درست‌کردن پاستیل خانگی، یک عشق دوطرفه

دنیای عجیب و رنگارنگ پاستیل‌ها به‌قدری جذاب است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد یا عاشق آن‌ها نشد. همان شیرینی‌های کوچک و جذابی که با طعم‌های فریبنده هر لحظه بیشتر شما را به خوردن و امتحان‌کردنشان ترغیب می‌کنند.

درست‌کردن پاستیل خانگی شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا یک تجربه جذاب را با هم داشته باشیم.

مواد اولیه برای طرز تهیه پاستیل در خانه

برای درست‌کردن پاستیل خانگی به مواد زیادی احتیاج نداریم. پودر ژلاتین، پودر ژله و چند ماده دیگر که در ترکیب با هم می‌توانند یک پاستیل جذاب را به شما ارائه کنند.

پاستیل از جمله خوراکی‌های پرطرف‌داری است که در سراسر جهان آن را می‌شناسند و به دلیل شباهت زیادی که به ژله دارد، بسیار دوست‌داشتنی است. شما به‌راحتی می‌توانید این خوراکی رنگی‌رنگی خوش طعم را در منزل برای خود یا کودکانتان تهیه کنید.

مواد لازم

مقدار مورد نیاز

ژلاتین

۲ قاشق غذاخوری

پودر ژله با رنگ دلخواه

۱ بسته

آب جوش

۱ لیوان

گلوکز مایع

۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستیل خانگی

بدون شک شما هم وقتی که پاستیل می‌خرید تا تمام بسته آن را تمام نکنید، دست‌بردار نخواهید بود. پاستیل‌های صنعتی، بهداشتی و باکیفیت هستند، اما قیمت بالایی دارند.

لبته ممکن است به دلیل میزان شکر زیادی که در آن‌ها استفاده شده، برای تمام افراد مناسب نباشند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا در ادامه با نحوه درست‌کردن پاستیل در خانه با ما باشید.

مرحله‌ی اول: در مرحله‌ی اول از درست‌کردن پاستیل خانگی باید آب جوش را به یک کاسه استیل منتقل کنید و بعد از آن پودر ژله و ژلاتین را به همراه گلوکز در آب جوش بریزید.

مرحله‌ی دوم: حالا کاسه حاوی مواد را به روش بن ماری بخار آب، روی حرارت قرار داده تا مواد در داخل آن حل شوند. در روش بن ماری شما باید ظرف خود را روی سماور یا کتری آب جوشی که در حال جوشیدن و تبخیر آب است، قرار دهید.

مرحله‌ی سوم: در مرحله‌ی بعد وقتی که ژلاتین، پودر ژله و گلوکز به‌خوبی در آب حل شدند؛ یک قالب سیلیکونی آماده کرده و داخل آن را با کمی روغن مایع یا زیتون چرب کنید. بعد از آن مایه پاستیل را از ظرف به قالب سیلیکونی منتقل کرده و آن را در فریزر قرار دهید.

مرحله‌ی چهارم: دقت کنید که پاستیل شما باید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کاملا درون فریزر بدون حرکت بماند تا خودش را به‌خوبی بگیرد.

مرحله‌ی پنجم: بعد از این زمان، دست‌های خود را کمی با روغن چرب کرده و پاستیل‌ها را دانه‌دانه از قالب جدا کنید. در نهایت پاستیل شما آماده شده است. حال با یک ظرف پاستیل رنگارنگ روبرو هستید که آن را از ژله‌های متفاوت با طرح‌های مختلف تهیه کرده‌اید. این پاستیل‌ها می‌توانند در ظرف‌های دربسته به مدت یک ماه، در یخچال نگهداری شوند.

پاستیل و دیگر هیچ

در این مطلب سعی کردیم تا به ساده‌ترین روش ممکن نحوه درست‌کردن پاستیل در خانه را برای شما شرح دهیم.

همان‌طور که متوجه شدید مواد اولیه کمی لازم دارد، ضمن اینکه تهیه کردن آن هیچ دردسری نخواهد داشت. فقط کافی است یک قالب سیلیکونی طرح‌دار تهیه کنید تا پاستیل‌های شما رنگارنگ و با اشکال متنوع و جذاب باشند.

در هر حال اگر تهیه کردن پاستیل در منزل برای شما مقدور نبود یا قصد درست‌کردن پاستیل در خانه را داشتید اما مواد اولیه در خانه موجود نبودند، به‌راحتی می‌توانید با اسنپ اکسپرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی حداکثر ۳۰ دقیقه، مواد مورد نیاز برای تهیه یک پاستیل خانگی را درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *