راهنمای اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی

راهنمای اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی

یکی از معروف‌ترین بیمه‌ها، خدماتی است که توسط تامین اجتماعی ارائه می‌شود. امکاناتی که تامین اجتماعی در اختیار کاربرانش قرار داده روزبه‌روز بیشتر شده و مسیر استفاده از آن را برای کاربرانش هموارتر ساخته است. از میان این خدمات می‌توانیم به اپلیکیشن تامین اجتماعی اشاره کنیم که بسیاری از عملیات مربوط به خدمات بیمه را می‌توانید از طریق آن انجام دهید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی این سامانه و راهنمای اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی بپردازیم:

مزیت‌های استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی کدام است؟

مزایای کار با این اپلیکیشن در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • نوع بیمه، مشخصات شعبه، اطلاعات آخرین روز کارکرد، سابقه بیمه و … را می‌توانید از طریق این اپلیکیشن پیگیری کنید.
  • می‌توانید در بخش مربوط به سؤالات کاربران، پاسخ‌های گنگی که در ذهنتان نقش بسته را حل کنید.
  • در این اپلیکیشن مجموعه‌ای از اخبار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.
  • فرم‌هایی که برای دریافت یا فعال‌کردن بیمه نیاز دارید را می‌توانید در این اپلیکیشن ببینید.
  • آخرین فیش حقوقی که مربوط به مستمری‌بگیران و بازنشستگان است نیز در این اپلیکیشن قابل‌مشاهده خواهد بود.
  • در نهایت نیز می‌توانید اطلاعاتی که در مورد مراکز مختلف سازمان تامین اجتماعی نیاز دارید را توسط این اپلیکیشن دریافت کنید.

دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

کار با نرم‌افزار بیمه تامین اجتماعی

اپلیکیشن تامین اجتماعی من

برای کار با اپلیکیشن بیمه تامین اجتماعی، باید وارد سامانه آن شده و ثبت‌نام خود را انجام دهید. این سامانه با آدرس https://sabeghe. tamin.ir در دسترس شماست. پس از آن اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب‌کرده و آن را اجرا کنید. در اولین صفحه آن شاهد بخش‌هایی هستید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱. بیمه‌شدگان

با انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ای مربوط به مشخصات خواهید شد که باید کد ملی، گذرواژه و تلفن همراه را در قسمت‌های مشخص شده وارد کنید. سپس با لمس گزینه استعلام وارد صفحه مربوط به خود شوید. کلیه اطلاعات مورد نیازتان در این قسمت قرار گرفته است.

۲. کارفرمایان

این بخش مربوط به کارفرمایان است. قبل از آنکه وارد آن شوید، باید ثبت‌نام خود را در پرتال کارفرمایان تکمیل کرده باشید. اکنون در صفحه پیش رؤیتان فیلد‌های مشخصی برای کد ملی، گذرواژه و تلفن همراه وجود دارد که با پر کردنشان و کلیک روی استعلام، وارد صفحه مربوط به اطلاعات موردنظر خود خواهید شد. اگر کارفرما هستید می‌توانید از این طریق بدهی خود را پرداخت کنید.

۳. پرداخت حق بیمه

پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی شماست. با لمس این گزینه وارد صفحه‌ای خواهید شد که امکان پرداخت حق بیمه به‌صورت آنلاین را به شما می‌دهد.

۴. پرسش‌وپاسخ

اپلیکیشن تامین اجتماعی، امکان دیگری را نیز در اختیار شما قرار داده و آن هم استفاده از سؤالات و جواب‌هایی است که در مورد بیمه تامین اجتماعی ارائه شده است. بااین‌وجود می‌توانید بر اساس دسته‌بندی در نظر گرفته شده وارد صفحه موردنظرتان شده و جواب پرسش خود را بخوانید. سؤالاتی مانند سوابق، بیماری، بارداری و… در دسته‌بندی‌های پرسش‌وپاسخ دیده می‌شود.

۵. راهنمای مراکز

در این بخش نیز کلیه اطلاعات موردنظر شما در مورد مراکزی که خدمات تامین اجتماعی را به شما ارائه می‌دهند، وجود دارد. شماره‌تلفن‌های ضروری و واقعی، از این بخش‌ها در قسمت راهنمای مراکز واقع شده است.

چگونه اپلیکیشن تامین اجتماعی را دریافت کنیم؟

دانلود اپلیکیشن تامین اجتماعی

این اپلیکیشن را می‌توانید با جستجوی عبارت فروشگاه‌های اپلیکیشن در گوشی‌های اندروید دریافت کنید. البته نسخه IOS این برنامه هنوز ارائه نشده است. لینک زیر مخصوص دانلود این برنامه است:

اگر نتوانستیم نرم‌افزار بیمه تامین اجتماعی را نصب کنیم، چگونه پرداختی را انجام دهیم؟

برای آنکه بتوانید پرداختی‌های خود را به صورت غیرحضوری انجام دهید، وجود اپلیکیشن تنها مسیر پیش روی شما نخواهد بود. می‌توانید از دو روش زیر برای پرداخت استفاده کنید:

کد USSD تامین اجتماعی: این روش به‌راحتی استفاده از اپلیکیشن است. همچنین برای انجام آن نیازی به اینترنت نخواهید داشت. کافی است کد مخصوص پرداخت، شامل عبارت #۷۱۳*۷۲۴* را در صفحه تماس گوشی خود وارد کرده و کلیک سبز را بزنید. با این کار پنجره‌ای برایتان باز می‌شود که شناسه قبض را از شما می‌خواهد. پس از آن نیز مراحل پرداخت بیمه به صورت مرحله‌به‌مرحله برایتان به نمایش در خواهد آمد. این کار هم با گوشی اندروید و هم آیفون قابل انجام است.

سایت تامین اجتماعی: با این سامانه نیز می‌توانید حق بیمه خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. باید برای پرداخت حتما ثبت‌نام کرده و حساب کاربری داشته باشید. کافی است با مرورگر وارد سایت samt.tamin.ir شوید. سپس وارد حساب کاربری‌تان شده و پرداخت بیمه را انجام دهید.

دریافت سوابق بیمه با کد ملی و موبایل

سخن پایانی

استفاده از روش‌های آنلاین پرداخت بیمه مانند نرم‌افزار بیمه تامین اجتماعی، باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد. دیگر نیازی نیست که به صورت ماهانه به سراغ مراکز بیمه رفته و برای ساعات طولانی در صف پرداخت بمانید. کار با این ابزار‌ها بسیار ساده است.

کافی است قبل از آن نوع بیمه خود را انتخاب و آن را فعال کنید. برای خرید بیمه با بهترین قیمت می‌توانید روی سرویس بیمه اسنپ حساب کنید. همچنین اگر شما هم تجربه‌ای خوب یا بد از پرداخت آنلاین بیمه داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *