چگونه از صندوق امانات هتل استفاده کنیم؟

صندوق امانات هتل

رزرو هتل و اقامت در آن در عین حال که لذت‌های خاص خود را دارد، اما ممکن است نگرانی‌هایی را هم به دنبال داشته‌باشد. به عنوان مثال، همه‌ی مسافرانی که در یک هتل اقامت می‌کنند، نگران گم‌شدن وسایل ارزشمند خود هستند و همیشه به‌دنبال جایی درون چمدان یا اتاقشان برای قرار دادن آنها می‌گردند. موضوع گم شدن یا دزدیده شدن وسایل در گذشته بیشتر دیده می‌شد، اما امروزه در اکثر هتل‌ها، فضایی به نام صندوق امانات هتل وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن استفاده کرده و به این ترتیب از وسایل ارزشمند خود محافظت کنند. اما چگونه می‌توان از این صندوق‌ها استفاده کرد؟ آیا این فضا می‌تواند به اندازه‌ی کافی ایمن باشد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

صندوق امانات هتل چیست؟

صندوق امانات یک هتل بهترین جایی است که می‌توانید برای قرار دادن وسایل مهم و مدارک خود از آن استفاده کنید. البته نمی‌توانیم ایمنی صددرصدی را هم برای آن در نظر بگیریم، اما به میزان زیادی ایمن‌تر از کمد اتاق یا جیب‌های مخفی چمدانتان است. صندوق امانات مسافران به دو شکل در دسترس است:

  • یک صندوق در قسمت پذیرش هتل قرار گرفته‌است. معمولا به ازای هر ۱۰۰ مهمان نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ صندوق در نظر گرفته شده و تنها پذیرش و مسافران به آن دسترسی دارند.
  • یک صندوق امانات دیگر نیز در برخی از اتاق‌های هتل قرار گرفته که کارت و رمز آن در اختیار خود مسافر بوده و کلید یدک نیز در دست مسئول پذیرش قرار گرفته‌است.

چگونه از صندوق امانات پذیرش استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا هم گفته شد، مسئول پذیرش هم صندوق اماناتی دارد که می‌تواند آن را در اختیار شما قرار دهد. برای استفاده از این فضا کافی است وسایل خود را به مسئول پذیرش بدهید و در قبال آن یک رسید را دریافت کنید. برخی از هتل‌ها این امکان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند و گاهی نیز باید هزینه‌ای جداگانه را برای آن بپردازید. برای دریافت وسایل خود در زمان دلخواه باید رسیدی که از پذیرش دریافت کرده‌اید را به او بدهید. با قرار دادن وسایلتان در این صندوق تنها خود شما و مسئول پذیرش به آنها دسترسی خواهید داشت.

چگونه از صندوق امانات هتل درون اتاق استفاده کنیم؟

آموزش کار با صندوق امانات هتل

هر صندوق اماناتی دستورالعملی را برای استفاده در دیواره کناری خود درج کرده‌ که می‌توانید از آن استفاده کنید. ممکن است روشی خاص برای رمزگذاری در این موارد وجود داشته‌باشد. البته مسئول پذیرش موظف است که نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهد. در هر صورت اگر هیچ راهنمایی برای استفاده از صندوق نداشتید، می‌توانید مسیر زیر را امتحان کنید:

  1. یک رمز را برای خود انتخاب کنید.
  2. رمز را با استفاده از دکمه‌هایی که روی صفحه قرار گرفته وارد کنید.
  3. در انتهای رمز کلید مربع را فشار دهید.
  4. اکنون باید برای بار دوم رمز خود را وارد کنید.
  5. این بار پس از پایان ورود رمز، کلید ستاره را فشار دهید.
  6. اکنون این صندوق تنها با رمز شما باز می‌شود.
  7. بنابراین برای استفاده کافی است رمز مورد نظر خود را وارد و درب آن را باز کنید.

افزایش امنیت صندوق امانات هتل با چند روش ساده

هیچ صندوق اماناتی در هیچ هتلی نمی‌تواند، با ایمنی صددرصدی از وسایلتان محافظت کند. اما به کار بردن چند روش زیر درصد ایمنی آن را بالاتر خواهد برد:

  • رمز خود را جایی یادداشت نکرده و به کسی اعلام نکنید.
  • از رمزهای ساده استفاده نکنید.
  • امنیت صندوق را قبل از قرار دادن وسایل خود چک کنید.
  • پس از تنظیم پسورد با وارد کردن اعداد اشتباه از قفل شدن آن مطمئن شوید.

اگر صندوق امانات اتاق هتل باز نشد!!!

روش باز کردن صندوق امانات هتل

در مواقعی ممکن است با وجود قرار دادن وسایل خود در صندوق امانات و وارد کردن پسورد نتوانید درب آن را باز کنید. این شرایط ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. گاهی ممکن است رمز عبور خود را اشتباه وارد کنید یا به طور کلی آن را فراموش کرده‌باشید، در اینصورت بهتر است با تمرکز چندین بار رمزهای مختلف را امتحان کنید تا به عدد مورد نظر برسید.

برخی از صندوق‌های دیجیتال با استفاده از باتری کار می‌کنند. بنابراین پس از اتمام باتری‍شان، دیگر کار نمی‌کنند. در این شرایط می‌توانید از کارمندان هتل بخواهید که این مشکل را برایتان حل کند.

گاهی ممکن است به دلیل وسایل زیادی که درون فضای داخلی صندوق قرار گرفته، نتوانید درب آن را باز کنید. در این شرایط تنها کافی است که یک فشار کوچک را به درب آن وارد کرده و پس از وارد کردن رمز صندوق را باز کنید.

در صندوق‌هایی که به وسیله یک اهرم فشاری یا چرخشی باز و بسته می‌شوند، ممکن است مشکل باز نشدن در همین قسمت باشد.

رزرو آنلاین هتل و کسب اطلاعات در مورد آن قبل از شروع سفر

با وجود مواردی که گفته شد و امکان قرار دادن وسایل مهم درون صندوق امانات هتل، دیگر خیالتان بابت سفر چند روزه خود به مقصد مورد نظرتان راحت است. اکنون هر وسیله ضروری را می‌توانید با خود به همراه ببرید، بدون آنکه نگرانی بابت گم شدنش داشته باشید. برای اطمینان از وجود این صندوق‌ها در اتاق‌های هتل یا بخش پذیرش، می‌توانید با آنها تماس بگیرید یا از سایت‌هایی که اطلاعات ‌هتل‌های مختلف را ارائه می‌دهد، کمک بگیرید. مطمئنا لذت اقامت در یک هتل ایمن بسیار بیشتر از زمانی است که همیشه نگرانی را بابت گم شدن وسایل ارزشمندتان داشته‌باشید، حتی اگر نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافه‌تر باشد.

پس از انتخاب هتل مورد نظرتان می‌توانید با استفاده از سرویس رزرو اسنپ هتل یا سرویس رزرو اقامتگاه اسنپ، مکان مورد نظرتان را قبل از ورود به مقصد مشخص کنید. اگر شما هم تجربه‌ای از گم شدن وسایل خود در هتل را داشته‌اید یا از صندوق امانات آن‌ها استفاده کرده‌اید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *