کارت طلایی یا بیمه بدنه؟

کارت طلایی یا بیمه بدنه؟

چند سالی است که گروه ایران‌خودرو برای خریداران خود، طرح کارت طلایی را اجرایی کرده است. این کارت خدمات متعددی همچون جبران خسارت ناشی از آتش‌سوزی، تعویض لوازم و سرویس‌های دوره‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. حتی اگر خودروی خود را از این کمپانی خریداری نکرده باشید، باز هم می‌توانید با پرداخت هزینه، کارت طلایی را تهیه کنید. در این صورت تنها هزینه امداد جاده‌ای به شما تعلق می‌گیرد. یعنی اگر روزی در جاده خودروی شما خراب شد، امداد سیار به شکل رایگان خودرو را به تعمیرگاه‌های مجاز منتقل می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم به پرسش بسیاری از شما پاسخ دهیم. کارت طلایی بهتر است یا بیمه بدنه؟

برای پاسخ به این سؤال نیاز است تعریفی کلی از کارت طلایی و بیمه بدنه داشته باشیم و خدمات آن‌ها را بررسی کنیم.

 

با کارت طلایی چه خدماتی را دریافت می‌کنیم؟

کارت طلایی

کارت طلایی یا همان سیستم امدادی در سال ۱۳۸۰ به همت گروه ایران‌خودرو به خریداران پیشنهاد شد. شما با داشتن این کارت از خدمات زیر به شکل رایگان بهره‌مند خواهید شد:

  • مشاوره تلفنی رایگان
  • انتقال سرنشینان خودرو در صورت خرابی به نزدیک‌ترین اقامتگاه
  • پوشش خسارت تصادف
  • پوشش خسارت ناشی از سرقت کلی یا جزیی لوازم فنی خودرو
  • امداد سیار جاده‌ای رایگان که از خدمات مهم کارت طلایی است.
  • تعویض قطعات خودرو به شکل تضمینی زیر نظر متخصصین ایران‌خودرو
  • حمل‌ونقل رایگان خودرو در صورت بروز تصادف یا خرابی در هر کجای ایران
  • پرداخت خسارت اسیدپاشی یا موارد دیگر که به بدنه خودرو آسیب وارد می‌کند.
  • تعویض خودرو با شرایط ویژه درصورتی‌که دلیل محکمی وجود داشته باشد. این اتفاق هنگامی می‌افتد که خودرو دچار خسارت بالغ بر ۶۰ درصد شده باشد.
  • پرداخت خسارت در صورت ترکیدگی لاستیک در هنگام رانندگی
  • گارانتی ویژه تمامی قطعات خودروی خریداری شده
  • انجام سرویس‌های دوره‌ای خودرو طبق زمان‌بندی توافق شده به شکل رایگان
  • تعمیرات سیستم برق، ترمز، کلاچ، باتری، دینام، انژکتور، رادیاتور، قفل و تعمیرات جزیی از دیگر خدمات این کارت طلایی است.

انواع کارت طلایی ایران‌خودرو

کارت طلایی ایران‌خودرو

امروزه کارت طلایی ایران‌خودرو در ۵ سطح مختلف به خریداران پیشنهاد می‌شود.

کارت طلایی یک ستاره که امداد سیار، سرویس در محل، تعمیرات خسارتی، جبران خسارت و امکان تعویض خودرو بر اساس شرایط عنوان شده را در خود جای‌داده است.

کارت طلایی دوستاره همان امکانات یک ستاره را دارد، با این تفاوت که در جبران خسارت هزینه بیشتری را پوشش می‌دهد.

در کارت طلایی سه ستاره علاوه بر امکانات یاد شده سرویس‌های دوره‌ای تا ۲۵۰۰۰ کیلومتر نیز به خدمات کارت طلایی اضافه می‌شود.

کارت‌های طلایی چهارستاره ضمن ارائه خدمات کارت‌های دیگر سرویس دوره‌ای را تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر افزایش داده است.

کارت طلایی پنج‌ستاره کامل‌ترین پکیج است و امداد سیار رایگان، سرویس در محل، تعمیرات خسارتی و فنی، جبران خسارت سرقت، تعویض خودرو با شرایط یاد شده و سرویس دوره‌ای تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

کارت طلایی را از کجا بگیریم؟

دقت داشته باشید که در حال حاضر ایران‌خودرو بیش از خدمات کارت طلایی چهارستاره را پوشش نمی‌دهد. پس انتخاب شما می‌بایست باتوجه‌به بودجه و خدمات مورد نظرتان بین چهار گزینه اول باشد. برای تهیه هرکدام از سطوح یاد شده، لازم است با شعب کارت طلایی ایران‌خودرو تماس بگیرید و روند ثبت اطلاعات را طی کنید. شما تا گرفتن کارت طلایی پنج مرحله پیش رو دارید:

  1. تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه ارائه‌دهنده کارت طلایی ایران‌خودرو
  2. درج اطلاعات خودرو از جمله شماره شاسی و شماره کارت
  3. در این مرحله کارشناسان امدادخودرو به محلی که مشخص می‌کنید اعزام می‌شوند تا سلامت خودروی شما را بررسی کنند.
  4. حالا می‌توانید با پرداخت مبلغ توافق شده، کارت طلایی خود را ثبت کنید.
  5. کارت طلایی با ارسال رایگان به اطلاعات پستی و آدرسی که درج کرده‌اید، فرستاده می‌شود.

بیمه بدنه چه خدماتی را به ما ارائه می‌دهد؟

بیمه بدنه

از بیمه‌های اختیاری اما مهم خودرو، بیمه بدنه است. این بیمه خسارات وارد به قطعات اصلی و فرعی، بدنه خودرو، آتش‌سوزی و حوادث غیرمترقبه را پوشش می‌دهد. از خدمات این نوع بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جبران خسارت در برابر سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه دیگر
  • پرداخت خسارت پاشیدن رنگ، اسید و محلول‌های مضر دیگر بر بدنه خودرو
  • پوشش ایاب‌وذهاب در صورت خرابی خودرو
  • پرداخت خسارت در صورت شکستگی شیشه
  • پرداخت خسارت در صورت سرقت قطعات خودرو
  • پوشش نوسانات قیمتی

برای تهیه این بیمه لازم است به بیمه‌گزاران معتبر مراجعه کنید. امکان مراجعه به شکل خرید حضوری از نمایندگی‌های بیمه یا خرید آنلاین از وب‌سایت‌های معتبر وجود دارد.

بیمه بدنه و کارت طلایی چه تفاوتی دارند؟

رقابت بین بیمه بدنه و کارت طلایی هر روز تنگاتنگ و نزدیک‌تر می‌شود. افزایش هزینه‌ها سبب شده تا خریداران خودرو، دقت بیشتری در انتخاب نوع بیمه به خرج دهند. حالا که به تعریفی کلی از بیمه بدنه و کارت طلایی رسیدیم و خدمات آن‌ها را بررسی کردیم، راحت‌تر می‌توانیم در مورد تفاوت‌هایشان صحبت کنیم.

اصلی‌ترین تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید. به هر شکل بیمه بدنه به دلیل وجود بازار رقابتی قیمت پایین‌تری دارد و به اعتقاد بسیاری ارزشمندتر از کارت طلایی است.

از دیگر نقاط ضعف کارت طلایی این است که حتما باید تعمیر خودرو در نمایندگی‌های ایران‌خودرو صورت بگیرد. درصورتی‌که با بیمه بدنه خسارت به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود.

تخفیفات بیمه بدنه، این گزینه را نزد عموم محبوب‌تر از کارت طلایی کرده است. حتی این امکان برای شما فراهم شده که تخفیف بیمه بدنه یک خودرو را به خودروی دیگر منتقل کنید.

اما به لحاظ پوشش خدمات کارت طلایی امکانات بیشتری را در اختیار شما می‌گذارد. امداد سیار رایگان، سرویس‌های دوره‌ای، تعویض خودرو و دیگر امکاناتی که گفته شد و تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند.

از دیگر مزیت‌های کارت طلایی ارائه خدمات از سوی تولید‌کننده است. یعنی زیر نظر کارشناسان ایران‌خودرو که به محصولات این گروه مسلط هستند.

 

کارت طلایی بهتر است یا بیمه بدنه؟

برای پاسخ به این پرسش لازم است انتظار خود از بیمه، بودجه‌ای که می‌خواهید صرف کنید و شرایط بیمه‌گزار را بررسی کنید تا به بهترین انتخاب برسید. کارت طلایی خدمات بیشتری را از جمله سرویس دوره‌ای و امداد سیار رایگان در اختیار شما می‌گذارد. بااین‌حال وقتی قیمت را در کنار خدمات قرار می‌دهیم، به روایت بسیاری از کارشناسان، بیمه بدنه انتخاب بهتری است. ما نیز انتخاب را بر عهده شما می‌گذاریم. می‌توانید در این مسیر از سرویس بیمه اسنپ استفاده کنید. همچنین تجربه خود را در زمینه این دو بیمه با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *