قابلیت استفاده از داده‌های گوگل مپس در نقشه‌ی اسنپ

تیم نقشه‌ی اسنپ به تازگی قابلیتی را برای جست‌وجوی ساده‌تر مبدا و مقصد سفرها در اپلیکیشن طراحی کرده است که به کمک آن می‌توانید مستقیماً از داده‌های گوگل مپس برای پیدا کردن آدرس‌ها روی نقشه‌ی اسنپ استفاده کنید.

برخی از کاربران آدرس مقصد سفرشان را ابتدا در گوگل جست‌وجو می‌کنند، یا لینک موقعیت مکانی دقیقی را دریافت می‌کنند و می‌خواهند به عنوان مبدا یا مقصد آن را در اپلیکیشن اسنپ وارد کنند. پیش از این، انتقال یافته‌های جست‌وجو در گوگل به صورت مستقیم به اپلیکیشن اسنپ امکان‌پذیر نبود و کاربران باید با جست‌وجوی مجدد مکان‌های نزدیک به موقعیت مکانی مدنظرشان یا با جست‌وجوی نام خیابانی در اطراف آن، نقطه دقیق آغاز یا پایان سفرشان را در اپلیکیشن اسنپ مشخص می‌کردند.

با این امکان جدید، داده‌هایی که با جست‌وجوی یک مکان مشخص در گوگل مپس به دست می‌آید، برای جست‌وجو در نقشه‌ی اسنپ قابل استفاده است.

نحوه‌‌ی به دست آوردن اطلاعات یک موقعیت مکانی

جست‌وجو در نقشه‌ی اپلیکیشن اسنپ در حال حاضر از چند نوع داده‌ی مربوط به یک موقعیت مکانی در گوگل مپس پشتیبانی می‌کند. این داده‌ها را می‌توانید از روش‌های زیر پیدا کنید.

  • مستقیماً در گوگل نام یک مکان را جست‌وجو کنید؛
  • اپلیکیشن گوگل مپس را باز کنید و آنجا نام مکانی را جست‌وجو کنید؛
  • لینک گوگل مپس یک موقعیت مکانی را دریافت کنید.

با هر کدام از این روش‌ها، می‌توانید اطلاعات و توضیحات بیشتر آن موقعیت مکانی را پیدا کنید. از بین اطلاعاتی که برای یک موقعیت مکانی پیدا کرده‌اید؛ این موارد را می‌توانید کپی کنید؛

  • مختصات طول و عرض جغرافیایی؛
  • پلاس کد یا آدرس حاوی پلاس کد
    و با وارد کردن آن‌ها در نوار جست‌وجوی اپلیکیشن اسنپ، موقعیت مکانی موردنظرتان را پیدا کنید.

مختصات طول و عرض جغرافیایی

مختصات طول و عرض جغرافیایی دو عدد اعشاری است که در توضیحات برخی از موقعیت‌های مکانی وجود دارد. این مختصات را می‌توانید از گوگل مپس و همینطور اپلیکیشن نشان دریافت کنید. برای استفاده از این روش، این دو عدد اعشاری را که کنار هم قرار دارند، کپی کنید و در نوار جست‌وجوی نقشه‌ی اسنپ وارد کنید تا موقعیت مکانی مورد نظرتان را در نتایج جست‌وجوی ببینید.

پلاس کد و آدرس‌های حاوی پلاس کد

بیشتر اوقات موقعیت‌های مکانی روی گوگل مپس مختصات جغرافیایی ندارند، برای مشخص کردن موقعیت دقیق این نقاط روی نقشه، گوگل مپس قابلیتی تحت عنوان پلاس کد دارد که به هر مکان یک کد حاوی علامت مثبت (+) همراه با مجموعه‌ای از کاراکترها اختصاص می‌دهد.

اطلاعات هر مکانی را که در گوگل مپس پیدا می‌کنید، می‌توانید پلاس کد آن را (هر کد یا آدرسی که حاوی علامت + باشد) برای تعیین نقطه مبدا یا مقصد سفر کپی کنید و در قسمت جست‌وجوی نقشه اسنپ وارد کنید تا موقعیت مکانی مورد نظرتان را در نتایج جست‌وجوی ببینید. از بین نتایج به‌دست آمده پیش از انتخاب، حتماً به نام شهر یا شهرستانی که در توضیحات هر گزینه آمده است دقت کنید.

جست‌وجوی ساده با کپی کردن داده‌ها

با این قابلیت جدید نقشه‌ی اسنپ، اگر کسی لینک یک موقعیت مکانی را روی گوگل مپس برای شما بفرستد، یا اگر رستوران یا کافه‌ای را در گوگل پیدا کرده‌اید و می‌خواهید موقعیت مکانی آن را به عنوان مبدا یا مقصد سفرتان در اسنپ ثبت کنید، کافی است یکی از این داده‌ها را کپی کنید و در قسمت جست‌وجوی نقشه‌ی اسنپ وارد کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر مبدا یا مقصد سفرتان را پیدا کنید.

تیم نقشه‌ی اسنپ در تلاش است تا در آینده با بهبود این قابلیت و پشتیبانی از لینک‌های گوگل مپس در نقشه‌ی اسنپ،‌ ثبت مبدا یا مقصد سفر را برای شما ساده‌تر کند. مثل همیشه، می‌توانید با بازخوردهایتان درباره‌ی این قابلیت جدید و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران در ایجاد تجربه‌ی سفرهای بهتر با اسنپ با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *