معرفی بهترین شیرینی‌های معروف سیستان و بلوچستان

شیرینی‌های معروف سیستان و بلوچستان

شیرینی‌های معروف سیستان و بلوچستان نیز تنوع زیادی دارند و اگر بخواهید در این شهر، به سراغ طعم‌های شیرین آن بروید، گزینه‌های قابل‌توجهی را پیدا خواهید کرد. شیرینی‌های این منطقه، بسیار خاص بوده و کمتر در دیگر شهر‌های کشور طبخ می‌شوند. ازاین‌روی به نظر می‌رسد که برای چشیدن طعم خوشمزه و بی‌نظیر شیرینی‌های سیستانی، باید به همین منطقه سفر کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین شیرینی‌های سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم.

«خرید اینترنتی کیک و شیرینی»

شیرینی‌های معروف و خوشمزه سیستان و بلوچستان

از جمله بهترین و خوشمزه‌ترین نان و شیرینی‌های سیستانی، لندو، چنگال، تجگی، چلبک و … را می‌شناسیم که علاوه بر اسامی خاص، طعم‌های متفاوتی نیز دارند.

۱- لندو

شیرینی لندو

شیرینی لندو، دارای ارزش غذایی بالایی بوده و میل‌کردن چند عدد از آن، باعث خواهد شد تا احساس سیری بکنید. این شیرینی از خرما، گندم و کنجد تهیه شده و ظاهر آن به شکل توپک‌هایی کوچک است که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان میان‌وعده استفاده کرد. از آن جایی که لندو دارای ارزش غذایی مناسبی بوده و سیرکننده است، از این میان‌وعده برای سحری و افطاری در ماه مبارک رمضان نیز استفاده می‌شود.

۲- کلوچه سیستانی

کلوچه سیستانی

کلوچه سیستانی، طعمی کاملا متفاوت با کلوچه‌هایی که تابه‌حال نوش جان کرده‌اید، دارد. به‌ویژه اگر شانس آن را داشته باشید که این کلوچه را داغ میل کنید، عطروطعم عالی آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. البته پیشنهاد می‌کنیم که حتما کلوچه سیستانی خرمایی را امتحان کنید، اگرچه مدل ساده آن نیز به‌اندازه کافی خوشمزه است.

۳- چنگال

شیرینی چنگال

چنگال به‌عنوان یکی از نان و شیرینی‌های معروف سیستان و بلوچستان، اسم عجیبی دارد، اما طعم آن فوق‌العاده است. البته محلی‌ها این نان سنتی را با عنوان چانگال نیز می‌شناسند. نان محلی چنگال یا چانگال، با خرما و روغن حیوانی ترکیب شده و جالب است بدانید که همراه با دوغ سرو می‌شود. این نان محلی نیز از جمله خوردنی‌هایی محسوب می‌شود که در ماه رمضان، زینت‌بخش سفره‌های افطار در سیستان و بلوچستان است.

۴- تجگی

تجگی

تجگی چیزی شبیه به سمنو است که در سیستان و بلوچستان به شکلی خاص و متفاوت تهیه می‌شود. برای تهیه تجگی از آب، روغن حیوانی، آرد جوانه گندم و آرد گندم الک شده استفاده می‌شود. در حقیقت ظاهر و حتی طعم تجگی شباهتی به سمنو ندارد، اما چون از همان مواد اولیه در تهیه این خوراکی سیستانی استفاده می‌شود، برخی به آن نام، سمنوی جنوبی را داده‌اند.

۵- چلبک

چلبک

چلبک، نوعی نان جنوبی است که در روغن سرخ شده و سپس شکرپاشی می‌شود. برای تهیه این نان خوشمزه از آرد، ماست، نمک، آب و خمیرمایه استفاده می‌شود. محلی‌ها در این خطه از جنوب کشور، این نان خوشمزه و شکری را با طعمی عالی تهیه کرده و عطر آن در ماه رمضان بیش از هر زمان دیگری در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می‌پیچد.

۶- شیرینی خرمایی

شیرینی خرمایی

شیرینی خرمایی سیستان و بلوچستان در شکل‌های مختلف تهیه می‌شود که این فرم سه‌گوش آن، بیشتر رایج است. این نان خرمایی با عطر دارچین یا بدون آن، هر دو فوق‌العاده خوشمزه بوده و توصیه می‌کنیم که حتما نوع محلی آن را امتحان کنید.

سفارش بهترین شیرینی‌های سیستان و بلوچستان

با سرویس غذای اسنپ، شما می‌توانید نسبت به خرید اینترنتی شیرینی‌های معروف سیستان و بلوچستان اقدام کرده و بدون نیاز به مراجعه حضوری، نان و شیرینی‌های خوشمزه موردعلاقه خود را در محل آدرس تحویل بگیرید. این فرصتی عالی خواهد بود که در شلوغی کار‌های روزمره، کام خود را شیرین کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *