طرز تهیه کره خانگی تازه و نرم با روشی ساده

کره یکی از خوشمزه‌ترین اعضای خانواده لبنیات است. این ماده خوشمزه کاربردهای فراوانی هم دارد. کره در همراهی با نانی تازه و مربا، صبحانه‌ای فوق‌العاده است. مصرف آن در پخت‌وپز و آماده‌سازی انواع غذاها هم که نیاز به یادآوری ندارد. اگر خودتان دست‌به‌کار شوید و طرز تهیه کره خانگی نرم و تازه را یاد بگیرید، خیالتان از بابت سلامت این محصول هم راحتِ راحت خواهد بود. در ادامه، درباره شیوه تهیه کره‌ای خوشمزه در منزل برایتان گفته‌ایم.

ارزش غذایی موجود در کره خانگی تازه

در این کره خانگی، ارزش مواد غذایی به‌شرح زیر است:

  • پروتئین: ۱ گرم
  • کلسیم: ۱۹ میلی‌گرم
  • پتاسیم: ۲۲ میلی‌گرم
  • چربی کل: ۱۱ گرم
  • چربی اشباع؛ ۷ گرم
  • کلسترول: ۴۱ میلی‌گرم
  • سدیم: ۴۸ میلی‌گرم
  • کربوهیدرات کل: ۱ گرم

مواد لازم برای تهیه کره خانگی خوشمزه

برای اینکه کره‌ای خوشمزه و بهداشتی در منزل آماده کنید، به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۲ پیمانه خامه غلیظ
  • یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک (اختیاری).

همان‌ طور که مشاهده می‌کنید، مواد لازم برای درست‌کردن کره خانگی بسیار ساده‌اند. روش کار هم آسان است و مراحل پرچالشی پیش رویتان قرار نمی‌دهد.

مراحل آماده‌سازی کره خانگی

با صرف اندکی زمان می‌توانید به‌راحتی، کره خانگی را در منزل آماده کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را پشت‌سر بگذارید. کافی است:

  • خامه غلیظ و پرچرب را در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و آن را روی تندترین درجه تنظیم کنید.
  • اجازه بدهید که در حدود ۱۰ دقیقه، خامه در مخلوط‌کن باشد و عملیات تجزیه آن انجام شود.
  • خامه زده‌شده در مرحله قبل را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و با ته قاشق، آن را در کاسه فشار بدهید و صاف کنید تا آبش کشیده شود.
  • آب کره را جدا کنید و بخش جامد را هم جدا بگذارید. امکان استفاده از آب کره در بسیاری از غذاها وجود دارد. پس آن را دور نریزید.
  • بخش جامد را زیر آب سرد بگیرید تا حالت سفتی به‌خود بگیرد و دوام و ماندگاری‌اش هم بالاتر برود.
  • شاید باورتان نشود، اما کار تمام شد و می‌توانید از این کره نرم و خانگی لذت ببرید.

کره در حدود ۱۰ تا ۱۴ روز، در یخچال سالم می‌ماند و می‌توانید از آن استفاده کنید.

تهیه کره بدون غذاساز

علاوه بر استفاده از مخلوط‌کن یا غذاساز، می‌توانید روش‌های دیگری نیز امتحان کنید که مزایای خاص خود را دارند. یکی از این روش‌ها استفاده از شیشه است. در این روش، خامه را در یک شیشه بزرگ با درپوش محکم بریزید و شروع به تکان دادن شیشه کنید. این کار ممکن است حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد، اما نتیجه نهایی کره‌ای تازه و خوشمزه خواهد بود. این روش نه‌تنها به تجهیزات خاصی نیاز ندارد بلکه یک تمرین بدنی مناسب نیز محسوب می‌شود!

نکات آماده‌سازی

یادتان باشد که به‌جای خامه غلیظ، امکان استفاده از شیر پرچرب یا مواد دیگر وجود ندارد. هیچ‌چیز مثل خامه حاوی چربی سفت و غلیظ نیست.

اگر به‌جای آن، از هر محصول لبنی دیگری استفاده کنید، نتیچه‌ای عایدتان نمی‌شود. البته منظورمان سرشیر یا ماستی بسیار غلیظ و پرچرب نیست. با این‌ها هم می‌توانید اقدام به درست‌کردن کره کنید.

طعمی که سرشیر یا خامه غلیظ به کره می‌دهند، از مواد دیگر بهتر است. بنابراین، سعی کنید که از همین فرمول و مواد برای آماده‌کردن کره خوشمزه‌تان بهره ببرید.

اضافه‌کردن مواد دیگر به کره؛ سلیقه شما چیست؟

اگر دلتان بخواهد، امکان اضافه‌کردن کمی شکر و اندکی وانیل به خامه غلیظ هم وجود دارد. در میانه، هم زدن خامه، این دو قلم ماده خوراکی را به ترکیب اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. البته همه‌چیز وابسته به سلیقه خودتان است. اگر دلتان نخواهد، همان فرمول ساده هم شما را به کره‌ای خانگی و خوش‌طعم می‌رساند.

گزینه‌های متنوع دیگری هم برای افزودن به محتوای کره وجود دارند. برای مثال به این‌ها دقت کنید:

  • کمی پوست لیموترش را به محتوای کره اضافه کنید تا خوش‌طعم شود و عطرآگین.
  • اگر از طعم دارچین یا کاکائو خوشتان می‌آید، می‌توانید این مواد را هم به کره اضافه کنید.
  • اضافه‌کردن عسل یا انواع سبزیجات خشک به کره خانگی هم ایده خوبی است و می‌تواند طعم متفاوت و جذابی به آن بدهد.

بنا به ذائقه و مواد در دسترستان، اقدام به آماده‌کردن این کره ساده و خوشمزه کنید. یادتان باشد که در مصرف کره هم زیاد افراط به‌خرج ندهید. در هرحال، این خوراکی خوش‌طعم چرب است و مصرف زیاد آن باعث چاقی و عوارض دیگر می‌شود.

برای درست‌کردن و نگهداری کره خانگی به یخچال نیاز است؟

شاید فکر کنید که باید حتماً یخچال داشته باشید، اما این‌طور نیست. باوجوداین، رعایت نکاتی برای حفظ تازگی و بافت کره لازم است. پس اگر یخچال ندارید، نگران نباشید. به نکات زیر دقت کنید:

  • حتماً در زمان خارج‌کردن آب خامه از بخش جامد، مطمئن شوید که هیچ آبی در بافت جامد باقی نمانده است.
  • برای کشیدن آب کره و رسیدن به نتیجه نهایی، استفاده از تنظیف هم ایده خوبی است. به‌جای اینکه با قاشق، سعی کنید که آب اضافی کره را بگیرید، از پارچه‌های نازک استفاده کنید. مواد را درون تنظیف بریزید و فشار بدهید تا آب آن خارج شود. بعد کره را از لای پارچه بیرون بیاورید و با قاشق حالت بدهید.
  • کمی نمک به کره اضافه کنید تا بیشتر از حد معمول، ماندگاری پیدا کند.
  • اگر فضای خانه‌تان خیلی گرم باشد، نگهداری از کره سخت می‌شود.

چطور کره خانگی را مصرف کنیم؟

برای مصرف کره خانگی می‌توانید از انواع نان استفاده کنید. کمی از آن را روی بربری یا نان تست بمالید و برای صبحانه یا میان‌وعده‌ای خوشمزه استفاده کنید. امکان استفاده از آن برای آماده‌سازی نان سیر یا انواع غذاها و پیش‌غذاها هم وجود دارد.

برای مثال، کمی از کره را روی نان تست یا باگت بمالید و آن را با سیر آغشته کنید. نان‌ها را در فر بگذارید و شامی سبک یا پیش‌غذایی خوشمزه در اختیار داشته باشید.

استفاده از این کره برای شیرینی‌پزی هم ایده بسیار خوبی است. با وجود کره‌ای سالم که موادی تازه و باکیفیت دارد، انواع کوکی ها و کیک‌هایتان خوشمزه‌تر می‌شوند.

شما به راحتی میتوانید مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن کره از طریق سوپر مارکت آنلاین اسنپ سفارش دهید و در سریع ترین زمان ممکن آن را درب محل زیر ۳۰ دقیقه تحویل بگیرید.

چرا در خانه کره درست کنیم؟

آماده‌سازی کره در منزل کار بسیار ساده‌ای است. با انجام آن، زمان زیادی از شما گرفته نمی‌شود و مشغول فعالیت جذابی می‌شوید که نتیجه‌ای خوشمزه دارد. آماده‌سازی کرده در خانه، خیالتان را از بابت تهیه محصولی سالم و بهداشتی هم راحت می‌کند. با تهیه کره در منزل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه مواد افزودنی غیرضروری یا نگهدارنده‌ها در تهیه آن استفاده نشده است. ضمن اینکه می‌توانید، آن را شخصی‌سازی کنید و در صورت تمایل، موادی را به آن اضافه یا کم کنید.

علاقه‌ای به درست‌کردن کره در منزل دارید؟ این دستور را یاد گرفتید؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *