انواع بلیط هواپیما را بهتر بشناسید

بلیط هواپیما آنلاین

سفر روی ابروها آرزوی دیرینه انسان‌ها بوده و حالا این آرزو محقق شده است. برای سفرهای بین قاره‌ای دیگر فقط کشتی نیست که مسافران را با خودش از روی آب‌های نیلگون تا رسیدن به مقصد همراه می‌کند، بلکه هواپیما هم می‌تواند تمام کسانی که می‌خواهند به نقاط دور جهان سفر کنند را با خودش همراه کند و آن‌ها را تا مقصد پیش ببرد.

هواپیما روی دریاها، جنگل‌ها، کویرها و شهرها و کشورهای مختلف پرواز می‌کند و در کمترین زمان ممکن مسافران را به مقصد می‌رساند. البته نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که سفرهای هوایی تلفات کمتری نسبت به سفر با کشتی یا … دارند؛ و همین موضوع باعث شده که حتی مسافران برای سفرهای کوتاه خودشان بین کشورهای هم‌جوار یا شهرهایی که با فاصله دورتری از هم در یک کشور قرار دارند هم به سراغ هواپیما بروند.

برای سفر با هواپیما در قدم اول باید بلیط تهیه کنید؛ اما کدام بلیط هواپیما برایتان بهترین گزینه است و با خرید آن می‌توانید بهترین تجربه پرواز را برای خودتان رقم بزنید؟ در ادامه انواع بلیط هواپیما را معرفی کرده‌ایم تا موقع رزرو بلیط هواپیما دچار سردرگمی نشوید و به راحتی بتوانید بلیط مد نظرتان را تهیه کنید.

رزرو بلیط هواپیما سیستمی

بلیط سیستمی هواپیما اولین نوع از بلیط­های ارائه شده توسط ایرلاین­های مختلف برای مسافران است. این بلیط­ها برای کسانی مناسب هستند که برای سفرهایشان برنامه‌ریزی دارند و می‌خواهند رزرو بلیط هواپیما را زودتر از موعد مقرر انجام دهند. قیمت بلیط هواپیما سیستمی معمولاً بالاتر از سایر نمونه‌ها است و برای افراد بزرگسال و خردسالان و کودکان مبلغ آن تفاوت دارد.

مزیت بزرگ رزرو این بلیط­ها امکان کنسلی بلیط و استرداد وجه پرداخت‌شده است. برای لغو بلیط هواپیما سیستمی باید قوانین هر ایرلاین را بررسی کنید و طبق شرایط در نظر گرفته شده بلیط را کنسل کنید. چون تنها در این صورت است که می‌توانید از امکان استرداد وجه پرداختی و دریافت هزینه پرداختی برای رزرو بلیط هواپیما بهره‌مند شوید.

رزرو بلیط هواپیما چارتری

بلیط هواپیما چارتری نوع دیگری از بلیط­های هواپیما است که توسط ایرلاین­ها و شرکت‌های خدمات گردشگری ارائه می‌شود. شرکت‌ها یا ارائه کننده خدمات گردشگری و … برای ارائه این خدمات کل بلیط­های یک هواپیما را برای سفرهای خارجی رزرو می‌کنند. سپس در یک بازه زمانی مشخص این بلیط­ها به صورت چارتر عرضه می‌شوند و مسافران می‌توانند آن‌ها را رزرو کنند.

برای خرید بلیط هواپیما آنلاین باید این نکته را در نظر داشته باشید که بلیط­های چارتری امکان کنسلی و استرداد وجه ندارند. همچنین برای این پروازها زمان‌بندی طولانی در نظر گرفته نشده است و کسانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند که آماده سفر هستند.

مزیت رزرو بلیط هواپیما چارتری قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. در حقیقت در این پروازها می‌توانید تمام امکاناتی که پروازهای معمولی که با بلیط هواپیما سیستمی دارند را در اختیار داشته باشید، اما هزینه‌ای که در ازای این خدمات می‌پردازید کمتر از مبلغ تعیین شده برای رزرو بلیط هواپیما سیستمی است.

خرید بلیط هواپیما یک طرفه

اغلب کسانی که برای مهاجرت، تحصیل، کار، بیزینس و تجارت و… بلیط هواپیما تهیه می‌کنند به سراغ این گزینه می‌روند. بلیط­های هواپیما یک طرفه برای سفر بین یک مبدا و مقصد مشخص صادر می‌شوند و مسافران را فقط بین این دو نقطه جابجا می‌کنند.

بعضی از این هواپیماها بدون توقف تا مقصد پرواز می‌کنند و در فرودگاه‌های بین‌راهی توقف ندارند؛ اما برای مسیرهای طولانی گاهی مواقع توقف اجباری برای این پروازها در نظر گرفته می‌شود تا هواپیما بتواند سوخت‌گیری یا بارگیری کند.

خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت

رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت برای کسانی مناسب است که می‌خواهند سفرهای توریستی یا شرکت در یک نمایشگاه و… را تجربه کنند. با رزرو این بلیط­ها می‌توانید راس ساعت مشخصی از مبدا به ست مقصد حرکت کنید؛ و در زمان مشخص شده دوباره به مبدا برگردید. برای بلیط­های رفت و برگشت آدرس مبدا و مقصد نهایی یکسان است.

رزرو بلیط هواپیما چند مقصدی

این نوع بلیط­ها معمولاً برای تورهای گردشگری ارائه می‌شوند. با خرید بلیط هواپیما چند مقصدی مسافر می‌تواند با یک بلیط به دو یا سه نقطه سفر کند و در نهایت با همان بلیط به نقطه شروع یا مبدا سفرش برگردد.

بلیط­های چند مقصدی معمولاً به صورت بلیط دوطرفه یا رفت و برگشت صادر می‌شوند و متقاضیان می‌توانند در طول سفرشان با این بلیط‌ها در مقاصد مختلف برای مدت طولانی اقامت داشته باشند، سپس با پرواز مشخص شده دوباره به سمت محل شروع سفرشان برگردند.

خرید بلیط هواپیما اکونومی یا اقتصادی

کسانی که سفرهای هوایی زیادی را در طول سال تجربه می‌کنند یا افرادی که به دنبال ارزان‌تر سفر کردن هستند معمولاً بلیط هواپیما اقتصادی یا اکونومی را انتخاب می‌کنند. با رزرو بلیط هواپیما اکونومی باید در سالن اصلی هواپیما که صندلی‌ها کنار هم چیده شده‌اند حضور داشته باشید.

فاصله بین صندلی‌ها در این پروازها زیاد نیست و امکان دراز کشیدن در طول پرواز را ندارید. با توجه به هزینه بلیط هواپیما و مدت زمان سفرتان ممکن است غذا و… هم در این پروازها سرو شود.

خرید بلیط هواپیما بیزینس کلاس

برای کسانی که می‌خواهند برای بار اول سفر هوایی را تجربه کنند یا تاجر و مالک کسب و کار هستند این نوع بلیط هواپیما انتخاب خوبی است. در پروازهای بیزینس کلاس امکان خاصی مانند مانیتور، سیستم‌های سرگرمی، صندلی‌های تختخواب‌شو، نوشیدنی و… در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

در طول سفر با این پروازها می‌توانید به کارهایتان رسیدگی کنید، کتاب بخوانید یا پادکست و موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را گوش کنید. راحتی مسافران در سفرهایی که با بیزنس کلاس هواپیما انجام می‌شود بیشتر است.

رزرو بلیط هواپیما فرست کلاس

در پروازهای فرست کلاس مسافران تمام امکاناتی که برای یک سفر راحت و جذاب نیاز دارند را دریافت می‌کنند. صندلی‌های هواپیما در این کلاس پروازی شبیه مبل‌های راحت هستند و مسافران می‌توانند از منوی غذایی گسترده‌ای که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد یکی از بهترین غذاها را برای خودشان انتخاب کنند.

از دیگر امکاناتی که با رزرو بلیط هواپیما فرست کلاس در اختیار مسافران قرار می‌گیرد می‌توان به سیستم‌های سرگرمی قدرتمند و مانیتورهای حرفه‌ای اشاره کرد.

و در پایان…

برای خرید هرکدام از بلیط ­های هواپیما باید ابتدا بودجه خودتان را مشخص کنید. سپس با کمک سوپر اپلیکیشن اسنپ می‌توانید انواع بلیط هواپیما داخلی و بلیط هواپیما خارجی را برای سفر های خود تهیه کنید. قیمت بلیط­ها در این سوپر اپلیکیشن مشخص است و می‌توانید ارزان‌ترین پرواز را برای سفرتان رزرو کنید یا گران‌ترین پرواز را.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *