دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

پرداخت بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی، از بیمه‌های فراگیر در کشور است که بسیاری از افراد و خانواده‌ها تحت پوشش آن قرار دارند. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، کارکنان و کارمندان خود را بیمه اجباری تامین اجتماعی می­کنند. از طرفی افراد و صاحبان خوداشتغالی نیز می‌توانند از بیمه اختیاری تامین اجتماعی که شامل بیمه بازنشستگی و بیمه درمانی است، استفاده کنند. به این صورت بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی، ممکن است که نیاز به مشاهده فیش خود داشته باشند. در اینجا به دنبال آن هستیم که مراحل دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی را مرور کنیم.

افراد از مشاغل مختلف ممکن است که نیاز به مشاهده فیش بیمه خود داشته باشند. به طور مثال دریافت فیش بیمه رانندگان با کد ملی یا فیش بیمه کارکنان سازمان‌ها و … نمونه­ای از این موارد است. شما نیز اگر مایل هستید که از این روش دریافت فیش تامین اجتماعی اطلاع کسب کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

دریافت فیش بیمه رانندگان با کد ملی

قبل از هر چیز لازم به ذکر است که برای مشاهده فیش بیمه تامین اجتماعی، علاوه بر استفاده از سیستم کامپیوتری، شما می­توانید دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی با گوشی را امتحان کنید. از آن جایی که بیشتر مواقع گوشی همراه همه است و در هر زمانی دسترسی به سیستم کامپیوتری وجود ندارد، غالب اوقات افراد به وسیله گوشی به وب سایت تامین اجتماعی وارد شده و فیش را مشاهده می‌کنند.

با این حساب در اینجا به هر دو روش با گوشی و سیستم کامپیوتری، اشاره خواهیم کرد تا شما از هر طریق که مایل بودید، بتوانید فیش یا همان قبض بیمه تامین اجتماعی را مشاهده و دریافت کنید.

به هر ترتیب برای دریافت قبض بیمه تامین اجتماعی، باید مراحل زیر را که اتفاقا ساده هستند و به سرعت پیش می‌روند، دنبال کنید:

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی با کامپیوتر

پرداخت حق بیمه با کدملی

در صورتی که قصد دارید از طریق کامپیوتر، قبض بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کنید، مراحل زیر را پیش رو خواهید داشت:

  • گام اول: اولین گام این است که پس از اطمینان از اتصال سیستم کامپیوتری به اینترنت، به وب سایت تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir وارد شوید.
  • گام دوم: برای مشاهده فیش تامین اجتماعی، باید حتما پیش از آن در وب سایت ثبت نام کنید. در صورتی که قبلا عضو وب سایت تامین اجتماعی شده باشید، اینجا کافی است که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و به وب سایت و ناحیه کاربری وارد شوید. در غیر این صورت پیش از آن، باید ثبت نام در وب سایت تامین اجتماعی را با انتخاب یک نام کاربری و رمز عبور که فقط خودتان از آن اطلاع داشته باشید، انجام دهید.

نکته: لازم به ذکر است که کد ملی شما به عنوان نام کاربری در نظر گرفته می­شود و پس از آن که حساب کاربری را ایجاد کردید، ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا فعال شود. یعنی پس از سپری شدن ۱۵ دقیقه، باید مجدد به وب سایت وارد شده و نام کاربری و رمز عبور را بزنید تا بتوانید وارد مراحل بعدی برای گرفتن فیش تامین اجتماعی شوید.

  • گام سوم: در این مرحله از منو، به بخش بیمه شدگان خاص، وارد شوید.
  • گام چهارم: در این قسمت، گزینه برگه پرداخت را انتخاب کنید.
  • گام پنجم: حالا باید مدت زمان پرداخت را تعیین کنید و پس از آن چند دقیقه منتظر بمانید.
  • گام ششم: پس از سپری شدن چند دقیقه، دوباره به بخش عملیات بیمه شدگان خاص رفته و گزینه دریافت برگه پرداخت را بزنید. به این شکل فیش بیمه تامین اجتماعی در مدت زمان مشخص شده، به نمایش درمی‌آید و امکان دریافت و پرینت آن را نیز خواهید داشت.

اگر چه شما همیشه می‌توانید به این روش مجدد فیش بیمه تامین اجتماعی را در محدوده زمانی مورد نظر خود مشاهده کنید، اما توصیه می‌کنیم که اگر به هر دلیلی به آن نیاز دارید، در این مرحله از فیش بیمه خود پرینت بگیرید و به صورت فیزیکی آن را در اختیار داشته باشید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی با گوشی

پرداخت بیمه تامین اجتماعی

اگر بخواهید قبض بیمه تامین اجتماعی را به کمک گوشی موبایل خود مشاهده کنید، دو روش پیش رو دارید:

  • روش اول: در این روش کافی است که مطابق همان مراحلی که در بالا اشاره کردیم، از طریق مرورگر گوشی موبایل، به وب سایت تامین اجتماعی وارد شده و گام‌ها را یک به یک پیش بروید. در نهایت به همان ترتیب موفق به مشاهده فیش تامین اجتماعی خواهید شد.
  • روش دوم: اما در روش دوم، با ثبت نامی که از قبل از طریق کد ملی در وب سایت تامین اجتماعی با وارد کردن شماره همراه خود انجام داده‌اید، می­توانید اقدام کنید. به این صورت که یک کد دستوری با گوشی موبایل خود وارد کرده و فیش خود را مشاهده کنید. وارد کردن کد دستوری *۷۲۴*۷۱۳# کفایت خواهد کرد. البته از این روش بیشتر برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌شود.

به این شکل که شما پیش­تر قبض بیمه تامین اجتماعی را دریافت کرده و با در اختیار داشتن شناسه قبض و مبلغ قبض، از طریق این کد دستوری، نسبت به پرداخت مبلغ آن، اقدام کنید.

راهنمای اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی

دریافت قبض بیمه تامین اجتماعی با کد ملی به صورت حضوری

نحوه گرفتن فیش بیمه تامین اجتماعی

اگر چه در بالا به روش‌های دریافت قبض بیمه تامین اجتماعی با کد ملی از طریق کامپیوتر و گوشی اشاره کردیم؛ اما بدیهی است که شما می‌توانید به صورت حضوری نیز به شعبه بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرده و فیش بیمه را بگیرید. البته در این صورت باید انتظار وقت گذاشتن در شلوغی خیابان‌ها و ترافیک تا رسیدن به شعبه تامین اجتماعی را داشته باشید. همین طور در اکثر مواقع شعب بیمه تامین اجتماعی بسیار شلوغ بوده و ارباب رجوع زیادی منتظر دریافت خدمات مختلف هستند.

از این رو در خود شعبه بیمه هم احتمالا زمانی را باید به انتظار بگذرانید. به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند بدون اتلاف وقت اضافی، به راحتی نسبت به دریافت و مشاهده فیش تامین اجتماعی خود به صورت آنلاین اقدام کنند.

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی بسیار ساده است و در صورتی که از قبل ثبت نام خود را انجام داده باشید، به سرعت کار شما انجام خواهد شد. همین طور دیدیم که مشاهده و پرداخت قبض از طریق گوشی تلفن همراه نیز به سادگی، پیش می‌رود. شما چه تجربه‌ای در این خصوص دارید؟ حتما نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت به بحث و اشتراک بگذارید. همین طور توصیه می‌کنیم که این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کرده و آن‌ها را با نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی، آشنا کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *