قوانین کنسلی رزرو هتل را اینجا بخوانید

قوانین رزرو هتل

در شرایطی ممکن است شما پس از رزرو هتل، به دلایلی از سفر خود یا حتی اقامت در آن هتل خاص منصرف شده و تصمیم به کنسل کردن هتل داشته باشید. در این صورت لازم است که نسبت به قوانین کنسلی رزرو هتل اطلاعات مناسبی داشته و مطابق با آن اقدامات خود را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص این قوانین، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

قوانین کنسل کردن هتل

اتاق هتل

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که قانون خاصی برای کنسل کردن رزرو هتل وجود ندارد و نباید انتظار داشته باشید که تمام هتل‌های دو تا پنج‌ستاره، مهمانسرا‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و … از یک قانون مشخص دراین‌خصوص پیروی کنند.

از این روی لازم است که پیش از رزرو هر هتل، قوانین کنسلی رزرو هتل را مطالعه کرده و پس از آن برای رزرو هتل اقدام کنید.

در حقیقت ممکن است جریمه کنسلی هتل مورد نظر شما، با کارمزد کنسلی رزرو هتل دیگری که حتی در همان سطح قرار دارد، متفاوت باشد. این مورد به قوانین داخلی هر هتل مربوط شده و لازم است که مسافران، به‌ویژه آن‌هایی که احتمال بیشتری دارد که برنامه سفرشان تغییر پیدا کند، نسبت به آن از ابتدا آگاهی داشته باشند.

اما همین موضوع کنسل کردن نیز در ساختار‌های مختلفی جای می‌گیرد و ممکن است مسافر طبق تغییر شرایط خود، یکی از مدل‌های زیر را درخواست کند:

کنسلی رزرو هتل

این به زمانی مربوط می‌شود که به‌طورکلی مسافر دیگر به هر دلیل قصد اقامت در هتل را نداشته و می‌خواهد کل زمانی را که پیش‌ازاین رزرو کرده بود، باطل کند.

در این صورت هتل‌های مختلف، جرایم متفاوتی در نظر گرفته و کارمزد کنسلی رزرو هتل، ممکن است چیزی بین ۱۰ تا ۳۰ یا ۴۰ درصد و حتی بیشتر مبلغ کلی باشد.

لبته این میزان جریمه، معمولا بستگی مستقیم به زمان اعلام کنسلی دارد. بدیهی است که هر چه زودتر نسبت به کنسلی اقدام کرده باشید، میزان جریمه شما کمتر خواهد بود.

تغییر تاریخ روز رزرو

جالب است بدانید که حتی تغییر تاریخ روز رزرو هتل نیز مشمول پرداخت جریمه کنسلی هتل می‌شود. به طور مثال شما هتلی را برای روز‌های شنبه تا دوشنبه به تاریخ شروع یکم ماه ۴ رزرو کرده‌اید.

درصورتی‌که مایل باشید این زمان را جابه‌جا کرده و از روز یکشنبه اقامت خود را در هتل آغاز کنید؛ باز مشمول کارمزد کنسلی رزرو هتل خواهید شد.

به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که حتی تغییر تاریخ روز رزرو، نیز نوعی کنسل کردن محسوب شده و مطابق با قوانین داخلی هر هتل، مشمول جریمه‌ای متناسب با زمان اعلام و همین‌طور روز هفته خواهد بود.

معمولا کنسل کردن در ایام تعطیلات یا زمانی که به هر شکلی هتل مسافران بیشتری داشته و شلوغ‌تر است؛ سخت‌تر خواهد بود و جرایم بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

گاهی اوقات نیز به‌طورکلی امکان کنسل کردن رزرو هتل در این روز‌های شلوغ وجود ندارد و درصورتی‌که از اقامت خود صرف‌نظر کنید، به‌طورکلی مبلغی به شما بازگردانده نخواهد شد.

البته در برخی دیگر از هتل‌ها نیز این موضوع ثابت بوده و تاریخ تاثیری در درصد جریمه نخواهد داشت.

کاهش تعداد روز رزرو هتل

زمانی را در نظر بگیرید که شما هتلی را برای مدت یک هفته رزرو کرده، اما به دلایلی قصد دارید که مدت اقامت خود در آن را به ۴ روز کاهش دهید.

در این صورت در واقع ۳ روز از مدت‌زمان رزرو را کنسل کرده و لازم است که بابت این مدت، کارمزد کنسلی رزرو هتل مربوط به آن را بپردازید. بسته به این که چه زمانی موضوع کنسل کردن این ۳ روز را اعلام کنید؛ مبلغی بابت جریمه برای کنسلی شما در نظر گرفته خواهد شد.

فاکتور‌های مؤثر در جریمه کنسلی هتل

پرداخت در لپ تاپ

قطعا جریمه کنسل کردن رزرو هتل در هتل‌های مختلف، متأثر از یک سری فاکتور‌های مشخص است که در زیر به آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت:

تعداد ستاره‌های هتل

به طور معمول و طبق چیزی که انتظار داریم تعداد ستاره‌های هتل، تاثیر مستقیم بر میزان جریمه کنسلی دارند. بدیهی است که هتل‌های با تعداد ستاره‌های بالاتر دراین‌خصوص، شرایط سخت‌تری داشته و معمولا نرخ جرایم کنسلی رزرو در آن‌ها، بیشتر است.

زمان کنسل کردن

زمان کنسل کردن رزرو هتل نیز به‌صورت مستقیم بر مبلغ جریمه آن تاثیر خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رود هر چه زودتر برای اعلام کنسلی اقدام کنید، نرخ جریمه شما کمتر خواهد بود.

موعد مناسبتی کنسل کردن

همان‌طور که اشاره کردیم مناسبت‌های مختلف چون اعیاد، تعطیلات آخر هفته و … در نرخ جریمه کنسلی موثر هستند. به‌علاوه برخی از هتل‌ها در این شرایط شلوغی، به‌طورکلی پذیرش کنسلی نداشته و کل مبلغ را دریافت خواهند کرد.

از این روی برای رزرو هتل در این شرایط و موقعیت‌های سال، باید دقت بیشتری داشته باشید.

سیاست‌های هتل

فرد در حال استفاده از لپ تاپ

سیاست‌های داخلی هتل نیز دراین‌خصوص یک فاکتور کاملا مؤثر و مهم به شمار می‌آیند. برخی از هتل‌ها قوانین کنسل کردن هتل سختگیرانه‌تری داشته و برخی دیگر دراین‌خصوص، شرایط تسهیل شده‌تری دارند.

تاریخ رزرو هتل

تاریخ رزرو هتل نسبت به زمان شروع اقامت نیز در نرخ جریمه کنسلی مؤثر است و هتل‌ها در این زمینه درصد جرایم متفاوتی را لحاظ می‌کنند.

در زمان رزرو هتل، دقت کامل داشته باشید

باتوجه‌به تفاوت قوانین کنسل کردن هتل در هتل‌های مختلف که اکثر اوقات نیز با نرخ چندان کمی همراه نیست؛ توصیه می‌کنیم که حتما برای رزرو هتل دقت کافی داشته باشید.

در برنامه رزرو آنلاین هتل اسنپ، می‌توانید ضمن مطالعه مشخصات هتل مورد نظر خود، قوانین آن را نیز مطالعه کرده و به این شکل با داشتن آگاهی کافی، نسبت به رزرو در تاریخ مورد نظر خود اقدام کنید. شما چه تجربه‌ای تابه‌حال دراین‌خصوص داشته و چه نظری درباره این قوانین دارید؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *