل کاراکتر‌های انگلیسی باشد.
  • نباید از نام، نام خانوادگی و شماره ملی به‌عنوان کل یا بخشی از گذرواژه استفاده شود.
  • گذرواژه باید حداقل هشت کاراکتر داشته باشد.
  • استفاده از حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد الزامی است

در انتها در بخش تکرار گذرواژه، یک‌بار دیگر گذرواژه‌تان را تایپ کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.

۸- در مرحله بعدی، سه سؤال از شما پرسیده می‌شود که جواب‌های دلخواه دارند؛ اما کاربرد آن‌ها امنیتی است. درواقع، درصورتی‌که دسترسی شما به هر دلیل مانند فراموش‌کردن رمز عبور به حسابتان قطع شود با پاسخ‌دادن به این سؤالات می‌توانید حسابتان را بازیابی کنید. جواب این سؤالات را در جایی برای خود یادداشت کنید تا در مواقع لازم به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

فرم دسترسی به سوابق بیمه

۹- در آخر با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که تمامی اطلاعاتی را که در مراحل قبل وارد کرده‌اید در آن نمایش داده شده‌اند. بادقت، این اطلاعات را مطالعه کنید؛ چراکه به‌منظور مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی خود در آینده به آن‌ها نیاز خواهید داشت. در صورت مشاهده مغایرت به مرحله مربوطه مراجعه کرده و آن‌ها را اصلاح کنید. در انتها روی دکمه «تأیید و ارسال درخواست» در پایین صفحه کلیک کنید. با این کار، پیامی با مضمون ثبت شدن اطلاعات شما در سیستم روی صفحه ظاهر می‌شود. این پیام به شما می‌گوید که باید منتظر دریافت پیامک باشید.

انواع پیامک پس از ثبت‌نام در سایت تأمین اجتماعی

پس‌ازاینکه مراحل ثبت‌نام را کامل کردید و سیستم اطلاعات شما را بررسی کرد، پیامکی با یکی از مضامین زیر برایتان ارسال می‌شود.

  • خوش‌آمدگویی که تأیید می‌کند حساب کاربری شما با موفقیت فعال شده است.
  • تأیید ثبت‌نام و همچنین درخواست از شما برای مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه با دردست‌داشتن مدارک هویتی و شماره بیمه. معمولا درصورتی‌که شما موبایل واردشده به نام بیمه‌شونده نباشد، این پیامک ارسال می‌شود.
  • مغایرت اطلاعات هویتی که به معنی عدم تأیید ثبت‌نام شماست. در این صورت، اطلاعات خود را بررسی کنید و در صورت وجود اشتباه، یک‌بار دیگر اقدام به ثبت‌نام کنید. در صورتی هم که از صحت اطلاعات واردشده مطمئن هستید با دردست‌داشتن مدارک هویتی به نزدیک‌ترین شعبه بیمه مراجعه کنید.

در صورت عدم دریافت هیچ‌یک از این پیامک‌ها تا ۴۸ ساعت پس از ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام مجدد اقدام کنید.

مشاهده سوابق بیمه با کد ملی

استعلام سابقه بیمه با کد ملی

پس از ثبت‌نام موفق و تأیید اطلاعات شما از سوی این سازمان، مشاهده سوابق بیمه، کاری آسان خواهد بود. درحالی‌که در گذشته حتما می‌بایست که شماره بیمه خود را نیز وارد می‌کردید، اکنون تنها به شماره ملی و گذرواژه‌تان نیاز دارید. برای استعلام سوابق بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی از طریق وب‌سایت این سازمان به طریق زیر اقدام کنید.

  • وارد سایت بیمه تأمین اجتماعی شوید.
  • در قسمت نام کاربری شماره ملی خود را وارد کنید.
  • گذرواژه و تصویر امنیتی را وارد کنید.
  • روی دکمه ورود کلیک کنید.
  • درصورتی‌که رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید، روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک کرده و با استفاده از شماره موبایل، ایمیل و سؤالات امنیتی آن را بازیابی کنید.
  • پس از ورود به پنل خود در سایت سازمان بیمه تأمین اجتماعی در سمت راست نوار بالای صفحه، روی بیمه‌شدگان کلیک کنید.
  • از منوی بازشده روی «خدمات سابقه» و سپس «کلیه سوابق»، کلیک کنید.

در صفحه نهایی می‌توانید کلیه اطلاعات لازم ازجمله نام کارگاه‌هایی که شما را بیمه کرده‌اند، ماه‌های بیمه‌شده و اطلاعات دیگر را در قسمت «سوابق و دستمزد بعد از سال ۸۶» مشاهده کنید.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل

امروزه بسیاری از ما از موبایل بیش از لپ‌تاپ و کامپیوتر استفاده می‌کنیم. به‌منظور دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی با موبایل، راه‌های متفاوتی در پیش دارید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اپلیکیشن تأمین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه با موبایل

این اپلیکیشن، My Tamin نام داشته و دارای نسخه‌های اندروید و IOS است. با نصب این اپ از طریق وب‌سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی و نیز بازار‌های دانلود اپلیکیشن گوگل‌پلی و اپ‌استور می‌توانید به‌راحتی با استفاده از شماره موبایل و گذرواژه خود که در سایت این سازمان وارد کرده‌اید و با طی مراحل مشابه، سوابق بیمه‌تان را مشاهده کنید. از دیگر خدمات این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده فیش حقوقی
  • دسترسی به فرم‌های سازمانی
  • بخش پرسش‌های متداول و پاسخ‌های آن‌ها

مشاهده سوابق بیمه با ussd

مشاهده سوابق بیمه با ussd

اگر به اینترنت دسترسی ندارید از یک راه آسان دیگر نیز می‌توانید برای دریافت سوابق بیمه با موبایل اقدام کنید. این روش، مشاهده سوابق بیمه با ussd است که برای انجام آن باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- شماره‌گیری *۴#

۲- انتخاب گزینه ۳ یا تأمین اجتماعی از منوی ظاهرشده

۳- انتخاب گزینه ۲ یا استعلام‌ها

۴- انتخاب گزینه ۱ یا آخرین سابقه

۵- واردکردن کد ملی

۶- مشاهده سوابق بیمه

همچنین با شماره‌گیری *۴*۱۴۲۰# مستقیما به مرحله سوم، یعنی منوی خدمات سازمان تأمین اجتماعی دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که با استفاده از این ussd می‌توانید نسبت به پرداخت حق بیمه خویش‌فرما یا کارکنان خود، دریافت اپلیکیشن، نوبت‌دهی مراجعه حضوری، دریافت فیش مستمری و برخی خدمات دیگر نیز اقدام کنید که در منو‌ها ظاهر می‌شوند.

سرویس بیمه اسنپ

همه ما سوپر اپلیکیشن اسنپ را به‌ویژه با خدمات تاکسی شهری و اسنپ‌فود می‌شناسیم. این سوپر اپلیکیشن به‌تازگی و در همکاری با سازمان تأمین اجتماعی، سرویس بیمه خود را راه‌اندازی کرده است. با ورود به این اپلیکیشن، روی گزینه بیمه کلیک کرده و با واردکردن شماره ملی و گذرواژه خود، سوابق بیمه‌تان را مشاهده کنید.

سخن آخر

مشاهده سوابق بیمه، یکی از دغدغه‌های بیمه‌شدگان است. آن‌ها می‌خواهند که از انجام این تعهد از سوی کارفرمایشان مطمئن شوند یا از آن به‌عنوان یکی از مدارک موردنیاز در انجام امور اداری استفاده کنند. سازمان تأمین اجتماعی، امکان مشاهده و دریافت سوابق بیمه با کد ملی را از طریق سامانه خود فراهم کرده است. برای این منظور باید مطابق مراحلی که در این مقاله شرح دادیم، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کرده و سپس وارد سامانه شوید.

مشاهده سوابق بیمه با موبایل نیز از طریق اپلیکیشن سازمان تأمین اجتماعی، شماره‌گیری *۴# یا *۴*۱۴۲۰# و نیز سرویس بیمه اسنپ میسر است. در تمامی این روش‌ها به کد ملی خود نیاز داشته و واردکردن گذرواژه نیز در همه روش‌ها به‌غیراز روش مشاهده سوابق بیمه با ussd، ضروری است.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *