طرز تهیه بستنی رژیمی که لاغرتان می کند

بستنی‌های رژیمی

بستنی رژیمی شاید در همین ابتدای کار، شما را به این فکر وادارد که قرار است از لذت چشیدن طعم واقعی یک بستنی شیرین، محروم باشید. فکر دیگری که ممکن است به ذهن شما خطور ‌کند، این است که چرا تمام خوشمزه‌های دنیا مضر هستند؟ اما واقعیت این است که ما می‌توانیم با حذف یا کم کردن برخی از فاکتو‌ها یک ماده خوراکی یا نوشیدنی سالم و جذاب را برای خود تهیه کنیم. این مطلب به بستنی‌های رژیمی اشاره دارد.

بستنی رژیمی و طعم‌هایی اصیل

بستنی‌های رژیمی را می‌توانید از مواد مختلف و اولیه مانند میوه‌ها مثلا موز، توت فرنگی، طالبی هلو یا شکلات، نسکافه، ماست، مغزها و حتی خامه‌های رژیمی تهیه کنید.
طرز تهیه این بستنی‌ها ساده، سریع و راحت است و با کمترین زحمت در منزل آماده می‌شوند. همچنین طعم این بستنی‌ها با بستنی‌های معمولی هیچ فرقی ندارد. حتی در برخی از موارد خوشمزه‌تر هم هستند.
توصیه ما این است که اگر رژیم خاصی هم ندارید، حتما با ملاحظه بیشتری شیرینی‌جات و چربی‌ها را استفاده کنید. رسیدن به یک وزن مناسب، آخر مسیر شما نیست؛ در آن وزن ماندن و حفظ کردن وزن بدن در حد تعادل، سخت‌ترین کار بعد از کاهش وزن است. در ادامه با لیستی جذاب از بستنی رژیمی با شما هستیم.

 بستنی هلو و ماست

بستنی رژیمی هلو و ماست

برای تهیه این بستنی لذیذ و ترکیب شده از هلو و ماست، شما به کمی شکر، ماست کم‌چرب و چند هلوی یخ‌زده احتیاج دارید؛ حالا کافیست که هلوها را به همراه شکر در غذاساز بریزید و با هم ترکیب کنید.
در مرحله بعد ماست را به این پوره اضافه و مجدداً با غذاساز این ترکیبات را خوب مخلوط کنید. در نهایت بعد از ۲ دقیقه بستنی رژیمی و لذیذ شما آماده است.
مایه بستنی را درون یک ظرف مناسب بریزید و ۳ ساعت الی ۴ ساعت در فریزر استراحت دهید. این کار سبب می‌شود که بستنی شما به خوبی سفت شود. بعد از این مدت ‌زمان می‌توانید بستنی را با استفاده از اسکوپ جدا و نوش جان کنید.

 

بستنی رژیمی خوش‌عطر سیب

برای تهیه این بستنی همان‌طور که از نامش مشخص است شما به سیب، کمی ماست کم‌چرب، عسل و وانیل نیاز دارید. همچنین بهتر است برای قوام بیشتر بستنی، از کمی ثعلب هم استفاده کنید.
برای تهیه این بستنی جذاب، کافیست سیب‌ها را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن‌ها را خرد کنید. حالا این سیب‌ها را در فریزر قرار دهید تا حسابی یخ بزنند. بعد از این‌که سیب‌ها کاملاً یخ زدند، آن‌ها را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و به آن‌ها کمی ماسه کم‌چرب اضافه کنید.
بعد از ترکیب ماست و سیب با هم، حالا شما یک پوره خوش‌رنگ و معطر دارید. در ادامه وانیل، ثعلب و عسل را نیز به این ترکیب اضافه و مجدداً مخلوط کنید؛ سپس این پوره را برای مدت زمان حداقل ۶ ساعت در فریزر قرار دهید.
هر ۱ ساعت هم به سراغ بستنی خود بروید و حتماً آن را هم بزنید. این کار کمک می‌کند تا در انتها بستنی شما فرم مناسب‌تری داشته باشد. آلت: بستنی شکلاتی رژیمی

طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی

اگر عاشق شکلات هستید، این بستنی مخصوص شماست. رژیمی است و هیچ ضرری ندارد. برای تهیه آن شما به موز، پودر کاکائو و کره بادام زمینی احتیاج دارید.
ابتدا موزها را حلقه حلقه کنید و برای مدت زمان ۳ ساعت الی ۴ ساعت در فریزر قرار دهید. موزها باید کاملاً یخ بزنند. بعد از آن موزهای یخ زده را به همراه پودر کاکائو و کره بادام‌زمینی در غذاساز بریزید و خوب ترکیب و مخلوط کنید.
در نهایت بعد از ۱ دقیقه الی ۲ دقیقه مایه اصلی بستنی شکلاتی رژیمی شما آماده است. آن را در ظرف یا قالب‌های مورد نظر خود بریزید و در فریزر قرار دهید تا قوام بگیرد و به خوبی سفت شود.

 بستنی طالبی رژیمی

بستنی خوش‌رنگ رژیمی طالبی

برای تهیه این بستنی نیز شما به کمی طالبی، شیر، عسل یا شکر احتیاج دارید. البته توصیه می‌کنیم که از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.
اول از همه باید طالبی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. مواد داخل طالبی را نیز خالی و تمیز کنید. حالا طالبی‌ها را به اندازه‌ها و قطعات کوچک برش بزنید و برای مدت‌ زمان حداقل ۴ ساعت آنها را درون فریزر قرار دهید. طالبی‌ها باید کاملاً یخ بزنند.
بعد از این‌که طالبی‌ها حسابی یخ‌زده شدند، آن‌ها را از فریزر خارج کنید و به همراه شیر و عسل یا شکر درون غذاساز بریزید.
نکته‌ای که در مورد بستنی رژیمی طالبی باید به آن اشاره کنیم، این ‌است‌ که این بستنی با استفاده از عسل می‌تواند سالم‌تر و البته رژیمی‌تر باشد. در نهایت بعد از تهیه کردن مایه بستنی باید تمام مواد را در ظرف یا قالب مورد نظر خودتان بریزید؛ سپس برای مدت ‌زمانی در فریزر قرار دهید. در نهایت بستنی شما سفت می‌شود، قوام پیدا می‌کند و آماده سرو خواهد بود.

 بستنی وانیلی رژیمی

طرز تهیه بستنی رژیمی وانیلی

وانیل برای افسردگی، بی‌اشتهایی و بی‌حوصلگی نیز کاربردی است؛ چه برسد به این‌که آن را برای تهیه بستنی استفاده کنید. در این طرز تهیه شما به ماست کم‌چرب، شیر وانیل به همراه شیرین‌کننده طبیعی و کمی نمک احتیاج دارید.
حالا برای تهیه بستنی تمام مواد را در غذاساز بریزید و با هم به خوبی ترکیب کنید. پس ‌از این‌که مواد بستنی آماده شد، آن را در قالب‌های کوچک یا در ظرف بزرگتری قرار دهید و به مدت زمان ۲ ساعت الی ۳ ساعت درون فریزر بگذارید.
دقت کنید که در این طرز تهیه، هر ۳۰ دقیقه باید یک‌بار به مدت ‌زمان ۲ دقیقه الی ۴ دقیقه مواد بستنی خود را هم بزنید. این کار سبب می‌شود تا بستنی هوا بگیرد و منسجم‌تر باشد.

بستنی توت فرنگی موزی

طرز تهیه بستنی رژیمی و موز و توت فرنگی

عاشقان موز و توت فرنگی از این بستنی به این راحتی‌ها نمی‌گذرند. برای تهیه این بستنی شما به کمی ماست، توت‌فرنگی و موز احتیاج دارید.
در گام اول باید موزها و توت فرنگی‌ها را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. بعد از پوره شدن و ترکیب موز و توت‌فرنگی با هم، حالا اگر تصمیم دارید تا طعم بستنی خود را کمی شیرین‌تر کنید، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری عسل نیز استفاده کنید.
بعد از آن به این ترکیب، ماست کم‌چرب اضافه و مجدداً تمام مواد را با هم حسابی مخلوط کنید. در انتها مایه بستنی شما آماده شده ‌است. حالا کافیست که این مایه را در قالب‌های یخ یا یک ظرف مناسب بریزید و چند ساعت در فریزر قرار دهید. این ‌کار بستنی شما را منسجم و سفت می‌کند.

 بستنی نسکا‌فه‌ای رژیمی

بستنی نسکافه ای رژیمی

عاشقان قهوه و نسکافه نگران نباشند! در این قسمت به بستنی رژیمی نسکافه‌ای رسیدیم تا آن را به شما آموزش دهیم. اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید از قهوه چشم‌پوشی کنید، باید بدانید به عنوان بستنی هم می‌توان آن را تهیه و نوش جان کرد.
برای این بستنی شما به موز، پودر نسکافه، شیر، شیره و کمی ثعلب احتیاج دارید. در ابتدای کار باید شیر را کمی حرارت دهید تا دمای آن ملایم شود؛ بعد از آن ثعلب را با شیر مخلوط کنید. این مواد باید به خوبی با هم ترکیب شوند. بعد از آن شیره، موز کاملاً رسیده و پودر نسکافه را در مخلوط‌کن بریزید و خوب با هم پوره کنید. در نهایت شیر و ثعلب را نیز به بقیه مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید. حالا مایه بستنی خود را در قالب بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ بزند و آماده نوش جان کردن شود. این بستنی از جمله خوراکی‌هایی است که علاقه‌مندان خود را دارد.

 

 بستنی موزی رژیمی

طرز تهیه بستنی رژیمی موزی

این بستنی آخرین بستنی رژیمی است که آن را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه این بستنی شما فقط به موز احتیاج دارید. موزها باید کامل رسیده و سالم باشند. اگر سفت، کال یا قهوه‌ای و بیش ‌از ‌اندازه رسیده باشند، برای این بستنی کاربردی نیستند. آن‌ها را حلقه‌حلقه ببرید و سپس خرد کنید. سپس در ظرفی دانه‌دانه بچینید تا روی هم قرار نگیرند.
حالا روی ظرف را با سلیفون آشپزخانه بپوشانید. این ظرف باید در فریزر قرار بگیرد تا موها حسابی یخ بزنند. سلیفون اجازه نمی‌دهد که موزها بوی سایر مواد غذایی را به خود جذب کنند.
بعد از ۲ ساعت می‌توانید موزها را از فریزر خارج کنید. پیشنهاد ما این است که از شب قبل موزها را در فریزر قرار دهید تا به‌ خوبی یخ بزنند.
بعد از این مدت ‌زمان موزها را از فریزر خارج کنید و آن‌ها را در غذاساز بریزید. موزها در غذاساز شما به پوره تبدیل می‌شوند. حالا موزهای به‌دست‌آمده را مجدداً در یک ظرف دیگر بریزید و سطح آن را با سلیفون آشپزخانه بپوشانید و در فریزر بگذارید.
این پوره موز باید کاملا سفت شود. در نهایت بعد از سفت شدن این پوره آن را با اسکوپ جدا و نوش جان کنید. برای زیباتر شدن بستنی موزی رژیمی می‌توانید در ترکیب با موز از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید. همچنین کمی پودر دارچین هم می‌تواند بستنی شما را زیباتر کند.

بستنی‌های سلامت با طعم‌های متنوع

در این مطلب بستنی‌هایی را به شما آموزش دادیم که بدون محدودیت می‌توانید آن‌ها را تهیه و نوش‌جان کنید. فراموش نکنید که برای تهیه مواد اولیه این بستنی‌ها، یا میوه‌ها و همچنین طعم‌دهنده‌های مورد نیاز، سرویس آبمیوه و بستنی اسنپ در کنار شماست.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *